Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Pindakaa7 schreef:Dat ik er morgen op m'n werk voor mag zorgen dat er níemand zonder mondkapje de winkel in komt. Eerst was het idee om klanten enkel te wijzen op de mondkapjesplicht, maar nu is er toch besloten om klanten zonder mondkapje ook daadwerkelijk te weigeren.
Ik voorzie problemengelukkig loopt er regelmatig beveiliging rond.
Justme_Lisaa schreef:Marije_1997 schreef:Mondkapjes helpen ook niet aan een betere gezondheid. Ik moet em op het werk ook dragen, maar doe em onder m'n kin omdat ik niet kan sjouwen en ademhalen met dat ding
Dan komen we er wel met zo’n instelling, op die manier werkt het mondkapje echt perfect!
Marije_1997 schreef:Justme_Lisaa schreef:
Dan komen we er wel met zo’n instelling, op die manier werkt het mondkapje echt perfect!
Je weet dat je je eigen stikstof weer inademd? Net als allerlei andere troep? Dat is niet bepaald gezond. Ik krijg er overigens ook neit voldoende zuurstof van. Dus ik kom dan ook echt nergens meer. Ik kwam al bijna niet in winkels tho.
Marije_1997 schreef:Als die mondkapjes waterdamp doorlaten, dan laten ze ook zuurstof en CO2 door. Gewoon rustig door blijven ademen, niet gaan hyperventileren, en je krijgt écht niet minder zuurstof binnen dan zonder.Je weet dat je je eigen stikstof weer inademd? Net als allerlei andere troep? Dat is niet bepaald gezond. Ik krijg er overigens ook neit voldoende zuurstof van. Dus ik kom dan ook echt nergens meer. Ik kwam al bijna niet in winkels tho.
LukieBradley schreef:TU Delft heeft wel laten zien dat de mondkapjes nog wel vrij veel waterdamp doorlaten, maar ik denk ook: alle beetjes helpen. Ik vind dit een heel duidelijke afbeelding om uit te leggen waarom we ons juist wel aan de maatregelen moeten houden, ook al helpen sommige maatregelen an sich maar marginaal.Ik geloof ook niet in de zin van mondkapjes en vermijd daarom veel.
Omdat ik er gewoonweg geen zin in heb.
Maar mijn beesten en ik moeten toch wel eten dus dan maar even op.
Het zij zo, ik heb zo'n stoffen ding. Daar kan ik wat beter door ademhalen en gelukkig is t nooit lang
Ik vind die idioterie rondom corona wel steeds vervelender worden
Anoeska27 schreef:Pindakaa7 schreef:Dat ik er morgen op m'n werk voor mag zorgen dat er níemand zonder mondkapje de winkel in komt. Eerst was het idee om klanten enkel te wijzen op de mondkapjesplicht, maar nu is er toch besloten om klanten zonder mondkapje ook daadwerkelijk te weigeren.
Ik voorzie problemengelukkig loopt er regelmatig beveiliging rond.
Ik voorzie dan ook problemen aangezien van de overheid mensen die geen mondkapje kunnen dragen vanwege gezondheidsredenen gewoon toegelaten moet worden. Ik zou als werkgever een beveiliger bij de deur zetten en niet het personeel agentje laten spelen.
Pindakaa7 schreef:Anoeska27 schreef:Ik voorzie dan ook problemen aangezien van de overheid mensen die geen mondkapje kunnen dragen vanwege gezondheidsredenen gewoon toegelaten moet worden. Ik zou als werkgever een beveiliger bij de deur zetten en niet het personeel agentje laten spelen.
Als klanten kunnen aantonen dat ze geen mondkapje kunnen dragen mogen ze wel binnen uiteraard! Maar ja, dat agentje spelen staat me tegen.
Pindakaa7 schreef:Als klanten kunnen aantonen dat ze geen mondkapje kunnen dragen mogen ze wel binnen uiteraard! Maar ja, dat agentje spelen staat me tegen.
Pindakaa7 schreef:Geen idee, dat hoop ik morgen van m'n werkgever te horen.
Mkango schreef:Ik vind het met die kou wel lekker, beetje extra warmte op m'n gezicht. Maar ik ga meteen in duikmodus met dat ding op - of überhaupt met iets over m'n gezicht -, dus ik adem heel diep en traag.
hagelslag schreef:En voor degene die zeggen je gaat "dood" aan mondkapjes dragen.
Dan zouden artsen die opereren en een mondkapje op hebben, of tandartsen of wie dan ook met een mondkapje op al jaren eerder gevolgen hebben ivm het dragen van een mondkapje.
Ineke2 schreef:Ik moet er vooral aan denken hem niet te vergeten. Dat word nog wat... Het is niet voor niks dat een over buurvrouw een sleutel van mijn huis heeft aangezien ik mij zelf nogal regelmatig buitensluit en eh ik vergeet ook regelmatig mijn portemonnee dus kan ik mijn boodschappen naar de service balie brengen en snel mijn portemonnee thuis gaan halen