Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:16

Gaat de lucht van vuurkorf/rook uit een fleecevest, zonder hem te wassen?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:17

Eske_B schreef:

Een nachtje in de diepvriezer leggen ?
Wil nog wel eens helpen bij geurende dingen :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:19

Pandora2 schreef:
Eske_B schreef:

Een nachtje in de diepvriezer leggen ?
Wil nog wel eens helpen bij geurende dingen :)

Helaas geen ruimte voor... alleen een koelkastje met vriezertje erin (leven van een student :') )

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:27

Dat wordt 'm niet dan idd :+
Een nacht buitenhangen in de wind dan maar ...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:39

Buiten hangen als het mistig is. (Kan je misschien alleen wel lang op wachten := )
Als alternatief zou je misschien textielspray kunnen proberen?
Edit: soms al voor 1 of 2 euro bij de action/zeeman/wibra. Spul op waterbasis.

Sheran

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:20

Sprayen met azijn helpt ook wel eens. Of idd een Textielspray of buiten hangen :)

Mijn cap is gestolen en nu heb ik een nieuwe. Wat kan ik doen om te zorgen dat hij niet weer gestolen wordt? Hij gaat al steeds mee naar huis, hij is de vorige keer meegenomen toen ik mijn paard wegzette). Ik dacht al aan een naamlabel in de cap maar dat kunnen ze er natuurlijk gewoon uit knippen.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:52

Sheran schreef:
Sprayen met azijn helpt ook wel eens. Of idd een Textielspray of buiten hangen :)

Mijn cap is gestolen en nu heb ik een nieuwe. Wat kan ik doen om te zorgen dat hij niet weer gestolen wordt? Hij gaat al steeds mee naar huis, hij is de vorige keer meegenomen toen ik mijn paard wegzette). Ik dacht al aan een naamlabel in de cap maar dat kunnen ze er natuurlijk gewoon uit knippen.

Misschien een naamplaatje achterop de cap.
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:59

Het gerucht verspreiden dat je luis hebt :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:07

De cap niet af zetten :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:09

Eske_B schreef:

Mijn winterjas rook na 6-7 mnd nog steeds vaag naar vuur/rook. Dus ik weet niet of je het luchtje nou zonder wassen weg krijgt.

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 13:43

Hoe kan het dat mijn hond 1 zwarte nagel heeft? Hij heeft geen zwarte vlek daar zitten ofzo :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:53

Als iemand tegen je auto rijdt, en deze wordt totall loss verklaard, en je besluit het wrak te houden ( wel veilig, alleen krassen bijvoorbeeld, reparatie duurderdan dagwaarde). En dan rijdt er weer iemand tegen de andere kant. Dan krijg je toch nogmaals de dagwaarde? Want bij reparatie wordt een volgende schade ook gerepareerd. Economisch total los betekent niet dat het onveilig is en een vrijbrief om meer schade te laten maken toch? En stel je gaat zelf repareren voor dagwaarde, dan ie ie toch gerepareerd.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 13:57

Hilli schreef:
Eske_B schreef:

Mijn winterjas rook na 6-7 mnd nog steeds vaag naar vuur/rook. Dus ik weet niet of je het luchtje nou zonder wassen weg krijgt.

Ik heb wat wasverzachter met water verdund in een spray flesje, werkt goed voor dat soort geurtjes! Ook sigarettenrook. Ruim insprayen en even laten drogen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:01

germie schreef:
Als iemand tegen je auto rijdt, en deze wordt totall loss verklaard, en je besluit het wrak te houden ( wel veilig, alleen krassen bijvoorbeeld, reparatie duurderdan dagwaarde). En dan rijdt er weer iemand tegen de andere kant. Dan krijg je toch nogmaals de dagwaarde? Want bij reparatie wordt een volgende schade ook gerepareerd. Economisch total los betekent niet dat het onveilig is en een vrijbrief om meer schade te laten maken toch? En stel je gaat zelf repareren voor dagwaarde, dan ie ie toch gerepareerd.

Moet je wel de WOK melding eerst er af hebben (keuren bij RDW station) voor je weer de weg op gaat. Dan kan je 'm gewoon weer verzekeren geloof ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:05

Ik heb gisteren graszaad gezaaid. Nouja... over iets losgetrokken grond uitgestrooid...
Hou het goed nat...

Hoe snel gaat het ontkiemen? :D (gewoon in Nederland)

Ik lees natuurlijk overal tot 14 dagen, maar aangezien de temperaturen meer dan prima zijn lijkt me dat wat royaal :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:05

Sheran schreef:

Cap aan het lusje van je broek hangen?
Risico is wel dat je je cap dan sloopt als je eens je heup (waar de cap hangt) stoot of wanneer je struikelt/valt. geen afsluitbare zadelkast op stal?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:29

Janine1990 schreef:
germie schreef:

Moet je wel de WOK melding eerst er af hebben (keuren bij RDW station) voor je weer de weg op gaat. Dan kan je 'm gewoon weer verzekeren geloof ik.

Is iemand die ik ken. 2 jaar geleden reed iemand achter tegen achterbumber. Economisch total loss, dus kreeg dagwaarde. Nu iemand tegen voorbumper ( krassen). Er heeft nooit een wok melding op gezeten. Is dus ook gewoon verzekerd, en apk. Maar hij wil dus nu of de krassen voor gerepareerd hebben aan de voorkant, of nogmaals dagwaarde ( logisch natuurlijk, anders is het een vrijbrief).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:34

Wel apart dat er geen WOK op heeft gezeten, dit wordt namelijk ook gedaan om fraude te voorkomen.
Komt ook niet vanuit de verzekering, WOK komt van hogerop. Hoe het precies zit, weet ik niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:40

Janine, die ford van jouw eerdere post zal wel omgekat zijn. Gebeurd veel fraude mee. Zo importeert men ook graag nieuwe mercedessen en zet ze dan op n oldtimer chassis (bij de G klasse bijv) dan rijden ze een nieuwe auto belastingvrij én hoeven de BPM niet te betalen want de auto hoeft geen importkenteken. Is echt oliebol business. Op autofora spreken ze er ook niet positief over.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:49

Bedankt voor alle tips :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:55

Jans schreef:
Janine, die ford van jouw eerdere post zal wel omgekat zijn. Gebeurd veel fraude mee. Zo importeert men ook graag nieuwe mercedessen en zet ze dan op n oldtimer chassis (bij de G klasse bijv) dan rijden ze een nieuwe auto belastingvrij én hoeven de BPM niet te betalen want de auto hoeft geen importkenteken. Is echt oliebol business. Op autofora spreken ze er ook niet positief over.

Wtf... nog nooit van gehoord... Nieuw voor me... Apart zeg...
Wat heb je dan aan die nieuwe auto :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:18

@Eske, schijnbaar absorbeert koffie ook geurtjes. Misschien met een kop (afgekoelde) koffie in de koelkast leggen? Geen idee of het werkt, het helpt in ieder geval als je koelkast nou niet bepaald naar bloemetjes ruikt :+

Ik krijg net foto's toegestuurd van de kersverse baby van vrienden uit Singapore. Qua kleding heeft het kindje gewoon blote armen en benen, soms ook blote voetjes, maar op bijna elke foto heeft het handschoentjes (wanten) aan. Het is daar nu rond de 30 graden. Zouden die handschoentjes een cultuurdingetje zijn of heeft het een functie?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:21

culaccino schreef:
@Eske, schijnbaar absorbeert koffie ook geurtjes. Misschien met een kop (afgekoelde) koffie in de koelkast leggen? Geen idee of het werkt, het helpt in ieder geval als je koelkast nou niet bepaald naar bloemetjes ruikt :+

Ik krijg net foto's toegestuurd van de kersverse baby van vrienden uit Singapore. Qua kleding heeft het kindje gewoon blote armen en benen, soms ook blote voetjes, maar op bijna elke foto heeft het handschoentjes (wanten) aan. Het is daar nu rond de 30 graden. Zouden die handschoentjes een cultuurdingetje zijn of heeft het een functie?

Koffie als drank?
Ik ken alleen koffiedik daarvoor...

Ik gok dat het kindje veel aan het gezicht zit, waardoor het het gezicht open krabt. Die nageltjes zijn zo scherp, dat levert wondjes op. Zie je hier ook wel.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:26

Zijn het een soort witte wantjes? Dat zouden eczeem handschoentjes kunnen zijn :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:26

culaccino schreef:

Dat zijn krabwantjes. Zodat ze zichzelf niet kunnen krabben. Baby’s hebben best scherpe nageltjes.