Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:10

Anne_GTI schreef:
:+ it wasn't me...

Ik heb het afgelopen jaar wel 1x echt hard op de rem gestaan. Mafklapper met een racefiets die ineens achter de bosjes vandaan kwam terwijl ik net wilde afslaan. Ging net goed... hij had inderdaad voorrang maar ik kan daar geen fietsers op hoge snelheid zien aankomen door die stomme struiken.

Het blijft natuurlijk verkeer en dat soort dingen gebeuren, maar als je keihard gaat rijden, valt dat te verwachten. Het is ook best nog een overzichtelijk kruispunt ook (oke, je ziet ze niet heel ver van te voren aankomen, maar toch ruim op tijd als je je houdt aan de snelheid daar). Ik zag de vrouw naast me bijna met haar gezicht tegen de stoel ervoor knallen. Zelf had ik gelukkig mijn voeten tegen de stoel voor me, dat ving het wel op.

Nayomie

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:14

Ik moest vanochtend hard rennen voor de trein want de bus was te laat. En vervolgens sta ik voor de treindeur en wil niemand in de trein doorlopen waardoor ik en nog een hoop mensen buiten stonden. Heb uiteindelijk mensen opzij gedrukt en duidelijk gemaakt dat het gangpad ook een plek is om te staan. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:16

Dat is jou mening Shaggy. Geeft niet hoor, wat ik al zei de meeste rokers denken er gewoon niet over na.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:20

Anne_GTI schreef:

Ik heb het afgelopen jaar wel 1x echt hard op de rem gestaan. Mafklapper met een racefiets die ineens achter de bosjes vandaan kwam terwijl ik net wilde afslaan. Ging net goed... hij had inderdaad voorrang maar ik kan daar geen fietsers op hoge snelheid zien aankomen door die stomme struiken.

Dat kan gebeuren en is een andere situatie als heel hard wegrijden bij de haltes steeds om vervolgens hard te remmen voor drempels, een file of stoplicht :+ :D

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:22

Ineke, gaat het? Hoe was je dag verder? Peukie nodig voor de frustratie? :+

Zoals gezegd letten de mensen die hier commenten wel op. Echter hebben wij ook geen ogen in ons achterhoofd en roken we gewoon op plekken waar het mag, als je daar een probleem mee hebt moet je bij de gemeente/ns/whatever zijn :o

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:23

Leuk om te lezen dit.
Mijn man is buschauffeur en “zit” het liefst op Zwolle. Hij heeft een andere standplaats.
Komt ook regelmatig met hilarische verhalen thuis.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:25

Anne_GTI schreef:

Bij ons vlak voor een station denken een aantal droeftoeters dat ze nog net voor de bus door rood kunnen fietsen/scooter rijden. Keer ging het niet meer goed en lag de brommer half onder de bus. Vrouw had niks, behalve schrik in de benen maar ik heb wel bijna bij Mn voorganger op schoot gezeten :+.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:32

Sheehan schreef:
Ineke, gaat het? Hoe was je dag verder? Peukie nodig voor de frustratie? :+

Zoals gezegd letten de mensen die hier commenten wel op. Echter hebben wij ook geen ogen in ons achterhoofd en roken we gewoon op plekken waar het mag, als je daar een probleem mee hebt moet je bij de gemeente/ns/whatever zijn :o

Nee, dat is nou juist een algemeen probleem als je goed had gelezen :D
Er word heel vaak gerookt waar het niet mag. Daar begon deze discussie ook over... Dat er gerookt word onder overkappingen wat niet mag, maar omdat het wel vaak gebeurd ik daarom maar niet onder de overkapping ga staan.
Als je een peuk opsteekt nog op de roltrap ( ik zeg niet dat jij dat doet, maar het gebeurd vaak) dan mag dat niet en kun je je ook wel bedenken dat de mensen achter je daar hoe dan ook last van hebben.

Zoals altijd kun je geen enkele zin opschrijven met een kritische noot naar rokers toe zonder dat die overdreven in de verdediging schieten.

Savannahnx en Tica geven aan dat ze meer / beter te gaan opletten. Zo kan het ook +:)+

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:35

Ik geef gewoon mijn mening aan. Ik pas me juist heel veel aan. Rook niet in bushokjes als er anderen zijn, rook niet bij kinderen, gooi de uiteindes netjes in de prullenbak enz. Als je zelf ook gelezen had, had je dat gezien. Maar buiten dat vind ik dat mensen alsnog ontzettend kunnen overdrijven

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:44

Sheehan schreef:
Ik geef gewoon mijn mening aan. Ik pas me juist heel veel aan. Rook niet in bushokjes als er anderen zijn, rook niet bij kinderen, gooi de uiteindes netjes in de prullenbak enz. Als je zelf ook gelezen had, had je dat gezien. Maar buiten dat vind ik dat mensen alsnog ontzettend kunnen overdrijven

Ik heb je berichtjes wel gelezen, maar vind er nogal wat tegenstrijdigheid in zitten.
Je houd rekening met anderen, maar tegelijk mogen anderen ook niet zeuren als die eventueel wel last ondervinden.

Iemand anders schreef over een vrouw die zelf dicht naast een roker ging staan en vervolgens klachten had. Dat spreekt voor zich dat dat ook not done is van de niet roker wel te verstaan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:53

Ineke2 schreef:
Sheehan schreef:

Ik heb je berichtjes wel gelezen, maar vind er nogal wat tegenstrijdigheid in zitten.
Je houd rekening met anderen, maar tegelijk mogen anderen ook niet zeuren als die eventueel wel last ondervinden.

Iemand anders schreef over een vrouw die zelf dicht naast een roker ging staan en vervolgens klachten had. Dat spreekt voor zich dat dat ook not done is van de niet roker wel te verstaan.

Wat moet ze in hemelsnaam nog meer doen behalve rekening te houden met anderen? Als mensen dan nog blijven zeuren zou ik er ook last van hebben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:59

Ik snap je laatste bericht niet Shaggy?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:11

Zojuist een reactie geplaatst op Facebook van Arriva.....
Citaat:
Levensgevaarlijk en associaal rijgedrag vandaag van de chauffeur van bus *** van *** naar *** omstreeks 20:30

Op het stuk van *** naar *** vond betreffende chauffeur dat ik niet snel genoeg optrok. Zodoende dat de chauffeur ging bumperkleven En flitsen met lichten. Ik reed ondertussen de maximum snelheid van 80 km. Desondanks probeerde de chauffeur mij in te halen, onder luid getoeter, over een dubbele doorgetrokken witte lijn.

Levensgevaarlijk, verboden en asociaal gedrag van deze chauffeur. Die mij, de passagiers en andere medeweggebruikers onnodig in gevaar bracht.

Via klacht.nl is reeds hierover een klacht ingediend.

Ik heb het nodige asociale en gevaarlijke gedrag gezien. Maar dit had ik nog noooooiiit meegemaakt :oo

Arriva heeft gereageerd dat het is doorgestuurd naar de vestiging waarbij die bus bij hoort. Ik hoop echt dat ze een goed onderzoek doen naar t gedrag van deze chauffeur. Ik vond t dood eng en snapte er niks van.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:19

Ineke2 schreef:
Ik snap je laatste bericht niet Shaggy?

Je vind het tegenstrijdig dat ze rekening houdt met anderen maar tegelijk last ondervind aan mensen die blijven zeuren. Maar behalve rekening houden met kun je niet veel anders doen. Dus ik snap niet wat je dan tegenstrijdig vind.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:35

Ik vind jou berichten tegenstrijdig. Niet de rokers in het algemeen :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:38

Maartje1990 schreef:
Zojuist een reactie geplaatst op Facebook van Arriva.....
Citaat:
Levensgevaarlijk en associaal rijgedrag vandaag van de chauffeur van bus *** van *** naar *** omstreeks 20:30

Op het stuk van *** naar *** vond betreffende chauffeur dat ik niet snel genoeg optrok. Zodoende dat de chauffeur ging bumperkleven En flitsen met lichten. Ik reed ondertussen de maximum snelheid van 80 km. Desondanks probeerde de chauffeur mij in te halen, onder luid getoeter, over een dubbele doorgetrokken witte lijn.

Levensgevaarlijk, verboden en asociaal gedrag van deze chauffeur. Die mij, de passagiers en andere medeweggebruikers onnodig in gevaar bracht.

Via klacht.nl is reeds hierover een klacht ingediend.

Ik heb het nodige asociale en gevaarlijke gedrag gezien. Maar dit had ik nog noooooiiit meegemaakt :oo

Arriva heeft gereageerd dat het is doorgestuurd naar de vestiging waarbij die bus bij hoort. Ik hoop echt dat ze een goed onderzoek doen naar t gedrag van deze chauffeur. Ik vond t dood eng en snapte er niks van.

Oei dat is heel heftig om mee te maken zeg. Echt niet grappig en ik hoop dat de betreffende chauffeur op zijn minst een stevig gesprek tegemoet kan zien.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:50

Ja ik snap echt echt ook niet dat hij dit gedrag bleef doen. Alla even bumperkleven omdat ik wat langzaam optrok kan ik nog wel “begrijpen”, maar wanneer ik de Max snelheid rij en hij dit blijft doen én dan in willen halen over een dubbele doorgetrokken witte lijn?!?! Snapte ik echt niets van. Betreffende weg heeft ook als bijnaam de “dodenweg” vanwege de vele dodelijke gevallen, dus echt bloedje link wat diegene deed

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 00:00

Heb het zelf ook eens gehad, maar gelukkig niet met een bus. Heb toen zelf mijn gas los gelaten ( niet geremd) en zo ging diegene achter mij luid toeterend mij voorbij. Blij toe, want vanaf toen kon ik veilig verder.
Het was die dag glad op de weg... en wie kwam ik een 3 km later tegen met de auto tegen een boom? Juist ja...

Ben gestopt en heb gewacht op de hulpdiensten.

Gelukkig is het voor jou goed afgelopen. Rustig aan hoor, lekkere douch of bad en de stress van je af

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 03:01

Ineke2 schreef:
Ik vind jou berichten tegenstrijdig. Niet de rokers in het algemeen :)

Oh nu ben ik weer tegenstrijdig. :+ I rest my case..

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:02

Pff ik erger mij aan een groep jongeren in de bus. Zuipen nu al bier en muziek op en gaan naar voetbalwedstrijd.

Buschauffeur vind het niet erg omdat er maar 2 anderen in bus zitten |o

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:41

De mevrouw op het balkon van de trein die zo hard aan het tetteren is dat ik d'r achterin de coupe kan horen. Mens, houd je waffel |o

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:24

Mensen die anderhalve stoel in nemen in de bus en dan naast mij komen zitten omdat ik niet veel ruimte in neem..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:59

Heb ik ook wel eens en ben daarom wel eens ergens anders gaan zitten :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:13

Doen ze in de trein ook vaak. Tegenwoordig gooi ik de leuning tussen de stoelen in naar beneden. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:22

Nayomie schreef:
Doen ze in de trein ook vaak. Tegenwoordig gooi ik de leuning tussen de stoelen in naar beneden. :=

Ja dat gaat in de metro, tram of bus helaas niet -O-