Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:05

Tuurlijk sarcastisch om degenen in het artikel.
Maar wijs echt niet naar alle studenten..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:06

bigone schreef:
Dat was Tienus, die daarop voor asociaal werd uitgemaakt terwijl mensen die dit vonden anderen even later aanrieden hoe ze zo snel mogelijk aan de beurt konden komen. Maar maakt verder niet uit, ze heeft hem binnen.

Hoho, lekker generaliserend weer.

Enneh, even, het doel heiligt niet de middelen; frauderend voordringen was en is gewoon egoïstisch asociaal.

In het grote geheel maakt het niets uit; zo lang de meerderheid maar geënt wordt. Daar gaat het echter in deze niet om; het gaat erom dat sommigen voordringen in een sámenleving. Dergelijk egoïsme als norm is anarchie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:11

Cer schreef:
https://www.dvhn.nl/extra/Voordringen-b ... 49884.html
Quote uit artikel "want wat is belangrijker? Prikken of Protocol?"

"Liegen".... sja... Dat wel of niet aan de beurt zijn van mensen met een medische indicatie snap ik niet, maar blijkbaar zijn er mensen met een medische indicatie die geprikt zouden moeten worden maar dat niet worden want geen brief (die er wel zou moeten zijn).
Dus hoe ga je dan om het het protocol??
Ben je niet aan de beurt omdat het RIVM dat vindt, of omdat iemand ergens is vergeten een stapeltje brieven naar de brievenbus te brengen?

En een prik meer gezet had kunnen worden op die dag..??? Als je meegaat met iemand die een afspraak heeft en jij hebt de afspraak een dag later, dan mag je ertussen blijkbaar. Dat mág. (deze hele discussie is al geweest trouwens). Dat hele prikschema valt heus niet om omdat enkele tientalle mensen 'liegen'... Dan zou het niet best zijn...

Echwel, en dat schreef je zonder enig sarcasme natuurlijk :')

Nee, want die brief zou toen net de week later komen als ik me niet vergis, dus geen geval van 'hij had er al moeten zijn'. Als de brief er al had moeten zijn werd volgens mij wel al aangeraden het te proberen (met de juiste gegevens) omdat je dan wel 'in het systeem' staat.

En RIVM vindt voordringen en liegen niet goed hoor. Dat een medewerker dat in haar geval heeft gezegd wil niet zeggen dat de organisatie het goedkeurt...

En nee dat klopt, maar daar bedoelde ik mee dat het niet geheel consequentieloos is. Er wordt een plek voor je gereserveerd die je niet kan gebruiken, die iemand anders wél had kunnen gebruiken. Valt het hele schema daarmee om? Nee.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:29

Mijn dochter zou graag geënt worden, zij loopt stage in de zorg.
Maar zij is 17 en wordt dus niet geprikt terwijl andere stagiaires (18+) wel al de prik hebben.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:32

Mijn schoonzoon die bij mensen over de vloer komt als servicemonteur wil ook heel graag..

Maar hij wacht geduldig Ijn beurt af, net als.mijn dochter

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:45

Iedereen uit 74/75 kan een afspraak maken, de Jonge op Twitter . Vanaf 11 uur.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:47

O wat gaat het hard, echt zo fijn!
@Brainless... Wat naar voor je dochter :( Maar iedereen weet toch dat het virus pas op je 18e verjaardag op de deur klopt, TENZIJ je dan nog op de middelbare school zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:47

Oh echt? Ik had niet verwacht dat er vandaag weer 2 jaren bijkwamen, fijn :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:48

Ja ik wacht ook geduldig af, en alle mensen om mij heen ook, en mijn moedertje van 73 heeft gewoon op de brief gewacht terwijl ze blijkbaar eerder kon, gezien dat ze jaartallen op internet plaatsten :+ Krijgen we nu een lolly :+

In het artikel beschrijft de mevrouw dat zij de brief had moeten hebben, en dat die brief er niet was, had ze niet ontvangen, weet ik veel. En zonder brief mag je, als je medische indicatie hebt, blijkbaar geen afspraak maken.
Ik lees hier trouwens wel meer dat sommige mensen de volgorde wat vreemd vinden, ook ivm met medische indicatie enzo. ik heb daar geen verstand van, want ik heb dat niet.

Overigens HC, ik meende hier en daar te lezen dat men de onzinnige regeltjes te braaf volgde en dat de regels alleen voor de regels waren en niet perse omdat ze nuttig zijn.
maar ik begrijp dat regels alleen selectief wel of niet nuttig zijn :+

Nogmaals, míj maakt het niets uit, ik wacht gewoon en hou me selectief aan adviezen, maar ik snap in sommige gevallen dat mensen graag eerder willen.. :j shoot me :+

Edit: Ik hoef niet meer te wachten lees ik :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:01

MarlindeRooz schreef:
Karl66 schreef:
Hou toch op, behalve jou is er niemand die zegt dat studenten het probleem zijn. De meeste mensen proberen zich gewoon netjes aan de regels te houden, maar in elke bevolkingsgroep, of dat nou studenten of dames in de 50 zijn, zijn er mensen die zich niet aan de regels houden en daardoor de risico's vergroten. Zou je dus gewoon willen ophouden met groepen tegen elkaar op te zetten, het voegt namelijk niks toe.

Zeg dat maar tegen de mensen die mij persoonlijk, fysiek dus, aangesproken hebben dat "wij" het probleem zijn. Tevens benoemt Echtwel het EN het krantenartikel. Dus het is echt niet uit de lucht gegrepen.

Dit artikel en Echwel hadden het helemaal niet over alle studenten, maar over de specifieke studenten die aan het voordringen waren. Daar maak jij dan weer alle studenten van en dat het zo zielig is dat jullie gedemoniseerd worden. En dat is gewoon gigantisch irritant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:03

Cer schreef:
Overigens HC, ik meende hier en daar te lezen dat men de onzinnige regeltjes te braaf volgde en dat de regels alleen voor de regels waren en niet perse omdat ze nuttig zijn.

Begrijpend lezen is niet makkelijk; hebben ze zelfs laten vallen op school niet?!

Even concreet: Wanneer locals zich aan strengere regels moeten houden dan toeristen gaat het economisch belang wat té ver boven mijn persoonlijke vrijheden als local en hou ik me aan de regels voor toeristen :)*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:07

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Begrijpend lezen is niet makkelijk; hebben ze zelfs laten vallen op school niet?!

Even concreet: Wanneer locals zich aan strengere regels moeten houden dan toeristen gaat het economisch belang wat té ver boven mijn persoonlijke vrijheden als local en hou ik me aan de regels voor toeristen :)*

De pot verwijt dus de ketel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:08

Relaxed schreef:
Oh echt? Ik had niet verwacht dat er vandaag weer 2 jaren bijkwamen, fijn :D

Zijn elke keer per jaar ongeveer 200.000 mensen. Denk dat het snel gaat en er volgende week de jaargangen 75 tot 80 bijkomen, misschien nog wel meer wanneer ze het prikken goed opschalen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:14

bigone schreef:
De pot verwijt dus de ketel.

Het maakt in míjn ethiek fundamenteel verschil of een regel aan de rechten van een ander grenst.
Voordringen bij vaccineren schendt dírect de rechten van degene wiens beurt je steelt.

Moeilijk niet?! :(:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:15

Huertecilla schreef:
economisch belang wat té ver boven mijn persoonlijke vrijheden als local en hou ik me aan de regels voor toeristen :)*

Nee helder, als het economisch belang betreft is het facultatief en als het gezondheid betreft niet :j
Got it +:)+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:35

bigone schreef:

Bijnabijnabijnabijnabijnaaaaaa

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:37

Alleen lukt het nu niet, afsprakensite overbelast

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:39

Hahaha, je merkt dat de mensen jonger zijn en nu veel meer online inplannen dan bij de ouderen, die nog bellen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:44

Sheran schreef:
O wat gaat het hard, echt zo fijn!
@Brainless... Wat naar voor je dochter :( Maar iedereen weet toch dat het virus pas op je 18e verjaardag op de deur klopt, TENZIJ je dan nog op de middelbare school zit?

Heeft te maken met dat de vaccins goedgekeurd zijn voor 18+

Er is (was) nog niet voldoende getest op kinderen. Wat niet helemaal raar is, want testen op kinderen komt nog weer een stuk nauwer qua dosering en ook ethiek dan testen op volwassenen.

Ik weet dat een aantal vaccins inmiddels ook met goedkeuring ban ethische commissies aan het testen is op leeftijdsgroepen onder 18.

En voorlopig geloof ik dat de verwachting is dat er inderdaad ook jonger wel veilig geënt kan worden in de toekomst.

Maar zo ver zijn ze nog niet.

Het is sowieso bizar snel gegaan al, een jaar en 3 maanden geleden kregen we hier in Nederland door dat er een serieus probleem was.

In 1 jaar en 3 maanden zijn er vaccins ontwikkeld, getest, doorontwikkeld, verder getest, goedgekeurd en inmiddels ongeveer de helft van de bevolking boven de 18 geënt en binnen een week of 6/8 verwacht men iedereen boven de 18 die wil ten minste 1x geënt te hebben. Nog 6 weken later ieder die dat wil volledig geënt.
Dat is echt absurd snel.

Wel snap ik dat dat voor iemand die bijna 18 is zuur is, als iedereen om haar heen wel 'al' mag.

Maar ergens moet de grens gelegd worden, en dat is nu gedaan puur op wat veilig geacht wordt én voldoende getest is.
(En de tests met jongere leeftijden lopen dus ook al sinds een maand of 4 meen ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:50

fokfanaat schreef:
Alleen lukt het nu niet, afsprakensite overbelast

Volgens mij hadden ze gisteren ook al wat problemen online, grote groep in 1x natuurlijk en idd allemaal online :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:15

In de meeste landen wordt 16 jaar aangehouden als ondergrens.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:34

Ik snap het wel een beetje dat voordringen ( keur het niet goed,maar begrijp het wel). Zeker als student in de zorg bv.
. Sommige ggd's zijn daar wel streng in trouwens. Toen ik er was vorige week, werd er iemand weggestuurd : geen brief, niet in het systeem en ook niet de goede leeftijd.

Wel heel vervelend dat er nu wel vertraging gaat komen doordat er minder Jansen geleverd wordt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:40

MarlindeRooz schreef:
:? Je datum bewust fout invoeren omdat je eerder aan de beurt wil zijn is en blijft gewoon asociale fraude hoor.

En die afspraak werd netjes geannuleerd door de GGD om even later wel gewoon de enting te mogen halen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:40

Brainless schreef:
Mijn dochter zou graag geënt worden, zij loopt stage in de zorg.
Maar zij is 17 en wordt dus niet geprikt terwijl andere stagiaires (18+) wel al de prik hebben.

Zoon van mijn vriendin is gewoon met 17 jaar met Pfizer gevaccineerd ivm weekendwerk in de zorg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:43

Femke_Tweety schreef:
bigone schreef:

Bijnabijnabijnabijnabijnaaaaaa

:):) :):) :):) :):) :):)

Ik wil eigenlijk nog steeds niet, maar ga het wel doen.