Het moet toch allemaal nog komen? Op de camping waar mijn schoonzus nu staat op Ameland is een noodverordening afgekondigd voor vannacht. De camping moet slaapplaatsen creëren in gebouwen.
Ze verwachten dat straks de wind naar het westen draait en dan aantrekt. Hier in het westen al de hele middag zachte regen en nagenoeg windstil. Fijn voor de natuur, hoewel er meer mocht vallen.
Ik zie mijn graslelie ook weer mooi diepgroen kleuren. Die toch maar eens vaker buiten zetten in de regen.
MarrieLeen
Geplaatst: 09-08-18 17:31
De code oranje is puur voor de wind. Dat moet idd nog gebeuren. Met kans op windkracht 9 op de eilanden, dus die noodsituatie op Ameland is niet heel gek.
Texel regent t inniddels al een paar uur rustig door, lekker buitje. Wind nog steeds weinig maar dat komt vanavond pas zeggen ze. Ben benieuwd, meestal valt t tegen. Vaak panjek om niks
Zonnetje komt alweer door. Nog geen spoor van wind.
Chasey
Geplaatst: 09-08-18 18:25
Wie denkt dat het meevalt met de wind: dat klopt inderdaad! Code oranje is pas vanaf 18 uur geldig in Zeeland, vanaf 19 uur in ZH en de rest pas vanaf 20 uur, Friesland zelfs vanaf 21 uur. Hoogtepunt rond of net na middernacht in het NW-kustgebied. Lees er hier meer over!
Marcella
Geplaatst: 09-08-18 18:25
Heeft hier wel even gewaaid, maar vlagen hangen nu dus recht naar beneden met lichte beweging.