CalipsoLover schreef:Ik lees hier normaliter niet mee. Maar zit nu toch in een dubio en moet hier even m'n ei kwijt.
Net zoals in NL zijn nu de regels in BE verstrengd. Mijn school is van code geel naar code oranje gegaan, maar voor mij persoonlijk veranderd er niks. 3 dagen per week les op campus, om de twee weken 4 dagen per week. Nu zit hier veel praktijk tussen die niet anders dan op campus gedaan kan worden, tijdens deze lessen kan de afstand van 1,5 meter niet bewaard worden maar iedereen draagt wel een mondmasker. Toch zijn er ook lessen die perfect wél online gevolgd kunnen worden waardoor we al 1 dag minder aanwezig zouden kunnen zijn op campus, dit wordt echter niet gedaan ondanks de stijgende cijfers. Dat zijn een paar propvolle tram en treinritten minder. Nu zijn er 3 mensen in mijn omgeving op dit moment ziek en getest maar nog geen uitslag. Hiervan zijn 2 leerlingen uit mijn bubbel van 8 op school. Deze zitten allemaal in quarantaine, maar wij zijn hier allemaal nog mee in contact geweest. Ikzelf heb geen symptomen buiten vermoeidheid (maar dat ben ik wel vaker), ik voel me voor de rest prima. Ik vind het echter nu niet meer verantwoord om naar de lessen te gaan die ook online gegeven kunnen worden. Mijn moeder wil niet meer dat ik ga en ik zit in een dubio, heb dus even gemaild naar deze docenten. 1 docent heeft niet geantwoord, de andere heeft gezegd dat ik gewoon maar moet komen. Maar als 1 van deze personen positief test is de kans niet groot maar reëel dat ik ook positief ben. Nu moet ik morgen van deze docent toch naar school... Dan ben je toch als docent toch ook redelijk onverantwoord?
Gewoon thuis blijven. En jezelf goed in de gaten houden en indien mogelijk afstand van je moeder houden. Inderdaad onverantwoord van de leraar, neem aan dat je wat ouder bent en dan kun je het virus ook verspreiden.