Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:46

Wij gaan morgen weg voor een weekendje zeeland, kamperen. Ik ben benieuwd hoe dat in corona proof setting gaat. Ik denk dat kamperen een relatief veilige manier van vakantie vieren is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:50

rien10 schreef:
Wij gaan morgen weg voor een weekendje zeeland, kamperen. Ik ben benieuwd hoe dat in corona proof setting gaat. Ik denk dat kamperen een relatief veilige manier van vakantie vieren is.

Geniet ervan Rien!
Mijn ouders kamperen al een poosje weer en dat gaat prima daar hoor.
Ook onderling echt niet bij elkaar in een tent zitten etc, en daar bij de receptie is het heel strak geregeld.
Ga lekker genieten en komt vast helemaal goed!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:04

Veel plezier rien :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:04

Wij wilden dit jaar voor het eerst in 5 jaar ook weer eens op strandvakantie.
Mijn leven staat nu sinds maart op een laag pitje. Heb heel geen behoefte meer aan op vakantie te gaan. Wil liever juist weer zo snel als het het kan lekker druk zijn zoals voor de Corona!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:23

Klinkt heel goed en gezellig Eleeke, jijen Rien veel plezier.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:32

In Göttingen ook weer een appartementscomplex met 700 bewoners in quarantaine wegens meer dan 100 besmettingen.
Er laait één en ander terug op in Duitsland lijkt het.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:46

Daar moet je ook aan tafel zitten elnienjo, hier is het toch ook gewoon open? Maar wel zittend.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 15:47

Pandora2 schreef:
In Göttingen ook weer een appartementscomplex met 700 bewoners in quarantaine wegens meer dan 100 besmettingen.

Als je naar de statistieken van het aantal besmettingen kijkt in Duitsland lijkt dat wel redelijk stabiel te blijven. Hopelijk blijft dat wel zo.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:28

lenaa_tje schreef:
Pandora2 schreef:

Als je naar de statistieken van het aantal besmettingen kijkt in Duitsland lijkt dat wel redelijk stabiel te blijven. Hopelijk blijft dat wel zo.

Jaja, de stats zijn nog altijd dik ok. Lijken her en der geïsoleerde haarden van besmettingen te zijn.
Maar ze zitten er echt bovenop, dus lijkt me wel dat ze het zo binnen de perken gaan kunnen houden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:33

Is er ergens een duidelijke website met de maatregelen per Europees land? :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:36

sureido schreef:
Daar moet je ook aan tafel zitten elnienjo, hier is het toch ook gewoon open? Maar wel zittend.

Ah okee, ik dacht dat club/disco hier niet open was omdat dat niet gericht is op zittende bezoekers.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 16:42

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:12

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 17:58

elnienjo schreef:
MoniqueT schreef:
Ik ga naar Nederland, eigen appartement en zal ook daar heel voorzichtig zijn. En straks voor het eerst in 3 maanden uit eten. Alles volgens de regels. En ja, ik zie ook enorm op tegen de vakantiegangers hier in Spanje, met name waar drank in het spel is.in Benidorm is het elke dag carnaval in het seizoen.

Maar ik wil ook heel graag nog een aantal dagen in een rustig vakantiehuisje ergens in Frankrijk of Noord Spanje. Niets onveiliger dan thuis, denk ik.

Gaan clubs/disco's daar dan wél open in Spanje?

Ja, vanaf volgende week. Maar met verplicht maskers, 2 meter afstand en zonder dansen. Volgende week mogen álle Europese toeristen het land weer in, die proef op Mallora is mislukt, want die zou voor drie weken zijn tot 1 juli de grenzen open zouden gaan. Onder druk van Europa (en het Europese geld) gaat nu heel Spanje maandag al weer open. Terwijl wij nu nog niet de provincie uit mogen, 5 km. verderop.

En geloof me, toeristen hebben hier geen discotheken nodig om te feesten, lallen en elkaar om de nek te hangen hoor. En kroeg en een terras is genoeg. Ik geloof dat alleen de Britten nog niet mogen komen, maar hou je maar vast als daar drank in gaat.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 18:13

MoniqueT schreef:
Ja, vanaf volgende week. Maar met verplicht maskers, 2 meter afstand en zonder dansen. Volgende week mogen álle Europese toeristen het land weer in, die proef op Mallora is mislukt, want die zou voor drie weken zijn tot 1 juli de grenzen open zouden gaan. Onder druk van Europa (en het Europese geld) gaat nu heel Spanje maandag al weer open. Terwijl wij nu nog niet de provincie uit mogen, 5 km. verderop.

En geloof me, toeristen hebben hier geen discotheken nodig om te feesten, lallen en elkaar om de nek te hangen hoor. En kroeg en een terras is genoeg. Ik geloof dat alleen de Britten nog niet mogen komen, maar hou je maar vast als daar drank in gaat.

Wees maar blij dat de Britten in elk geval nog niet mogen komen.
Raar hoor, dat ze die proef op Mallorca niet eerst verder afwachten voor ze terug openen.
Ben benieuwd of en hoe ze in Spanje gaan handhaven. Het leger?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 18:39

Vergis je niet, er is hier veel meer ´blauw´ op straat dan in Nederland, over handhaving maak ik me niet zo´n zorgen.

Ik denk dat Spanje die proef graag had afgemaakt, maar ze zijn erg afhankelijk van steun uit Europa nu en van die kant is er veel druk op Spanje gelegd om gelijk met andere Europese landen open te gaan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 18:48

Pandora2 schreef:

Die is al vrij oud. Of is er weer een nieuw complex dat in quarantaine moet?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 18:58

Volgens mij was die van gisteren in Neukoln.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:14

Destination schreef:
Pandora2 schreef:

Die is al vrij oud. Of is er weer een nieuw complex dat in quarantaine moet?

4 uur geleden geplaatst in de gazet :D
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d=msedgdhp

Dinsdag was er ook wat in een appartementencomplex nabij Berlijn. Kan idd in Neukoln geweest zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:51

Wij gaan in september ruim 3 weken op vakantie, en ik hoop toch op het buitenland. We hebben voor 4 weken een camper gehuurd. Wij gaan voornamelijk voor natuur, en zijn niet van terrasjes en dergelijke. Nu was eigenlijk origineel het plan om naar Andalusie te gaan, maar dat doen we sowieso niet meer. We houden er wel rekening mee dat als een land weer op slot gaat we ook in een dag eruit moeten kunnen, en Andalusie naar Frankrijk is, zeker met een camper een fikse rit. Ik hoop dat we in september een paar dagen naar Kroatië kunnen (gewoon voor de zee), en vorig jaar hebben we op een geweldige knusse kleine camping in Slovenië gestaan waar ik nog wel een paar dagen naar toe zou willen. En verder in Duitsland wat rondtoeren vermoedelijk. Gelukkig best wel wat vrijheid met een camper en buiten het seizoen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:42

Ik ben terug van 2 weken Noord-Nederland. We hebben ons prima vermaakt alleen heel veel regen en benauwde/ drukkende dagen gehad. Voor mijn longen niet ideaal. Dus voor ons niet zo lang meer in dit land.

De maatregelen werden heel verschillend nageleefd.
Van telefoonnummer, hele vragenlijsten, toestemming geven om de gegevens met de GGD delen tot: ga maar ergens zitten....

Op de boot naar Schiermonnikoog hadden meer mensen mondmasker af of half af dan goed op. En aan anderhalve meter werd ook niet gedaan.

Hopelijk nog ergens dit jaar naar Griekenland. Zó fijn ademen daar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:45

raket schreef:
Ik ben terug van 2 weken Noord-Nederland. We hebben ons prima vermaakt alleen heel veel regen en benauwde/ drukkende dagen gehad. Voor mijn longen niet ideaal. Dus voor ons niet zo lang meer in dit land.

De maatregelen werden heel verschillend nageleefd.
Van telefoonnummer, hele vragenlijsten, toestemming geven om de gegevens met de GGD delen tot: ga maar ergens zitten....

Op de boot naar Schiermonnikoog hadden meer mensen mondmasker af of half af dan goed op. En aan anderhalve meter werd ook niet gedaan.

Hopelijk nog ergens dit jaar naar Griekenland. Zó fijn ademen daar.

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!
Nu moet ik zeggen het was afgelopen dagen ook wel extreem.. ook ik had heel erg last van m’n astma.
Ook daarom wil in dus graag naar de bergen :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 20:50

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 21:15

Wij zijn in Nederland op vakantie met onze camper mooi land trouwens <3 .
Frankrijk en Duitsland komt wel weer een keer, zo met camper kan je drukte wat vermijden .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 22:43

Ik ga dit jaar ook maar mee met mijn ouders naar Ameland. We gaan al vrij vroeg heen in de vakantie.

We zitten in een huisje die in bezit is van mijn werk/stageplek. Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking dus ik vind het erg fijn idee dat het gewoon een huisje is waar normaal mensen komen waarmee ik wekelijks contact mee heb. Ik wou eerst niet mee maar mijn stagebegeleiders hebben mij eerder een beetje gedwongen om toch even een weekje er tussen uit te gaan

Alleen willen mijn ouders nog wel uit eten daar wordt ik dan weer een beetje nerveus van ook de boot blijf ik misschien toch liever in de auto zitten als ik al lees in dit topic dat het naar Terschelling niet iedereen er aan hield.