Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:55

Joman schreef:
moonsparkle schreef:
Doen waar jij je goed bij voelt en wat binnen de regels valt, je voelt je er blijkbaar niet goed bij, als ze een goede vriendin is respect ze dat.

Dat doet ze ook :) Maar ik vraag me af of ik nu erg overdrijf met hoe ik de maatregelen toepas.

Nee hoor ik geef je gelijk

Ymor

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:56

Ik vind ook dat je gelijk hebt!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:58

Popstra schreef:
Princess_ schreef:
Ik zag van de week ook regelmatig trailers staan bij het bos hier. Snap zulke mensen echt niet. Net als de vele wielrenners, boscrossers en dergelijke.

Je mag gewoon buitenritten maken en andere sporten buiten beoefenen mits je niet in groeps verband doet dus er is niks mis mee lijkt mij

Nee dat mag toch gewoon. Snap ook bijvoorbeeld niet waarom mensen vinden dat je niet een rondje op je racefiets zo mogen rijden, maar wel een rondje mag wandelen.. Als je het beide alleen doet, zit er niet zoveel verschil in besmetting toch?

*edit: Afgezien van valgevaar, maar daar gaat het nu niet over

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:02

De oproep is niet naar parken strand en natuurgebieden te gaan.
Dus ook niet met trailer en paard....

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:04

De parkeerplaatsen zijn niet voor niets afgesloten lijkt me?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:07

Ann schreef:

Precies dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:13

Femke_Tweety schreef:
Elkaar op fatsoenlijke toon aanspreken is volgens mij helemaal geen probleem.

Sterker nog, in de toespraak van Rutte kwam meen ik zelfs voorbij dat dat gewenst is.

Ik ga hem direct even opzoeken.

Juist dat 'see no evil hear no evil' gedoe maakt dat mensen ook nauwelijks vraagtekens bij hun eigen gedrag zullen zetten.

Aangesproken worden op gedrag is natuurlijk niet leuk.
Maar een maatschappij waarin mensen elkaar nooit aangespreken op ongewenst gedrag os mijns inziens ook niet heel gezond.

Ik heb -zelfs aan een heel goede vriend- letterlijk de vraag gesteld wat hij met zijn donder buiten deed toen hij koorts had.
Niet leuk, maar wel iets eaar je het dan even over hebt.
(En ja, deze vriendschap is goed genoeg om die heel directe toon aan te kunnen, dat hoeft natuurlijk niet op die manier tegen een vreemde. Dat moet fatsoenlijker)

Die fatsoenlijke toon is vaak een probleem. En wat ongewenst gedrag is, is niet hetzelfde voor iedereen. Die frisse neus mag nl bijvoorbeeld nog steeds, maar veel mensen hier op Bokt zijn het daar niet mee eens zo lijkt het. Bezoek mag ook van de overheid, niet meer dan 3 geloof ik. Daar zijn ook de meeste mensen hier het niet mee eens. Ik ook niet, met dat laatste. Maar het mag wel.

Ik spreek mensen wel aan als ze bijvoorbeeld geen 1,5 meter afstand houden. Of als ze echt dingen willen doen die tegen de maatregelen zijn. Ik heb laatst ook iets tegen iemand gezegd in een ander topic die er met de trein op uit was gegaan om in een natuurgebied uren te gaan wandelen. Maar je houdt toch een grijs gebied, vooral met die frisse neus.

Ik merk zelf dat ik het eindeloze gemoraliseer op Bokt echt beu ben. Ik haak af dan.Terwijl ik me zelf keurig aan alle regels hou. Ik probeer toch ook regelmatig te focussen op de meerderheid die zich er wel aan houdt en de mooie dingen die ook gebeuren nu. Vond dit wel een goede column daarover:
https://www.trouw.nl/a-b5941ea6

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:20

Ann schreef:

De parkeerplaats waar het om ging is gewoon open en het is daar in het weekend drukker dan gewoonlijk, maar echt niet belachelijk druk het is een groot natuurgebied met vele weggetjes brede zandpaden, fiets- en wandelpaden, ik kom er vaak.
Voor paardenwagens en trailers is daar een aparte parkeerplaats, wat wel zo fijn is, zo vermijd je groepen mensen (gezinnen met kinderen) makkelijk, wat ook buiten coronatijd fijn is.

Zolang de gemeentes daar het niet nodig vinden het af te sluiten en er goed toezicht gehouden wordt (Boswachters zijn aanwezig bij de parkeerplaatsen), zie ik niet in waarom iemand daar niet heen zou mogen met trailer en paard. Het is niet verboden, wat sommige mensen hier op bokt daar dan ook van mogen vinden.

Ik blijf vandaag lekker thuis, maar ik heb dan door de weeks ook de mogelijkheid er heen te gaan, dus ik snap wel dat het voor andere ruiters heerlijk is om daar dit weekend even te verdwalen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:25

Marie_Anne schreef:
Femke_Tweety schreef:
Elkaar op fatsoenlijke toon aanspreken is volgens mij helemaal geen probleem.

Sterker nog, in de toespraak van Rutte kwam meen ik zelfs voorbij dat dat gewenst is.

Ik ga hem direct even opzoeken.

Juist dat 'see no evil hear no evil' gedoe maakt dat mensen ook nauwelijks vraagtekens bij hun eigen gedrag zullen zetten.

Aangesproken worden op gedrag is natuurlijk niet leuk.
Maar een maatschappij waarin mensen elkaar nooit aangespreken op ongewenst gedrag os mijns inziens ook niet heel gezond.

Ik heb -zelfs aan een heel goede vriend- letterlijk de vraag gesteld wat hij met zijn donder buiten deed toen hij koorts had.
Niet leuk, maar wel iets eaar je het dan even over hebt.
(En ja, deze vriendschap is goed genoeg om die heel directe toon aan te kunnen, dat hoeft natuurlijk niet op die manier tegen een vreemde. Dat moet fatsoenlijker)

Die fatsoenlijke toon is vaak een probleem. En wat ongewenst gedrag is, is niet hetzelfde voor iedereen. Die frisse neus mag nl bijvoorbeeld nog steeds, maar veel mensen hier op Bokt zijn het daar niet mee eens zo lijkt het. Bezoek mag ook van de overheid, niet meer dan 3 geloof ik. Daar zijn ook de meeste mensen hier het niet mee eens. Ik ook niet, met dat laatste. Maar het mag wel.

Ik spreek mensen wel aan als ze bijvoorbeeld geen 1,5 meter afstand houden. Of als ze echt dingen willen doen die tegen de maatregelen zijn. Ik heb laatst ook iets tegen iemand gezegd in een ander topic die er met de trein op uit was gegaan om in een natuurgebied uren te gaan wandelen. Maar je houdt toch een grijs gebied, vooral met die frisse neus.

Ik merk zelf dat ik het eindeloze gemoraliseer op Bokt echt beu ben. Ik haak af dan.Terwijl ik me zelf keurig aan alle regels hou. Ik probeer toch ook regelmatig te focussen op de meerderheid die zich er wel aan houdt en de mooie dingen die ook gebeuren nu. Vond dit wel een goede column daarover:

Helemaal mee eens _/-\o_

En goed artikel!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:32

Is een leuke column...

En inderdaad, mensen mogen gewoon naar buiten hoor.. dát is wat er ook gezegd wordt... haal een frisse neus maar hou afstand

Niet iedereen hoeft als een holbewoner te leven.. en ik gebruik gewoon shampoo, deo én een heel gezicht vol make up... geen idee wat t ermee te maken heeft maar huppekee :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:38

Hier mag je gewoon het bos in, ook het mountainbike parcours is open evenals de ruiterroute (incl sprongen). En dit mag ook gewoon. Maar niet met zijn alle massaal.

Een paar weken geleden (toen waren de regels ook al van kracht) zijn wij ook een keer met de paarden er geweest. Maar wel echt heel vroeg in de ochtend. Tussen de bomen door 1 moutainbiker gezien en verder niemand. En dan kan het naar mijn mening ook prima. Nu doen we normaal 2 rondjes (is niet super groot) en nu hielden we het bij 1 rondje.
Net als een ritje langs de weg met je paard, maar goed wij zitten in de polder.
Maar niet in groepen en evengoed voldoende afstand bewaren.

Bij iemand op verjaardag gaan, of vieren? Nee! Maar ik nodig sws nu geen mensen bij mij thuis uit.
Enigste die hier aan de deur komt zijn de postbezorgers, maar die hebben handschoenen aan en zetten het netjes op gepaste afstand neer.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:47

Daphara schreef:
Marie_Anne schreef:

Helemaal mee eens _/-\o_

En goed artikel!

C'est le ton qui fait la musique zegt men wel.

En ik vind dus ook echt dat aanspreken mag, maar, zoals jullie ook benadrukken wel fatsoenlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:50

Een frisse neus halen (in je eigen buurt) is wat anders dan eropuit gaan...
Lees net dan ze vanmiddag de toegangswegen naar Kijkduin af hebben moeten sluiten |o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:50

Nou ik denk eens kijken of ik online boodschappen kan bestellen. Helaas zowel bij Jumbo als appie niet mogelijk. Alle bezorg momenten en afhaal momenten zijn vol voor de komende 2 weken. Dus toch nog maar even de appie in. En rustige momenten uit kiezen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:52

LadyMadonna schreef:

Dat geld wss voor dit weekend omdat ze bang zijn het weer net zo druk zou worden als 2 weken terug..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:55

Ymor schreef:
Babootje sterkte!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook naar natuurgebieden rijd om de honden uit te laten. Liever dan allemaal op een kluitje in de wijk. Blijf overigens wel in dezelfde gemeente.

Hier ook maar ik woon in het noorden en kan mij voorstellen dat het hier anders is. Hier ook geen volle parkeerplekken.
Zou wel lopend kunnen maar dan komt er 1,5 km bij. Nu ga ik niet op zaterdag of zondag middag om drukte te vermijden.

Ik zou ook nooit mijn best doen om toch bij een gesloten gebied te komen :+
Maar volgens mij geld hier ook nog steeds gebruik je verstand. Dit zou betekenen dat ík überhaupt alleen door mijn straat mag.. Oversteken betekend een natuurgebied(polder) met fietspad. Het is ook hoe letterlijk je neemt.
Buitenrijden vind ik wel weer het andere uiterste maar niet met je auto naar een (rustig) gebied gaan ook. Je verstand gebruiken is ook nog een optie en gelukkig spelen gemeentes en handhavers hier ook een rol door mensen weg te kunnen sturen en/of bekeuren maar om nou iedereen maar de auto te verbieden..

Zijn hier trouwens ook geen gebieden gesloten. Markt heeft wel een waarschuwing gehad.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:56

Ik neem dit gewoon bloedserieus. Snap ook dat sommige andere er wat soepeler mee om gaan en de grens meer opzoeken van wat nog wel
mag. Dan kan ik soms denken, jongens is dat nou nodig?
Maar je treft ze ook die er helemaal niks mee doen. En dan denk ik wtf!

Afbeelding

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:58

Marie_Anne schreef:

Sorry, ga ik toch ook even moraliseren :') . Negeer gerust als je er geen zin hebt, Maar voor toch even voor verduidelijking voor andere mensen; Bezoek is niet verboden, maar nog steeds niet gewenst. Vergeet niet dat meneer Rutte een liberaal is en voorstander van zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Maar daarmee gaat wel een vertrouwen in de mensheid gepaard. Als jij al drie weken niemand hebt gezien omdat je alleen woont, ga dan gerust bij iemand langs die bijvoorbeeld ook alleen is, op gepaste afstand, om te voorkomen dat je gek wordt. Woon je bij je gezin en heb je gewoon zomaar zin om een bevriend stel te zien om weer eens ouderwets lekker te borrelen, doe dat dan even niet.

Bezoek verbieden betekent ook handhaven en grenzen overschrijden.

Edit: Geef de moraalridders ook een beetje het voordeel van de twijfel :o . Ik kan niet voor iedereen spreken maar ik ben persoonlijk heel blij dat we nog geen Belgische toestanden hebben hier, dat je je overal druk over moet maken over of je wel of niet een boete van tig-honderd euro voor gaat krijgen of niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:01

veerledec schreef:
Marie_Anne schreef:

Sorry, ga ik toch ook even moraliseren :') . Negeer gerust als je er geen zin hebt, Maar voor toch even voor verduidelijking voor andere mensen; Bezoek is niet verboden, maar nog steeds niet gewenst. Vergeet niet dat meneer Rutte een liberaal is en voorstander van zo min mogelijk overheidsbemoeienis. Maar daarmee gaat wel een vertrouwen in de mensheid gepaard. Als jij al drie weken niemand hebt gezien omdat je alleen woont, ga dan gerust bij iemand langs die bijvoorbeeld ook alleen is, op gepaste afstand, om te voorkomen dat je gek wordt. Woon je bij je gezin en heb je gewoon zomaar zin om een bevriend stel te zien om weer eens ouderwets lekker te borrelen, doe dat dan even niet.

Bezoek verbieden betekent ook handhaven en grenzen overschrijden.

+:)+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:03

Jis_ schreef:
Ik neem dit gewoon bloedserieus. Snap ook dat sommige andere er wat soepeler mee om gaan en de grens meer opzoeken van wat nog wel
mag. Dan kan ik soms denken, jongens is dat nou nodig?
Maar je treft ze ook die er helemaal niks mee doen. En dan denk ik wtf!

[ [url=m/vvgzIU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar het is niet dat die mensen dat niet doen hè. Dat ze denken stik er in.

Iedereen maar achterlijk, dom en egoïstisch vinden siert mensen ook niet.

Dat ik genoten heb van de zon (dan wel in het natuurgebied naast mijn huis) met de hond waar ik een handjevol mensen ben tegenkomen op 4 km maakt mij niet direct dom en egoïstisch..
ik heb afstand gehouden van de mensen die ik wel tegen kwam en heb afstand gehouden. Maar als ik sommige berichten hier lees mag dan van hen ook niet.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:04

Popstra schreef:
LadyMadonna schreef:

Dat geld wss voor dit weekend omdat ze bang zijn het weer net zo druk zou worden als 2 weken terug..

Klopt het is een maatregel om de drukte (wat 1,5 m afstand lastig kan maken) te beperken. Als iemand op een rustig moment gaat is er dus geen enkel probleem.
Maar hier op Bokt staart men zich liever blind op het middel en verliest daarbij het doel uit het oog.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:05

Ik ben jarig vandaag. Natuurlijk geen verjaardag en visite. Maar toch naar ouders gegaan waar ik al drie weken niet was geweest. Helemaal in tranen enzo. En ja wel geknuffeld. Fout? Ja denk het wel

En dat rijd ik terug en dan zie ik bij de Welkoop auto’s rijen vol bloemetjes kopen. Aiii

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:06

SusanH schreef:
Nou ik denk eens kijken of ik online boodschappen kan bestellen. Helaas zowel bij Jumbo als appie niet mogelijk. Alle bezorg momenten en afhaal momenten zijn vol voor de komende 2 weken. Dus toch nog maar even de appie in. En rustige momenten uit kiezen.

Jumbo voegt meerdere malen per dag capaciteit toe, dus regelmatig kijken wanneer je kan bestellen helpt :)

Appie voegt om 00.00 elke dag capaciteit toe, daar kan je dus om 00.01 bestellen.

Bij jumbo kon ik gister niks bestellen, vanmiddag weer geprobeerd en toen kon ik voor volgende week nog elke dag bestellen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:06

Mooi gezegd Veerle!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 18:08

Coby schreef:
Ik ben jarig vandaag. Natuurlijk geen verjaardag en visite. Maar toch naar ouders gegaan waar ik al drie weken niet was geweest. Helemaal in tranen enzo. En ja wel geknuffeld. Fout? Ja denk het wel

En dat rijd ik terug en dan zie ik bij de Welkoop auto’s rijen vol bloemetjes kopen. Aiii

En aan die mensen stoor ik mij inderdaad ook maar daar vind ik dat winkeliers steken laten vallen. Hier zag ik bij de kleine bouwwinkel hier tegen over keurig medewerkers met een jasje met 1,5 meter afstand. Die vervolgens wel de bloemen van de klant in de auto legt en gezellig samen staan te kletsen.