[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:11

Inderdaad, in de praktijk waar ik werk zien we soms ook zwerfkatjes en kittens onder de vlooien en buikjes vol wormen. Eentje was op sterven na dood, helemaal leeggezogen, maar we hebben haar erdoor gekregen!

Bij mijn zus in de kinderopvang was eens een baby, bijna geen haartjes, maar toch zaten er luizen in!

Merexa

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:32

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 11:40

Wat is er te zien?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:04

Een poepWaterval uit het plafond

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:10

Ja, het is gewoon een artikeltje en je moet daar weer doorklikken voor een foto. Ik mag wel graag waarmaarraar lezen..
Maar mensen zitten dus net 4 dagen in een appartement als het plafond knapt en er dus een kakwaterval uit komt..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:52

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:07

Ik vraag me steeds weer af hoe ze het toch voor elkaar krijgen, auw.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:13

Hemeltjelief, je zal het weiland in lopen en dat zien! Daar ga je dan wel even van dromen gok ik.
Heel knap dat dat gewoon weer een functionerend been geworden is zeg.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:05

Gatsie zeg... eerste gedachte bij mij zou zijn dat dat niet meer haalbaar is om in elkaar te zetten. En dan wordt het weer helemaal goed! Wat kan een lichaam toch goed voor zichzelf zorgen (oke, met een beetje hulp van de artsen natuurlijk ;) ).

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:02

Ailill schreef:
Ik vraag me steeds weer af hoe ze het toch voor elkaar krijgen, auw.

Nou, inderdaad, dat was mijn 1e gedachten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:47

Over de hoofdluis... Helaas heeft niet ieder kind en ouder dezelfde hygiëne als veel andere mensen. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is; maar soms weet men niet beter -O-

Dat appartementfilmpje sla ik over...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:27

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:14

Suzanne F. schreef:
Iek bah, waarom laat je het zover komen zoals in het filmpje? Dat voel je toch al in het hele begin?
Ik heb nog nooit luizen gehad dus geen idee hoe dat voelt maar het moet wel kriebelen toch? In het filmpje zijn er bijna meer luizen dan haren, brrrrr.

Helaas hier wel ervaring mee...
Ik heb het meegemaakt dat mijn dochter terugkwam van scoutingkamp en wij daarna op vakantie gingen (ze was toen 10 jaar volgens mij, was jaar of 3 geleden, of misschien alweer 4... ik weet het niet meer). In de zomervakantie was ik wat minder fanatiek met de haren kammen van de meiden, dat konden ze zelf ook prima.. Tot ik dus (3 weken na dat kamp) na het douchen ineens wat zag bij haar... Haar haarkleur is hetzelfde als die van de luizen en ook nog eens dik en vol en lang haar. Dus als die krengen helemaal op de hoofdhuid zitten, valt het gewoon niet zo snel op en zij vertelde niets over jeuk... Sta je dan op vakantie... met een kind vol met hoofdluis. Na controle bleek ik het zelf ook al te hebben, maar ook nog niets gemerkt. Dus direct naar de dichtbij zijnde apotheek en daarna wassen en kammen. Drama-vakantie. Eerste keer haalde ik denk meer dan 30 luizen uit haar haar. Zo sneu... Voelde mij toen even de slechtste moeder op aarde dat ik dit niet eerder in de gaten had. Maar ik was ook te naïef om te denken dat ik het wel zou zien of dat zij het wel zou zeggen als ze jeuk had... Daarna is het mij niet meer overkomen en ben ik veel vaker gaan controleren. We hebben nog uitbraak op school gehad (2 jaar lang niet luisvrij geweest) en ik zat er als luizenmoeder ook bovenop. Dan merk je pas hoe erg zo'n plaag kan zijn...

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:18

Luizen zijn vreselijk.. Elke keer als er een luizenplaag was op school, kon ik er donder op zeggen dat ik ze had.. En m'n moeder was echt fanatiek met kammen, wassen en kleding/beddengoed netjes bijhouden, maar toch moesten die krengen mij altijd hebben..

Vreselijk..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 12:19

Luizen zitten toch juist op hele schone hoofden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:25

Hier toch regelmatig luizen op school en in de klas maar ikzelf of mijn dochter hebben ze nog nooit gehad.
Vaak na de vakanties waren er ineens weer luizen op school. Toen ze klein was waste ik haar haren wel met een speciale shampoo om ze te voorkomen. Maar later niet meer. Toch heeft ze ze nooit gehad. Misschien is het net als met muggen, dat ze een voorkeur hebben voor bepaalde haren/bloed?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:27

https://nos.nl/l/2352131

Over twee broers die het spoor overstaken om de trein te halen en daarbij werden overreden :( het zouden je kinderen maar zijn en er waren ook veel ooggetuigen

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:21

nine1987 schreef:
Luizen zijn vreselijk.. Elke keer als er een luizenplaag was op school, kon ik er donder op zeggen dat ik ze had.. En m'n moeder was echt fanatiek met kammen, wassen en kleding/beddengoed netjes bijhouden, maar toch moesten die krengen mij altijd hebben..

Vreselijk..

Ik had het ook altijd, een vriendinnetje haar ouders deden er eigenlijk niks aan. Daardoor kreeg ik ze steeds weer (ook gevoelig op) altijd een hoop pijn door die gemene kleine kammetjes met dik lang haar

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:57

Kookaburra schreef:
Over de hoofdluis... Helaas heeft niet ieder kind en ouder dezelfde hygiëne als veel andere mensen. Ik zeg niet dat het in dit geval zo is; maar soms weet men niet beter -O-

Ik had vroeger heel lang haar en ik heb 2 keer hoofdluis gehad tussen 6-10 jaar oud. Ik kan je zeggen dat het niets met hygiëne te maken heeft, sterker nog, het komt vaak voor op schone haren.

Hoofdluis is trouwens een parasiet en verspreid zich dus heel erg snel, vooral op scholen natuurlijk waar jassen vaak naast elkaar hangen e.d
Ik zie mezelf nog s’avonds op de toilet zitten terwijl mijn moeder uren lang mijn haren ging kammen. Wat heb ik gejankt zeg.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:42

Luizen, ja die hebben mij ook aardig wat kopzorgen bezorgd. Ik had ook altijd de pech om ze te hebben als kind zijnde.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 22:29

moonsparkle schreef:
https://nos.nl/l/2352131

Over twee broers die het spoor overstaken om de trein te halen en daarbij werden overreden :( het zouden je kinderen maar zijn en er waren ook veel ooggetuigen

Verschrikkelijk zeg.. Zo ineens je beide kinderen weg. En de ooggetuigen.. Vreselijk :n

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:35

Giolli schreef:
Kookaburra schreef:

Ik had vroeger heel lang haar en ik heb 2 keer hoofdluis gehad tussen 6-10 jaar oud. Ik kan je zeggen dat het niets met hygiëne te maken heeft, sterker nog, het komt vaak voor op schone haren.

Hoofdluis is trouwens een parasiet en verspreid zich dus heel erg snel, vooral op scholen natuurlijk waar jassen vaak naast elkaar hangen e.d
Ik zie mezelf nog s’avonds op de toilet zitten terwijl mijn moeder uren lang mijn haren ging kammen. Wat heb ik gejankt zeg.

Hier ook hoofdluis gehad. Dus weet helaas ook hoe het is... Ik weet nog dat ik op school in de klas zat en bezig was met een opdracht. Vallen er plots twee luizen op mijn boek. Ieks!

Maar zo erg als op het filmpje liep het bij mij niet uit de hand. En ik ben benieuwd wat daar de oorzaak van is ;)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 00:04

Dit gedroogde kippenpootje trok ik vanmiddag uit een verse hooibaal.

Dit is niet de eerste keer.

Spoiler:
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:26

Captain schreef:

Volgens mij is dit nep. Het is van een firma die antiluismiddelen verkoopt, ze hebben ook filmpjes over 'de superluis' die gigantisch is.

Ze hebben tientallen filmpjes met dit soort uitbraken, I call BS :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:30

Hoe kan er een kippenpootje in het hooi komen?