Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 02:45

khirshanta schreef:
Wij doen alles in afgesloten zakken, helpt!

Dit.
Alles in zakjes doen en dicht binden.
Of in ieder geval de vleeswaren en producten die rotten.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:28

bruintje123 schreef:
khirshanta schreef:
Wij doen alles in afgesloten zakken, helpt!

Dit.
Alles in zakjes doen en dicht binden.
Of in ieder geval de vleeswaren en producten die rotten.

Maar in de kliko met groenafval,mag geen plastic zitten.Als je er zakken of zakjes in gooit en ze zien het,nemen ze hem niet mee.

Sannert

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:48

Je hebt biologisch afbreekbare zakken die in de groenbak passen. Te koop bij action.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:48

Je hebt tegenwoordig groene, biologisch afbreekbare zakjes voor je groenafval. :) gewoon bij de supermarkt.

Edit: spuitelf :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:47

Nikass schreef:
Hoe hou je je vuilcontainer enigszins "fris"?
Wij hebben een container met half groen half restafval die 1 x per week wordt geleegd. Met dit weer zit de container vol met maden en zwermen er vieze groene vliegen omheen. Hij is vandaag geleegd en ik heb hem met de hogedrukreiniger helemaal schoongemaakt. Maar ik ben bang dat het na 1 dag weer vergeven is van de beestjes. Is daar iets tegen te doen??

Een composthoop maken, half groen, half takken.

Vleesafval in de tuin begraven, aan de honden geven of vegetariƫr worden.

Bij de drogist of het tuincentrum krijtpoeder kopen en er overheen strooien.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:57

Dank jullie wel voor de tips. Nog een vraagje:
Wij hebben kevers in de tuin. Ik denk coloradokevers als ik de plaatjes vergelijk op Google :D
Ik lees op internet hierover dat ze voorkomen bij aardappelvelden. Dat zou kunnen want naast ons hebben aardappels gestaan (nu niet meer). Zijn de beestjes nog schadelijk voor andere dingen dan aardappelen en hoe krijg je ze weg?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:39

Nikass schreef:
Hoe hou je je vuilcontainer enigszins "fris"?
Wij hebben een container met half groen half restafval die 1 x per week wordt geleegd. Met dit weer zit de container vol met maden en zwermen er vieze groene vliegen omheen. Hij is vandaag geleegd en ik heb hem met de hogedrukreiniger helemaal schoongemaakt. Maar ik ben bang dat het na 1 dag weer vergeven is van de beestjes. Is daar iets tegen te doen??

Als je nog snoeiafval hebt, leg dan onderin de groenbak een laag dikke, houtige takken, zodat de rest van je gft niet aan de bodem gaat plakken (en dus bij het legen ook niet stiekem onderin de bak achterblijft).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:40

Nikass schreef:
Wij hebben kevers in de tuin. Ik denk coloradokevers als ik de plaatjes vergelijk op Google :D
Ik lees op internet hierover dat ze voorkomen bij aardappelvelden. Dat zou kunnen want naast ons hebben aardappels gestaan (nu niet meer). Zijn de beestjes nog schadelijk voor andere dingen dan aardappelen en hoe krijg je ze weg?

Geen idee hoe je ze weg krijgt, maar volgens mij doen ze het goed op alle Solanums

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:42

Nikass schreef:

Er waren inderdaad tijden dat het dikke paniek was als er Colorado kevers gevonden werden (nabij aardappelen). Geen idee of dat nog zo is eigenlijk...
Misschien aankloppen bij de boerderij die bij het voormalig aardappelveld hoort? Incl kever? Als het nog steeds een probleem kan zijn, weten zij het vast en wellicht kunnen ze je ook vertellen wat je er aan kan doen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:32

Wat is toch die algemene haat van honden naar stofzuigers en dweilen?
Ik heb mijn hond al van pup af aan, en er is nooit iets geks gebeurd met een dweil of stofzuiger.
Maar om een of andere reden, als ze een van die twee ziet, hoeft niet eens aan te staan, dan wordt het zwart voor dr ogen ofzo en moeten en zullen ze vermoord worden. :?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:41

Oh hier niet hoor. Liggen beide keurig id mand en kijken niet eens haha. Ze mogen ook gewoon niet zo raar doen en me noet voor de voeten lopen :D in de mand en daar blijven tot ik klaar ben haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:56

Afbeelding

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:14

Sammie schreef:

Tumtumtummm :+
Mijn hond die loopt gewoon naar de keuken als mam in de woonkamer stofzuigert.Ik weet niet waarom misschien een te hard geluid ?
Of enge spook verhalen ^ .

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:20

ja maar zoals ik al zei is het ook wanneer de stofzuiger gewoon uit staat en in de hoek staat, en de dweil is ook duivels

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 19:53

Hoe veel mondoni rijlaarzen leer waard zijn. Maat 39, kuit 41 en hoogte 44. Niet (als) nieuw maar zien er nog netjes uit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:57

Wanneer mijn vijf maanden oude pup stopt met werkelijk overal op te knagen wat hij binnen zijn bereik krijgt... :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:11

Nikass schreef:
Wanneer mijn vijf maanden oude pup stopt met werkelijk overal op te knagen wat hij binnen zijn bereik krijgt... :(:)

Ha ha, die van mij is nu 10 maanden en ongeveer gestopt met van alles proberen aan te knagen (zoals tafelpoten en kast knopjes) helaas 2 wkn geleden nog wel een slachtoffer... foutje van mezelf... had ik ze maar op moeten ruimen (Schoenen blijft ze wel vanaf, slippers waren even aan mijn aandacht ontsnapt in dat opzicht)

Rip flip flop....
Afbeelding

Stofzuigers en dweilen ontlenen net als wielen van een fiets en hardlopers vaak hun magie aan hun gebruik en beweging, is natuurlijk niets mooier dan iets wat van je weg gaat, zoals... een wiel dat draait, een stofzuiger die op je af komt en weer weg gaat, dweil idem.
En dan heb je de gaaf!! Het gaat elke keer weg als ik het (bijna) aanval hond en de hellluppp het komt af en toe op me af hond. In beide gevallen lastig stofzuigen en dwijlen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:11

Laat mijne maar, heb het *autocorrect maakt er wat anders van* - gevonden

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:20

Oh mijn hond is bijna 2 nu, en kauwt allang geen dingen meer kapot.
Behalve die foam slippers zoals hierboven! ik weet niet wat het is aan dat materiaal, maar dat is het enige wat ze echt zal stelen en tot stukjes scheurt _O-

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:39

Mijn hond heeft ooit mijn portomonnee met briefgeld erin helemaal kapot gekauwd :') Nu niks meer gelukkig, behalve die slippers inderdaad

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:02

Wat is nou echt de beste manier om je mobiel goed op te laden? Sommige sites zeggen dat het het beste is om hem bijna helemaal leeg te laten gaan, en dan op te laden tot 100 procent. Andere sites zeggen dat het het beste is om het batterijpercentage tussen de 40 en 80 procent te houden. Ook snap ik nou niet of het beter is om je mobiel in korte stukjes op te laden, of in 1 keer helemaal. Iemand het antwoord? :Y)

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:28

Esmee_98 schreef:
Wat is nou echt de beste manier om je mobiel goed op te laden? Sommige sites zeggen dat het het beste is om hem bijna helemaal leeg te laten gaan, en dan op te laden tot 100 procent. Andere sites zeggen dat het het beste is om het batterijpercentage tussen de 40 en 80 procent te houden. Ook snap ik nou niet of het beter is om je mobiel in korte stukjes op te laden, of in 1 keer helemaal. Iemand het antwoord? :Y)

Eigenlijk is er geen zinnig woord over te zeggen, het hangt vreselijk af van de combinatie van batterij en lader. (snel of langzaam laden bijvoorbeeld, hoe warm de batterij wordt tijdens het laden etc.)
En sommige battersoorten kunnen er slecht tegen om te ver leeggetrokken te worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:35

xniieeenke schreef:
Hoe veel mondoni rijlaarzen leer waard zijn. Maat 39, kuit 41 en hoogte 44. Niet (als) nieuw maar zien er nog netjes uit.

Niet veel. Ik heb nog de Petrie Perfect staan in nieuwstaat. Enige wat mist is op 1 laars de P. Zit verder geen krasje op en inzakken doen ze niet. Je betaalde hier 200 euro nieuw voor en je krijgt er nog geen 50 euro voor terug.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 21:03

APCIII schreef:
Esmee_98 schreef:

Eigenlijk is er geen zinnig woord over te zeggen, het hangt vreselijk af van de combinatie van batterij en lader. (snel of langzaam laden bijvoorbeeld, hoe warm de batterij wordt tijdens het laden etc.)
En sommige battersoorten kunnen er slecht tegen om te ver leeggetrokken te worden.

Hmm lastig. Heb nu de S7 edge met de originele oplader nog, en ik wil hem zo lang mogelijk goed houden. Mijn iphone was een ramp namelijk :Y)
Maar goed, ik denk dat ik hem gewoon ga opladen als hij rond de 20 procent is en eruit haal tussen de 90 en de 100 procent. Ben benieuwd of hij dan lang goed blijft

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:02

Waarom wordt er gevraagd om tijdens het opstijgen van een vliegtuig de raamluiken open the houden? De lichten worden wel gedimd.