Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:CalipsoLover schreef:Ik lees hier normaliter niet mee. Maar zit nu toch in een dubio en moet hier even m'n ei kwijt.
Net zoals in NL zijn nu de regels in BE verstrengd. Mijn school is van code geel naar code oranje gegaan, maar voor mij persoonlijk veranderd er niks. 3 dagen per week les op campus, om de twee weken 4 dagen per week. Nu zit hier veel praktijk tussen die niet anders dan op campus gedaan kan worden, tijdens deze lessen kan de afstand van 1,5 meter niet bewaard worden maar iedereen draagt wel een mondmasker. Toch zijn er ook lessen die perfect wél online gevolgd kunnen worden waardoor we al 1 dag minder aanwezig zouden kunnen zijn op campus, dit wordt echter niet gedaan ondanks de stijgende cijfers. Dat zijn een paar propvolle tram en treinritten minder. Nu zijn er 3 mensen in mijn omgeving op dit moment ziek en getest maar nog geen uitslag. Hiervan zijn 2 leerlingen uit mijn bubbel van 8 op school. Deze zitten allemaal in quarantaine, maar wij zijn hier allemaal nog mee in contact geweest. Ikzelf heb geen symptomen buiten vermoeidheid (maar dat ben ik wel vaker), ik voel me voor de rest prima. Ik vind het echter nu niet meer verantwoord om naar de lessen te gaan die ook online gegeven kunnen worden. Mijn moeder wil niet meer dat ik ga en ik zit in een dubio, heb dus even gemaild naar deze docenten. 1 docent heeft niet geantwoord, de andere heeft gezegd dat ik gewoon maar moet komen. Maar als 1 van deze personen positief test is de kans niet groot maar reëel dat ik ook positief ben. Nu moet ik morgen van deze docent toch naar school... Dan ben je toch als docent toch ook redelijk onverantwoord?
Gewoon thuis blijven. En jezelf goed in de gaten houden en indien mogelijk afstand van je moeder houden. Inderdaad onverantwoord van de leraar, neem aan dat je wat ouder bent en dan kun je het virus ook verspreiden.
secricible schreef:Ik zie dat "zo min mogelijk reisbewegingen" als "ga er niet constant op uit"
Beperk het winkelen, ga alleen als het moet. Ga niet ieder weekend op uitje, maar een keer een uitje kan best. Of een keer naar familie of vrienden, maar ga geen roadtrips maken van familielid naar familielid in een weekend.
Nog steeds een stukje intelligente lockdown. En sommige mensen zullen daar beter mee om kunnen gaan dan anderen.
mvdende schreef:secricible schreef:Ik zie dat "zo min mogelijk reisbewegingen" als "ga er niet constant op uit"
Beperk het winkelen, ga alleen als het moet. Ga niet ieder weekend op uitje, maar een keer een uitje kan best. Of een keer naar familie of vrienden, maar ga geen roadtrips maken van familielid naar familielid in een weekend.
Nog steeds een stukje intelligente lockdown. En sommige mensen zullen daar beter mee om kunnen gaan dan anderen.
En toch vind ik het vreemd dat alle attractieparken enzo gewoon open zijn. Die zullen deze herfstvakantie wel enorm druk zijn nu veel mensen in Nederland vakantie moeten vieren.
Vorige week was het ook extreem druk in het bos. Ondanks dat de Kalmthoutse Heide niet echt het meest bekende natuurgebied is.
Zal dit weekend ook wel weer druk zijn op zaterdag nu er droog weer voorspeld wordt.
Mijn zusje komt op bezoek samen met mn ouders (ouders zijn hier de laatste weken bijna meer geweest dan in hun eigen huis) 3 personen mogen natuurlijk nog.
Gaan veel wandelen vrijdag en zaterdag waarschijnlijk, mam en zus willen in 2021 meedoen met de Nijmeegse vierdaagse dus véél training.
Lolaliza schreef:Ik vind trouwens dat buiten heel veel kan gedaan worden dat heeft Duitsland ook bewezen ..we spiegelen ons denk ik veel te veel aan wat het zuiden doet ( met constant mm ,complete lockdowns ) terwijl ze echt niet de beste oplossingen zijn geweest .
Duitsland daarentegen waren de eerste om alles in buitenlucht weer op gepaste manier te laten doorgaan met heel weinig besmettingen ..zij zijn ook meteen gaan bestuderen op verluchting en ventilatie en daardoor kan er ginder ook veel meer indoor al zonder dat de besmettingen hoog oplopen
Lolaliza schreef:Tja iedereen wil natuurlijk zijn beroep ook graag blijven uitoefenen om te overleven
Daar horen ook oa fotografen ook onder
Sclimpre schreef:Het grote verschil tussen Duitsland en de andere landen is dat zij veel sneller zijn om maatregelen te nemen. Logisch dat ze dan de eersten zijn om terug te kunnen versoepelen.
Citaat:Probleem zowel in B als in NL is dat er eerst lang gediscussieerd wordt en gedurende die tijd loopt de epidemie op.
Shadow0 schreef:De diepste wens van Rutte en De Jonge om iedere keer redenen te zoeken om niks te doen en te hopen dat het vanzelf wel weggaat, dat is een probleem.
Relaxed schreef:Nu zit ik met het volgende.. Volgende maand is mijn neefje jarig, hij wordt 4. Zij wonen in Duitsland en daar mogen ze nog gewoon 10 mensen in huis hebben. Ze hebben de verjaardag dus over de dag verdeeld wat inhoudt dat mijn ouders en ik smorgens komen. Maar daarnaast komen ook haar schoonouders en schoonzus met man. Waar ik dus probeer om mijn kring een beetje klein te houden (alleen mijn familie) zit ik dan dus met nog 2 andere huishoudens in een woonkamer. Wat zouden jullie doen?
SinneJ schreef:mvdende schreef:
En toch vind ik het vreemd dat alle attractieparken enzo gewoon open zijn. Die zullen deze herfstvakantie wel enorm druk zijn nu veel mensen in Nederland vakantie moeten vieren.
Vorige week was het ook extreem druk in het bos. Ondanks dat de Kalmthoutse Heide niet echt het meest bekende natuurgebied is.
Zal dit weekend ook wel weer druk zijn op zaterdag nu er droog weer voorspeld wordt.
Mijn zusje komt op bezoek samen met mn ouders (ouders zijn hier de laatste weken bijna meer geweest dan in hun eigen huis) 3 personen mogen natuurlijk nog.
Gaan veel wandelen vrijdag en zaterdag waarschijnlijk, mam en zus willen in 2021 meedoen met de Nijmeegse vierdaagse dus véél training.
De Kalmthoutse heide is hier in België super gekend en populair. Wij mogen niet veel meer in België, dus mensen trekken de natuur in. Zolang nen nog 10m uit elkaar kan lopen, is er weinig aan de hand lijkt me.
Maar je was er zelf ook weer en draagt dus evengoed bij aan die drukte elke keer.
Cer schreef:Shadow0 schreef:De diepste wens van Rutte en De Jonge om iedere keer redenen te zoeken om niks te doen en te hopen dat het vanzelf wel weggaat, dat is een probleem.
Ik heb ooit wel eens van de term "NIVEA"gehoord... gaat hier wel een tikje op denk..
Ohh, de joy of iemands diepste wens te kennen..
Sclimpre schreef:Het grote verschil tussen Duitsland en de andere landen is dat zij veel sneller zijn om maatregelen te nemen. Logisch dat ze dan de eersten zijn om terug te kunnen versoepelen.
Ik denk dat de wetenschappelijke achtergrond van Angela Merkel hier een voordeel is omdat zij sneller begrijpt en accepteert wat de medische experten zeggen.
Probleem zowel in B als in NL is dat er eerst lang gediscussieerd wordt en gedurende die tijd loopt de epidemie op.
Relaxed schreef:rien10 schreef:Niet gaan. Leuk cadeau opsturen met een leuke kaart.
Eerlijk gezegd snap ik je vraag niet. Niet gaan is toch zo klaar als een klontje?
Omdat ik nu al weet dat er gezeik van komt en zij zullen zeggen dat het bij hun wel mag..
Shadow0 schreef:Als je dat anders ziet, dan ben ik heel benieuwd welke dingen jij ziet waar dat wel uit blijkt.