Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:17

Femke_Tweety

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:20

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:22

moonfish13 schreef:
Dat pak. :=
Stevig beschermd. :D

Ik lach er om maar dit zal wel echt zijn werk doen denk ik. :D Lekker onherkenbaar ook. Zag ook een foto voorbij met duikbril en snorkel.

Wat leuk LadyMadonna!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:24

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:25

@Femke_Tweety
Jemig, wat heftig moet dat zijn geweest voor die kinderen.
Laatst bijgewerkt door Ann op 04-04-20 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:31

Jis_ schreef:
Femke_Tweety schreef:
De meeeeer dan bizarre gebeurtenissen in de marge van Corona.

https://www.ad.nl/westland/kinderen-zie ... ~ab091acf/

Ik las het ja, vreselijk. ;(

Toch denk ik haast geluk bij een ongeluk. Ik kan mij niet voorstellen dat dit een eenmalig iets was..

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:33

Zei ik ook tegen mijn dochter van 21. Stress kan het ook wel erger maken maar een fijne vent zal het in ieder geval niet zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:42

MoniqueT schreef:
Ha nee, dit kwam van iemand die in een bedrijf werkt wat die producten maakt en dat we toch graag willen blijven gebruiken. Nou, heel eerlijk, ik heb al drie weken geen make-up of haarproducten gebruikt, want ik kom de deur niet uit.

Maar ... jawel, komende maand ga ik twee keer anderhalf uur per week Spaans voor meergevorderden volgen via een groepsles op Skype met mijn oude leraren van het taleninstituut in Murcia. Is nu voor half geld en ik heb net gechat met de directeur. Vergevorderden (mijn niveau) is er niet, dan zou ik de enige zijn en betaal ik wel volle bak privéles. Dus ga ik lekker een beetje mijn grammatica ophalen en conversatie doen met andere buitenlanders. Zin in! En dan ga ik me wel opmaken. Dat haar is wel hopeloos inmiddels:-)

Oh echt?! :D Ik maak me eigenlijk altijd op, ongeacht of iemand me wel of niet ziet. Durf ook prima zonder make up de straat op hoor, geen probleem. Maar mijn normale routine houd ik eigenlijk altijd aan. Ik vind mezelf er dan toch net een beetje beter uitzien en daar voel ik me dan ook weer beter bij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:44

Ik was vanmorgen om 07:30 uur in de Jumbo. Heerlijk rustig. Wel een chagrijnige oudere man ... .die vond het raar dat ik op hem wachtte, zodat we elkaar niet in het gangpad krap hoefden te passeren.
Eh, meneer, ik doe dit voor u he? Doelgroepje. :+ Nee, hoor, dat heb ik niet gezegd ha ha. Wel gedacht. }:) Nou, dan doe je 2 minuten langer over je boodschappen. Boeiend.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:45

Ik snap echt niet dat mensen het nog erg vinden dat alles iets langer duurt. Niemand heeft de rest van de dag nog iets te doen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:46

Ja ik ga ook echt niet minderen op make up. De dag begint echt na een likje mascara en een lijntje...

Voel me beter over mezelf als ik dat doe. En dat is volgens mij belangrijk in deze tijd.
Niet omdat ik met zoveel knapper ben, gewoon omdat ik het fijn vind om voor mezelf te zorgen en aandacht aan mezelf te besteden.

Ik hoop dat iedereen dat blijft doen in deze tijd. Het is zo belangrijk!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:51

Mijn haar zit prut. Ik moest al naar de kapper... .ik heb heel dik haar, draag het altijd kort, want als het langer wordt, stort het in. Ik zie er niet uit nu. Morgen maar eens experimenteren. Of, als ik het durf, de tondeuse er overheen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:53

verootjoo schreef:
Ik snap echt niet dat mensen het nog erg vinden dat alles iets langer duurt. Niemand heeft de rest van de dag nog iets te doen :')

Uhm er moet gewerkt worden hoor. En ondanks dat dat thuis is maak ik meer uren in de week momenteel. Dus dat vind ik echt een raar argument.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:58

Hier was het vanmorgen om 10 uur heel rustig bij de jumbo, zelfs normaal is het niet zo rustig. Ik denk dat de meesten heel vroeg gegaan zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:59

Jis_ schreef:
moonfish13 schreef:
Dat pak. :=
Stevig beschermd. :D

Ik lach er om maar dit zal wel echt zijn werk doen denk ik. :D Lekker onherkenbaar ook. Zag ook een foto voorbij met duikbril en snorkel.

Wat leuk LadyMadonna!

Nou als deze aliënlook nog geen Corona voorkomt is de wereld reddeloos verloren!
Ik ga trouwens met goed masker en handschoenen naar de supermarkt, dus ik ben zo’n idioot met een lelijk aliën verfspuitmasker.
Maar dit gaat een stapje verder.
Ik doe gewoon de kleding waar ik boodschappen mee heb gedaan uit en was dan mijn gezicht enzo met zeep.
Deze look sla ik over, maar als deze persoon zichzelf zo fijner voelt prima.
Je weet het ook niet, zelfde geld zit er een partner thuis aan de chemo.
Men adviseert boodschappentassen ook eerst in de schuur te zetten bij die groepen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:00

Popstra schreef:
Zie net op 1 vandaag dat ze stellen die met zn 2 lopen ook aanspreken dat ze 1.5 meter afstand moeten houden van elkaar. Dat vind ik echt zot! Je ligt in bed toch ook geen 1,5m van je partner af!?

_/-\o_
Zou wel errug fijn zijn af en toe

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:01

rien10 schreef:
Mijn haar zit prut. Ik moest al naar de kapper... .ik heb heel dik haar, draag het altijd kort, want als het langer wordt, stort het in. Ik zie er niet uit nu. Morgen maar eens experimenteren. Of, als ik het durf, de tondeuse er overheen.

Zat ik ook al aan te denken. Alleen heb ik weer gewoon dun haar dus staart kan altijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:01

Ik werk wel in de zorg, wil zo min mogelijk risico lopen. Nadeel van beide apps is dat ze toch wel willen dat je eerst een bezorgmoment kiest. Toch maar zo'n pak aanschaffen geloof ik.

En ik weet het zijn kleine problemen in het grotere geheel. Kan me niet voorstellen wat het met je doet als familie overlijdt en je geen afscheid meer kan nemen. Of als je familie in het ziekenhuis ligt en je er niet heen mag. Heel veel sterkte voor hen die dit wel mee moeten maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:03

lenaa_tje schreef:
verootjoo schreef:

Uhm er moet gewerkt worden hoor. En ondanks dat dat thuis is maak ik meer uren in de week momenteel. Dus dat vind ik echt een raar argument.

Je gaat toch niet in werktijd :?
En na het werk heeft niemand meer afspraken waar je moet komen dus tijd zat.
Ik heb iig alle tijd aangezien mijn hele agenda buiten mn werk leeggeschraapt is.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:06

Jij misschien wel maar velen niet hoor. Door de weeks heb ik weinig tot geen sociale verplichtingen of uitjes omdat ik /wij het al druk zat hebben.

Nu met carona zijn we beiden behoorlijk wat uren aan het werk,en dan vind ik je opmerking behoorlijk kort door de bocht

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:24

LadyMadonna schreef:
Ik las laatst dat als je nu thuis werkt het juist belangrijk zou zijn om je gewoon te kleden als je normaal doet, en ook je haar en make-up zoals je normaal doet. Daardoor zou je productiever zijn...

Ik kreeg gisteren een mail van mijn werk met allerlei regels voor thuiswerken. Als ik daar allemaal aan wil voldoen, moet ik eerst verhuizen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:25

Daan13 schreef:
Jij misschien wel maar velen niet hoor. Door de weeks heb ik weinig tot geen sociale verplichtingen of uitjes omdat ik /wij het al druk zat hebben.

Nu met carona zijn we beiden behoorlijk wat uren aan het werk,en dan vind ik je opmerking behoorlijk kort door de bocht

Nou prima, als jullie wel druk zijn :)

Ik wist niet dat je je aangevallen voelde :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:27

De Speld had het al een beetje voorzien, in de Corona Inburgeringscursus

"Nederlanders zijn in 2020 te verdelen in twee groepen. Welke?
□ Mensen met kinderen en mensen zonder kinderen.
□ Mensen van wie het erg zou zijn als ze overlijden en mensen met bestaande klachten.
□ Mensen die thuis kunnen werken en onmisbare mensen.
□ Alle antwoorden zijn goed."

https://speld.nl/2020/03/25/maak-hier-h ... ngsexamen/

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:29

Ik heb nu ook echt meer werk dan normaal gesproken. Als ik na mijn lessen naar huis ga van school dan heb ik alles afgewerkt. Nu zit ik, zelfs nu op dit moment, nog dingen te controleren voor leerlingen...

Vandaag was ik op de Woenselse markt. Had bij mijn moeder gewerkt en ging daar de marktkooplui een hart onder de riem steken. Het is voor hen ook erg moeilijk om brood op de plank te krijgen.

Ook hier was ik aangenaam verrast. Mensen hielden keurig afstand en waren erg vriendelijk tegen elkaar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:30

Weet niet of iemand deze al had geplaatst. Maar als Hugo de Jonge van de week een beetje een bijzonder kapsel heeft dan weet je waarom haha.
Afbeelding