Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
rien10 schreef:Wij gaan morgen weg voor een weekendje zeeland, kamperen. Ik ben benieuwd hoe dat in corona proof setting gaat. Ik denk dat kamperen een relatief veilige manier van vakantie vieren is.
Pandora2 schreef:In Göttingen ook weer een appartementscomplex met 700 bewoners in quarantaine wegens meer dan 100 besmettingen.
Er laait één en ander terug op in Duitsland lijkt het.
lenaa_tje schreef:Pandora2 schreef:In Göttingen ook weer een appartementscomplex met 700 bewoners in quarantaine wegens meer dan 100 besmettingen.
Als je naar de statistieken van het aantal besmettingen kijkt in Duitsland lijkt dat wel redelijk stabiel te blijven. Hopelijk blijft dat wel zo.
casperzazoe schreef:Is er ergens een duidelijke website met de maatregelen per Europees land?
casperzazoe schreef:Is er ergens een duidelijke website met de maatregelen per Europees land?
elnienjo schreef:MoniqueT schreef:Ik ga naar Nederland, eigen appartement en zal ook daar heel voorzichtig zijn. En straks voor het eerst in 3 maanden uit eten. Alles volgens de regels. En ja, ik zie ook enorm op tegen de vakantiegangers hier in Spanje, met name waar drank in het spel is.in Benidorm is het elke dag carnaval in het seizoen.
Maar ik wil ook heel graag nog een aantal dagen in een rustig vakantiehuisje ergens in Frankrijk of Noord Spanje. Niets onveiliger dan thuis, denk ik.
Gaan clubs/disco's daar dan wél open in Spanje?
MoniqueT schreef:Ja, vanaf volgende week. Maar met verplicht maskers, 2 meter afstand en zonder dansen. Volgende week mogen álle Europese toeristen het land weer in, die proef op Mallora is mislukt, want die zou voor drie weken zijn tot 1 juli de grenzen open zouden gaan. Onder druk van Europa (en het Europese geld) gaat nu heel Spanje maandag al weer open. Terwijl wij nu nog niet de provincie uit mogen, 5 km. verderop.
En geloof me, toeristen hebben hier geen discotheken nodig om te feesten, lallen en elkaar om de nek te hangen hoor. En kroeg en een terras is genoeg. Ik geloof dat alleen de Britten nog niet mogen komen, maar hou je maar vast als daar drank in gaat.
Destination schreef:Pandora2 schreef:In Göttingen ook weer een appartementscomplex met 700 bewoners in quarantaine wegens meer dan 100 besmettingen.
Die is al vrij oud. Of is er weer een nieuw complex dat in quarantaine moet?
raket schreef:Ik ben terug van 2 weken Noord-Nederland. We hebben ons prima vermaakt alleen heel veel regen en benauwde/ drukkende dagen gehad. Voor mijn longen niet ideaal. Dus voor ons niet zo lang meer in dit land.
De maatregelen werden heel verschillend nageleefd.
Van telefoonnummer, hele vragenlijsten, toestemming geven om de gegevens met de GGD delen tot: ga maar ergens zitten....
Op de boot naar Schiermonnikoog hadden meer mensen mondmasker af of half af dan goed op. En aan anderhalve meter werd ook niet gedaan.
Hopelijk nog ergens dit jaar naar Griekenland. Zó fijn ademen daar.
Pandora2 schreef:4 uur geleden geplaatst in de gazet![]()
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d=msedgdhp
Dinsdag was er ook wat in een appartementencomplex nabij Berlijn. Kan idd in Neukoln geweest zijn.