Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:00

Klopt zie het nu ook. Mijn partner is scheidsrechter. Vraagt zich dan af wie de controle moet doen ;)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:09

Wie weet hoe lang een QRcode geldig is van de gevaccineerden? Zit daar ook een soort THT op?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:10

Vayo schreef:
Maar wel boven de 18 begreep ik. Dus voor jeugd onder de 18 geldt dit dan niet.

Maar dan wel de ouders/begeleiders toch?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:16

Waarom geeft minister de Jonge niet de cijfers vrij mbt de ziekenhuiscijfers gevaccineerden/ongevaccineerden? Juist door ze vrij te geven kan je toch elke criticus de mond snoeren?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:18

nicole_floor schreef:
Vayo schreef:

Vorige keer met regels voor de sport dat er geen toeschouwers mochten zijn gold dit niet voor de ouders/begeleiders. Die mochten toen bij de voetbal gewoon blijven

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:22

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 01-11-2021 tot 02-11-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 0 personen
70-79 5 personen
80-89 10 personen
90+ 2 personen
< 50 0 personen
Totaal 18
Waarvan 3 in het ziekenhuis
Waarvan 11 in het verpleeghuis
Waarvan 5 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 2 personen
40-49 0 personen
50-59 5 personen
60-69 9 personen
70-79 8 personen
80-89 6 personen
90+ 1 persoon
Totaal 33

De doden en opnames zit juist in de hoge leeftijden. Kan het zijn dat daarvan de werking van de vaccins terugloopt? Indien dat het geval is waarom dan nog 4 weken wachten met een 3e prik..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:29

nicole_floor schreef:
Vayo schreef:

Ja klopt. En trainers, maar ook spelers van 18 jaar en ouder.

Ik heb de persconferentie niet gezien, maar even op nos.nl gekeken. Gelukkig niet al teveel maatregelen. QR-code heb ik en ik heb geen enkele moeite om deze te laten zien. Dus eigenlijk alleen een mondkapje op in winkels als ik het goed begrijp?

In horeca niet toch? En horeca blijft vooralsnog gewoon zoals nu open tot 0:00 toch?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:34

Nee horeca idd niet omdat je hier je Qr code moet laten zien. Ik vind het ook wel meevallen, alleen mondkapje eigenlijk. Qr code heb ik ook. Ik ben wel benieuwd hoe ze het bij ons op de rijvereniging gaan controleren. Mijn mobiel heb ik wel altijd bij me, maar mijn id eigenlijk nooit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:38

Mondkapje, thuiswerken, anderhalve meter. Opnieuw en hoe je het ook went of keert, we moeten er allemaal aan meewerken wil het resultaat hebben.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:49

Thuiswerken kan ik niet. En die ander halve meter, het is een advies en hou sws niet van mensen in aura...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:54

nicole_floor schreef:
Thuiswerken kan ik niet. En die ander halve meter, het is een advies en hou sws niet van mensen in aura...

Maar door dat advies kun je in de winkel nu wel weer makkelijker zeggen tegen die man die ongeveer tegen je aan komt staan: meneer, wilt u anderhalve meter afstand houden? Tja.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:01

Blue_Eyes schreef:
nicole_floor schreef:

Maar door dat advies kun je in de winkel nu wel weer makkelijker zeggen tegen die man die ongeveer tegen je aan komt staan: meneer, wilt u anderhalve meter afstand houden? Tja.

Jaa dat is wel fijn. :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:02

Thuiswerken kan ik (helaas) idd ook niet. Dus voor mij veranderd eigenlijk alleen het mondkapje. En vooralsnog in winkels en niet tijdens werk, dus dat vind ik voor mij prima te doen. Afstand van vreemden ook geen probleem. Van familie en vrienden e.d. ga ik het niet doen. Het is ook een advies idd.

En ik denk dat ik redelijk snel een booster mag halen en dat ga ik dan ook gelijk doen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:23

robert45 schreef:
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 01-11-2021 tot 02-11-2021 is;
50-59 1 persoon
60-69 0 personen
70-79 5 personen
80-89 10 personen
90+ 2 personen
< 50 0 personen
Totaal 18
Waarvan 3 in het ziekenhuis
Waarvan 11 in het verpleeghuis
Waarvan 5 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 2 personen
40-49 0 personen
50-59 5 personen
60-69 9 personen
70-79 8 personen
80-89 6 personen
90+ 1 persoon
Totaal 33

De doden en opnames zit juist in de hoge leeftijden. Kan het zijn dat daarvan de werking van de vaccins terugloopt? Indien dat het geval is waarom dan nog 4 weken wachten met een 3e prik..

Ik heb verder niet gekeken, maar vraag me ook af waarom de booster niet sneller kan? Is daar een reden voor gegeven?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 00:52

Als er dus volgend jaar een boosterprik komt voor alle leeftijden nadat alle andere het hebben gehad vraag ik me af of ik die nog hoef want ik heb corona gehad dus hoefde maar 1 prik. Heb er 2 genomen omdat ik een sneltest had en niet bij de ggd dus nergens geregistreerd sta dat ik positief ben geweest. Voor de zekerheid een 2e prik genomen ook voor het buitenland omdat je niet overal met 1 prik en corona naar binnen mag. Ben hier wel benieuwd naar eigenlijk.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 01:28

Ik ben geënt, maar ken mensen die dat niet zijn.

Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ze de wet wijzigen en de werkgever kan gaan vragen naar een QR code en de werknemer dit niet heeft.
Kan hij je dan ontslaan?
Is hij verplicht tot loondoorbetaling? Ook bij bijv. een nul uren contract, als je weet dat hij het ander personeel wel oproept, maar jouw niet omdat je niet gevaccineerd bent?
Hoe vrij ben je dan nog om over je eigen lichaam te beslissen? Dan wordt je dus alsnog gedwongen om je te laten enten.

Ik vraag me ook af of er veel werkgevers zijn die dat gaan vragen. In de detailhandel en horeca zoeken ze overal naar personeel. Als je dan moet kiezen tussen personeel zonder QR code of geen personeel.....
In de zorg kan ik het me wel weer voorstellen, omdat je daar meestal met kwetsbare mensen werkt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 07:00

In de zorg zijn ook personeelsproblemen... ik vraag mij ook af of die organisaties het gaan vragen...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 07:32

nicole_floor schreef:

Die 1,5 meter was al een advies, ook voor deze persconferentie, alleen hield niemand zich eraan want alle maatregelen waren overboord. Is nu alleen weer wat meer uitgesproken en benadrukt.

Dit zijn namelijk de basisregels die tot vrijdag de nieuwe regels van kracht gaan:
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:32

xxxmh schreef:
Als er dus volgend jaar een boosterprik komt voor alle leeftijden nadat alle andere het hebben gehad vraag ik me af of ik die nog hoef want ik heb corona gehad dus hoefde maar 1 prik. Heb er 2 genomen omdat ik een sneltest had en niet bij de ggd dus nergens geregistreerd sta dat ik positief ben geweest. Voor de zekerheid een 2e prik genomen ook voor het buitenland omdat je niet overal met 1 prik en corona naar binnen mag. Ben hier wel benieuwd naar eigenlijk.

Voor sommige landen is een vaccinatie maar een jaar geldig. Dus ik zou dit wel in de gaten houden voor je vakantie. Ik dacht eerst ook ik ga geen booster halen, maar toen las ik dat in o.a Spanje en Oostenrijk een vaccinatie maar een jaar geldig is.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... 1635773538

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:33

De internationale qr code stopt een jaar na je laatste vaccinatie.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:44

Bedankt voor het artikel. Dat had ik nog niet gelezen en gehoord. Zit er niet op te wachten om elk jaar dus een prik te nemen, had eigenlijk voor mezelf al bedacht dat ik dat niet zou doen maar ik reis graag dus zal wel moeten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:52

Vayo schreef:

Dat las ik ook voor de zwembranche, dat iedereen boven de 18 QR-code + ID moet laten zien.
En dan wel het hoestende, snotterende broertje / zusje zonder problemen mee slepen....? Hoop dat daar ook een beetje meer aandacht naar uitgaat :=

Voor de gevaccineerden / herstelden niet zo erg, maar degenen die binnenkomen na een test zijn gewoon vatbaar natuurlijk....

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:55

pmarena schreef:
Vayo schreef:

Dat las ik ook voor de zwembranche, dat iedereen boven de 18 QR-code + ID moet laten zien.
En dan wel het hoestende, snotterende broertje / zusje zonder problemen mee slepen....? Hoop dat daar ook een beetje meer aandacht naar uitgaat :=

Voor de gevaccineerden / herstelden niet zo erg, maar degenen die binnenkomen na een test zijn gewoon vatbaar natuurlijk....

Vind het sowieso een beetje gek dat kinderen zoveel meer kunnen doen. Want volgens mij zijn dat echt brandhaarden qua besmettingen. En onder de 12 niet gevaccineerd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:00

pmarena schreef:
Vayo schreef:

Tja, daar kiezen ze dan zelf voor om zich én niet te laten vaccineren én zich vervolgens te begeven in een druk bezocht zwembad. En kinderen zijn in deze maanden gewoon makkelijk verkouden. Ik snap best dat mensen een jonger kind meenemen dat wat verkouden is. Anders kun je je met kleine kinderen soms wel weken of maanden opsluiten. Een kind dat echt flink hoest zou ik dan ook liever niet meenemen en even naar iemand brengen, maar zolang ze niet flink en continu hoesten, geen koorts hebben en echt ziek zijn… Ik snap ook weer goed dat mensen hun kinderen niet elke keer gaan laten testen.

Sowieso geldt helemaal nergens een “QR-code tonen” voor kinderen jonger dan 13 jaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:04

Biks2 schreef:
pmarena schreef:

Vind het sowieso een beetje gek dat kinderen zoveel meer kunnen doen. Want volgens mij zijn dat echt brandhaarden qua besmettingen. En onder de 12 niet gevaccineerd.

Tja omdat ze zeggen dat die niet zoveel bijdragen aan het besmetten.
En op zich is het natuurlijk niet zo erg als zo'n hoestend snotkind tussen allemaal gevaccineerde / genezen volwassenen zit.

Aan de andere kant, als je die besmet dan nemen die dat weer mee naar huis, hun kind krijgt het ook....die steekt kinderen op school / zwemles weer aan en eventueel die hun ouders weer....

Dus het snotneuzen / hoesten enzo beleid mag wel iets strakker wanneer overspoeling van de ziekenhuizen dreigt en ouders mogen zelf hun verantwoordelijkheid ook wel een beetje meer nemen, vind ik.

Ik snap dat niet iedereen zomaar met een vingerknip een oppas klaar heeft staan, maar met wat goede wil kan je toch best wat bedenken om zo min mogelijk anderen aan te hoesten in deze tijd dat de ziekte-druk er even af moet.

Die vaccinaties komen er trouwens aan hoor voor jongere kinderen, ben benieuwd wat NL daar mee gaat doen....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 03-11-21 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt