Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:14

Hier stonden de bakken met planten buiten de winkel. Geen ruimte genoeg voor al die klanten. Dus inderdaad had beter geweest dat Welkoop daar zelf strepen of lint had geplaatst.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:15

Coby schreef:
Ik ben jarig vandaag. Natuurlijk geen verjaardag en visite. Maar toch naar ouders gegaan waar ik al drie weken niet was geweest. Helemaal in tranen enzo. En ja wel geknuffeld. Fout? Ja denk het wel

En dat rijd ik terug en dan zie ik bij de Welkoop auto’s rijen vol bloemetjes kopen. Aiii

Dat is precies de reden dat ik dus niet langs mijn ouders ga want ik weet dat ik niets lievers wil dan een knuffel. Ik stond vorige week al te huilen toen ik even bij mijn ouders broer was. Misschien gewoon beter om dan maar op mijn werk na niet meer onder de mensen te komen. Dat gaat waarschijnlijk over een maand nog meer aan mij knagen maar het moet maar.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:16

Ja wist ik ook. Maar zus belde dat ik wel moest. Moeder er anders aan onderdoor etc. Tsja en daar ga je

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:22

lenaa_tje schreef:
Jis_ schreef:
Ik neem dit gewoon bloedserieus. Snap ook dat sommige andere er wat soepeler mee om gaan en de grens meer opzoeken van wat nog wel
mag. Dan kan ik soms denken, jongens is dat nou nodig?
Maar je treft ze ook die er helemaal niks mee doen. En dan denk ik wtf!

[ [url=m/vvgzIU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar het is niet dat die mensen dat niet doen hè. Dat ze denken stik er in.

Iedereen maar achterlijk, dom en egoïstisch vinden siert mensen ook niet.

Dat ik genoten heb van de zon (dan wel in het natuurgebied naast mijn huis) met de hond waar ik een handjevol mensen ben tegenkomen op 4 km maakt mij niet direct dom en egoïstisch..
ik heb afstand gehouden van de mensen die ik wel tegen kwam en heb afstand gehouden. Maar als ik sommige berichten hier lees mag dan van hen ook niet.

Een persoon die er lak aan heeft vind ik
egoïstisch klopt, in een eerder bericht gezegd, andere woorden mij aub niet in de mond leggen. Zeg het ook niet zo zwart wit als jij met jouw reactie doet voorkomen. Ik loop ook gewoon buiten met de honden, Moet ook gebeuren. Pak zelf alleen niet nu de auto er voor om naar een bos te rijden omdat ik weer wat het drukker is door het mooie weer en omdat gevraagd is weg te blijven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:25

Deze zag ik net op facebook.
Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:25

@jis_ Oh sorry dat was niet zo bedoeld. Ik heb jou gequote maar maar was in het algemeen.
Dan denk ik dat we het, hetzelfde doen. :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:26

Zie net op 1 vandaag dat ze stellen die met zn 2 lopen ook aanspreken dat ze 1.5 meter afstand moeten houden van elkaar. Dat vind ik echt zot! Je ligt in bed toch ook geen 1,5m van je partner af!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:32

veerledec schreef:
Marie_Anne schreef:
Die fatsoenlijke toon is vaak een probleem. En wat ongewenst gedrag is, is niet hetzelfde voor iedereen. Die frisse neus mag nl bijvoorbeeld nog steeds, maar veel mensen hier op Bokt zijn het daar niet mee eens zo lijkt het. Bezoek mag ook van de overheid, niet meer dan 3 geloof ik. Daar zijn ook de meeste mensen hier het niet mee eens. Ik ook niet, met dat laatste. Maar het mag wel.

Ik spreek mensen wel aan als ze bijvoorbeeld geen 1,5 meter afstand houden. Of als ze echt dingen willen doen die tegen de maatregelen zijn. Ik heb laatst ook iets tegen iemand gezegd in een ander topic die er met de trein op uit was gegaan om in een natuurgebied uren te gaan wandelen. Maar je houdt toch een grijs gebied, vooral met die frisse neus.

Ik merk zelf dat ik het eindeloze gemoraliseer op Bokt echt beu ben. Ik haak af dan.Terwijl ik me zelf keurig aan alle regels hou. Ik probeer toch ook regelmatig te focussen op de meerderheid die zich er wel aan houdt en de mooie dingen die ook gebeuren nu. Vond dit wel een goede column daarover:
https://www.trouw.nl/a-b5941ea6

Sorry, ga ik toch ook even moraliseren :') . Negeer gerust als je er geen zin hebt, Maar voor toch even voor verduidelijking voor andere mensen; Bezoek is niet verboden, maar nog steeds niet gewenst. Vergeet niet dat meneer Rutte een liberaal is en voorstander van zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Maar daarmee gaat wel een vertrouwen in de mensheid gepaard. Als jij al drie weken niemand hebt gezien omdat je alleen woont, ga dan gerust bij iemand langs die bijvoorbeeld ook alleen is, op gepaste afstand, om te voorkomen dat je gek wordt. Woon je bij je gezin en heb je gewoon zomaar zin om een bevriend stel te zien om weer eens ouderwets lekker te borrelen, doe dat dan even niet.

Bezoek verbieden betekent ook handhaven en grenzen overschrijden.

Dit is dus precies wat ik beu ben :') en hierna ga ik het weer negeren inderdaad.

Je mist compleet mijn punt. Of nou ja, je geeft een perfect voorbeeld van een opgeheven vingertje achter glas.
Waarom plaats je dit?
Denk je nu serieus dat er iemand is die nu in dit topic meeleest en denkt: "Goh. Dat wist ik niet. Nou, dan gaan we die afspraak maar afzeggen vanavond?"

Het is het zoveelste voorbeeld van volkomen onnodig de moraalridder uithangen.

Maar goed, ik ga me nu weer focussen op positievere dingen. Zoals:
In de frontlinie, een huisarts uit Vlaardingen:
'Het is hier nog niet zo erg als we allemaal hadden gevreesd' - https://nos.nl/l/2329397
Een filmpje van een rustig Nederland:
Stranden en straten uitgestorven ondanks zonnig lenteweer - https://nos.nl/l/2329395
Uit de NOS liveblog:
Citaat:
Er liggen nu 1360 mensen op de intensive care met het coronavirus. Dat zijn er 36 meer dan gisteren. "We zien het aantal opnames de afgelopen dagen minder snel stijgen dan vorige week, de social distancing lijkt te werken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:38

Het lijkt op dit moment dat we onder de kritieke grenzen gaan blijven en dat we stabiliseren. Zo dankbaar hier voor, ik hoop echt dat dat doorzet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:38

Marie_Anne schreef:
Dit is dus precies wat ik beu ben :') en hierna ga ik het weer negeren inderdaad.

Je mist compleet mijn punt. Of nou ja, je geeft een perfect voorbeeld van een opgeheven vingertje achter glas.
Waarom plaats je dit?
Denk je nu serieus dat er iemand is die nu in dit topic meeleest en denkt: "Goh. Dat wist ik niet. Nou, dan gaan we die afspraak maar afzeggen vanavond?"

Het is het zoveelste voorbeeld van volkomen onnodig de moraalridder uithangen.

Nee hoor, dat denk ik niet. En dat is ook niet doel. Het is geen probleem als één iemand zegt dat bezoek wel kan, maar als hier straks 25 berichten achter elkaar staan waarin de toon is dat dat geen probleem is, dan verandert dat de moraal. Die irritante mensen zoals ik blijven dus steeds reageren, om te voorkomen dat de algemene moraal verandert. Het gaat niet om het individu, het gaat om het collectief.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:45

“We are borg, resistance is futile “
:')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:47

lenaa_tje schreef:
@jis_ Oh sorry dat was niet zo bedoeld. Ik heb jou gequote maar maar was in het algemeen.
Dan denk ik dat we het, hetzelfde doen. :)

:D +:)+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:49

SusanH schreef:
Nou ik denk eens kijken of ik online boodschappen kan bestellen. Helaas zowel bij Jumbo als appie niet mogelijk. Alle bezorg momenten en afhaal momenten zijn vol voor de komende 2 weken. Dus toch nog maar even de appie in. En rustige momenten uit kiezen.

Tip: je bestelling klaarzetten en blijven kijken. Er zijn altijd mensen met een bestel-abonnement die annuleren en dan komt er een tijdslot vrij. Het is mij tot nu toe al 2 keer gelukt om m’n boodschappen bezorgd te krijgen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:51

LadyMadonna schreef:
“We are borg, resistance is futile “
:')

_O- ja precies.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:52

Dat boodschappen bezorgen daar zit ik eigenlijk ook een beetje over in dubio. Ik zou het op zich wel fijn vinden om even niet de winkel in te hoeven nu, toch minder risico...

Maarja als de winkels zo'n moeite hebben om het grote aantal bestellingen thuis te leveren, dan vind ik het ook wel zo sociaal om die capaciteit zoveel mogelijk over te laten voor de hoger risico groepen :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:54

Ik ging normaal altijd halen bij een pickup point. Daar is nu niet meer tussen te komen, maar heb zelf ook zoiets van: ik kan prima zelf boodschappen doen. Laat dat bezorgen/afhalen maar voor mensen in risico groepen, die ziek zijn, die in de zorg werken, etc...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:55

Cer schreef:
Is een leuke column...

En inderdaad, mensen mogen gewoon naar buiten hoor.. dát is wat er ook gezegd wordt... haal een frisse neus maar hou afstand

Niet iedereen hoeft als een holbewoner te leven.. en ik gebruik gewoon shampoo, deo én een heel gezicht vol make up... geen idee wat t ermee te maken heeft maar huppekee :+

Ja dat van geen make up snap ik ook even niet. Is er een reden waarom ik geen make up en deo meer zou moeten gebruiken?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:58

Ik las laatst dat als je nu thuis werkt het juist belangrijk zou zijn om je gewoon te kleden als je normaal doet, en ook je haar en make-up zoals je normaal doet. Daardoor zou je productiever zijn...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:00

En dat is echt waar. Ik ben veel productiever wanneer er vergaderingen met beeld gepland zijn ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:04

Ha nee, dit kwam van iemand die in een bedrijf werkt wat die producten maakt en dat we toch graag willen blijven gebruiken. Nou, heel eerlijk, ik heb al drie weken geen make-up of haarproducten gebruikt, want ik kom de deur niet uit.

Maar ... jawel, komende maand ga ik twee keer anderhalf uur per week Spaans voor meergevorderden volgen via een groepsles op Skype met mijn oude leraren van het taleninstituut in Murcia. Is nu voor half geld en ik heb net gechat met de directeur. Vergevorderden (mijn niveau) is er niet, dan zou ik de enige zijn en betaal ik wel volle bak privéles. Dus ga ik lekker een beetje mijn grammatica ophalen en conversatie doen met andere buitenlanders. Zin in! En dan ga ik me wel opmaken. Dat haar is wel hopeloos inmiddels:-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:08

Hier hebben ze voor de tuinliefhebbers een drive through plantencentrum gecreeerd. Ideaal!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:10

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft!

En over make up, ik ga echt niet vergaderen via de laptop zonder make up!!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:11

sterkte Fjordjes.

Gecondoleerd Lau.

Baboootje ook sterkte.

Hier herken ik de verhalen van de drukte en de aso winkelbezoekers niet gelukkig.
Lijkt me echt heel naar als je zelf je best doet en andere doen dat gewoon niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:15

Hoor van mijn man dat fulltime thuis werken veel intensiever is, (komt niet door mij...zegttie) Laat staan dat je ook nog jonge kinderen rond hebt lopen.

Ik laat ook niet bezorgen ik ga gewoon zo,
Afbeelding

Zonder gekheid, voor mensen die de bezorgdienst harder nodig hebben. :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:17

Dat pak. :=
Stevig beschermd. :D