Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 08:56

[***] schreef:
Ze heeft zeker wel zoveel slaap nodig. Ik wandel en train voldoende en het gaat juist vele malen beter nu ze meer slaap krijgt. Een hulphond van bijna een half jaar is gewoon een pup, niet één of ander magisch beest dat perfect is.
Als ze niet zoveel slaap krijgt is ze onmogelijk te hanteren. En ik weet niet waar je hebt gelezen dat ze teveel energie heeft, maar dat is niet waar.

Jullie kennen mijn hond niet, waarom denken jullie het steeds maar weer beter te weten dan mijn trainer?

Waarom klaag je dan steeds als je het denkt beter te weten? Ik weet dat dit een klaagtopic is, maar iedereen is volgens jou met een mening fout en jij + trainer doen het altijd goed. Dát irriteert me.

Ontopic; ik wilde langer blijven liggen, maar m’n wekker dacht daar anders over :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 08:57

Daarom vraag ik meer informatie. Je worsteling doet me pijn om te lezen namelijk. Ik heb aardig wat honden in mijn vingers gehad met gedrags problemen (inclusief doodsbange hyperhysterische 6 maanden oude hond die letterijk niks was gewend behalve tuin) en soms is een iets andere insteek net iets fijner. Een hulphond komt niet als perfect pakketje dat klopt maar baascontact is wel het belangrijkste, gewoon bij je zijn.

Hoelang wandel je per dag? En heeft je hond ook eigen vrije tijd waarin hij kan rondlopen in huis, spelen in zijn eentje buiten de bench gewoon hond kan zijn zonder commandos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:01

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:02

Het is geen aanval, maar ik train al 8 jaar Mechels. En als er een ras snel overprikkeld is. :')
Ik heb ook mijn weg moeten zoeken in trainers, sommigen te hard of totaal niet passend bij mijn visie. Ik heb nu een hele fijne trainer en die weet ook super hoe ik met mijn moeilijke reu om moet gaan.
De bench open laten zodat ze zelf kan kiezen, opsluiten is erg slecht voor een hond, helemaal zo jong.
Jij bent voor haar/hem roedelleider dus wil de hond heel graag bij je zijn en bevestiging en slecht gedrag leer je niet af door opsluiten. Believe me I know.
Mijn lastige hond :=
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:06

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:10

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:16

-O- 3 keer 20 minuten. Dat is niet heel veel. Met je knie snap ik daar zit ik ook mee. Maar heb je mogelijkheid vaker te gaan desnoods met lange lijn ergens gaan zitten en daar met een al of zo ravotten?

Wat bij bijterigheid werkt vaak is afleiden met iets dat wel kapot mag. Ik heb bij een op een gegeven moment het krantmeppen bedacht (bordercollie kruising, extreem hyperactief, altijd aan, slopen bij moe zijn). Met een krant die kapot mag, oprollen, mee gaan sjorren samen. Het eindigde met een volledig versnipperde krant en een tevreden slapende homd boven op deze berg snippers. :D Opruimen van de ravage kwam wel na het slaapje,

Ania

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:20

Ik ben nog steeds boos zelfs. Er zijn dingen besloten en uitgevoerd met mijn dier door een externe partij met levensveranderende gevolgen en het kan niet meer teruggedraaid worden. Reactie was "oeps foutje"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:20

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:27

Ania schreef:
Ik ben nog steeds boos zelfs. Er zijn dingen besloten en uitgevoerd met mijn dier door een externe partij met levensveranderende gevolgen en het kan niet meer teruggedraaid worden. Reactie was "oeps foutje"

Dat meen je :oo !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:29

Wacht even, anderen besluiten iets over jou dier wat nadelig is en r kan alleen een oeps foutje vanaf? :oo

Dan denk ik meteen aan een stalhoudster die mijn tinker doodziek heeft gevoerd destijds met blijvende schade. Ipv ons geleverde handje arme brok voor het idee er 1,5 kilo sportbrok induwen want anders was het zo zielig -:(- paard zwaar spierbevangen. Dierenarts woest op stalhoudster. Vervolgens had ze ook nog iemand met veel te veel gewicht op zijn jonge rug laten rijden zonder dat wij dat wisten en bleef doorvoeren.

Resultaat, rug blijvend naar de kl ote en de spierbevangenheid bepalend voor de rest van zijn leven. Daaaag :evaw: gezonde jonge pony.
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-11-21 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:29

Dat ik om 08.00 uur bed weer uitdreef. En verwarming slaapkamer staat altijd uit alleen buizen zijn wel gloeiend heet.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 09:30

Jongens kunnen we Susanne hier eens met rust laten? Iedereen voedt zijn/haar hond anders op en ze staat onder begeleiding van een trainer.

Dit topic is bedoeld om ergernissen te spuien en het is niet prettig als daar continu op gereageerd wordt. Ik snap de drang om haar te helpen, die heb ik ook, maar vraag dan "wil je hulp/tips?" of wacht tot ze zelf hulp vraagt.

Ik vergelijk het even basaal met iemand die in een rolstoel zit die zomaar, zonder gevraagd te worden, geduwd wordt. Dat is minstens net zo vervelend..

Ze uit hier de ergernis dat haar vader continu commentaar heeft op de training van haar pup en dat dit haar stress oplevert. Hier gebeurt mijns inziens nu hetzelfde. Ook goed bedoelde hulp is niet altijd gewenst.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 11-11-21 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:30

Ania schreef:

Wow. Dat klinkt heftig.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:34

Duidelijke post Pablo en eens.

Ik erger mij aan mezelf, op de vroege ochtend nu al werkontwijkend gedrag vertonen haha

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:36

Misschien moet de vader van Suzanne maar even in de bench. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:37

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-02-23 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 09:39

[***] schreef:
LaPluche schreef:
Misschien moet de vader van Suzanne maar even in de bench. :Y)

Ik heb gisteren een muilkorf voorgesteld en mijn trainster vond het een goed idee :+

Haha :Y) beelddenker, ik zie het voor me.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:40

Vroeg opstaan omdat de auto naar de APK moet vandaag. Ik hoop vooral dat het allemaal beetje meevalt dit keer en niet zoals de vorige keer ik bijna weer 900 euro kwijt ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:49

Pff Ania, daar zou ik ook boos om zijn. Zeker als er zo lakoniek gereageerd wordt..

Neem ik eens een dag vrij, kan ik al een uur 'genieten' van de symfonie van DRIE bladblazers voor mijn raam. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:54

Sigarettenrook :r.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:07

Ik kom niet op gang vandaag

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-21 10:24

Precies op de dag dat ik vrij wil geen overschotten op het werk en niemand die mijn dienst over wil nemen. Zucht

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:35

Drama in de NaNo discord omdat ze het niet eens zijn met het Amerikaanse beleid. Ik snap dat Amerikanen vervelend zijn hoor, maar zet dan gewoon ook zelf even je Amerikaanse big smile op, doe mee en doe niet zo moeilijk :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 10:55

Schijt NS die zijn materieel niet op orde heeft. Kan weer 1:20 in zo’n oncomfortabele rot sprinter zitten. :roll: