Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:47

MarlindeRooz schreef:
Ik heb voor mijn doen zo’n drukke 1,5 / 2 weken gehad dat ik dat ook wel verdiend heb zonder. _O-

Maar goed ik zal eens moed verzamelen. Ik wil het in een boog dus ik moet uit gaan tekenen etc. En ik kan niet tekenen. :=

Een boog uit losse pols? Dat zou ik ook niet kunnen, succes. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:47

marleen_88 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb voor mijn doen zo’n drukke 1,5 / 2 weken gehad dat ik dat ook wel verdiend heb zonder. _O-

Maar goed ik zal eens moed verzamelen. Ik wil het in een boog dus ik moet uit gaan tekenen etc. En ik kan niet tekenen. :=

Een boog uit losse pols? Dat zou ik ook niet kunnen, succes. :=

Absoluut niet.

Maar zelfs met hulpmiddelen kan ik al geen rechte lijn trekken. Dus het wordt enorm frustrerend. _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:48

Boog aftekenen is super makkelijk met een spijkertje, touwtje en potlood.
Boog verven kost wel wat meer geduld, afplakken is ook niet echt een optie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:54

zonnebloem18 schreef:

Ik heb echt de motoriek van iemand van 4.

En nu in het najaar is het nog erger. Door de kou ben ik heel stram en stijf. Ik kreeg van de week mijn theezakje al niet in het kopje met links (ben rechts).

Binnen de lijntjes kleuren is iets wat ik ook nooit gekund heb. :=

Je kan je dus voorstellen hoe dit gaat zijn. :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:57

zonnebloem18 schreef:

Dit had ik ook bedacht je. Is evengoed nog een dingetje ja, de strakke lijn schilderen.

Oke Marlinde: dapper dat je het wilt doen. Het klinkt echt als een uitdaging, ik zou voor Netflix gaan. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:58

Eigenwijs is ook wijs toch? Het komt ook nog midden op de muur dus de zijlijnen moeten ook recht. _O-

Zou normaliter mijn vader om hulp vragen maar zijn zicht is niet meer zoals vroeger. En weinig geduld erbij maakt het ook ongezellig.

Ik heb zelf wel veel geduld gelukkig.

Ga maar eens oude kleding aandoen en beginnen. Lijkt me geen klusje voor in een tijgerprint Snuggie. :=

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Randen met klein penseel doen.

En inderdaad spijker uitmeten in het midden met stuk touw.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Bezint eer gij begint :+

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:13

Sanniejtjuh schreef:
Froukje_J schreef:
Orthopeed: ja er is van alles mis in je voet maar ik kan het niet voor je oplossen...ik stuur je door naar een revalidatiearts misschien krijgt die je pijnvrij of die moet je leren hoe je met de pijn moet leven.

Ja hallo ik ben 31 moeder van 2 kinderen..ik loop al sinds september 2024 met pijn en op krukken ik hoop toch niet dat dit de rest van mn leven is

Jeetje wat poedersuiker zeg! -O-
Was het in het ziekenhuis? Misschien een second opinion doen? Vriendin van mij kreeg wel opties toen ze naar een Bergman kliniek ging.

Dit is ook mijn advies, ik kwam op jonge leeftijd met een kapotte rug te zitten en werd in eerste instantie ook naar huis gestuurd. Second opinion gehad in het UMCG en daar kwam een hele duidelijke diagnose en behandelplan uit, inmiddels ben ik bijna geheel pijnvrij met af en toe een slechte dag.
Vind dit ook echt niet kunnen, een klacht indienen kun je ook nog overwegen. Ik denk altijd dat er dan meer mensen zijn die zo'n hork treffen.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

Wij hebben 1 dikkige, onhandige kat en 1 dunne, atletische kat. Ze krijgen als natvoer konijn ivm een allergie van dunnie. Dun katje kan op de keukenkast springen en dikke kan dat niet (of hij denkt vooral dat hij dat niet kan). Dus als ze allebei eten krijgen, is dun katje na 3 hapjes meestal klaar en wil hij later weer wat eten. Maar dan heeft Dikkie zijn bakje ook al leeg. Dus we hebben de strategie bedacht dat als dunnie wegloopt bij zijn bakje, we zijn bakje met de restjes op de keukenkast zetten. Hij heeft nu ook door dat hij dan altijd weer terug kan naar zijn bakje en Dikkie het niet op kan eten. Werkt goed voor ons.

Wilde ik vanochtend dat bakje op de keukenkast zetten (met natvoer), stoot ik ergens tegenaan en zat de HELE keuken onder dood konijn. Gad-ver-damme.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:28

zonnebloem18 schreef:

Waarom niet? Gewoon afplakken, helemaal als je geen motoriek hebt. Eerst langs de tape met witte verf (als je muur wit is) en daarna met kleur.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:39

Ik ben nog slechter in strak afplakken helaas. :=

Maar de tekening staat er. Nu afplakken. :+
Als de andere stappen net zo goed gaan teken ik ervoor. :=

Edit:
Foto vergeten:
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

MarlindeRooz schreef:
Ik ben nog slechter in strak afplakken helaas. :=

Maar de tekening staat er. Nu afplakken. :+
Als de andere stappen net zo goed gaan teken ik ervoor. :=

Edit:
Foto vergeten:
[ Afbeelding ]

Ziet er goed uit toch?

Zeg ik nu iets geks als ik zeg hang aan dat touwtje nu een kwastje en doe de truc met verf?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Ik denk dat het niet mooi wordt omdat de kwast in verschillende hoeken andere lijnen geeft.

Ik moest het potlood al heel strak houden en maximale druk op het touwtje houden. :=

En ja tot zover gaat het goed. Maar dit was het makkelijkste. :=

Edit: bij nadere inspectie is de boog scheef. Ik word nu al geprikkeld. _O-

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:08

Marlinde: tip: maak het koordje zo dicht mogelijk bij de punt vd pen vast
en voor de zijkanten lijkt de hoogte niet gelijk links tegenover rechts. Links lijkt lager dan rechts.
Laatst bijgewerkt door Roihi op Vandaag, 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Ben je al begonnen? Ik meen hoogteverschil te zien bij de zijkanten, het middelpunt van de cirkel is niet het midden van de verticale lijnen. Ik weet niet of je het had gezien maar ik denk ik zeg het.

Wat Roihi zegt ja

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

Ja zie mijn edit. Ik ga hem opnieuw maken. Bedankt voor de tips! :D

Eerst eten haha.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:36

Succes Marlinde!

Ik heb een blaasje op mijn gehemelte, waardoor ik nu keelpijn heb.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:45

paarden die gepoept hadden op hun mooie verse laag waldbodem... ja I know.. daar is het voor... maar toch.. (meestal poepen ze buiten als de staldeur open is)

en verder dat ik zo buiten in de modder moet 'spelen' om mest te ruimen en paddockplaten te gaan leggen. Eigenlijk is de ergernis dus het weer en de modder.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:30

Omdat hier toch wat kattenbaasjes zitten even deze niet-ergernis:
Ik heb dus 2 stalkatten die niet/nauwelijks benaderbaar zijn. Loes is niet aan te raken. katja kan ik als ik heel voorzichtig ben aan mijn hand laten ruiken.

Ik zag vanochtend op de camera dat Loes mank liep. Maar die kan ik dus niet aanraken (laat staan binnen 1 meter afstand komen).
En ik zie Katja vaak aan haar oor krabben. (volgens google goede kans op oormijt?) Maar als ik haar zou proberen te pakken/vasthouden is alle vertrouwen natuurlijk gelijk weg, en naar de dierenarts is voorlopig al helemaal onmogelijk.

Kan ik deze dames toch op de een of andere manier toch helpen?
Uiteraard zal ik als ik de kans heb ze wel pakken, maar die kans is dus zeer klein.
Heeft iemand tips?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:34

Ga je de binnenkant en buitenkant van die boog verven MarlindeRooz?

Dan zou ik met de pen eerst een heel rondje maken en dan de strepen naar beneden. En als je dan het rondje hebt gemaakt de pen naar de zijkant trekken en dan bij het touwtje met een waterpas kijken waar je de lijn maar beneden moet beginnen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:34

pjer schreef:
paarden die gepoept hadden op hun mooie verse laag waldbodem... ja I know.. daar is het voor... maar toch.. (meestal poepen ze buiten als de staldeur open is)

en verder dat ik zo buiten in de modder moet 'spelen' om mest te ruimen en paddockplaten te gaan leggen. Eigenlijk is de ergernis dus het weer en de modder.

Hier ook ergernis van het weer. Moet nog een baal ruwvoer naar binnen halen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:40

pjer schreef:
Omdat hier toch wat kattenbaasjes zitten even deze niet-ergernis:
Ik heb dus 2 stalkatten die niet/nauwelijks benaderbaar zijn. Loes is niet aan te raken. katja kan ik als ik heel voorzichtig ben aan mijn hand laten ruiken.

Ik zag vanochtend op de camera dat Loes mank liep. Maar die kan ik dus niet aanraken (laat staan binnen 1 meter afstand komen).
En ik zie Katja vaak aan haar oor krabben. (volgens google goede kans op oormijt?) Maar als ik haar zou proberen te pakken/vasthouden is alle vertrouwen natuurlijk gelijk weg, en naar de dierenarts is voorlopig al helemaal onmogelijk.

Kan ik deze dames toch op de een of andere manier toch helpen?
Uiteraard zal ik als ik de kans heb ze wel pakken, maar die kans is dus zeer klein.
Heeft iemand tips?

Lokale zwerfkatten organisatie vragen om hulp, bijv vangkooi lenen? Zij hebben daar ervaring mee.
Als jij ze toch zelf zou laten behandelen door een DA zou je kunnen zeggen dat jij alsnog die DA kosten neemt bijv.
Zij hebben vaak ook een zgn drukkooi, dat is een draadkooi die je kleiner kunt maken en zo de kat tegen een wand kunt drukken. Dan kunnen ze behandelen zonder zelf gewond te raken. Of evt veilig verdoven om te kunnen behandelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:43

Ruitersportzaak hier vlakbij gaat sluiten. Doodzonde want is ook echt al heel oud. Alleen nu dus uitverkoop. Allemaal geen ergernis, oké dat die dicht gaat een beetje.

Maar mensen worden meteen zo asociaal met kortingen. Gewoon je aan de kant duwen, alles overhoop gooien zodat niks meer netjes ligt en je niks meer kan vinden. Wel nog wat nuttige dingen gescoord, als in dingen die we of nu toch al nodig hadden of heel goed van pas komen maar te duur of als reserve. Scheelt flink met 50% korting ook op dekens enzo. Maar echt, die mensen waren niet normaal. Die kwamen normaal ook bijna nooit tot nooit in die winkel want wisten niet eens waar ze heen moesten.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:47

Ik heb me vannacht doodgeergergd. De buurvrouw heeft een traplift in het trappenhuis en dat ding heeft diep in de nacht zeer luid staan piepen. Dat wist ik niet, het klonk als een brandalarm wat hard afging. Dus ik heb de politie na enige tijd gebeld dat er ergens een alarm afging en dat ik niet wist waar dat vandaan komt (grote flat). Na 15 minuten staat de brandweer voor mijn deur :+ Dat het geen brandalarm was en de traplift die piepte en dat ze er een schop tegenaan gegeven hebben en het ding toen ophield met loeien. En of ik de volgende keer niet wilde bellen omdat het geen brandalarm was maar enkel maar een traplift :')