[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:49

Magrathea schreef:
O-M-G een dekentje over je tetten leggen is echt ZO erg https://www.ad.nl/binnenland/klm-onder- ... ~a34dfc41/
Ik snap uberhaupt nooit dat je dat leuk vindt, zo in het openbaar.. Kleine moeite toch? :roll:

Edit: ironisch ook dat iemand KLM adviseert om eens een "het gaat niet allemaal om jou"-gesprekje te hebben met mensen die aanstoot nemen aan voedende moeders. Uhm, nou zo ken ik er nog wel een paar O:)

Ik vind dat ook echt heel apart.
Sommige kijken er zelfs trots bij als ze het doen :') Ik bedoel, niks mis met borstvoeding maar wel graag een beetje discreet als het in het openbaar moet.

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:51

Poepen is net zo natuurlijk als voeden en dat doe je ook niet openbaar. Voor jezelf, voor je kind, voor een ander, doe niet zo verrekte moeilijk en doe een speciaal shirt aan, gooi er een sjaaltje oid over of doe het gewoon even prive.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:56

Net zo verbazingwekkend als de vrouw die klaagde over het gebrek aan kolfruimtes bij de NS, want ja, daar moest de NS toch echt voorzieningen voor treffen.
Hou toch op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:02

Met een kolfruimte hebben ze wel geen excuus meer om in het openbaar een tiet eruit te zwieren. Want ze kunnen immers ergens privé gaan kolven en dan via een flesje voeden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:12

Varekaj schreef:
Met een kolfruimte hebben ze wel geen excuus meer om in het openbaar een tiet eruit te zwieren. Want ze kunnen immers ergens privé gaan kolven en dan via een flesje voeden.

Maar dat willen ze niet in het openbaar (zal wel komen omdat zo'n kolf meer dan 1 overeenkomst vertoont met een melkmachine) en ook niet op het toilet...
Wat ik me dan afvraag... hoe doen ze dat dan als ze met de auto gaan ipv het ov? Dan is er toch ook geen kolfruimte?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:56

Dat ze niet willen kolven / voeden op een toilet kan ik wel begrijpen, de meeste openbare toiletten vind ik behoorlijk vies en ik blijf er geen seconde langer dan noodzakelijk is.
Maar een plekje in een hoekje zoeken waar ze rustig kunnen zitten en een grote sjawl rond de schouders die de boel wat bedekt vind ik wel het minste dat ze kunnen doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:57

Duhelo schreef:
Dat ze niet willen kolven / voeden op een toilet kan ik wel begrijpen, de meeste openbare toiletten vind ik behoorlijk vies en ik blijf er geen seconde langer dan noodzakelijk is.
Maar een plekje in een hoekje zoeken waar ze rustig kunnen zitten en een grote sjawl rond de schouders die de boel wat bedekt vind ik wel het minste dat ze kunnen doen.

Zo deed ik het ook altijd. Behalve de sjaal, ik zorg voor 2 shirts over elkaar. Zodat ik de ene naar boven kan doen en de ander naar beneden. Zo kan je discreet voeden.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:07

Gezeur allemaal weer. Weer een bijzondere behandeling willen omdat je zo trots bent dat je borstvoeding geeft. Voor de 100ste keer; je bent niet bijzonder, je wondertje ook niet en er bestaan al voorzieningen (voedingsbh’s, shirts en sjaals). Zo kan iedereen wel wat bedenken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:08

Ik vind een kolfruimte een beetje teveel van het goede. Ik bedoel, hoevaak zal er een vrouw met baby met het OV reizen en ook nog eens net op dat moment moeten kolven? Het zal vast gebeuren maar lijkt me toch niet iets waar je een aparte ruimte voor hoeft te maken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:35

quera schreef:
Duhelo schreef:

Zo deed ik het ook altijd. Behalve de sjaal, ik zorg voor 2 shirts over elkaar. Zodat ik de ene naar boven kan doen en de ander naar beneden. Zo kan je discreet voeden.

Oh wow dat is echt heel slim :j

Ik heb wel eens een column van een vrouw gelezen die in een cafeetje zat en haar kind ging voeden (in een hoekzitje, niks aan de hand, niemand die wat ziet), komen er ineens twee vrouwen op haar af die beginnen te kirren dat het zo goed is dat ze dit gewoon in het openbaar doet en zich niet laat kisten door sociale normen ofzoiets :') En die vrouw had alleen maar zoiets van rot op ik doe dit omdat het nodig is niet omdat ik een statement wil maken ofzo :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:17

Ik geef ook gewoon bv op een terras hoor, zonder sjaals en ellende. Dat babyhoofd zit ervoor hoor. Je ziet niks. Is geen statement, gewoon handig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:24

Uiteindelijk heeft er toch altijd wel iemand uit onze maatschappij iets te zeuren over wat je doet :+

Zeg je gedag dan is het niet goed, zeg je geen gedag is het niet goed. Heb je een kind is het niet goed, heb je er geen is het ook niet goed.

Ik kan eigenlijk geen situatie bedenken waarbij er niet altijd wel iemand over valt, al is het maar de kleur van jas _O-

Er was laatst iets op TV over hoe uit de tijd een jas met capuchon was en hoe men zich daar over opwond dat het sommige mensen blijkbaar niet interesseerd dat ze ‚uit de mode‘ zijn :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:37

Shaggy09 schreef:
Magrathea schreef:
O-M-G een dekentje over je tetten leggen is echt ZO erg https://www.ad.nl/binnenland/klm-onder- ... ~a34dfc41/
Ik snap uberhaupt nooit dat je dat leuk vindt, zo in het openbaar.. Kleine moeite toch? :roll:

Edit: ironisch ook dat iemand KLM adviseert om eens een "het gaat niet allemaal om jou"-gesprekje te hebben met mensen die aanstoot nemen aan voedende moeders. Uhm, nou zo ken ik er nog wel een paar O:)

Ik vind dat ook echt heel apart.
Sommige kijken er zelfs trots bij als ze het doen :') Ik bedoel, niks mis met borstvoeding maar wel graag een beetje discreet als het in het openbaar moet.

Ja dat inderdaad. Nu is het ook wel een bepaald type mens dat de behoefte voelt met de blote tetten op terras te gaan zitten en hou ik me daar toch al verre van := Maar als je zo'n melkbar weer ziet zitten weet je weer genoeg. :\

Heb me ook aangemeld bij de FB, ben benieuwd en fijn dat ze daar checken of je idd tot de doelgroep hoort.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:53

:')

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:10

MarcoBorsato schreef:
Ik geef ook gewoon bv op een terras hoor, zonder sjaals en ellende. Dat babyhoofd zit ervoor hoor. Je ziet niks. Is geen statement, gewoon handig.

Dat ben ik echt niet met je eens. Misschien van de ene kant niet maar wel van de andere kanten.
Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om er even iets overheen te gooien. Waarom moeten andere dat aanschouwen?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:15

Wildplassen is ook handig. Je behoefte doen is ook heel natuurlijk en normaal maarja er zit ook niemand op te wachten om daar naar te kijken.

En borsten van een vrouw die borstvoeding geeft zijn mega opgezwollen met enorme tepels. Nee dat vind ik echt geen fijn gezicht. Voeden prima maar discreet aub.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:18

Hier kan ik me dus totaal niet druk over maken... kijk je toch de andere kant op als je dat niet wil zien.
Ik zou liever ook bierbuiken van kerels niet zien... vind ik ook niet mooi... maar goed hoort er kennelijk ook bij... dat is ongeveer zelfde niveau als een bortsvoedende vrouw... Je komt ze tegen de ene discreter dan de ander... gelukkig zijn we niet allemaal gelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:19

Sorro schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat ben ik echt niet met je eens. Misschien van de ene kant niet maar wel van de andere kanten.
Ik snap niet waarom het zo moeilijk is om er even iets overheen te gooien. Waarom moeten andere dat aanschouwen?

Kijk dan niet :') ik vind zo'n doek megaonhandig, ik heb voedingsjurkjes dus het is een flapje openklappen en klaar. Je ziet niks en als er toch mensen zijn die zich storen is dat niet mijn probleem.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:21

En toch... van alles wat een kind je 'aan kan doen' vind ik borstvoeding zó laag op het lijstje staan. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand gezien die dat niet voorzichtig/redelijk discreet deed. Liever 10x dat dan 1 schooier die per se vooraan moet staan bij de giraffen in de dierentuin..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:25

Om borstvoeding in het openbaar kan ik me ook echt niet druk maken. Zolang die borst niet als een soort uier/melkbar op de tafel gesmakt wordt waar ik naast zit, lekker doen. Meestal valt het me niet eens op.

Waar ik wél moeite mee heb als er echt al zo'n peuter/kleuter/klein kind aan de melkbar gaat. Brrrrrrrr. Daar krijg ik echt de kriebels van.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:26

xApple schreef:
Wildplassen is ook handig. Je behoefte doen is ook heel natuurlijk en normaal maarja er zit ook niemand op te wachten om daar naar te kijken.

Gewoon even sjaaltje voor doen :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:27

Ik heb een vriendin die de oudste tot 4 borstvoeding heeft gegeven. Dat gaf hier toch ook wel een brrrr-gevoel, ondanks dat zij + kindje er wel heel blij mee waren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:30

Als ze 4 zijn is er op zich natuurlijk geen enkele noodzaak om dan midden op een terras te voeden, dat kan dan ook we thuis. Met babies is het een ander verhaal, dan heb je 2 opties: voeden of een hoop kabaal.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:31

Niobe schreef:
xApple schreef:

Gewoon even sjaaltje voor doen :+

Rokje aan doen :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:31

Ja ze deed dat ook thuis. Maar het was voor mij meer het idee.