Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coby schreef:Ik ben jarig vandaag. Natuurlijk geen verjaardag en visite. Maar toch naar ouders gegaan waar ik al drie weken niet was geweest. Helemaal in tranen enzo. En ja wel geknuffeld. Fout? Ja denk het wel
En dat rijd ik terug en dan zie ik bij de Welkoop auto’s rijen vol bloemetjes kopen. Aiii
lenaa_tje schreef:Jis_ schreef:Ik neem dit gewoon bloedserieus. Snap ook dat sommige andere er wat soepeler mee om gaan en de grens meer opzoeken van wat nog wel
mag. Dan kan ik soms denken, jongens is dat nou nodig?
Maar je treft ze ook die er helemaal niks mee doen. En dan denk ik wtf!
[ [url=m/vvgzIU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar het is niet dat die mensen dat niet doen hè. Dat ze denken stik er in.
Iedereen maar achterlijk, dom en egoïstisch vinden siert mensen ook niet.
Dat ik genoten heb van de zon (dan wel in het natuurgebied naast mijn huis) met de hond waar ik een handjevol mensen ben tegenkomen op 4 km maakt mij niet direct dom en egoïstisch..
ik heb afstand gehouden van de mensen die ik wel tegen kwam en heb afstand gehouden. Maar als ik sommige berichten hier lees mag dan van hen ook niet.
veerledec schreef:Marie_Anne schreef:Die fatsoenlijke toon is vaak een probleem. En wat ongewenst gedrag is, is niet hetzelfde voor iedereen. Die frisse neus mag nl bijvoorbeeld nog steeds, maar veel mensen hier op Bokt zijn het daar niet mee eens zo lijkt het. Bezoek mag ook van de overheid, niet meer dan 3 geloof ik. Daar zijn ook de meeste mensen hier het niet mee eens. Ik ook niet, met dat laatste. Maar het mag wel.
Ik spreek mensen wel aan als ze bijvoorbeeld geen 1,5 meter afstand houden. Of als ze echt dingen willen doen die tegen de maatregelen zijn. Ik heb laatst ook iets tegen iemand gezegd in een ander topic die er met de trein op uit was gegaan om in een natuurgebied uren te gaan wandelen. Maar je houdt toch een grijs gebied, vooral met die frisse neus.
Ik merk zelf dat ik het eindeloze gemoraliseer op Bokt echt beu ben. Ik haak af dan.Terwijl ik me zelf keurig aan alle regels hou. Ik probeer toch ook regelmatig te focussen op de meerderheid die zich er wel aan houdt en de mooie dingen die ook gebeuren nu. Vond dit wel een goede column daarover:
https://www.trouw.nl/a-b5941ea6
Sorry, ga ik toch ook even moraliseren. Negeer gerust als je er geen zin hebt, Maar voor toch even voor verduidelijking voor andere mensen; Bezoek is niet verboden, maar nog steeds niet gewenst. Vergeet niet dat meneer Rutte een liberaal is en voorstander van zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Maar daarmee gaat wel een vertrouwen in de mensheid gepaard. Als jij al drie weken niemand hebt gezien omdat je alleen woont, ga dan gerust bij iemand langs die bijvoorbeeld ook alleen is, op gepaste afstand, om te voorkomen dat je gek wordt. Woon je bij je gezin en heb je gewoon zomaar zin om een bevriend stel te zien om weer eens ouderwets lekker te borrelen, doe dat dan even niet.
Bezoek verbieden betekent ook handhaven en grenzen overschrijden.
Citaat:Er liggen nu 1360 mensen op de intensive care met het coronavirus. Dat zijn er 36 meer dan gisteren. "We zien het aantal opnames de afgelopen dagen minder snel stijgen dan vorige week, de social distancing lijkt te werken.
Marie_Anne schreef:Dit is dus precies wat ik beu benen hierna ga ik het weer negeren inderdaad.
Je mist compleet mijn punt. Of nou ja, je geeft een perfect voorbeeld van een opgeheven vingertje achter glas.
Waarom plaats je dit?
Denk je nu serieus dat er iemand is die nu in dit topic meeleest en denkt: "Goh. Dat wist ik niet. Nou, dan gaan we die afspraak maar afzeggen vanavond?"
Het is het zoveelste voorbeeld van volkomen onnodig de moraalridder uithangen.
SusanH schreef:Nou ik denk eens kijken of ik online boodschappen kan bestellen. Helaas zowel bij Jumbo als appie niet mogelijk. Alle bezorg momenten en afhaal momenten zijn vol voor de komende 2 weken. Dus toch nog maar even de appie in. En rustige momenten uit kiezen.
Cer schreef:Is een leuke column...
En inderdaad, mensen mogen gewoon naar buiten hoor.. dát is wat er ook gezegd wordt... haal een frisse neus maar hou afstand
Niet iedereen hoeft als een holbewoner te leven.. en ik gebruik gewoon shampoo, deo én een heel gezicht vol make up... geen idee wat t ermee te maken heeft maar huppekee