Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:58

Spenk schreef:
Wist je dat je sowieso bloedpropjes kan krijgen? En dat de kans op bloedpropjes bij het gebruik van de pil of zelfs vliegen hoger is dan de prik?

Dat is zo , maar de pil slik ik niet wel gedaan maar na een jaar gestopt heb daar gelukkig relatief gezien niet zoveel last van maar ik reageerde er geestelijk niet zo leuk op dus maar gestopt. Vliegen heb ik ook nog nooit gedaan ( dat overleven mijn oren niet :') ) maar het is wel even goed vergelijkingsmateriaal.

Ik heb ook nog wel even de tijd om erover na te denken. Vorige keer ben ik ook gegaan doordat collega's ook gingen en het meeviel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:01

Loretta schreef:
Voor sportclubs wordt het nog knap lastig. Halve teams vallen weg.

Dat valt reuze mee want het merendeel laat zich gewoon vaccineren. Of nee is gevaccineerd. En dan heb je ook nog een groep die wel testen wil.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:26

Zebrastreep schreef:
Spenk schreef:
Wist je dat je sowieso bloedpropjes kan krijgen? En dat de kans op bloedpropjes bij het gebruik van de pil of zelfs vliegen hoger is dan de prik?

Dat is zo , maar de pil slik ik niet wel gedaan maar na een jaar gestopt heb daar gelukkig relatief gezien niet zoveel last van maar ik reageerde er geestelijk niet zo leuk op dus maar gestopt. Vliegen heb ik ook nog nooit gedaan ( dat overleven mijn oren niet :') ) maar het is wel even goed vergelijkingsmateriaal.

Ik heb ook nog wel even de tijd om erover na te denken. Vorige keer ben ik ook gegaan doordat collega's ook gingen en het meeviel.

Volgens mij ben jij mentaal zo gegroeid afgelopen jaar! Dit komt ook wel goed :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:29

Pfff, dit is wel balen zeg. Kunnen we de mondkapjes weer gaan invoeren in de verpleeghuizen (werk), QR-codes gaan scannen in het dorpshuis (vrijwilligerswerk: voorzitter)...
Maar waar ik nog het meeste van baal is dat we allerlei zaken per direct, of vanaf vrijdag moeten gaan invoeren, maar het kabinet het nog niet allemaal op de site heeft staan. En oh ja, natuurlijk moet de tweede kamer eerst ook nog instemmen.
En degenen die het allemaal moeten gaan invoeren, moeten weer meteen in de houding springen. Bah. Ben er echt wel een beetje klaar mee zo zeg.
Laatst bijgewerkt door Achterom op 02-11-21 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:29

Loretta schreef:
Vayo schreef:
Ik vind het niet meer gerechtvaardigd dat we nu starten met maatregelen voor iedereen en niet eerst overgaan tot een 2g maatregel. Ook stoor ik me eraan dat er een wetswijziging overwogen wordt om een qr-code op MBO en HBO scholen te kunnen eisen, terwijl ze dit voor kerken en andere geloofsgebouwen niet willen doen. Terwijl de jeugd, helemaal als ze gevaccineerd zijn, amper tot niet de zorg belasten met corona. Als je kijkt naar Staphorst en Urk dan zie je daar relatief veel besmettingen en ziekenhuisopnames. Het zou dan niet meer dan logisch zijn dat om te beginnen daar in de kerken en geloofsgebouwen een qr-code getoond moet worden.

Ja kerken worden uit de wind gehouden terwijl ze toch voor een groot deel het probleem zijn.
Ik ga me als dubbel gevacineerde ongelovige in ieder geval niet meer strak aan de regels houden om gelovige wappies te ontzien.

Gelovige wappies?
En jou noemen we bij deze een ongelovige wappie

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:30

Achterom schreef:
Pfff, dit is wel balen zeg. Kunnen we de mondkapjes weer gaan invoeren in de verpleeghuizen (werk), QR-codes gaan scannen in het dorpshuis (vrijwilligerswerk: voorzitter)...
Maar waar ik nog het meeste van baal is dat we allerlei zaken per direct, of vanaf vrijdag moeten gaan invoeren, maar het kabinet het nog niet allemaal op de site heeft staan. En oh ja, natuurlijk moet de tweede kamer eerst ook nog instemmen.
En degenen die het allemaal moeten gaan invoeren, moeten weer meteen in de houding springen. Bah. Ben er echt wel een beetje klaar mee zo zeg.

Staat toch allemaal al online?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:42

MarlindeRooz schreef:
Weer mondkapjes op de uni. -O-

3x raden wie dat niet gaat doen. Slaat echt helemaal nergens op. Het probleem ligt niet bij jonge studenten die meestal gezond zijn en tussen de 18-25 jaar zijn. :n

Ik ken niemand die besmet is als student

En op het vo blijkbaar niet? Als mbo en uni zo specifiek genoemd worden?

Ik ken daarbij wel voornamelijk studenten die corona hebben gehad :+
Dit verschilt gewoon heel erg per plek.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:44

Wat ik niet begrijp is dat je met of zonder QR code wanneer je naar een restaurant, evenement etc. Wil Niet gewoon moet gaan testen voor toegang.
Zorg dat het laagdrempelig wordt en vergroot het aantal plekken waar dat kan.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Of is dat nou een gek idee?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:53

esje01 schreef:
Wat ik niet begrijp is dat je met of zonder QR code wanneer je naar een restaurant, evenement etc. Wil Niet gewoon moet gaan testen voor toegang.

Maar testen voor toegang is toch laagdrempelig? Ingeval mijn vriend heeft het een aantal keer gedaan in de vakantie.

Ik heb ook leerlingen die dat gewoon ieder weekend doen zodat ze naar een feest kunnen :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:54

Tiggs schreef:
Achterom schreef:

Staat toch allemaal al online?

Nee, niet specifiek genoeg om ermee uit de voeten te kunnen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:56

lenaa_tje schreef:
esje01 schreef:

Maar testen voor toegang is toch laagdrempelig? Ingeval mijn vriend heeft het een aantal keer gedaan in de vakantie.

Ik heb ook leerlingen die dat gewoon ieder weekend doen zodat ze naar een feest kunnen :+

Denk dat ze bedoeld dat ook de gevaccineerde zich zouden moeten laten testen. Wat ik volkomen zou steunen want tja ook gevaccineerde kunnen het verspreiden en op de IC komen

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:59

Ik zie die meerwaarde niet zo omdat de kans om op de ic te komen nu eenmaal wel veel kleiner is.

Wel vind ik wat van dingen waarbij je geen afstand kan houden maar dat vond ik direct al.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:04

Ik vond het raar dat je zonder qr code naar het museum kon.
Niet goed geventileerde ruimtes en iemand staat toch al heel snel een tijd naar een schilderij te koekeloeren...

Wel ben ik een beetje verbaasd over de korte tijd van de evaluatie.
De besmettingen zullen binnen een week toch niet zo rap naar beneden gaan?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:07

ravellie schreef:
Loretta schreef:

Ja kerken worden uit de wind gehouden terwijl ze toch voor een groot deel het probleem zijn.
Ik ga me als dubbel gevacineerde ongelovige in ieder geval niet meer strak aan de regels houden om gelovige wappies te ontzien.

Gelovige wappies?
En jou noemen we bij deze een ongelovige wappie

Maar dan wel. Gevaccineerde ongelovige wappie.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:09

purny schreef:
Ik vond het raar dat je zonder qr code naar het museum kon.
Niet goed geventileerde ruimtes en iemand staat toch al heel snel een tijd naar een schilderij te koekeloeren...

Wel ben ik een beetje verbaasd over de korte tijd van de evaluatie.
De besmettingen zullen binnen een week toch niet zo rap naar beneden gaan?

Dat begrijp ik ook nog niet helemaal. Mij is bekend dat incubatietijd 5 dagen is, gaat 6 november in, plus 5 dagen is 11 november. Dan kunnen ze 12 november toch nog niks zeggen

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:10

De 80plussers kunnen in december hun 3e prik ophalen.

Na die 3e prik duurt het nog enkele weken voordat je bescherming weer optimaal is.

We gaan dus de meest kwetsbare mensen pas over 4 weken weer enten. Dat enten zal ook enige tijd nodig hebben. Die zijn dus pas over ong. 8 weken weer optimaal beschermd.

Dit is zowat de meest opgenomen groep die in de ziekenhuizen liggen.. ik dacht dat we ziekenhuisopnames willen voorkomen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:12

Ik denk dat die cijfers ook doorstijgen dus 12 november hebben we een probleem ben ik bang.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:16

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat die cijfers ook doorstijgen dus 12 november hebben we een probleem ben ik bang.

Het duurt 2 weken voordat deze regels zichtbaar zijn in de besmettingen, dus 12 november kun je nog niks zeggen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:18

Tiggs schreef:
Spenk schreef:

Volgens mij ben jij mentaal zo gegroeid afgelopen jaar! Dit komt ook wel goed :)

Ja, inderdaad een hele ontwikkeling doorgemaakt.

In de bus kun je ook trombose krijgen, als je ermee op reis gaat.
En van het virus zelf ook

Ik dacht trouwens dat die minieme kans op trombose er niet is bij pfizer en moderna? Of vergis ik me daarin?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:20

robert45 schreef:
De 80plussers kunnen in december hun 3e prik ophalen.

Na die 3e prik duurt het nog enkele weken voordat je bescherming weer optimaal is.

We gaan dus de meest kwetsbare mensen pas over 4 weken weer enten. Dat enten zal ook enige tijd nodig hebben. Die zijn dus pas over ong. 8 weken weer optimaal beschermd.

Dit is zowat de meest opgenomen groep die in de ziekenhuizen liggen.. ik dacht dat we ziekenhuisopnames willen voorkomen?

Dan zitten sommigen alweer bijna aan hun vaccinatie voor het nieuwe jaar of ben ik nu gek?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:23

Tiggs schreef:

Thanks :D Klopt wel eigenlijk op elk gebied wel ook door wat andere dingen waardoor ik mentaal wel moest groeien had geen keus. Niet dat dat dit keer erg was.

@mysa

Kans is inderdaad klein , maar daar zijn mijn hersenen nogal goed in juist over het kleine na gaan denken :'). Ik ga vast uiteindelijk wel , aangezien er toch altijd nog minder risico zit aan een vaccinatie dan het krijgen van corona. Ik zit in ieder geval niet te wachten op schade aan mijn lichaam door een corona besmetting. Dan heb ik toch liever een prik.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:25

Ze willen vooral ook gaan evalueren wat er gebeurt met het gedrag. Dus thuiswerken, 1,5 meter, mondkapjes, qr-codes, etc.
Daarvoor hoef je niet te wachten tot de besmettingscijfers volgen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:57

Was even in conclaaf met partner. Lees is het nu goed dat er tijdens amateurvoetbal een qr code getoond moet worden? Ook de spelers zelf. Of enkel publiek?

Edit lees het nu op nu nl

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:57

Beiden wat ik er uit begreep. Zowel spelers als publiek.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:58

Maar wel boven de 18 begreep ik. Dus voor jeugd onder de 18 geldt dit dan niet.