Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Penotti schreef:Destination
Wat ik wil zeggen dat ik het prima zou vinden als de grenzen nog niet open mogen voor vakantie. Voor niemand niet. (daar heb ik het toch steeds over, ik weet dat het nu niet zo is helaas)
Eerder werd gezegd ik wil niet aan een vol strand liggen in Nederland, waarom ik als grapjebedoelde, als die Duitsers hier niet komen zal het zo druk ook niet zijn.
Niets negatiefs over Duitsers persoonlijk, gewoon omdat die veel aan het strand zijn in vakantietijd. Geen bijbedoelingen verder.
lenaa_tje schreef:Tja als grensprovincie bewoner vind ik grenzen open toch wel heel praktisch hoor. Heeft niks met vakantie te maken. Op de uitbraak op de scheepswerf/restaurant na ben ik daar echt niet onveiliger met boodschappen dan hier. Maar ik mag wel gerust naar bijv. Zuid Holland waar er veel meer besmettingen/patiënten zijn.
Zo simpel ligt het dus niet. Gezond verstand is het belangrijkste.
_Penotti schreef:Ik ben ook een grensbewoner en ja het is zeker wel eens handig.
Zoals Duitsland die de prijzen in de supermarkt verlaagd.
Toch ga ik niet.
lenaa_tje schreef:Tja als grensprovincie bewoner vind ik grenzen open toch wel heel praktisch hoor. Heeft niks met vakantie te maken. Op de uitbraak op de scheepswerf/restaurant na ben ik daar echt niet onveiliger met boodschappen dan hier. Maar ik mag wel gerust naar bijv. Zuid Holland waar er veel meer besmettingen/patiënten zijn.
Zo simpel ligt het dus niet. Gezond verstand is het belangrijkste.
_Penotti schreef:Destanation, ja fijn voor mij ja
Klinkt heel aardig, maar dat terzijde.
ja sorry is gewoon mijn mening, net zoals jullie die hebben.
Ik vind landen door reizen voor de lol nu gewoon geen goed idee.
We hebben toen het virus ook uit het buitenland door de vakanties hierheen gehaald, met wat pech dadelijk weer.
Destination schreef:Bloodymary schreef:Ik denk dat ze denkt dat Duitsers hier niet mogen komen, maar dat is wel dus.
Ah op die fiets. Ik wilde al zeggen, volgens mij zijn er Duitse toeristen genoeg in Nederland
_Penotti schreef:4 uur door Nederland ben je echt van de punt naar de andere aan het reizen.
Meestal kom je in 2,5 uur best ver
En bijvoorbeeld naar de bergen wat ik hier las, dan ben je wel langer bezig dan een uurtje.
_Penotti schreef:4 uur door Nederland ben je echt van de punt naar de andere aan het reizen.
Meestal kom je in 2,5 uur best ver
En bijvoorbeeld naar de bergen wat ik hier las, dan ben je wel langer bezig dan een uurtje.
_Penotti schreef:Ik woon zelf in Limburg, dus ken de afstanden.
ja ik zie Nederland liever in Nederland blijven ja, dat klopt.
Ieder land nu nog in eigen land.
MoniqueT schreef:Ik ga naar Nederland, eigen appartement en zal ook daar heel voorzichtig zijn. En straks voor het eerst in 3 maanden uit eten. Alles volgens de regels. En ja, ik zie ook enorm op tegen de vakantiegangers hier in Spanje, met name waar drank in het spel is.in Benidorm is het elke dag carnaval in het seizoen.
Maar ik wil ook heel graag nog een aantal dagen in een rustig vakantiehuisje ergens in Frankrijk of Noord Spanje. Niets onveiliger dan thuis, denk ik.
SusanH schreef:Ben het helemaal met deze man eens, op het hydrochloroquine stukje na dan, waarvan volgens mij toch bewezen was dat het niet werkt. Maar idd. Het nieuwe normaal. Dit is niet normaal, hoe we nu met elkaar en de situatie om gaan. En de spoedwet is niet de oplossing: https://www.linkedin.com/pulse/mijn-gre ... hare-modal
elnienjo schreef:MoniqueT schreef:Ik ga naar Nederland, eigen appartement en zal ook daar heel voorzichtig zijn. En straks voor het eerst in 3 maanden uit eten. Alles volgens de regels. En ja, ik zie ook enorm op tegen de vakantiegangers hier in Spanje, met name waar drank in het spel is.in Benidorm is het elke dag carnaval in het seizoen.
Maar ik wil ook heel graag nog een aantal dagen in een rustig vakantiehuisje ergens in Frankrijk of Noord Spanje. Niets onveiliger dan thuis, denk ik.
Gaan clubs/disco's daar dan wél open in Spanje?