Zou niet weten welke benaming die heeft! Mooi front in ieder geval
Moet nog komen, begint hier pas om 23u 's avonds. Intussen is het in mijn mama haar regio weer naar enhanced risk gegaan ipv moderate! maar bij de vrienden nog steeds moderate
Ijskappen Aambeeld heeft meestal nog wat meer hoogte.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 23-02-16 19:43
Vandaag was het jammer dat ik geen fototoestel op mijn telefoon heb. De lucht was echt heel erg mooi en afwisselend. Had ver uitzicht over groot hooiland met daarachter heuveltjes en vrij uitzicht naar duitsland. Was van strakblauw naar diepzwart groen grijs hele mooie fronten die vlak en ijzig vanuit duitsland binnen wilde komen. Venijnige hagelbuien tussendoor. Maar wat een geweld in de lucht.
Was grappig wind kwam van de ene kant wolken en zwarte luchten van de andere kant.
Maa pr wel,heerlijk droog en zonnig honden in bos laten stappen, echt net eenmaal bij de auto een vette hagelbui. En de paarden even zonder deken kunnen laten. Eindelijk weer even droog borstelen.
Joolien ik ben een naam kwijt van een wolkenfront. Was vreemd. Diepzwarte lucht in de richting van dld die echt van grond tot hoog in de lucht zat. En vrij laag maar niet tot de grond kwam een wittig volledig plat front snel aanzetten mijn kant op. Was een dunne laag pluizige randen zo n beetje als de fotos van pluizebol die structuur tenminste. Was volledig vlak aan de boven en onderkant met een ronde voorkant maar geen rolwolk.
Dit heb ik nog niet eerder gezien maar kan dus ook niet terugvinden wat het is. Was rond een uur of 12 a half 1 ongeveer 8 km zuidelijk van Doetinchem tegen de duitse grens aan boven het bergherbos..
Ik ben de bokt bokaal wezen zoeken, die lag in Hollands Hout bij Lelystad. Ik reed recht op die wolken af. Heb serieus overwogen om te draaien, maar de wind stond gunstig