[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 07:21

Varekaj schreef:
Het enige moment dat iemand me bar-moeder mag noemen is het moment dat ik de plak zwaai achter de toog :Y)

Waar ik ook kriebels van krijg is als ze tegen mijn pony's (of 2 poezen) uitspraken doen als "broer is toch lief he", waarbij ze dan bedoelen dat het ene dier broer is dan de andere. Nee. Gewoon nee.

Achter de toog? Broer is dan de andere? Vlaamse uitdrukkingen gok ik? Begrijp er in ieder geval niks van :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 07:23

De plak zwaaien achter de toog is de baas zijn achter de bar in de kroeg :)).

En het ene dier is de broer van t andere dier, idd :P.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 07:38

Bedankt voor de toelichting :))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:05

Als ik gefaald heb goed voor mijn dieren te zorgen noem ik me een slechte paardenmama of kippenmama, dat is de enige keer waarin ik het voor mezelf acceptabel vind die term te gebruiken. Verder niet. Alleen mijn moeder is wel oma voor onze dieren :+ begon als een grapje en is blijven hangen.
Maar als mensen zich wel mama willen noemen van hun dier dan gaan ze hun gang maar, dat zal me werkelijk aan m'n achterste oxideren

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 08:24

Nee het word mama gebruik ik hier ook nooit.
Het zijn mijn honden en paarden vriendjes. Tenminste zo worden ze heir dan weer genoemd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:38

Ik roep idd vooral "ow wat een slechte kippenmama" als ik ze niet zoveel aandacht heb gegeven. Net als wanneer de planten er sip bij staan "sorry was een slechte plantenmama"

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:55

Ogh ogh ogh niks mag meer :') Voor de grap noem ik mijn shet wel mijn kind. Gewoon omdat ik het leuk vind :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:58

je mag het wel hoor :j
Maar mensen die dat echt heel serieus doen, van kom maar bij mama, of zal mama je eten geven, dus niet voor de grap, kijk ik toch altijd een beetje aan van >;)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:12

Haha was maar een grapje, vind het zelf niet zo erg als mensen dat doen. Iedereen moet lekker doen waar ze zich goed bij voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:15

Niemand verbiedt het je toch? :? Ik snap alleen niet dat mensen bloedserieus aan me vragen hoe het met mijn kinderen gaat als ze het over mijn vogels hebben. Knap dat je daaruit haalt dat het “niet zou mogen.” :') Wat een ander doet, moeten ze lekker zelf weten. :+

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:17

Ik bedoel er ook niet letterlijk mee dat je het niet mag, maar het is wel zo dat mensen bij alles wat je doet wel iets vind en daar commentaar op kan hebben. Bij vogels gaat het mij ook te ver met dat het je kinderen zijn, maar bij een hond, kat, paard vind ik het ''normaler''

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:19

idinn schreef:
Ik roep idd vooral "ow wat een slechte kippenmama" als ik ze niet zoveel aandacht heb gegeven. Net als wanneer de planten er sip bij staan "sorry was een slechte plantenmama"

Ja dit doe ik dus ook :') Ik had een tijd terug niet door dat mijn trapbak van de kippen het niet goed deed (omdat die smeerpoetsen zo veel troep onder de plank hadden verzameld dat het bakje niet meer opende) ik vond het al knap dat het voer zo lang meeging :') Toen bleek dus dat ze al meerdere dagen niet bij hun brokjes konden voelde ik me heel schuldig en een heeeeeel slechte kippenmama (ze krijgen wel groenvoer en lopen regelmatig los, dus ze hadden op zich wel gegeten)
En ik heb per ongeluk een keer mijn paard de hele werkdag in de stal opgesloten gelaten zonder eten en drinken. Ze kreeg wat medicatie door haar eten, dus ik had haar even apart in de inloopstal opgesloten zodat ze het op kon eten zonder dat een ander het deed. Maar ze deed er zó lang over dat ik eerst andere taken ben gaan doen voor ik naar mijn werk moest.... en toen ben ik dus vergeten de deur weer open te doen :(:) Heel slechte paardenmama dus....

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:51

Relaxed schreef:
Mkango schreef:
Vreselijk ook mensen die aan mijn vogels refereren als mijn kinderen. 8)7 Het zijn mijn huisdieren, rot op.

Daar heb ik ook niks mee.. Mijn kat, niet mijn kind :')

Haha ook mee eens! Voor de grap noem ik haar weleens ‘de kleine’.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:03

Ik l.l wel altijd hele verhalen tegen de dieren, maar niet als er bezoek is :D

Maar noem mezelf dan vrouwtje. Net zo debiel, maar oke }>

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:40

Hier gewoon baasje en vrouwtje,
maar hebben als grapje wel gezegd dat onze hond, het kleinkindhondje is van mijn schoonouders haha.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:58

Idem hier, baasje en vrouwtje.
En soms (voor de fun), als we aan de ene hond vragen waar de andere is, waar is je vriendje of vriendinnetje. Maar negen van de tien keer, vragen we aan de ene hond bv "Waar is Bobby?"

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:47

Mijn honden zijn elkaars collega's. De oude was chief security maar hij heeft een stapje terug gedaan toen hij zijn opvolger ging inwerken :j

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:42

Ik heb 2 chihuahua's (ya I know :o)
En die heb ik gewoon als honden op gevoed.
Maar de reu is echt wel "mijn baby" <3 Ik heb hem vanaf pup.
De teef is pas later bij ons gekomen, die noem ik o.a "kleine, muis, meisje, Trutje"

Zij zijn dus wel echt broer en zus uit hetzelfde nest en dat zeg ik ook wel in de zin van "Purdey ga eens van je broer af" (zij gaat soms boven op hem liggen :=)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:18

Maar als ze echt uit hetzelfde nest komen, zijn het ook echt broers /zussen, dan kun je dat ook gerust zeggen, vind ik.

Een collega van mij heeft het ook altijd over broer en zus, over haar honden. 2 honden, leeftijdsverschil en 2 verschillende rassen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:22

DuoPenotti schreef:
Ik l.l wel altijd hele verhalen tegen de dieren, maar niet als er bezoek is :D

Maar noem mezelf dan vrouwtje. Net zo debiel, maar oke }>

Ik zeg ‘s ochtends weleens: de baas gaat weer werken voor jouw brokjes :')

En de groepsapp met broer en schoonzusje heet ‘ouders van de kleinkatten’. Maar alles met de nodige ironie ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:56

Als ik boodschappen ga doen ben ik 'op jacht' (naar hondenbrokken en bananen :j)
Ik ben echt een hele goede jager hahaah

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:17

Hai hai

Mag ik mij bij jullie voegen ?
Ik heb geen hekel aan kinderen heb zelfs in de animatie gewerkt en opgepast.
Maar ik hoef ze niet, wil ze niet en alles wat daarbij in de buurt komt.

Voornaamste reden is mijn erfelijke aandoening, mijn angst voor zwanger zijn, zwangerschap en alles wat daar bij hoort en het feit dat ik al blij ben dat ik voor mezelf kan zorgen haha

Ik heb wel kinders, maar dat zijn mijn 6 chinchilla's die we gekscherend kinders noemen.

Laatst zat ik op de "kinderkamer" met moeders en die zei heel sneu, nou dit zijn dan mijn kleinkinderen..
Vond het best wel sneu eigenlijk. Heb der maar gezegd dat ze wel om de zoveel jaar dan weer nieuwe "kleinkinderen" krijgt en dat dat ook gezellig is haha
Gelukkig heeft ze 1 kleinkind van mijn broer.

Ik ben van plan om het hele riedeltje in te starten om het traject van sterilisatie aan te gaan. Dit omdat ik obsessief bezig ben met mijn angst dat ik dan liever maar gewoon er vanaf ben dat maakt alles zoveel makkelijker mentaal en fysiek.
Maar ga er maar is aan als je onder de 30 bent.. ben benieuwd of ik een kans maak.

Ik denk dat ik niet heel veel zal posten maar ik kijk wel graag mee en zeg af en toe wat als dat mag

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 14:40

Natuurlijk mag dat :D ik hoop dat ze je gewoon serieus nemen wbt de sterilisatie!
In dit topic zijn er meer die dat traject hebben gehad dus je kunt iig wat ervaringsverhalen lezen of delen hier als je daar behoefte aan hebt

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 17:55

Ik heb in elk geval de moed al bij een geraapt en de huisarts gebeld voor een verwijzing naar de gynaecoloog. Dus dat is al stap 1.

Ik ben wel heel benieuwd , voor de gene die sterilisatie hebben gedaan, hoe jullie familie er op reageerde ?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:38

Welkom hier!
Naar dat je ook last hebt van zwangerschapsangst, ik heb er helaas ook ervaring mee. :(:)
Ik ben net anderhalf week geleden gesteriliseerd. (tubectomie) Het was lastig een gyn te vinden die het wou doen, maar ze zijn er echt!
(en het is het beste wat ik ooit heb gedaan *\o/* )

Mijn moeder vind het helemaal oke. Ze zegt dat kinderen een grote verantwoordelijkheid zijn waar je 100% voor moet gaan. Ze vind het an sich wel jammer dat ze geen oma van mij gaat worden (mijn broertje weet nog niet of hij kinderen wil) maar ze zit er niet erg mee. Ze vind het belangrijker dat ik gelukkig ben :)
De rest van mijn moeders kant weet het ook, en is erg blij voor me. Niemand die me veroordeeld. Mijn vaders kant weet het niet. Mijn vader is overleden en zelf heb ik niet zo veel contact met ze dat ik me comfortabel voel daarover te vertellen, bovendien zijn ze iets conservatiever dan mn moeders kant.
De familie van mijn vriend weet het niet, en krijgen het iig van mij ook niet te horen. Zij zijn een beetje "kinderen krijgen is de enige mogelijkheid om gelukkig te worden" en we hebben simpelweg geen trek in drama. (ze weten heus wel dat we ze niet willen en ze er ook niet komen, maar sterilisatie keuren ze zeer waarschijnlijk sterk af)

Mocht je op welke manier dan ook vragen hebben, feel free to ask :D