Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:32

Ik ben een 6 persoons Pizzarette aan het verkopen, loopt goed, veel berichtjes. Alleen ze willen allemaal dat ik hem opstuur.. Hebben ze dan nu werkelijk geen idee hoe groot, zwaar en breekbaar dat ding is? :+
Had ik er een die redelijk in de buurt woonde, maar hij moest 45 kilometer rijden en wou dus maar tot bedrag x gaan.. Alsof het mijn probleem is hoever hij rijden moet :+ Verzendkosten rekende hij wel 5 euro voor :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:54

Relaxed schreef:
Ik ben een 6 persoons Pizzarette aan het verkopen, loopt goed, veel berichtjes. Alleen ze willen allemaal dat ik hem opstuur.. Hebben ze dan nu werkelijk geen idee hoe groot, zwaar en breekbaar dat ding is? :+
Had ik er een die redelijk in de buurt woonde, maar hij moest 45 kilometer rijden en wou dus maar tot bedrag x gaan.. Alsof het mijn probleem is hoever hij rijden moet :+ Verzendkosten rekende hij wel 5 euro voor :')

Ik heb er zo één en die stenen deksel (hoe noem je dat) zit in piepschuim in de verpakking en zo is hij gewoon opgestuurd naar mij. Dus als je de originele verpakking nog hebt kun je dat ding gewoon voor €6,50 opsturen :D Zet erbij dat het op eigen risico is en voila ;) Mocht je die niet meer hebben is het inderdaad lastig om hem stabiel in te pakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:58

Dat heb ik dus inderdaad niet meer en de doos is onderhand ook niet heel stevig meer.. Hij hoeft niet weg, dus begin er gewoon niet aan..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:32

Ik heb net nog een snelle deal gedaan. Iemand op fb bood boerenbont aan. Aantal dingen had ik interesse in. Prijs overeen gekomen en ik heb gelijk betaald. Zij had t ook gelijk binnen ivm zelfde bank en ze heeft t net nog gepost waardoor ik t morgen al binnen moet krijgen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:55

Ik heb net aangifte gedaan online bij de politie. Ook al kan er voor mij niks meer worden gedaan, misschien helpt het anderen.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:32

Ik heb weer een positieve ervaring :D

22 oktober al een berichtje gehad voor mijn caviakooi die te koop stond. Na wat heen en weer bieden uiteindelijk een prijs van €70 overeen gekomen (ik heb hem zelf ook 2e hands gekocht voor €100. Waarvan €65 voor het hok en €35 voor het thuis brengen) dus ik vond €70 een prima deal :') . Er ging tussen de reacties door best veel tijd overheen dus op 15 november kwamen we pas over de prijs uit en toen vroeg meneer ook nog of hij tot eind november mocht blijven staan, nja ik kreeg weinig reacties verder en hij staat niet in de weg dus ik had niets te verliezen. 1 december nog niks gehoord dus zelf een berichtje gestuurd van willen jullie hem nog? En toen hebben we meteen een datu m en tijdstip kunnen afspreken, dat was vandaag en hij is inderdaad netjes opgehaald! Traagste afhandeling ooit maar ben eindelijk van dat hok af. En mama maar roepen, je moet blij zijn als je €50 krijgt, de aanhouder wint :j

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:39

Ik heb ook zelden haast met verkoop, ik heb meestal een prijs in mijn hoofd die ik er perse voor wil ontvangen en dat lukt in 99% vd gevallen ook. Soms moet je iets meer geduld hebben.

Ik heb nu 9 positieve beoordelingen. (maar helaas beoordeeld niet iedereen).

Al vind ik het systeem sowieso niet zoveel zeggen aangezien je mensen kunt beoordelen en hun jou ook al koop je niets....dus ja iemand die kwaad wil kan gewoon lekkere slechte beoordelingen geven.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:00

studiemiep schreef:
Al vind ik het systeem sowieso niet zoveel zeggen aangezien je mensen kunt beoordelen en hun jou ook al koop je niets....dus ja iemand die kwaad wil kan gewoon lekkere slechte beoordelingen geven.

Precies. Ik heb laatst een één ster review gehad van een jong meisje. Ze zei dat ze niet wist wat het was. Vanavond een één ster review van iemand die mij kanker toewenste, nadat ik niet akkoord ging met het tegenbod. Dat heb ik bij Marktplaats gemeld. Mijn andere ervaringen zijn positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:05

Hier in België kun je al langer beoordelen. Vorige week een heel vlotte afhandeling gehad, die vrouw ook een positieve beoordeling gegeven. Stuurt ze terug: Bedankt voor de beoordeling!

Ja muts, wil jij mij ook even beoordelen dan? :P Maar nee, helaas :')

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:09

Ik heb al een aantal maanden een blauwe opblaasbare zetel te koop staan. Onding staat geweldig in de weg, en naar het stort brengen had makkelijker geweest, maar ik kon maar proberen. Voor zolang het zoekertje gratis online kon blijven staan, liet ik het staan.
Van 't weekend een berichtje over gehad, maar aangegeven dat ik concertweekend had, dus weinig tijd had. Toch iets proberen afspreken voor deze week, maar mijnheer kon niet. Hij vroeg om op te sturen. Dus gezegd dat ik gisteren alles zou opmeten en verzendkosten zou opzoeken. Niet gelukt door drukte, ook mooi laten weten, hij zat er niet mee. Dus vanavond inpakken en de kosten opzoeken, en dan hoop ik dat dit mooi afgehandeld kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:08

Gisteren ook een goede ervaring gehad, iemand die interesse had in mijn Harry’s horse deken, halsstuk en onderdeken, kreeg ze van mij uitrijdeken bij omdat er een gaatje in zat.
Geen gedoe over de prijs, en uiteindelijk heeft ze ook een frontriem en bit overgenomen waar ik maar niet vanaf kwam voor een klein prijsje.

Wel grappig want voor die frontriem had iemand anders interesse getoond maar daar hoorde ik al ruim een week niks meer van, dus gisteren toxh even bericht gestuurd dat hij nu verkocht is, was ze boos... ik zo ja sorry maar heb er al een bericht na gestuurd toen of er nog interesse was, wel gelezen maar geen reactie, tsja ga ik niet zitten wachten hoor, was nog niks afgesproken dat ze hem wou overnemen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:43

Dat blijft grappig, dat mensen dan boos worden :')

Ik heb mijn boek ontvangen. Ik had bij haar aangegeven dat ik het niet via een betaalverzoek kon overmaken als zij het boek pas opstuurde wanneer het geld op haar rekening stond. Daar kreeg ik geen reactie meer op. Dus ik heb na 1 a 2 dagen maar gevraagd wat ze wou

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:45

Siersma schreef:
Ik heb net nog een snelle deal gedaan. Iemand op fb bood boerenbont aan. Aantal dingen had ik interesse in. Prijs overeen gekomen en ik heb gelijk betaald. Zij had t ook gelijk binnen ivm zelfde bank en ze heeft t net nog gepost waardoor ik t morgen al binnen moet krijgen

Vandaag mn pakketje al binnen, echt supersnel. Helaas heeft niet alles t overleefd. Ze had t geod verpakt en overal op de doos breekbaar gezet. En helaas toch 2 schotels stukken afgebroken. Hoop dat ik t kan lijmen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:00

Dat is meer met gooi en smijtwerk te maken van een medewerker van de pakket diens/sorteer dienst

Ik had wel eens een pakket gekregen wat open gescheurd was.. gelukkig had de verzender het nog heel goed ingepakt met plastic

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:19

Als ik zie hoe de laatste gitaar aanwinst van mijn vriend binnen kwam
Om te janken hoe er mee om gegaan word
Gelukkig zaten er drie lagen doos omheen

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:11

Afbeelding
:z :z :z _-:(

En dan ook daarna nog durven vragen :
Bent u het eens met het bedrag ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:20

Ik geef jou €11. Per stuk dan nog! Kom je ze voor die prijs ook brengen?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:24

Ik heb er ook 1tje hoor :+

2 weken terug iemand gehad op een van mijn advertenties. Helaas kreeg ik geen meldingen binnen op mijn telefoon, dus helaas reageerde ik pas na 4 dagen. Excuses aangeboden en afgesproken dat ik de verzendkosten op mij zou nemen. Nou prima. Mevrouw zou het geld overmaken, maar nog steeds niks. Inmiddels is mevrouw voor zaken in het buitenland geweest en zou ze het vorige week donderdag al overmaken.... maar tot op heden nog steeds niks :+
Vorige week iemand hetzelfde product verkocht en dat had ik binnen 1 dag op de rekening :D (meerdere dezelfde artikelen te koop)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:37

DeMolenhoek schreef:
Ik geef jou €11. Per stuk dan nog! Kom je ze voor die prijs ook brengen?

Nou vooruit , voor jou 2 voor € 21.50 !
Sintaanbieding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:52

Nou top! Strikje erom en breng ze maar :))

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 00:56

Jolien87 schreef:
Hij heeft ook nog niet naar mijn adres gevraagd. :')
Maar dan is het heel simpel en gaat hij op de weggeefhoek of desnoods onder een zeiltje in de tuin tot hij door het grofvuil wordt opgehaald.

Is je bank nog opgehaald?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:01

_Nadia_ schreef:
Jolien87 schreef:
Hij heeft ook nog niet naar mijn adres gevraagd. :')
Maar dan is het heel simpel en gaat hij op de weggeefhoek of desnoods onder een zeiltje in de tuin tot hij door het grofvuil wordt opgehaald.

Is je bank nog opgehaald?

Ja, maar dat was nog wel even een dingetje.
Uiteindelijk hadden we afgesproken dat het zondagavond zou worden en had ik ons adres gegeven (ondanks dat ik had gezegd vóór 12:00) maar het was al duidelijk dat begrijpend lezen niet zijn sterkste kwaliteit was.
Enfin, wij waren die dag bij mijn oom en tante maar zorgden ervoor dat we op tijd weer terug zouden zijn. Hij zou de bank om 21:30 komen halen.
Om 21:00 kreeg ik een berichtje dat hij ons adres niet kon vinden; hij stond in Ijmuiden. Blijkbaar had hij op 2 advertenties gereageerd waarvan de andere in Ijmuiden was. Meneer was dus eerst daarheen gereden om daar pas ons adres in te voeren.
En onze straatnaam komt maar één keer voor in Nederland.
Hij kon het busje maar tot een bepaalde tijd lenen en ging het niet meer redden om naar Almere te komen. Hij zou dinsdag komen. Ja doei, morgenochtend is je laatste mogelijkheid, daarna moet de bank weg zijn. 'Ik ben er om 12 uur'. Serieus?! Dat noem ik geen ochtend, enfin, prima, dan zijn wij ervanaf.
Maandagochtend, weer een berichtje: ik ben er om half 2.
Echt, alsof hij het erom deed. Ik heb hem daarop enigszins geïrriteerd geantwoord dat, dat écht het laatste moment is om de bank te kunnen halen omdat we al genoeg hebben geschoven. Daarop volgden wel netjes zijn excuses.
Mijn vriend was expres al thuis komen werken want we vonden het allebei niet zo'n goed idee dat ik alleen thuis zou zijn als hij de bank kwam ophalen. En jawel, om half 2 stond hij op de stoep: een doodnormale, vriendelijke knul die zelf ook wel in zag dat het aardig wat gedoe was geworden.
Ik had vooraf al gezegd dat ik niet kon helpen sjouwen, waarop hij had gezegd dat dit geen probleem was. Dus, staan we daar in de woonkamer, zegt hij: "Ik neem aan dat meneer mij even helpt met tillen?" We hebben elkaar even een paar tellen zwijgend aangekeken en toen hebben we meneer snel samen met de bank de deur uit geholpen.

Maar nu komt de grap: we hadden nog zo ons best gedaan om de oude bank de deur uit te krijgen voor de nieuwe zou komen, kwam die een dag te laat. We hebben dus nog een dag lang zonder bank gezeten. _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:18

Oh jeetje Jolien dat is een verhaal zeg pfffff , maar ergens ook mazzel anders hadden jullie nog meer dagen zonder bank gezeten :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:28

Jeetje Jolien, jij bent een beter persoon dan ik, bij mij had ie niet meer welkom geweest.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:34

Ik heb eens zes weken zonder bank gezeten
Het wordt er lekker ruim van moet je maar denken :+