Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:26

Sammie schreef:
Ik weet het niet precies, misschien iemand anders? :D Dat zijn dan weer details over representatie van het bedrijf, bedrijfskleding kan wel verplicht worden dus dat je een lang shirt aan moet oid. Verplicht rokken dragen mag ook. Dus ik vermoed dat ze het dan op die boeg gooien ofwel je contract wordt niet verlengt :D

Ik heb het zelf met mijn neusbel gehad. Toen was ik een guppie die deed vakkenvullen voor 8 uur in de week. En in een periode dat niet iedereen er meeliep. Och, ik heb wat lansen moeten breken :') Ik moest maar met een pleister eroverheen komen werken tijdens openingsuren. (juist ja... dat ziet er niet raar uit ofzo... En valt natuurlijk ook veel minder op dan een klein neusbelletje) Niet van plan om dat te doen, dus ben daar zélf weggegaan. Al bleef meneer beweren dat ik ontslagen was. Hahaha! Achter de kassa zat dan wel weer een morbide obese vrouw die echt heel d'r oor vol had hangen. Die sieradenwinkel was blijkbaar geen probleem.

@oomens ik denk dat dat wel een klein puntje is. Anderzijds als iemand het doet op een plek dat gewoon bedekt kan worden.. Je moest eens weten hoeveel zakenlui onder hun stropdas vól zitten :D Imo is het ook afhankelijk van het werk wat je doet. Frontdesk of backoffice. Bij dat laatste zou het echt geen hol uit moeten maken. Een volgetattoeerde punker met overal oorbellen en piercings in een 4* restaurant/hotel achter de servicebalie komt bij bepaald publiek wat afstotend achter. Dezelfde dame in een punkcafe achter de bar weer niet :) Daar verwacht je geen stijve trut met >5cm naaldhaken, opgestoken haar en keurig driedelig mantelpakje :)

Wat erg dat je daar om ontslagen wordt zeg := Een vriendinnetje van mij mocht de puntjes van haar haar niet blauw verven, maar het meisje naast haar had knalrood haar (geen natuurlijke kleur rood) en dat mocht wel, want rood is een natuurlijke haarkleur en de tint kan je niet bepalen... :roll:

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:27

Danique schreef:
oomens schreef:
In de categorie 'dingen die je je afvraagt': waarom vragen mensen zich dit soort dingen niet af vóórdat ze een tatoeage laten zetten?

Dat doe ik toch?

Jouw bericht over je lange mouwen kwam op mij over alsof je die tatoeage al had staan en nu bedacht dat je ging solliciteren.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:11

Dat is niet het geval, maar bedankt voor je ongerustheid! :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:09

Danique schreef:
Dat is niet het geval, maar bedankt voor je ongerustheid! :)

Was sowieso geen weer voor lange mouwen... Dus ook ik maakte mij zorgen. _/-\o_

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:10

Ik vraag mij af waarom ik zo vaak een bloedneus heb. Vooral als ik druk bezig ben met de paarden.

Als ik wilde ga hardlopen.. Sla ik toch maar over. Wegens gebrek aan zakken en zakdoeken zie ik er uit alsof ik door een auto ben aangereden.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:14

Even knip en plak van gezondheidsplein:

'De meest voorkomende oorzaken zijn:
Een bloedneus kan onder andere het gevolg zijn van:
hoge bloeddruk
medicijnen, zoals bloedverdunners (aspirine, marcoumar, enz.) of een neusnevel
atherosclerose (aderverkalking)
uremie (slechte nierfunctie waardoor afvalstoffen zich ophopen in het bloed)
leukemie
tumoren
neusinfecties
lupus
difterie
teleangiëctasie (verwijde bloedvaten)
bloedafwijkingen
gebrek aan bepaalde vitaminen, zoals vit. C
kalkgebrek
gaatje in het neustussenschot '

Vul maar in en kleur de plaatjes :D

Edit: soms kun je een adertje in je neus laten dichtbranden,als duidelijk is dat het steeds hetzelfde adertje is dat bloedt.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:23

Wat is de reden dat je in veel museums/tentoonstelling niet met flits mag fotograferen?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:26

Volgens mij wordt (bij schilderijen in elk geval) de verf lelijk/verkleurd door het licht. Dat zal denk ik ook wel voor andere materialen gelden :)

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:56

dollyspikkel schreef:
Wat is de reden dat je in veel museums/tentoonstelling niet met flits mag fotograferen?

Zoals hierboven al vermeld, vanwege kwetsbaarheid van het materiaal.

Maar 9 van de 10 keer is het vrij donker in zulke ruimtes, dus is het ook nog eens vreselijk irritant voor de overige bezoekers.

En je ziet toch vrijwel niets op een flits-foto, omdat het meeste achter glas / in vitrines zit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:14

Tivoli schreef:
Even knip en plak van gezondheidsplein:

'De meest voorkomende oorzaken zijn:
Een bloedneus kan onder andere het gevolg zijn van:
hoge bloeddruk
medicijnen, zoals bloedverdunners (aspirine, marcoumar, enz.) of een neusnevel
atherosclerose (aderverkalking)
uremie (slechte nierfunctie waardoor afvalstoffen zich ophopen in het bloed)
leukemie
tumoren
neusinfecties
lupus
difterie
teleangiëctasie (verwijde bloedvaten)
bloedafwijkingen
gebrek aan bepaalde vitaminen, zoals vit. C
kalkgebrek
gaatje in het neustussenschot '

Vul maar in en kleur de plaatjes :D

Edit: soms kun je een adertje in je neus laten dichtbranden,als duidelijk is dat het steeds hetzelfde adertje is dat bloedt.

Slechte nierfunctie ook? Komt voor in onze familie en ook ik heb afwijkende nieren. Dubbele in en uitgang aan beide nieren. Waardoor bacteriën zich makkelijk kunnen ophopen.

Goh dat wist ik niet.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:18

Waar bokt al niet goed voor is :D
Ik zou er een bezoekje aan de KNO arts aan wagen als je er zo vaak last van hebt :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:34

Kan iemand mij uitleggen hoe dat huizen huren precies bij jullie in elkaar zit met dat woningbouw en wachtlijsten enz? Is dit dan zo anders dan in Belgie?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:39

Ik weet niet hoe het in België werkt :)) In principe zitten er ook regels vanuit Brussel (Europa) tussen, dus dat zou niet heel erg veel moeten verschillen. Het hangt er heel erg vanaf in welke regio je een huis zoekt, maar een inkomensschaal telt voor heel Nederland. Als je meer dan ca 33.000 euro verdiend als huishouden (alleen óf samen dus) mag je geen sociale huurwoning betrekken. Dan moet je vrij huren of kopen. Tenzij je al een woning had voordat je dat ging verdienen, maar dan mag de wb elk jaar maximaal de huurprijs verhogen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:54

Ooohhh dus al dingen op bokt over jaren wachttijden enz gaan over sociale huurwoningen? Daar weet ik inderdaad niets van, ook niet in belgie.
Ik dacht altijd al, die arme nederlanders die jaren moeten wachten voor ze iets mogen huren, moet toch verschrikkelijk zijn :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 00:14

De vrije huursector is soms ook zoeken naar een speld hoor. Ligt er ook een beetje aan waar je woont. En wat je neer kunt leggen. Sommige verhuurders eisen dat dat je 3 tot 5 keer meer verdient dan dat je betaalt aan huur. Dat wordt leuk als de prijs 800 euro per maand is :oo

Maar voor sociale huurwoningen zijn er steden en ook dorpen waar je inderdaad 5 tot wel 10 jaar (en soms zelfs langer!) ingeschreven moet staan wil je ergens op plek 3 tot 1 staan om in aanmerking te komen voor een woning. Bizar! De woningmarkt in Nederland kampt al jaren met krapte en daarnaast wordt er (áls er al wordt gebouwd) ook gebouwd (aangeboden) waar helemaal geen of weinig behoefte aan is. Veel gezinswoningen terwijl dat bijv. voor starters of dinki's helemaal niet interessant is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 06:44

Ik wilde als starter en alleenstaande juist een eensgezinswoning. Wie wil er nu in een flat wonen of een appartement? En meebetalen aan een vve waarvan je de inleg nooit terugziet? Dat vraag ik me wel eens af.

Ik heb nu 3 slaapkamers, die allen volstaan met mijn spullen. Heerlijk. Ik zou dat niet in een flatje kwijtkunnen. En dan dat gesjouw. Ik loop zo de woning binnen. Geen lift ed nodig.

Zo zie je de verschillen. Dus een gezinswoning bouwen voor een alleenstaande is juist een goede keuze.
De prijzen zijn hier wel absurd hoog overigens.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 08:11

Bij huur betaal je geen vve :) overigens is een vve geen winstorganisatie, wat dus inhoud dat wat er in gaat er ook uit moet komen. En de simpele reden waarom mensen geen gezinswoning willen (en er zijn dan nog steeds meer opties dan enkel een flat of appartement :) ) heeft natuurlijk met de prijs, de grootte en het warmstoken te maken. Dat jij graag drie sk wil, wil niet zeggen dat dat NL-gemiddeld ook wil. Uit marktonderzoek blijkt gewoon dat vraag en aanbod niet aansluiten.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:27

Maar iedereen kan dus een sociale woning aanvragen? Ik dacht dat dat met je inkomen te maken had.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:55

Een sociale huurwoning aanvragen kan op een aantal manieren:
1. Je komt er voor in aanmerking met een verzamelinkomen van onder de 33k, soms met aanvullende voorwaarden qua leeftijd, gezinsgrootte en nog wat andere puntjes.
2. je komt er voor in aanmerking met een inkomen van boven de 33k, maar dan betaal je minstens ca 750 euro per maand (ook al zou iemand met < 33k er maar 440 euro voor betalen bij wijze van - en dit bedrag wordt elk jaar conform inflatie aangepast. Hetzelfde geldt voor het verzamelinkomen.),
3. je komt er niet voor in aanmerking, want je inkomen is te hoog.

En dit kan pér woning verschillen

Daarnaast heb je nog de vrije huursector met huurbazen, particuliere huur e.d. Op die markt mág iedereen huren, maar een deel kan dat niet want daarvoor is hun inkomen standaard te laag. Die vervallen eigen automatisch naar de sociale huur. En die particuliere verhuurders mogen meer eisen of regels hanteren (voor zover de wet dit toestaat), dus bijv. een borg van x maanden huur of dat je x-maal een maand huur hanteert voor wat minimaal je inkomen moet zijn wil je deze woning kunnen huren. De goedkoopste vrije huursectorwoning zit meestal rond de 750/800 euro, studentenkamers etc. even niet meegeteld hoor, maar het gemiddelde ligt op 1200 euro.

In beide sectoren kan er jaarlijks conform de inflatie een huurverhoging plaats vinden, meestal 3%, maar scheefwoners (mensen die dus met >33k in een sociale huurwoning zitten) mogen ook wel 4,5-5% opgelegd worden. Als je huursubsidie ontvangt heb je meestal compensatie en ga je er per saldo niet of amper meer voor betalen, maar met 33k heb je geen recht op subsidie natuurlijk. Dus dan loopt het na een aantal jaar hard op! Dat doet de overheid expres, want ze willen jou uit díe sociale woning hebben en in de koopmarkt hebben.

Nu is het echter in sommige gebieden (randstad vooral) zo dat je met 33k amper een woning kan kopen. Met 33k kun je circa 150.000e lenen (simpel rekensommetje), in sommige gebieden heb je daar eigenlijk niks voor. Die moeten dan dus vaak vrije sector huren en dan zitten ze dus voor dik 1000 euro aan woonlasten.

Toevallig kwam dit dus in het nieuws gisteren: http://www.nrc.nl/nieuws/2016/07/26/huu ... n-a1513320

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:50

...en niet te vergeten: sociale woningbouw wordt door de politiek afgeschaft.
Woningbouwcorporaties worden feitelijk of indirect gedwongen om huurhuizen te verkopen. Zodat de wachtlijsten alleen maar groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:14

eilleen333 schreef:
Inderdaad. Maar zij willen dat ik blijf wachten.
Maar heb net voor de zekerheid ook nog even gemaild, dan heb ik alles ook zwart op wit.

Op zich vind ik wachten niet erg, maar het is een behoorlijk bedrag, dus wil het een beetje warm houden. En stiekem wil ik mijn geld nu wel terug, omdat ik mijn auto wil laten fixen en daar heb ik dat geld voor nodig:p nou kan dat wel wachten, maar auto staat nu zo nutteloos te wezen voor de deur...

Ben een beetje ongerust, omdat het in het verleden altijd binnen een week afgerond was.

Waarschijnlijk duurt het verwerken van de retour iets langer dan normaal. Het is immers zomerperiode, mensen bestellen ongeveer hetzelfde maar je dit met vakanties en dergelijke.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:38

Hoe hou je je vuilcontainer enigszins "fris"?
Wij hebben een container met half groen half restafval die 1 x per week wordt geleegd. Met dit weer zit de container vol met maden en zwermen er vieze groene vliegen omheen. Hij is vandaag geleegd en ik heb hem met de hogedrukreiniger helemaal schoongemaakt. Maar ik ben bang dat het na 1 dag weer vergeven is van de beestjes. Is daar iets tegen te doen??

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:43

Mijn vroegere baas deed altijd eerst een houten kratje op de kop er in. Zodat het niet op de bodem gaat kleven! Dan blijven er geen restjes achter.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 01:07

Wij doen alles in afgesloten zakken, helpt!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 01:11

Wij laten de klep van de bak wel op een kier staan.