Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Iek bah, waarom laat je het zover komen zoals in het filmpje? Dat voel je toch al in het hele begin?
Ik heb nog nooit luizen gehad dus geen idee hoe dat voelt maar het moet wel kriebelen toch? In het filmpje zijn er bijna meer luizen dan haren, brrrrr.
nine1987 schreef:Luizen zijn vreselijk.. Elke keer als er een luizenplaag was op school, kon ik er donder op zeggen dat ik ze had.. En m'n moeder was echt fanatiek met kammen, wassen en kleding/beddengoed netjes bijhouden, maar toch moesten die krengen mij altijd hebben..
Vreselijk..
Kookaburra schreef:Over de hoofdluis... Helaas heeft niet ieder kind en ouder dezelfde hygiëne als veel andere mensen. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is; maar soms weet men niet beter![]()
Dat appartementfilmpje sla ik over...
moonsparkle schreef:https://nos.nl/l/2352131
Over twee broers die het spoor overstaken om de trein te halen en daarbij werden overredenhet zouden je kinderen maar zijn en er waren ook veel ooggetuigen
Giolli schreef:Kookaburra schreef:Over de hoofdluis... Helaas heeft niet ieder kind en ouder dezelfde hygiëne als veel andere mensen. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is; maar soms weet men niet beter![]()
Dat appartementfilmpje sla ik over...
Ik had vroeger heel lang haar en ik heb 2 keer hoofdluis gehad tussen 6-10 jaar oud. Ik kan je zeggen dat het niets met hygiëne te maken heeft, sterker nog, het komt vaak voor op schone haren.
Hoofdluis is trouwens een parasiet en verspreid zich dus heel erg snel, vooral op scholen natuurlijk waar jassen vaak naast elkaar hangen e.d
Ik zie mezelf nog s’avonds op de toilet zitten terwijl mijn moeder uren lang mijn haren ging kammen. Wat heb ik gejankt zeg.