Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:30

Volgende week maandag leggen diverse ov maatschappijen waarbij onder andere de htm het werk voor 66 minuten neer. Dus alles wat voor 6 uur 's ochtends zou vertrekken rijd dus niet

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:46

Ja... Dat word proppen als het al weer rijd rond half 8

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:01

Ineke2 schreef:
Ja... Dat word proppen als het al weer rijd rond half 8

Ben het wel gewend.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:06

Ineke2 schreef:
Heb ik ook wel eens en ben daarom wel eens ergens anders gaan zitten :o

Ik heb mezelf maar tegen het raam aan geworpen, want hij stonk ook nog eens :r

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:14

O bah %)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:22

Schijnbaar is het dag van de bursreiziger dus staan er nu 2 aangeschoten hippies bij iedere reiziger die in of uitstapt te zingen. Leuk bedacht maar niet om 7 uur op de ochtend. >;) Echt totaal niet.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:35

Mogen hilariteiten hier ook gedumpt worden? Ik zat laatst na een storing in de eerste trein die weer reed (bommetje vol dus) en toen kwamen er een moeder een en dochter van een jaar of 10 de overvolle trein in met een net geschilderd, nog natte canvas :') iedereen ging natuurlijk een eindje aan de kant. Dus tip van de dag om ruimte om je heen te creëren: schilder elke ochtend een canvas en neem die mee in de trein +:)+ _O- ook leuk voor op kantoor.

Afbeelding

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:21

Dat er mensen bij me in de 4zits gaan zitten terwijl er over 2 haltes paar vriendinnen ook in de trein komen. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:23

Maar dat kunnen andere mensen ook niet ruiken, dat er nog bekende komen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:46

Ik weet dat die mensen ook gewoon hun werk doen, maar ze houden zo wel even 6 bussen op _O-
Afbeelding

En de bussen achter ons beide maar vragen waarom we niet door rijden. :(:)
De buschauffeur in de andere bus 15 zag zijn kans en heeft even twee broodjes opgegeten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:50

Oh het is elke ochtend raak in Groningen. Die straat na zuiderdiep in de ochtend staat ook altijd vast :')

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:02

Smallheal schreef:
Dat er mensen bij me in de 4zits gaan zitten terwijl er over 2 haltes paar vriendinnen ook in de trein komen. :')

Ik zou er ook gewoon erbij komen zitten, plekken vrij houden voor mensen die later komen vind ik irritatiepunt zoveel. Als iemand dat tegen mij zegt, ga ik er juist vaak zitten. Ik maak geen vrienden in het ov inderdaad :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:07

Nayomie, maar dit is toch wel redelijk uniek. Er zit ook maar 1 bedrijf aan die busbaan en gok dat die eens per 2 weken geleegd wordt, normaal reis ik vroeger dan dit. Maar de bus 15 van de andere kant kon ook niet door, want er stonden nog 2 harmonicabussen meteen achter ons.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:10

Jorex schreef:
Nayomie, maar dit is toch wel redelijk uniek. Er zit ook maar 1 bedrijf aan die busbaan en gok dat die eens per 2 weken geleegd wordt, normaal reis ik vroeger dan dit. Maar de bus 15 van de andere kant kon ook niet door, want er stonden nog 2 harmonicabussen meteen achter ons.

Oh verrek dat is bij mijn bushalte (paterswoldseweg). Bij die stoplichten is dit toch? :')
Ja dat is wel vrij uniek. Net als die brug daar, ging twee week geleden open daar. Dat gebeurt daar ook vrij weinig.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:16

Justme_Lisaa schreef:
Smallheal schreef:

Ik zou er ook gewoon erbij komen zitten, plekken vrij houden voor mensen die later komen vind ik irritatiepunt zoveel. Als iemand dat tegen mij zegt, ga ik er juist vaak zitten. Ik maak geen vrienden in het ov inderdaad :')

Klopt heb ook geen plekken vrij gehouden hoor heb ik een hekel aan, uiteindelijk gingen ze er alle 3 uit bij de halte wat m'n vriendinnen en kwamen :))

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:24

En nu zit ik weer opgesloten tegen mijn buurman aan, want ik krijg die armleuning niet omlaag. Snap ook niet waarom mensen die omhoog doen. :?

Edit; net geholpen door mijn andere buurman.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:53

Ik ben ook smal genoeg om als 'oh, daar is 1 1/2 stoel' te dienen. Als ik er een aan zie komen die te breed is voor één stoelen, zet ik vaak snel mijn tas direct naast me. Mijn tas en ik nemen dan precies één stoel in beslag. Vaak gaan ze dan maar tegen mijn tas aan zitten. Of er ontstaat een woorden wisseling, maar ben niet op mijn mondje gevallen en hoef niemand half op schoot te hebben.

Ben autistisch en "normale" mensen naast me is al een te grote uitdaging, laat staan dat ze op schoot willen kruipen.

Één veel te brede Azieaat heeft het geweten op de 14 uur durende vlucht naar China/ Bangkok (overstap China) die heeft regelmatig een elleboog in zn zij gehad. Kom nou, ik wil ook gewoon op mijn vliegtuigstoel kunnen zitten!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:01

O in het vliegtuig ook eens gehad en toch echt om een andere plek toen gevraagd.
Ik kreeg toen ook een andere plaats, als het niet had gekund had ik toch stampei gemaakt dat de te zware persoon had moeten verhuizen :j

Ging om een lange vlucht en de stoelen zijn al steeds krapper ook voor mij als smal postuur persoontje, en wil dan echt niet nóg minder plek hebben omdat iemand gewoon überhaupt te groot is voor een normale stoel.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:10

Het probleem was dat hij prima in zn eigen stoel paste, maar het toch nodig vond om over de armleuning mijn kant op te gaan hangen. Elke keer als hij dus in mijn space kwam, leverde dat een tik met mn elleboog op. Dan ging hij maar weer recht zitten of de andere kant op leunen.

Als je naast een onbekende in het vliegtuig zit, heb je je gewoon aan te passen en kan het voorkomen dat jou favoriete houding even not done is omdat je daarmee meer ruimte in neemt dan dat je stoel breed is.

Heb een paar dagen later een verschrikkelijke vlucht gehad van Azië naar Australië, zeg maar erger dan Ryan air. In het midden van een rij van 4 stoelen. Dan kan je dus echt niets anders dan stijf in het midden van je stoel blijven zitten. Vlucht duurde 7 1/2 uur. Was geen pretje.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:12

Ik heb dus eens gehad dat ik (nogal breed :o) al in de trein zat en er iemand met een vrij normale breedte naast me kwam zitten en lekker breed ging zitten. -O-
Zat ik daar half in het raam gepropt omdat ik gewoon niet meer ruimte had en mijn helft vh bankje nog niet eens opvulde. :+
Dan duurt een treinreis van Den Haag naar Amersfoort verrot lang moet ik zeggen. -O-

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:35

mvdende schreef:
Het probleem was dat hij prima in zn eigen stoel paste, maar het toch nodig vond om over de armleuning mijn kant op te gaan hangen. Elke keer als hij dus in mijn space kwam, leverde dat een tik met mn elleboog op. Dan ging hij maar weer recht zitten of de andere kant op leunen.

Als je naast een onbekende in het vliegtuig zit, heb je je gewoon aan te passen en kan het voorkomen dat jou favoriete houding even not done is omdat je daarmee meer ruimte in neemt dan dat je stoel breed is.

Heb een paar dagen later een verschrikkelijke vlucht gehad van Azië naar Australië, zeg maar erger dan Ryan air. In het midden van een rij van 4 stoelen. Dan kan je dus echt niets anders dan stijf in het midden van je stoel blijven zitten. Vlucht duurde 7 1/2 uur. Was geen pretje.

Dan kies de volgende keer van te voren een stoel uit of kies je extra beenruimte. Kom op zeg :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:39

mvdende schreef:

O Pff dat is zo nodig nog erger en ik geef je wel gelijk hoewel ik het waarschijnlijk eerst netjes geprobeerd had te vragen om niet mijn kant op te gaan hangen svp.

Over de stoel in het midden tja dat is nogal pech hebben. Voor een langere vlucht zou ik dan een andere stoel reserveren ( en daar dan eventueel extra voor te betalen)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:53

Jullie hebben helemaal gelijk wat betreft stoel reservatie. Alleen was dat op deze vlucht niet mogelijk.

Had via Tix.nl geboekt en dat bleken 2 losse vluchten te zijn, terwijl ze als 1 vlucht met overstap aan mij verkocht waren.

Was dus een vlucht van Bangkok naar Singapore/ Kuala Lumpur (weet ff niet meer, de ene op de heen reis de andere terug.) En van daaruit naar Sydney. Scoot Airlines liep moeilijk te doen, dus was al blij genoeg dat zowel Backpack als Marieke op beide vluchten mee mochten. Vliegtuig was te laat op tussenstop, wij werden uit het vliegtuig geplukt en moesten achter een stewardess aanrennen naar de transfer balie, daar bleken alle raam en gangpad plaatsen al bezet.

Ik heb mijn lesje wel geleerd, maar het was wel een *** vlucht

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:13

Ik stond net bij de bushalte. Goed verlichte bushalte, het was nog niet helemaal donker en regende verder ook niet. Dus het was goed duidelijk dat ik er stond. Keurig m’n hand uitgestoken toen de bus eraan kwam. Rijdt hij me zo voorbij. 8)7

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:26

Volgende keer ff met je zaklamp zwaaien, weet je zeker dat ze je zien. :)
Heb hetzelfde nl eens gehad en bleek slechter zichtbaar te zijn dan ik had ingeschat.