[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wodamen

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:04

Waarom heb je gekozen of is er gekozen voor een Tubectomie ?
Want dat lijkt me dan wel weer wat ingrijpender dan alleen de boel dichtknijpen om het even zo te zeggen?

Ik denk ook niet dat ik het specifiek aan mijn schoonouders zou vertellen. Mijn ouders wel maar zou dat toch wel een lastig ding vinden.
Dat er geen kinderen komen weten ze maar dat ik het zo definitief niet wil is natuurlijk wat anders

Ik ga dus maandag een afspraak maken bij de gynaecoloog maar hoe weet ik dan of ze er voor of tegen zijn ? Vind het best een ding om aan te kaarten.
Heb wel vanuit de psycholoog een soort van Je hebt een hele legitieme reden, toestemming. Ze vind het vanuit psychisch en lichamelijk oogpunt een goede reden.
Zou dat nog mee kunnen wegen in het oordeel van een gynaecoloog?
Mag ik vragen waar jij bent geopereerd?
Hoelang duurde het hele proces van het melden tot aan het echt doen ?

Sorry als dit soort vragen allemaal al zijn gevraagd maar het zijn nogal veel pagina's om door te lezen.
Overigens ben ik 29 dus niet meer "jong jong " maar ook niet niet boven de 35

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:21

Meestal hanteren ze een ondergrens van 30 jaar, ook bij medische redenen.
Ik adviseer je om een pro- en contra lijst te maken waarin je voor jezelf alle voor- en nadelen neerzet en redenen waarom je wel of niet zou doorzetten.
En bereidt je erop voor dat je moet banketstaaf als Brugman en wellicht meerdere keren opnieuw moet beginnen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:12

Wodamen schreef:
Waarom heb je gekozen of is er gekozen voor een Tubectomie ?
Want dat lijkt me dan wel weer wat ingrijpender dan alleen de boel dichtknijpen om het even zo te zeggen?

Ik denk ook niet dat ik het specifiek aan mijn schoonouders zou vertellen. Mijn ouders wel maar zou dat toch wel een lastig ding vinden.
Dat er geen kinderen komen weten ze maar dat ik het zo definitief niet wil is natuurlijk wat anders

Ik ga dus maandag een afspraak maken bij de gynaecoloog maar hoe weet ik dan of ze er voor of tegen zijn ? Vind het best een ding om aan te kaarten.
Heb wel vanuit de psycholoog een soort van Je hebt een hele legitieme reden, toestemming. Ze vind het vanuit psychisch en lichamelijk oogpunt een goede reden.
Zou dat nog mee kunnen wegen in het oordeel van een gynaecoloog?
Mag ik vragen waar jij bent geopereerd?
Hoelang duurde het hele proces van het melden tot aan het echt doen ?

Sorry als dit soort vragen allemaal al zijn gevraagd maar het zijn nogal veel pagina's om door te lezen.
Overigens ben ik 29 dus niet meer "jong jong " maar ook niet niet boven de 35

Een tubectomie is inderdaad iets ingrijpender dan clips laten plaatsen, bovendien is er geen mogelijkheid op een hersteloperatie.
Ik heb er voor gekozen omdat de kans op zwangerschap met tubectomie helemaal verwaarloosbaar is, en met clips nog enigzins aanwezig (in mijn hoofd dan, het blijft verwaarloosbaar maar daar heeft mijn tokofobie geen boodschap aan) bovendien heb je vergrootte kans op eierstokkanker als de eileiders blijven zitten.
De operatie was voor mij persoonlijk easy peasy. Ik ben inmiddels zo goed als hersteld, heb weinig pijn gehad, wel erg veel moe geweest.
10/10 would do it again :D

Mijn gyn heeft normaal gesproken ook een ondergrens van 30, maar die heeft ze zonder ook maar na te denken aan de kant geschoven vanwege m'n tokofobie.

Mijn eerste gesprek had ik op 11 mei en op 22 juni werd ik geopereerd.
Ik moet er wel bij zeggen dat dit ziekenhuis niet mn eerste poging was.
Het eerste ziekenhuis belde direct na de doorverwijzing dat ze het sowieso niet zouden doen vanwege mijn leeftijd (28)
De tweede was een privékliniek die me heel aardig aan het lijntje hield, maar toen het puntje bij paaltje kwam toch struikelde over mijn leeftijd.
Mijn uiteindelijke gyn is een kennis van mijn tante, puur toeval en geluk dus.
Het is helaas niet makkelijk om voor elkaar te krijgen, het heeft mij +/- 2 jaar gekost (maar dat was ook omdat corona ertussen zat)

Over de info van mn ziekenhuis stuur ik je even een pbtje :)

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 16:24

lor1_1984 schreef:
Meestal hanteren ze een ondergrens van 30 jaar, ook bij medische redenen.
Ik adviseer je om een pro- en contra lijst te maken waarin je voor jezelf alle voor- en nadelen neerzet en redenen waarom je wel of niet zou doorzetten.
En bereidt je erop voor dat je moet banketstaaf als Brugman en wellicht meerdere keren opnieuw moet beginnen.

Denk dat het een kort lijstje wordt.
Heb alleen maar Pro's om het wel te doen..
En opzich zou nog een jaartje wachten nog niet eens zo heel erg lang zijn. Alhoewel hoe sneller hoe beter..

Het is gewoon erg last met zon angst

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 19:40

Laurora schreef:
Een tubectomie is inderdaad iets ingrijpender dan clips laten plaatsen, bovendien is er geen mogelijkheid op een hersteloperatie.
Ik heb er voor gekozen omdat de kans op zwangerschap met tubectomie helemaal verwaarloosbaar is, en met clips nog enigzins aanwezig (in mijn hoofd dan, het blijft verwaarloosbaar maar daar heeft mijn tokofobie geen boodschap aan) bovendien heb je vergrootte kans op eierstokkanker als de eileiders blijven zitten.
De operatie was voor mij persoonlijk easy peasy. Ik ben inmiddels zo goed als hersteld, heb weinig pijn gehad, wel erg veel moe geweest.

Fijn dat het inmiddels goed gaat! Hoe lang is je herstel tijd geweest, kon je direct al weer werken?

Ik heb nog steeds niets gehoord. De laatste keer dat ik belde (vorige maand) waren de OK's nog niet open, alleen voor spoed. Blijkbaar erg weinig personeel. (dat zei ze)
Ik wacht geduldig af, ze zei dat ze me niet waren vergeten.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:04

TheWelsh schreef:
Laurora schreef:

Fijn dat het inmiddels goed gaat! Hoe lang is je herstel tijd geweest, kon je direct al weer werken?

Ik heb nog steeds niets gehoord. De laatste keer dat ik belde (vorige maand) waren de OK's nog niet open, alleen voor spoed. Blijkbaar erg weinig personeel. (dat zei ze)
Ik wacht geduldig af, ze zei dat ze me niet waren vergeten.

Hersteltijd is gemiddeld 2 tot 4 week stond er in de folder. Ik heb echt relatief weinig pijn gehad, maar kon bijvoorbeeld tot deze week niet langer dan een half uur rechtop zitten, nu wel weer gelukkig. gewone broeken zitten nog wel een beetje irritant want die schuren langs de littekens, dus ik zit al anderhalf week in pyamabroek :Y)
Ook autorijden en tillen "mag" ik officieel nog niet.
Het is echt wel aan te raden even goed de tijd te nemen voor het herstel, ik heb het ondanks de weinige last ook echt wel nodig gehad. Vanaf komende dinsdag mag ik weer rustig aan wat zwaardere arbeid verrichten, zolang ik geen last krijg.

Fijn dat je iig niet vergeten bent, wel super zuur dat het nu al zo lang duurt :(

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 22:08

Jeetje dat is toch langer dan ik dacht. :wow: De gynaecoloog had tegen mij gezegd dat ik na een dag rust mijn werk wel weer op kon pakken. Maar dat kan dus helemaal niet?

Ja baal er stiekem wel van. Aan de andere kant komt het nu wel iets beter uit aangezien mijn vaste collega sinds 3 weken in de lappenmand zit. Ze werkt maar halve dagen en er is erg lastig aan flexers te komen waardoor ik steeds vreemden op de groep krijg. (ik werk met kinderen tot 6 jaar met een erg lage ontwikkelingsleeftijd en forse gedragsproblematiek.)
Ik heb over een week vakantie, daarna mijn collega en daarna ik weer 3 weken in september. Dus wanneer het inderdaad zo lang duurt voor je echt hersteld bent, komt het niet erg handig uit nu.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 00:55

TheWelsh schreef:
Jeetje dat is toch langer dan ik dacht. :wow: De gynaecoloog had tegen mij gezegd dat ik na een dag rust mijn werk wel weer op kon pakken. Maar dat kan dus helemaal niet?

Ja baal er stiekem wel van. Aan de andere kant komt het nu wel iets beter uit aangezien mijn vaste collega sinds 3 weken in de lappenmand zit. Ze werkt maar halve dagen en er is erg lastig aan flexers te komen waardoor ik steeds vreemden op de groep krijg. (ik werk met kinderen tot 6 jaar met een erg lage ontwikkelingsleeftijd en forse gedragsproblematiek.)
Ik heb over een week vakantie, daarna mijn collega en daarna ik weer 3 weken in september. Dus wanneer het inderdaad zo lang duurt voor je echt hersteld bent, komt het niet erg handig uit nu.

Dat ligt er echt heel erg aan hoe fysiek je bezig bent met de kinderen, èn hoeveel last je nadien hebt. Ik mocht twee week niet sporten, autorijden en boven de 5 kilo tillen, en dat kon ik ook zeker een week echt niet.
Hopelijk valt er wel wat te passen en te meten....

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:11

Even terugkomend op het taalgebruik, dat gebeurt dus al bij de conceptie..
Nu weer in een topic 'we besloten te proberen voor een kindje'. Dat is toch geen Nederlandse zin? Ik lees het toch regelmatig...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:24

Leuk als werkgever, net een nieuwe aangenomen, boem, zwanger :=.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:42

_San87_ schreef:

Eh verkeerde topic denk ik

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:45

Ineke2 schreef:
_San87_ schreef:

Eh?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:47

Ineke2 schreef:
_San87_ schreef:

In het topic waar die zin uit kwam(ik kwam hem toevallig net tegen) schrijft de ts dat ze net begonnen in met een nieuwe baan

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 15:51

O… Ik begreep er echt niets van met 1 zin onder posts waar men het heeft over steriliseren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 16:04

Ineke2 schreef:
O… Ik begreep er echt niets van met 1 zin onder posts waar men het heeft over steriliseren.

Ow ja, sorry. Staat idd in dat topic.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 16:06

Laurora schreef:
Dat ligt er echt heel erg aan hoe fysiek je bezig bent met de kinderen, èn hoeveel last je nadien hebt. Ik mocht twee week niet sporten, autorijden en boven de 5 kilo tillen, en dat kon ik ook zeker een week echt niet.
Hopelijk valt er wel wat te passen en te meten....

Ik zie het wel dan. Wel vreemd dat mijn gynaecoloog zei dat ik ws al na 1 dag rust kan gaan werken. Ik heb er nl speciaal om gevraagd.
Wanneer ik de datum weet zal ik het nog eens vragen.

Ik ben wel heel fysiek bezig op mijn werk, vooral veel onverwachte bewegingen en natuurlijk ontkom ik vaak niet aan het gewicht van de kinderen. Ze laten zich bv makkelijk vallen als ze aan de hand lopen. Ik weiger sowieso om ze dan op te tillen, maar vaak ben je toch te laat met loslaten zeg maar. En er is veel agressie.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:23

Goh dat vind ik toch wel een beetje bijzonder, je zou denken dat je gyn de juiste info geeft. Misschien zijn er ook niet helemaal vaste richtlijnen in...

Lastige doelgroep heb je, lijkt me an sich wel mooi werk maar ook mega zwaar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:26

_San87_ schreef:

En het maar oneerlijk vinden dat ze dan geen vast contract krijgen en minder betaald dan hun [***]. :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:07

Dames, ik snap jullie punt, maar om te voorkomen dat de mambrigade in modkostuum :+ langs komt denderen in dit topic met een gummetje en een stel chagrijnige opmerkingen, zou ik dat topic niet verder bespreken hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:02

Ik lees dat soort topics niet.. maar wat San aangeeft komt toch zo vaak voor? Ik zou van zo'n collega ook echt niet vrolijk worden.. dan heb je gewoon nul respect voor je nieuwe collega's. Dan ben ik al direct klaar met samenwerken :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:16

Ja ik zou dat ook compleet beroerd vinden. Ik had eens een nieuwe collega die zwaar nodig was, net ingewerkt en alles, breekt ze d'r pols + andere klachten na een fietsongeluk, heeft daarna nooit meer gewerkt. Voor haar echt beroerd en kan ze echt niets aan doen, maar dat was wel erg oliebol.
Als iemand dan gepland zwanger wordt, zou ik echt niet vrolijk zijn
Laatst bijgewerkt door Niobe op 04-07-21 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:16

Ik fietste gisternacht van een festival naar huis. Maar ik had een fiets geleend en daar zaten voor en achter kinderzitjes op (wat niet nuchter echt een extra uitdaging is). Riepen mensen “OMG daar fietsen zelfs ouders”.

Dus ik terug geschreeuwd “Ik leen deze fiets ik haat kinderen”. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:30

_O- _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:36

Ben toen heel snel naar een andere kerel gefietst die op de “papa” fiets zat. Die vond het erg confronterend dat mensen dat dachten. We waren met een groep tussen de 25-45 en allemaal kinderloos. _O-

Maar het is dat de eigenaren van de fietsen zelf niet mee konden anders gingen er wél ouders mee naar een festival haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:39

Tenzij ze zijn zoals een collega van mij toen ik werkte in de schoonmaak in een hotel, vind ik dat je dat niet kunt maken inderdaad. Die collega was al 5 maanden zwanger toen ze begon, maar wilde zó vreselijk graag aan het werk en heeft tot aan haar verlof gewoon net zo hard gewerkt als anders, geen gemiep over dat ze lichtere werkzaamheden wilde of minder kamers of zo, en een week na haar bevalling was ze alweer terug omdat ze zich zo verveelde thuis. :))

MarlindeRooz schreef:
Ik fietste gisternacht van een festival naar huis. Maar ik had een fiets geleend en daar zaten voor en achter kinderzitjes op (wat niet nuchter echt een extra uitdaging is). Riepen mensen “OMG daar fietsen zelfs ouders”.

Dus ik terug geschreeuwd “Ik leen deze fiets ik haat kinderen”. _O-

_O-

Ik werd gisteren besprongen door twee kinderen in de straat toen ik nietsvermoedend langs liep. Maar ze vroegen of ik hun 10 weken oude puppy wilde aaien, dus ik vergaf het ze, want puppy. <3