Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:03

Duitsers mogen hier gewoon komen hoor ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:04

Bloodymary schreef:
Ik denk dat ze denkt dat Duitsers hier niet mogen komen, maar dat is wel dus.

Ah op die fiets. Ik wilde al zeggen, volgens mij zijn er Duitse toeristen genoeg in Nederland :=

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:05

Destination
Wat ik wil zeggen dat ik het prima zou vinden als de grenzen nog niet open mogen voor vakantie. Voor niemand niet. (daar heb ik het toch steeds over, ik weet dat het nu niet zo is helaas)

Eerder werd gezegd ik wil niet aan een vol strand liggen in Nederland, waarom ik als grapje :+ bedoelde, als die Duitsers hier niet komen zal het zo druk ook niet zijn.

Niets negatiefs over Duitsers persoonlijk, gewoon omdat die veel aan het strand zijn in vakantietijd. Geen bijbedoelingen verder.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:06

_Penotti schreef:
Destination
Wat ik wil zeggen dat ik het prima zou vinden als de grenzen nog niet open mogen voor vakantie. Voor niemand niet. (daar heb ik het toch steeds over, ik weet dat het nu niet zo is helaas)

Eerder werd gezegd ik wil niet aan een vol strand liggen in Nederland, waarom ik als grapje :+ bedoelde, als die Duitsers hier niet komen zal het zo druk ook niet zijn.

Niets negatiefs over Duitsers persoonlijk, gewoon omdat die veel aan het strand zijn in vakantietijd. Geen bijbedoelingen verder.

De grenzen zijn alleen nooit gesloten geweest, dus er is ook geen sprake van grenzen openen voor vakantie. Ik zal het grapje wel niet snappen :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:08

Tja als grensprovincie bewoner vind ik grenzen open toch wel heel praktisch hoor. Heeft niks met vakantie te maken. Op de uitbraak op de scheepswerf/restaurant na ben ik daar echt niet onveiliger met boodschappen dan hier. Maar ik mag wel gerust naar bijv. Zuid Holland waar er veel meer besmettingen/patiënten zijn. :+
Zo simpel ligt het dus niet. Gezond verstand is het belangrijkste.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 18-06-20 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:08

Laat maar, is ook niet belangrijk :)

Ik zou dus wel voorstander zijn van dichte grenzen voor vakantie, dat blijft hoe dan ook wel mijn mening. :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:09

Ik ben ook een grensbewoner en ja het is zeker wel eens handig.
Zoals Duitsland die de prijzen in de supermarkt verlaagd.
Toch ga ik niet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:11

lenaa_tje schreef:
Tja als grensprovincie bewoner vind ik grenzen open toch wel heel praktisch hoor. Heeft niks met vakantie te maken. Op de uitbraak op de scheepswerf/restaurant na ben ik daar echt niet onveiliger met boodschappen dan hier. Maar ik mag wel gerust naar bijv. Zuid Holland waar er veel meer besmettingen/patiënten zijn. :+

Dat dus. Als ik naar de Duitse kust wil, ben ik 8 uur onderweg, naar de Nederlandse kust 4 uur. Volgens mij loop ik meer risico op die 8 uur dan op die 4 uur i.v.m pauze's onderweg. Helemaal als het hetzelfde soort vakantie is.

_Penotti schreef:
Ik ben ook een grensbewoner en ja het is zeker wel eens handig.
Zoals Duitsland die de prijzen in de supermarkt verlaagd.
Toch ga ik niet.

Dat is fijn voor jou, maar anderen gaan wel en dat mag gewoon. Overigens is het nog te zien of de consument wel profiteert van de prijsverlagingen. Het zou me niks verbazen als de prijzen niet verlaagd worden en supermarkten op die manier meer winst maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:12

Tja ons hondenvoer is uit de handel in Nederland maar in Duitsland niet. Na 2 mislukte bestellingen online (beschadigde blikken, blikken die bol staan) ga ik echt naar de Duitse supermarkt waar het ook nog goedkoper is dan het bestellen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:12

lenaa_tje schreef:

Dat bedoel ik. Ik ga ook niet naar Parijs, maar ook niet naar Amsterdam.

Wat Monique dus schrijft, bekijk het gewoon per plek.

Daarnaast maak het ook niet beperkter dan nodig is en wat een schijnveiligheid creeert en een economische ramp ad andere kant. Zo'n ramp doet erg veel met de volksgezondheid en daar wordt het niet beter van.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:19

Destanation, ja fijn voor mij ja :?
Klinkt heel aardig, maar dat terzijde.

ja sorry is gewoon mijn mening, net zoals jullie die hebben.
Ik vind landen door reizen voor de lol nu gewoon geen goed idee.

We hebben toen het virus ook uit het buitenland door de vakanties hierheen gehaald, met wat pech dadelijk weer.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:23

_Penotti schreef:
Destanation, ja fijn voor mij ja :?
Klinkt heel aardig, maar dat terzijde.

ja sorry is gewoon mijn mening, net zoals jullie die hebben.
Ik vind landen door reizen voor de lol nu gewoon geen goed idee.

We hebben toen het virus ook uit het buitenland door de vakanties hierheen gehaald, met wat pech dadelijk weer.

Maar vind je het echt problematischer wanneer iemand 1 uur door het buitenland reist dan 4 uur door Nederland?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:25

4 uur door Nederland ben je echt van de punt naar de andere aan het reizen.
Meestal kom je in 2,5 uur best ver :D

En bijvoorbeeld naar de bergen wat ik hier las, dan ben je wel langer bezig dan een uurtje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:26

Destination schreef:
Bloodymary schreef:
Ik denk dat ze denkt dat Duitsers hier niet mogen komen, maar dat is wel dus.

Ah op die fiets. Ik wilde al zeggen, volgens mij zijn er Duitse toeristen genoeg in Nederland :=

Stonden meer Duitse kentekens bij het strand dan Nederlandse dit weekend.
Maar geen last van verder hoor :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:28

_Penotti schreef:

En bijvoorbeeld naar de bergen wat ik hier las, dan ben je wel langer bezig dan een uurtje.

Nou ja, ik kom uit het noorden en wil dan graag meer zien dan de noordelijke provincie. Als ik binnen Nederland zou gaan, zou ik kijken naar Zuid-Limburg en dan ben je wel lang onderweg := Maar dat zie jij dus liever dan dat ik bijvoorbeeld naar Noord-Duitsland (richting Wilhelmshaven of Bremerhaven) zou gaan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:29

_Penotti schreef:

Nee hoor in nog geen 2 uur ben ik in Ibbenbüren.
Prachtige rotsformaties :')
Dan ben ik nog lang niet bij mijn schoonouders in Limburg.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:29

Ik woon zelf in Limburg, dus ken de afstanden.

ja ik zie Nederland liever in Nederland blijven ja, dat klopt.
Ieder land nu nog in eigen land.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:31

_Penotti schreef:
Ik woon zelf in Limburg, dus ken de afstanden.

ja ik zie Nederland liever in Nederland blijven ja, dat klopt.
Ieder land nu nog in eigen land.

Ik vind dat oprecht zo’n aparte gedachtengang. Liever 4 uur in eigen land onderweg zijn naar een gebied met mogelijk meer besmettingen dan naar het buitenland waar nauwelijks besmettingen zijn. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:32

Ja ieders mening lijkt mij wel zo netjes. :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:33

Ik woon bij de grens. Boodschappen doen daar kost me 10 minuten reistijd. Of ik nou daar een supermarkt in ga of hier dat maakt dan ook niet zoveel uit. Het is daar dan zelfs nog strenger want je moet er een mondkapje op in de supermarkt.
Dan lijkt me op vakantie gaan op 2,5 uur afstand in je eigen land, B&B of hotel boeken, restaurantje erbij risicovoller.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:49

MoniqueT schreef:
Ik ga naar Nederland, eigen appartement en zal ook daar heel voorzichtig zijn. En straks voor het eerst in 3 maanden uit eten. Alles volgens de regels. En ja, ik zie ook enorm op tegen de vakantiegangers hier in Spanje, met name waar drank in het spel is.in Benidorm is het elke dag carnaval in het seizoen.

Maar ik wil ook heel graag nog een aantal dagen in een rustig vakantiehuisje ergens in Frankrijk of Noord Spanje. Niets onveiliger dan thuis, denk ik.

Gaan clubs/disco's daar dan wél open in Spanje?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:00

Ja ik ga op vakantie over twee weken . Naar Zuid-Limburg in een huisje en we gaan vooral fietsen en relaxen ( lees gamen en bordspellen met zoon ) .
Voor ons best apart ( laatste drie jaar -> Marokko, Ukraine ,Moldavie en Vietnam ) .

Ik vermoed dat we niet uit eten gaan, maar Uber eats lekker eten laten brengen. We gaan wel de supermarkt in ( wat ik sinds Februari al niet meer gedaan heb ) en dat vind ik best spannend ... ( wie had dat een half jaar geleden gedacht dat een supermarkt bezoek spannend zou worden, nieuwe vorm van avontuur :D ) .
En als de cijfers zo goed blijven grotten bezoeken en een keertje rodelen.

Heel ego berichtje maar wel mooi on-topic .

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:04

SusanH schreef:
Ben het helemaal met deze man eens, op het hydrochloroquine stukje na dan, waarvan volgens mij toch bewezen was dat het niet werkt. Maar idd. Het nieuwe normaal. Dit is niet normaal, hoe we nu met elkaar en de situatie om gaan. En de spoedwet is niet de oplossing: https://www.linkedin.com/pulse/mijn-gre ... hare-modal

Net dit artikel gelezen. Dat die meneer zijn grens bereikt is kan ik wel begrijpen, en het is vervelend voor hem. Helaas is voor het virus de grens nog niet bereikt, Zie maar naar de cijfers in Zuid-Amerika, En in Peking. een 2de ronde is niet uitgesloten.
Als het nieuwe normaal is dat je iemand die een mondkapje opzet om zijn hond uit te laten daarop aanspreekt en wat onzin gaat vertellen alsof dat ongezond zou zijn, dan vind ik dat nieuwe normaal niet ok. Wat een arrogantie. En daarbij nog verkeerde informatie ook.
Laat iemand die extra voorzichtig wil zijn in zijn waarde. Iemand die een mondkapje draagt doet dat in de eerste plaats om de anderen niet te besmetten. Iemand die opzij gaat doet dat evengoed om de ander niet in verlegenheid te brengen als om zelf niet besmet te worden. Wat is er daar verkeerd aan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:38

elnienjo schreef:
MoniqueT schreef:
Ik ga naar Nederland, eigen appartement en zal ook daar heel voorzichtig zijn. En straks voor het eerst in 3 maanden uit eten. Alles volgens de regels. En ja, ik zie ook enorm op tegen de vakantiegangers hier in Spanje, met name waar drank in het spel is.in Benidorm is het elke dag carnaval in het seizoen.

Maar ik wil ook heel graag nog een aantal dagen in een rustig vakantiehuisje ergens in Frankrijk of Noord Spanje. Niets onveiliger dan thuis, denk ik.

In Lloret wel.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 14:43

sureido schreef:
elnienjo schreef:

In Lloret wel.

Hmmmm. Ik dacht dat Nederland alleen de landen op geel zou zetten waar ze minimaal dezelfde maatregelen aanhielden als in ons land. Bij ons gaan clubs/disco's nog niet open deze zomer.