Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:Twee jaar geleden ging mijn maatje dood en sindsdien niet meer paard gereden. Nu kriebelt het toch weer, maar jaa... Is het verstandig? Een verzorgpaard kost tijd. Heb ik voldoende tijd? Ga ik me weer niet super verplicht voelen om een x aantal keer te komen?
En ja, ik ben nu afgestudeerd en heb een baan. Dus na werk hoef ik geen huiswerk te maken oid. Maar toch... Tijd hebben is wel een voorwaarde.
En toen ging ik op marktplaats kijken en zag ik een heel leuk paard te koop
xmarritw schreef:Super slecht geslapen doordat ik enorm zenuwachtig ben voor mijn eindexamens. Vanmiddag begin ik met wiskunde en ik weet dat het waarschijnlijk wel goed komt, maar toch.
Loeky01 schreef:Dat er in een les door een professional een groep; 'de onderkant van de samenleving' genoemd wordt. Maar in hoeverre kunnen deze mensen meedoen met de samenleving als wij als hulpverlening mensen zo al benoemen? En nee het is een groep die heel moeilijk bereikbaar is, maar moeten we niet bij onszelf beginnen en de manier waarop we naar deze groep kijken?
Mkango schreef:Loeky01 schreef:Dat er in een les door een professional een groep; 'de onderkant van de samenleving' genoemd wordt. Maar in hoeverre kunnen deze mensen meedoen met de samenleving als wij als hulpverlening mensen zo al benoemen? En nee het is een groep die heel moeilijk bereikbaar is, maar moeten we niet bij onszelf beginnen en de manier waarop we naar deze groep kijken?
Ik ben dan weer van mening dat allerlei politiek correcte, understated termen bedenken juist voorbijgaat aan de ernst van de situatie voor sommige mensen. "De onderkant van de samenleving" geeft toch wat meer urgentie aan dan bijvoorbeeld "moeilijk bereikbare mensen." Dat laatste kan immers ook gelden voor mensen die prima meedraaien in de maatschappij, maar gewoon niet zo op de radar staan van de overheid of andere instanties. Het gaat er wel om in wat voor context en toon de term gebruikt wordt, maar met de term an sich vind ik weinig mis.