Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:36

Nee, niet noodzakelijk. T is meer een feit in dit geval, niet persé een mening.

_Karlijn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 01:55

Is ezelvlees ook eetbaar (en ook lekker?)? Ik vind er niets over op Google zo snel... En if so, waarom eten we het dan (bijna) niet?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:34

_Karlijn schreef:
Is ezelvlees ook eetbaar (en ook lekker?)? Ik vind er niets over op Google zo snel... En if so, waarom eten we het dan (bijna) niet?

Volgens mij wordt het in bepaalde landen wel gegeten (China, Frankrijk, Spanje, enz,.), maar de voornaamste reden zal zijn dat er een taboe op heerst. Of het lekker is weet ik niet, je zou een van de Franse en/of Spaanse bokkers kunnen vragen
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ezelvlees

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:58

_Karlijn schreef:

Ik heb het jaren geleden eens op een kaart van een restaurant zien staan. In Frankrijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:04

Er was een tijdje geleden een programma dat heette walking with a goat. Iedere aflevering moesten mensen een beest naar het slachthuis lopen. Die aflevering ging over een allerliefste gemakkelijke ezel in italie waar ezelfarms waren en ezelvlees als delicatesse gezien werd.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:42

Mijn nagel is aan de zijkant in het midden een stukje ingescheurd. Ik heb best een lomp beroep waarbij ik veel met mijn handen bezig ben en dus bang ben dat mijn nagel straks helemaal scheurt (auw). Wat kan ik hiermee doen om dat te voorkomen? Bestaat er iets waarmee ik het vast kan plakken ofzo? :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:44

Ik deed er dan altijd doorzichtige nagellak op.. Of een pleister..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 16:47

Pleister :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:01

Doorzichtige nagellak met een stukje van een theezakje om het te sealen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 17:03

Gellak... (de echte met lamp) kan je tegenwoordig zelfs bij de kruidvat kopen.
Zeker als je er een beetje buildergel op doet kan je veel redden aan gescheurde en geknakte nagels.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:20

Ik kom elke week langs een pension/manege en elke week staan de paarden in een paddock tot de enkels in de modder/water.Wat moet ik hier nu mee?Misschien staan ze er maar een half uur in voor een frisse neus.Maar kan ook de hele dag zijn natuurlijk.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:02

Britta31 schreef:
Ik kom elke week langs een pension/manege en elke week staan de paarden in een paddock tot de enkels in de modder/water.Wat moet ik hier nu mee?Misschien staan ze er maar een half uur in voor een frisse neus.Maar kan ook de hele dag zijn natuurlijk.

Ik zie toevallig net een post van 144 met een bericht hier over:
Citaat:
We krijgen veel meldingen over paarden in de modder. Na uitvraag blijkt gelukkig dat niet alles een zorgelijke situatie is. Zie je paarden in de blubber staan en twijfel je of je hier melding van kan doen? Check dan de volgende punten:
- Staan de dieren hier 24/7?
Als de dieren een dagdeel in een modderig weiland staan en hierna weer op stal gaan is het geen probleem.
Tip: Bekijk het weiland op verschillende tijdstippen en dagen om te bepalen of de dieren er altijd staan.
- Is er nog een droge plek of verhard stuk in het weiland aanwezig?
Sommige dieren gaan juist in het modderige gedeelte staan omdat daar bijvoorbeeld de voerplek is.
Als er nog droge plekken in het weiland zijn, of er is een betegeld/verhard stukje is het prima om de dieren in het weiland te houden.
- Hebben de dieren beschutting of kunnen de dieren een stal in lopen?
De meeste dieren kunnen prima tegen een regenbui dus een stal is niet altijd nodig, een boom kan ook beschutting bieden.
Weetje: Ezels hebben geen waterdichte vacht en hebben dus verplicht een schuilstal nodig. Bij paarden is dit niet het geval.
- Hoe zien de dieren, en met name de hoeven van de dieren eruit?
Dieren die te lang op een natte ondergrond staan kunnen problemen krijgen aan de hoeven.
Zie je een weiland met dieren en is er geen droge plek aanwezig? Staan ze hier 24/7 of is er iets mis met de conditie? Bel ons op, dan maken we graag een melding voor je aan! #144

Aangezien het een manege is denk ik dat je er vanuit kan gaan dat de paarden maar een paar uur op de paddock staan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:29

Ja,dat dacht ik ook wel.Ook omdat de klanten die er komen dit natuurlijk ook zien.Maar het ziet er zo sneu uit als je er langs rijd.Daarom ook mijn twijfel.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:31

Thanks. Ga ik er zo even en stukje pleister op doen. Nagellak enzo heb ik niet :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:32

Britta ik begrijp je helemaal.
Ik vraag me ook echt af of het niet anders kan.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:46

Waarom kiezen mijn pony's ervoor om hooi moeilijk uit een hooinet te gaan peuteren, terwijl hetzelfde hooi ook in een klein hoopje op de grond ligt?

Als ik ze vanuit de wei op de paddock zet, krijgen ze eerst een los plukje hooi voor de voeten, daarna ga ik de hooinetten vullen met hooi en stro.
Heel vaak switchen ze zodra de netten vol zijn naar de netten, terwijl er nog gewoon los hooi ligt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:56

Doen ze hier ook. :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 19:34

Britta31 schreef:
Ja,dat dacht ik ook wel.Ook omdat de klanten die er komen dit natuurlijk ook zien.Maar het ziet er zo sneu uit als je er langs rijd.Daarom ook mijn twijfel.

Loop even naar binnen en deel je zorgen met de eigenaar?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:38

Mijn linkeroordopje valt sneller uit dan de rechter. Zou dat eerder komen door een ongelijke stand of eerder dat je ene oor groter is dan de andere? :') (ik heb teveel tijd en als je oordopje voor de zoveelste keer uitvalt, begin ik het me wel af te vragen eigenlijk :'))

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:01

Ik zou zeggen ga het erf op en vraag het Britta
Die van ons staan ook van
9.00-13.00 met al die regen in de modder en plassen omdat er zoveel is gevallen.
Ook met regen sneeuw kou gaan ze naar buiten.

Liever dat dan op stal.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:16

Kairos schreef:
Mijn linkeroordopje valt sneller uit dan de rechter. Zou dat eerder komen door een ongelijke stand of eerder dat je ene oor groter is dan de andere? :') (ik heb teveel tijd en als je oordopje voor de zoveelste keer uitvalt, begin ik het me wel af te vragen eigenlijk :'))

Ja dat kan. Net als je voeten die ongelijk kunnen zijn en je ogen. Kunnen oren ook ongelijk zijn.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:20

Knert schreef:
Kairos schreef:

Ja dat kan. Net als je voeten die ongelijk kunnen zijn en je ogen. Kunnen oren ook ongelijk zijn.

Heb ik weer haha :+ Ben scheef geboren denk ik dan (zit altijd scheef, benen zijn geloof ik ook niet helemaal recht, sinds de perfecte beugelmaat niet bestaat) :') Achja dan maar wat vaker het oordopje opnieuw indoen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:23

Hoe heet de acteur die de vader van Muis speelt in Mocro Maffia? Ik vind hem steengoed!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:25

Mand schreef:
Hoe heet de acteur die de vader van Muis speelt in Mocro Maffia? Ik vind hem steengoed!

Omar Ahaddaf?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:37

Steeph schreef:
Mand schreef:

Omar Ahaddaf?

Yes! Thanks :D