Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:59

Wij vieren zaterdag de verjaardag van moeders wel netjes volgens de regels. Zie daar geen probleem in als je zorgt dat je de afstand waarborgt en je aan de regels houd qua aantallen. Mijn broertje woont met zijn gezin bij hun in tot ze de sleutel krijgen en ik ben er regelmatig om mijn ponys te voeren.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:01

Relaxed schreef:
Nu zit ik met het volgende.. Volgende maand is mijn neefje jarig, hij wordt 4. Zij wonen in Duitsland en daar mogen ze nog gewoon 10 mensen in huis hebben. Ze hebben de verjaardag dus over de dag verdeeld wat inhoudt dat mijn ouders en ik smorgens komen. Maar daarnaast komen ook haar schoonouders en schoonzus met man. Waar ik dus probeer om mijn kring een beetje klein te houden (alleen mijn familie) zit ik dan dus met nog 2 andere huishoudens in een woonkamer. Wat zouden jullie doen?

Kan je niet een week eerder komen? Zeggen dat je geen taart wil, cadeautje mee, kind blij. Kan je ook nog eens een stuk beter bijkletsen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:02

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:02

veerledec schreef:
Relaxed schreef:
Nu zit ik met het volgende.. Volgende maand is mijn neefje jarig, hij wordt 4. Zij wonen in Duitsland en daar mogen ze nog gewoon 10 mensen in huis hebben. Ze hebben de verjaardag dus over de dag verdeeld wat inhoudt dat mijn ouders en ik smorgens komen. Maar daarnaast komen ook haar schoonouders en schoonzus met man. Waar ik dus probeer om mijn kring een beetje klein te houden (alleen mijn familie) zit ik dan dus met nog 2 andere huishoudens in een woonkamer. Wat zouden jullie doen?

Kan je niet een week eerder komen? Zeggen dat je geen taart wil, cadeautje mee, kind blij. Kan je ook nog eens een stuk beter bijkletsen.

Een week eerder is toch een niet noodzakelijke verplaatsing. Gewoon niet gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:03

Cer schreef:
Het gaat erom dat jij meent te weten wat de diepste wens is van 2 mensen die je niet eens kent. :)

Ok, dan neem ik die woorden terug, als het zo belangrijk is.

Ik herschrijf het naar:

"Dat is niet per se waar hoor. Als Mark Rutte / Hugo de Jonge er net zo in zouden staan als Merkel hadden we hier net zoveel zoniet meer bereikt (want ons land is kleiner en de verdeeldheid is kleiner.) Het voortdurend overleggen is niet zo'n probleem. Dat Rutte en De Jonge iedere keer redenen zoeken om zo minimaal mogelijk iets te doen of zich focussen op 1 los dingetje en dan lijken te denken dat dat wel weer genoeg is, dat is een probleem."

Zo beter?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:07

rien10 schreef:
veerledec schreef:
[quote="Relaxed"
[/quote

Een week eerder is toch een niet noodzakelijke verplaatsing. Gewoon niet gaan.

Die afweging is aan Relaxed. Als niemand klachten heeft en je kan goed afstand houden, dan is het risico niet heel groot. Dan moet je voor jezelf de afweging maken of je dat het waard vindt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:07

"als het zo belangrijk is"... echt, hoe denigrerend kun je zijn...
En jij mag ergens iets van vinden, maar jij geeft je verhaal weer alsof jij precies de beweegredenen kent van die twee: 'redenen zoeken om zo minimaal mogelijk iets te doen'.. Voor iemand die voor van alles en nog wat begrip lijkt te hebben, vind ik dat opvallend :)
Alsof díe twee alles in hun eentje beslissen... ik heb begrepen dat dat niet zo werkt. Maar, ik zit dan ook niet zo diep in de politiek dat ik precies weet hoe dat daar achter die deuren gaat...

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:14

Het kabinet heeft idd wel steken laten vallen. En dat blijven ze doen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:16

SusanH schreef:
Mijn man wordt 50 in december. Wij gaan er ook vanuit dat we er niks aan gaan doen. Vinden het niet verstandig.

50 overslaan en volgend jaar 51 vieren :)

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:16

Werd bij ons ook als grootste probleem aangekaart
Het eeuwige overleg ( wij hebben dan nog 3 parlementen ) dingen uitstellen en vooruitschuiven waardoor er zoveel kostbare tijd verloren gaat ..
Voor de aanschaf van nieuw beademingsapparatuur wat na de eerste golf noodzakkelijk bleek zitten ze nu nog in de aanbestedingsfase :roll:

En de handhaving is ook nog eens het grootste probleem ..je kan honderden maatregelen opleggen als ze niet gehandhaafd worden wat ben je er dan mee ..en dat is nu precies waarom het zo verdomd mis gaat in Wallonië en Brussel -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:17

Ik snap verjaardagen nu ook niet zo heel goed. Echt een beetje onnodig. Ik en mijn vrienden hebben al gezegd: gewoon niet vieren, dan worden we ook niet ouder. Dus ik word in november gewoon lekker géén 33.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:18

Digitaal feestje houden :j

Je kan toch best taart ,ontbijtjes enzo laten leveren en er een gezellige dag als gezin van maken

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:18

Sclimpre schreef:
SusanH schreef:
Mijn man wordt 50 in december. Wij gaan er ook vanuit dat we er niks aan gaan doen. Vinden het niet verstandig.

Of gewoon, net als ik, elk jaar mijn 50e verjaardag vieren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:19

Ik vier mn verjaardag al bijna 20 jaar niet meer... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:22

Mijn vader werd gisteren 65 en hier zijn we wel geweest, maar ook nu alleen ons gezin. Ik eet ook nog gewoon iedere week bij mijn ouders en mijn moeder past ook nog op mijn neefje. Maar we houden het binnen dit kringetje, ik ben straks ook jarig en dan komen ze ook even een taartje halen. Verder doe ik niets aan mijn verjaardag. Ik denk dat ik naar mijn neefje gewoon even een andere dag ga, 1 op 1 is ook veel gezelliger.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:32

Sclimpre schreef:
SusanH schreef:

Was ik ook van plan. Ik wordt volgend jaar 50. Als we dan nog steeds in deze oliebol zitten vier ik mijn 51ste verjaardag wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:34

nynke55 schreef:
Sclimpre schreef:
SusanH schreef:

Of gewoon, net als ik, elk jaar mijn 50e verjaardag vieren.

Haha :')

Wij hebben al gegrapt dat we alles uit de kast trekken dochter en ik. Spandoek, zo'n grote opblaasbare pop. Maar dat vindt mijn man echt vreselijk. Dus dat doe ik maar niet. We gaan gewoon voor de 51. En dan vieren we ook meteen dat we 13 jaar getrouwd zijn :))

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:35

Een ´verjaardag´ is niets meer of minder dan iets wat we zelf verzonnen hebben. Het ís geen speciale dag doch we hebben er wel een excuus door om een speciale dag te máken.

Juist nu is dat imo nodig, fijn. Geen feest met verplaatsingen en teveel contacten; in de bubbel kan je er ook een speciale dag van maken.
Juist NIET overslaan dus.
Extra persoonlijke aandacht, details, sta vroeg op en verras met lekker ontbijt op bed, bak een taart of bereid eten voor buiten de routine, verzin wat: Het is gewoon een _/-\o_ reden voor een ´kleurrijker´ dag om te onthouden in het trieste grijs van Covid19 beperkingen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:37

We laten het ook niet ongemerkt voorbijgaan. Maar mensen uitnodigen gaan we niet doen. Misschien digitaal iets doen is nog wel leuk. Maar dus geen mensen over de vloer.

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:37

Vind ik ook HC :j

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:40

Geef een beeld-bel-borrel
Props voor technologische hoogstandjes! Ken je het fenomeen beeld-bel-borrelen al? Een kwestie van Houseparty openen, iedereen een glas wijn (of cocktail) bij de hand, lekker nummertje aan en feesten maar. Omdat het de hele dag jouw feestje is, plan meerdere beeld-bel-borrels (met je vriendinnen, nichtjes, collega's) verspreid over de dag.

Www.Houseparty.com

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:45

Wanneer ik boodschappen doe neem ik vaak iets lekkers voor bij de koffie mee, reden verzinnen we wel achteraf :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:49

Ik ga die link eens bekijken, klinkt leuk!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:50

Houseparty was in het begin echt hell, met slechte verbindingen en alles, omdat het zo mega druk was volgens mij :')
Er zitten wel grappige dingetjes op, wij speelden nog wel eens een soort pictionary, of een vragenspelletje :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:58

Sheran schreef:
Ik snap verjaardagen nu ook niet zo heel goed. Echt een beetje onnodig. Ik en mijn vrienden hebben al gezegd: gewoon niet vieren, dan worden we ook niet ouder. Dus ik word in november gewoon lekker géén 33.

Dus ik ben nog steeds 26 *\o/* ?