Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:18

Vanaf welk bedrag verzenden jullie iets

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:32

Vanaf het bedrag dat mensen zelf de verzendkosten betalen. :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:47

_Mir schreef:
Vanaf welk bedrag verzenden jullie iets

Ik verstuur eigenlijk alles, behalve als het echt heel groot of zwaar is. Als de koper betaalt, ga ik het wel bij de post brengen hoor, geen probleem! :D

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:48

Heb er nu twee waarbij 4 a 6 dagen zit tussen het ene bericht en het andere? Ik snap dat mensen ook een leven hebben, maar ik vind dat echt heel traag en moeilijk om zo een gesprek te houden met iemand. -O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:50

Ik verzend idd ook gewoon voor iedereen die de verzendkosten betaald, maar ik bied geen garanties op verzending. Alles is heel als het hier ingepakt wordt, maar als het gebroken aankomt dan is dat niet mijn probleem.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:15

Ik was op zoek naar de bakken voor in de Ikea kalllax kast maar echt niemand wou die dingen verzenden
Heel irritant.....

Ik verzend ook echt allles, koper betaald toch...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:20

Als het die inklapbare zijn dan zou ik het wel doen, als het vaste bakken zijn dan zou ik het misschien ook wel weigeren: voordat je een doos hebt gevonden waar dàt netjes in past...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:32

Vjestagirl schreef:
Als het die inklapbare zijn dan zou ik het wel doen, als het vaste bakken zijn dan zou ik het misschien ook wel weigeren: voordat je een doos hebt gevonden waar dàt netjes in past...

Het zijn de inklapbare ;)
En ik zeg gelijk dat ik het verzenden betaal, maar nee allemaal te lastig :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:36

Heb er weer eentje: bod gedaan en ik een tegenbod. Zij akkoord. Ik maak een betaalverzoek aan. Radiostilte. Na twee dagen gevraagd of ze nog interesse heeft. Ja, maar betaallink is verlopen. Niet waar, maar jij je zin: ik maak een nieuwe. Radiostilte. Gevraagd of ze nog interesse heeft, want dat ik het gevoel heb aan het lijntje gehouden word. Antwoord dat dat zeker niet het geval is. Bericht gestuurd dat ze tot morgen kan betalen en anders ben ik er klaar mee. Berichtje van haar dat ze gisteren moest werken tot 9.00 uur. Dat kan, maar waarom betaal je dan niet meteen als je wel een berichtje kan plaatsen? Het gaat om schoenen van €135 die ik misschien vier keer gedragen heb voor €30 inclusief verzenden. Dus als het je maat is, best een fijne deal.
Gelukkig ook iemand aan de deur die twee hondentuigjes wilde passen, past en meegenomen voor mijn vraagprijs.
Waarom doen mensen zo moeilijk soms? Je wil iets of je wil iets niet, toch?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 17:01

Vjestagirl schreef:
Ik verzend idd ook gewoon voor iedereen die de verzendkosten betaald, maar ik bied geen garanties op verzending. Alles is heel als het hier ingepakt wordt, maar als het gebroken aankomt dan is dat niet mijn probleem.

In de basis mee eens, maar ik verwacht als koper wel dat de verkoper mij ofwel verwittigt wanneer de kans op kapot gaan zo groot is dat het het echt niet waard is en indien ik het alsnog wens verzonden te hebben dat die het object wel met de zo grootst mogelijke zorg inpakt. Als dat niet kan of de verkoper wilt die moeite niet doen (wat ik snap), dan mag de koop van mij afgeblazen worden.

Ik heb eens een glazen stolp gekocht en laten verzenden. Dat was uiteraard een risico en dat wist ik. Toen ik dus bij het openen van het pakketje geluiden hoorde die op scherven duidden, was ik eerst niet echt boos. Maar ik voelde me wel slecht en boos toen ik het pakje helemaal open had. Op de manier waarop de stolp ingepakt was - of laat ons zeggen: niet ingepakt was (geen beschermingsmateriaal) - was er zelfs geen minieme kans dat die heel bij mij zou aankomen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 19:15

Gini schreef:
Vjestagirl schreef:

In de basis mee eens, maar ik verwacht als koper wel dat de verkoper mij ofwel verwittigt wanneer de kans op kapot gaan zo groot is dat het het echt niet waard is en indien ik het alsnog wens verzonden te hebben dat die het object wel met de zo grootst mogelijke zorg inpakt. Als dat niet kan of de verkoper wilt die moeite niet doen (wat ik snap), dan mag de koop van mij afgeblazen worden.

Ik heb eens een glazen stolp gekocht en laten verzenden. Dat was uiteraard een risico en dat wist ik. Toen ik dus bij het openen van het pakketje geluiden hoorde die op scherven duidden, was ik eerst niet echt boos. Maar ik voelde me wel slecht en boos toen ik het pakje helemaal open had. Op de manier waarop de stolp ingepakt was - of laat ons zeggen: niet ingepakt was (geen beschermingsmateriaal) - was er zelfs geen minieme kans dat die heel bij mij zou aankomen.

Heel slordig van de verkoper om iets breekbaars niet met zorg in te pakken.

Zelf al meerdere breekbare spulletjes verkocht. Ik pak het heel stevig in, desnoods met oude handdoeken en schrijf meerdere malen op de doos 'breekbaar'. Vorige week nog een pannenset verkocht, die is netjes heel aangekomen. :) Kleine moeite toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 09:29

Ik had een gratis kledingkast op mp gezet, reactie van iemand die hem graag wou, prima.
Ze reageerde op vrijdag waarop ik haar gelijk heb gevraagd wanneer ze hem wou ophalen, krijg ik zaterdag einde dag bericht dat ze hem die dag had willen ophalen want ze had vervoer maar ik gaf geen adres (in de tussentijd had ze niks gestuurd), en dat was het… ik nog gestuurd dat klopt want had nog geen reactie van jou gehad wanneer je hem wou ophalen.
Vervolgens radiostilte, ik maandag nog bericht gestuurd of ze nog interesse heeft anders gaat hij naar de kringloop oid, woensdag wou ze hem ophalen, helemaal goed, adres gegeven.
Woensdag hoorde ik nog niks van haar dus einde ochtend bericht gestuurd of ze al wist hoe laat?
Krijg ik savonds bericht ja ik zie er vanaf…
Echt hoor, eerst wou ze perse dat ik hem voor haar vast hield en dan vervolgens dit, heb ook gezegd dat ik het niet zo netjes vond.
Krijg ik toch een geïrriteerd bericht terug, dat ze geen zekerheid had gegeven etc (had ze dus wel gedaan) en dat ik niet moest zeiken.
Gelukkig geen kans op beoordelen want dit sloeg echt nergens op.
Dus ja die kast gaat maar naar de sloop ofzo… niks mis met die kast maar hij staat gewoon giga in de weg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:11

Over een week of 2 kan ze pas beoordelen...

Dat systeem is niet waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:18

Nee had de advertentie al verwijderd aangezien ik alleen maar onzin berichten kreeg voor een prima gratis kast, heb daar totaal geen zin in.
Als ik er iemand blij mee kan maken oké maar dit vind ik jammer ban mijn energie.
En had hem aangeklikt als niet verkocht via mp en kreeg dus geen beoordelingsmogelijkheid.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:47

Klopt inderdaad. Wat stom van die vrouw zeg!
Maar als je hem toch al naar de sloop wil brengen, waarom dan niet toch naar de kringloop? Ik hoorde dat ze hier in Groningen iig. geen spullen aannamen die nog goed waren voor de Kringloop.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:58

Merexa schreef:
Klopt inderdaad. Wat stom van die vrouw zeg!
Maar als je hem toch al naar de sloop wil brengen, waarom dan niet toch naar de kringloop? Ik hoorde dat ze hier in Groningen iig. geen spullen aannamen die nog goed waren voor de Kringloop.

Ik zou daar dus echt mega chagrijnig van worden. Hier hebben ze een container staan waar je dingen in kan zetten voor de kringloop, maar als je geen tijd of zin hebt om langs allerhande verschillende adressen te rijden dan moet je je spullen toch gewoon weg kunnen gooien?

Bij mijn ouders weigert de kringloop vaak spullen, ook dingen die nog gewoon goed zijn, bijvoorbeeld omdat ze er geen plek voor hebben. Dan zou je het dus aanbieden bij de stort, wordt het daar geweigerd omdat ze vinden dat het naar de kringloop moet, rij je naar de kringloop en wordt het daar geweigerd omdat ze geen plek hebben en dan kun je weer terug naar de stort waar je maar moet hopen dat je de medewerker overtuigt krijgt van het feit dat je echt bij de kringloop geweest bent... 8)7

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:52

Bij ons is het heel handig geregeld. Bij de stort is een grote afgifte locatie voor de kringloop, kan je dus je goede dingen wegbrengen en de rest weg gooien

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:23

Daphara schreef:
Ik zat nog even terug te zoeken naar het screenshot die ik door gestuurd had.[ [url=m/rBsx8S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha ja die waren van mij, we lachen er zelf ook nog regelmatig om, het blijft een geweldig verhaal voor op verjaardagen enzo als het over marktplaats gaat.

Nog ter mijner verdediging, die foto was de "hoofdfoto" , op de andere foto's liepen de haantjes gewoon tussen de kippies in de ren te scharrelen _O-

Ze hebben twee dagen later een mooi plekje gekregen bij iemand met hetzelfde ras, ik heb zelfs later nog foto's gekregen van kuikens die ze hadden verwekt :j .

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:40

Het blijft een hilarisch verhaal, ik heb het toendertijd ook gedeeld met mijn famillie, plat lagen ze _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:58

Nou heb een paar balr schoenen gekocht via mp, gisteren betaald, goed contact, maar nog niks gehoord helaas of het verzonden is. Best vervelend want ik wou ze eigenlijk morgen ontvangen omdat ik volgende week weer moet werken…

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:30

Zo gek vind ik dat eigenlijk niet. Werken, koken, eten, eventueel kinderen of huisdieren. Ik zit ook nu net pas.
Had je een verzenddatum afgesproken?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:21

Romy1234 schreef:
Nee had de advertentie al verwijderd aangezien ik alleen maar onzin berichten kreeg voor een prima gratis kast, heb daar totaal geen zin in.
Als ik er iemand blij mee kan maken oké maar dit vind ik jammer ban mijn energie.
En had hem aangeklikt als niet verkocht via mp en kreeg dus geen beoordelingsmogelijkheid.

Gratis dingen zet ik liever op Facebook in zo'n groep, dat werkt beter volgens mij. Dan kun je ook iemands profiel zien en het eventueel melden bij de moderator als ze niet op komen dagen.

Maar balen is het wel!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:08

Rennie89 schreef:
Nou heb een paar balr schoenen gekocht via mp, gisteren betaald, goed contact, maar nog niks gehoord helaas of het verzonden is. Best vervelend want ik wou ze eigenlijk morgen ontvangen omdat ik volgende week weer moet werken…

Dat vind ik wel heel erg vlot verwacht. Als iemand gewoon een leven heeft kan het toch wel een dag of twee duren voor ze verzenden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 22:15

Lisitano schreef:
Zo gek vind ik dat eigenlijk niet. Werken, koken, eten, eventueel kinderen of huisdieren. Ik zit ook nu net pas.
Had je een verzenddatum afgesproken?

Ze zei dat ze er gisteren middag mee aan de gang ging dus dan mag je er van uit gaan dat het gisteren of vandaag verzonden zou worden.

Ik zou het ook geen ramp vinden als het later is, maar wil het wel graag weten waar ik aan toe ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 13:24

beert schreef:
Romy1234 schreef:

Gratis dingen zet ik liever op Facebook in zo'n groep, dat werkt beter volgens mij. Dan kun je ook iemands profiel zien en het eventueel melden bij de moderator als ze niet op komen dagen.

Maar balen is het wel!

Klopt maar mijn ouders wonen aan de andere kant van Nederland en dacht opgevenment van laat maar, ze hebben ook geen aanhanger of iets om weg te brengen naar de kringloop dus hij word hier gewoon in stukjes gehakt en weg.