[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 15:53

Haha :')

Laurora

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 16:00

_O- briljante plaatsing!

Was gister een ritje aan het maken met mn paard. Er is zo'n stukje dat ze altijd spannend vind. Gaat er precies op dat stukje een jong meisje toch een partijtje staan gillen, echt niet normaal.
Ik kreeg echt een beetje moordneigingen. Ouders stonden er ook een beetje dom bij te glimlachen terwijl mijn paard compleet over de zeik ging.
Ben maar omgedraaid. Jammer dan, volgende keer beter.
Maar damn, wáárom moet dat zo ontiegelijk hard?
(en ja, ik heb het aan mn moeder gevraagd, ik gilde ook. Ik wil bij deze met terugwerkende kracht mijn excuses aanbieden aan iedereen die last heeft gehad van mijn gedrag als kind)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 16:12

Cayenne schreef:
Mijn schoonouders mochten een avondje oppassen op kleinkind terwijl de ouders naar een verjaardag gingen.
Nee, ze zouden het niet laat maken want schoonzus geeft nog borstvoeding en het was de eerste keer dat ze zonder baby weg gaan...
Komen ze rond 01:15 uur pas weer thuis := En mijn schoonouders moesten nog een uur naar huis rijden..
Daar is het laatste woord nog niet over gezegd denk ik :')

Uh oh, troubles in paradise :')

Die schoonouders van jou lijken me niet de makkelijkste.

A propos vervelende kinderen op buitenrit. Is alweer heel wat jaren geleden dat ik met mijn toenmalige verzorghafje door het bos draafde en twee kindjes vóór me op het pad sprongen met hun armen gespreid want dat zij paardje mochten aaien was natuurlijk vanzelfsprekend {:)-:(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:23

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 20:11

Yessssss dit verdient een _O_

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:49

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 23:00

"Kinderen zijn zeker niet welkom?"

Nee, zeker niet.

Goed stuk +:)+

Een vriendin van mij heeft een jochie van een jaar of 8. Zit de hele tijd op z'n tablet en pas als je dat ding uit z'n handen haalt is hij eventueel genegen om hoi of doei te zeggen tegen tante Koper.

poedersuiker :')

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 23:23

Geweldig stukje

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:48

Helaas is dat artikel alleen te lezen als je een abbo hebt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:55

Oh huh, wat gek ik kon hem gewoon lezen eerder, maar nu niet meer!

Naja het kwam er op neer dat kinderen moeten leren wat respect is, dat ze niet altijd nr 1 (kunnen) zijn, dat je kop houden ook gewoon iets is wat je kunt leren en opvoedkundige tips voor ouders ' kinderen kunnen niet zo lang geduldig stilzitten, dus ga er niet mee naar een restaurant' 'als je kind alles bij elkaar schreeuwt in een openbare gelegenheid probeer er wat aan te doen want niemand zit daarop te wachten'

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:05

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:46

Ik vind het stukje over het ov wel goed.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:32

MarlindeRooz schreef:
Empe weet wel raad met die vervelende krijsjes.

[ [url=m/QN1vEU.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O- _O-

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 16:40

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 23:12

Haha ik vond hem ook goed! Zeker dat stukje over het OV :j

Maar ik ben het niet helemaal eens met het laatste stukje: "Luister naar adviezen. It takes a village to raise a child."

Mij niet bellen, ik wil helemaal niks te maken met de opvoeding van een kind. Ik woon niet in dat dorp - jouw kind, die opvoeding doe je maar lekker zelf :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 02:19

Dat is waar! Je kiest er zelf voor, dan ook niet gaan miepen!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 08:17

Nou ja, het is ook niet onwaar. Je kunt niet altijd 100% alleen voor je kinderen zorgen. Stel je partner wordt opgehaald door een ambulance midden in de nacht. Dan moet je toch niet ook je koters mee willen zeulen naar de spoedeisende hulp maar ze even bij familie of buren om de deur kunnen schuiven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:17

Ik denk dat het super belangrijk us om een "village" te hebben voor he kinderen. Om meer dan alleen oppas trouwens. Maar het mag geen excuus zijn om mensen die niks met kinderen hebben je kind in hun strot te duwen. Aan zo'n "village" heeft je kind ook niks, dat is gemakzucht.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:44

Een "village" zal inderdaad nodig zijn, ik snap dat meerdere mensen en meningen bijdragen aan een opvoeding - maar die mensen moeten dat wel wìllen doen haha, en een kind van een ander niet opgedrongen krijgen.

Bij een noodgeval is het natuurlijk heel wat anders, dan pak je idd dat kind even aan zodat de buren met de ambulance naar het ziekenhuis kunnen.
Maar niet jij lekker in je mobiel kruipen in de speeltuin en het kind op die manier door andermans strot duwen :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:56

Ik spaar Disney-stickers van de AH. Nu staan er dagelijks bij de AH waar ik de boodschappen doe, drommen kinderen om die stickers te bedelen. Daar ben ik echt enorm allergisch voor. Waar ik nog meer allergisch voor ben, is wanneer ze brutaal worden.

Ik was wat vergeten, snel naar de Appie, loop naar buiten terwijl ik ondertussen de stickers, het bonnetje en m'n portemonnee wegstop, begint een ventje te schreeuwen 'mevrouw, heeft u!', nog voordat ie z'n zin af kon maken, zei ik nee en liep door. Hoor ik achter me zeggen: 'echt wel, je stopte ze in je zak!'

Toen ben ik omgedraaid en heb m even gevraagd waar die brutaliteit vandaan komt :'). Snotjoch.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:00

_San87_ schreef:
Ik spaar Disney-stickers van de AH. Nu staan er dagelijks bij de AH waar ik de boodschappen doe, drommen kinderen om die stickers te bedelen. Daar ben ik echt enorm allergisch voor. Waar ik nog meer allergisch voor ben, is wanneer ze brutaal worden.

Ik was wat vergeten, snel naar de Appie, loop naar buiten terwijl ik ondertussen de stickers, het bonnetje en m'n portemonnee wegstop, begint een ventje te schreeuwen 'mevrouw, heeft u!', nog voordat ie z'n zin af kon maken, zei ik nee en liep door. Hoor ik achter me zeggen: 'echt wel, je stopte ze in je zak!'

Toen ben ik omgedraaid en heb m even gevraagd waar die brutaliteit vandaan komt :'). Snotjoch.

Oh begint die ellende weer. Hier zijn er met dit soort dingen zelfs dranghekken. Ben ik even blij dat ik het gros digitaal bestel.. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:05

Roosch schreef:
_San87_ schreef:

Oh begint die ellende weer. Hier zijn er met dit soort dingen zelfs dranghekken. Ben ik even blij dat ik het gros digitaal bestel.. :=

Volgende week weer afgelopen. Maar ik vind het zó irritant. Ik snap ook niet dat ouders dat gebedel okay vinden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:09

Die zijn allang blij dat Vlindertje en Wolluf elders de boel op stelten zetten in plaats van in hun eigen woonkamer. :D :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:27

Mijn vriend heeft toen die een tiener was eens de plaatjes allemaal op de grond gegooid en toen sprongen ze er op en gingen vechten om de plaatjes }:)

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:23

Amber_anne schreef:
Mijn vriend heeft toen die een tiener was eens de plaatjes allemaal op de grond gegooid en toen sprongen ze er op en gingen vechten om de plaatjes }:)

Goeie actie! Ik had er waarschijnlijk nog een 1,5 liter fles cola bij gegooid...