Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EskeGirl schreef:Wat zijn 'hellions'. Ik lees nu een science fiction boek over engelen die een apocalyps veroorzaken op aarde. Er komen heel wat bijbelse dingen in voor (ik heb wel een aardige bijbelkennis), als Lucifer, gevallen engelen, nephylim, locust, enzovoorts. Maar wat hellions zijn, kan ik maar niet vinden. Het is wel de Engelse term.
Weet iemand hier toevallig wat hellions zijn? Ik weet uit het boek dat het nogal nare, vliegende wezens zijn.
Foaly schreef:EskeGirl schreef:Wat zijn 'hellions'. Ik lees nu een science fiction boek over engelen die een apocalyps veroorzaken op aarde. Er komen heel wat bijbelse dingen in voor (ik heb wel een aardige bijbelkennis), als Lucifer, gevallen engelen, nephylim, locust, enzovoorts. Maar wat hellions zijn, kan ik maar niet vinden. Het is wel de Engelse term.
Weet iemand hier toevallig wat hellions zijn? Ik weet uit het boek dat het nogal nare, vliegende wezens zijn.
Is dat de Engelen van de Apocalyps (weet ff de Engelse titel niet) van Eduardo Spohr? Die heb ik ook in mn kast staan, is het wat?
EskeGirl schreef:Wat zijn 'hellions'. Ik lees nu een science fiction boek over engelen die een apocalyps veroorzaken op aarde. Er komen heel wat bijbelse dingen in voor (ik heb wel een aardige bijbelkennis), als Lucifer, gevallen engelen, nephylim, locust, enzovoorts. Maar wat hellions zijn, kan ik maar niet vinden. Het is wel de Engelse term.
Renaatt92 schreef:Waarom wordt er gevraagd om tijdens het opstijgen van een vliegtuig de raamluiken open the houden? De lichten worden wel gedimd.
Janneke2 schreef:EskeGirl schreef:Wat zijn 'hellions'. Ik lees nu een science fiction boek over engelen die een apocalyps veroorzaken op aarde. Er komen heel wat bijbelse dingen in voor (ik heb wel een aardige bijbelkennis), als Lucifer, gevallen engelen, nephylim, locust, enzovoorts. Maar wat hellions zijn, kan ik maar niet vinden. Het is wel de Engelse term.
Grappig!
Nephilim zijn reuzen en locusts is gewoon engels voor sprinkhanen.
Lucifer (lichtdrager) en gevallen engelen zijn vöoral middeleeuwse voorstellingen - maar hellion?
Ik verzin ter plekke: Hells' ions. Wie verzint iets anders....?
gerlindie schreef:Om bij het wegenthema te blijven:
waarom hebben hectometerpaaltjes soms in de rechterbovenhoek 'Li' staan?