Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wodamen schreef:Waarom heb je gekozen of is er gekozen voor een Tubectomie ?
Want dat lijkt me dan wel weer wat ingrijpender dan alleen de boel dichtknijpen om het even zo te zeggen?
Ik denk ook niet dat ik het specifiek aan mijn schoonouders zou vertellen. Mijn ouders wel maar zou dat toch wel een lastig ding vinden.
Dat er geen kinderen komen weten ze maar dat ik het zo definitief niet wil is natuurlijk wat anders
Ik ga dus maandag een afspraak maken bij de gynaecoloog maar hoe weet ik dan of ze er voor of tegen zijn ? Vind het best een ding om aan te kaarten.
Heb wel vanuit de psycholoog een soort van Je hebt een hele legitieme reden, toestemming. Ze vind het vanuit psychisch en lichamelijk oogpunt een goede reden.
Zou dat nog mee kunnen wegen in het oordeel van een gynaecoloog?
Mag ik vragen waar jij bent geopereerd?
Hoelang duurde het hele proces van het melden tot aan het echt doen ?
Sorry als dit soort vragen allemaal al zijn gevraagd maar het zijn nogal veel pagina's om door te lezen.
Overigens ben ik 29 dus niet meer "jong jong " maar ook niet niet boven de 35
lor1_1984 schreef:Meestal hanteren ze een ondergrens van 30 jaar, ook bij medische redenen.
Ik adviseer je om een pro- en contra lijst te maken waarin je voor jezelf alle voor- en nadelen neerzet en redenen waarom je wel of niet zou doorzetten.
En bereidt je erop voor dat je moet banketstaaf als Brugman en wellicht meerdere keren opnieuw moet beginnen.
Laurora schreef:Een tubectomie is inderdaad iets ingrijpender dan clips laten plaatsen, bovendien is er geen mogelijkheid op een hersteloperatie.
Ik heb er voor gekozen omdat de kans op zwangerschap met tubectomie helemaal verwaarloosbaar is, en met clips nog enigzins aanwezig (in mijn hoofd dan, het blijft verwaarloosbaar maar daar heeft mijn tokofobie geen boodschap aan) bovendien heb je vergrootte kans op eierstokkanker als de eileiders blijven zitten.
De operatie was voor mij persoonlijk easy peasy. Ik ben inmiddels zo goed als hersteld, heb weinig pijn gehad, wel erg veel moe geweest.
10/10 would do it again
TheWelsh schreef:Laurora schreef:Een tubectomie is inderdaad iets ingrijpender dan clips laten plaatsen, bovendien is er geen mogelijkheid op een hersteloperatie.
Ik heb er voor gekozen omdat de kans op zwangerschap met tubectomie helemaal verwaarloosbaar is, en met clips nog enigzins aanwezig (in mijn hoofd dan, het blijft verwaarloosbaar maar daar heeft mijn tokofobie geen boodschap aan) bovendien heb je vergrootte kans op eierstokkanker als de eileiders blijven zitten.
De operatie was voor mij persoonlijk easy peasy. Ik ben inmiddels zo goed als hersteld, heb weinig pijn gehad, wel erg veel moe geweest.
10/10 would do it again
Fijn dat het inmiddels goed gaat! Hoe lang is je herstel tijd geweest, kon je direct al weer werken?
Ik heb nog steeds niets gehoord. De laatste keer dat ik belde (vorige maand) waren de OK's nog niet open, alleen voor spoed. Blijkbaar erg weinig personeel. (dat zei ze)
Ik wacht geduldig af, ze zei dat ze me niet waren vergeten.
TheWelsh schreef:Jeetje dat is toch langer dan ik dacht.De gynaecoloog had tegen mij gezegd dat ik na een dag rust mijn werk wel weer op kon pakken. Maar dat kan dus helemaal niet?
Ja baal er stiekem wel van. Aan de andere kant komt het nu wel iets beter uit aangezien mijn vaste collega sinds 3 weken in de lappenmand zit. Ze werkt maar halve dagen en er is erg lastig aan flexers te komen waardoor ik steeds vreemden op de groep krijg. (ik werk met kinderen tot 6 jaar met een erg lage ontwikkelingsleeftijd en forse gedragsproblematiek.)
Ik heb over een week vakantie, daarna mijn collega en daarna ik weer 3 weken in september. Dus wanneer het inderdaad zo lang duurt voor je echt hersteld bent, komt het niet erg handig uit nu.
Laurora schreef:Dat ligt er echt heel erg aan hoe fysiek je bezig bent met de kinderen, èn hoeveel last je nadien hebt. Ik mocht twee week niet sporten, autorijden en boven de 5 kilo tillen, en dat kon ik ook zeker een week echt niet.
Hopelijk valt er wel wat te passen en te meten....
MarlindeRooz schreef:Ik fietste gisternacht van een festival naar huis. Maar ik had een fiets geleend en daar zaten voor en achter kinderzitjes op (wat niet nuchter echt een extra uitdaging is). Riepen mensen “OMG daar fietsen zelfs ouders”.
Dus ik terug geschreeuwd “Ik leen deze fiets ik haat kinderen”.