En de nominatie voor de Darwinaward gaat naar ...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:zigranta schreef:Kan zoiets niet getest worden, voordat het ingeslapen wordt? Of quarantaine totdat er zekerheid is?
Rabies kan jaren slapend zijn. Dat wil je echt het land niet in brengen.
Withers schreef:Aan mensen die volksgezondheid nog steeds niet belangrijk vinden. Corona, oh ja moeten we mee opletten. Rabiës? Ach nee joh, doe allemaal maar regels zijn er om gebroken te worden, kijk dan toch hoe schattig dat beest is, wat nu handhaving (dierenbeulen!) ons gebeurt toch niets![]()
DiscoDipp schreef:@Foaly: Bijna. Bijna 100%. Goed te behandelen als je er snel bij bent en geen symptomen vertoont, die by the way in 99% van de gevallen zowiezo pas na 2 weken komen. Beetje piano aan he.
Citaat:
Art. 6. § 1. Het Agentschap beveelt op basis van de resultaten van de risicoanalyse de euthanasie van de volgende verdacht besmette dieren:
1° ieder dier dat in de kritieke periode gebeten of gekrabd werd door een besmet dier;
2° ieder carnivoor dier dat gedurende de kritieke periode op hetzelfde adres heeft verbleven als een besmet carnivoor dier en direct contact heeft gehad met dit dier;
3° elke hond, kat of fret waarvan werd vastgesteld dat hij illegaal op het Belgisch grondgebied werd binnengebracht en afkomstig is van of werd doorgevoerd door een land dat niet voorkomt in bijlage II, deel 1 of deel 2, van de uitvoeringsverordening 577/2013.
§ 2. De bepalingen van paragraaf 1 zijn niet van toepassing indien:
1° het verdacht besmet dier zoals bepaald in paragraaf 1, 1° en 2°, geldig geïdentificeerd is conform artikel 17, lid 1, van de verordening 576/2013 en vervolgens:
a) hetzij gevaccineerd werd tegen hondsdolheid, de geldigheidsduur van de vaccinatie niet is verstreken en nooit onderbroken werd. De titratie door een nationaal referentielaboratorium van de neutraliserende antistoffen op een staal afgenomen door een erkende dierenarts en uitgevoerd binnen de periode van één jaar voor het contact met het besmet dier, een resultaat vertoonde gelijk aan of groter dan 0,5 IE/ml;
b) hetzij gevaccineerd werd tegen hondsdolheid, de geldigheidsduur van de vaccinatie niet is verstreken en een titratie van de neutraliserende antistoffen op een staal afgenomen door een erkende dierenarts binnen de veertien dagen na het contact met het besmet dier, een resultaat vertoonde gelijk aan of groter dan 0,5 IE/ml;
2° voor een verdacht besmet dier zoals bepaald in paragraaf 1, 3°, het Agentschap op basis van het epidemiologisch onderzoek en de risicoanalyse besluit dat er geen risico meer is dat het dier besmet is.
Foaly schreef:DiscoDipp schreef:@Foaly: Bijna. Bijna 100%. Goed te behandelen als je er snel bij bent en geen symptomen vertoont, die by the way in 99% van de gevallen zowiezo pas na 2 weken komen. Beetje piano aan he.
Tja, en als je er dus niet snel bij bent en pas aan de bel trekt als je wel symptomen vertoont (zoals een niet onbelangrijk deel van de mensheid denk ik zal doen bij een kattenkrab of hondenbeet die er niet ernstig uitziet, helemaal in een land waar rabiës bijna niet voorkomt) ben je dus in (okee, geen 100%) 99% van de gevallen wel het haasje.
En misschien, misschien kan deze kat wel gevaccineerd en in quarantaine geplaatst en weetikveelwat worden. Maar ik snap de instanties in deze heel goed.
AylaL schreef:Dat ik niet naar de huisarts kan maar ik me erg paranoia begin te voelen over mijn lichaam wat weer zorgt voor stress
Withers schreef:Aan mensen die volksgezondheid nog steeds niet belangrijk vinden. Corona, oh ja moeten we mee opletten. Rabiës? Ach nee joh, doe allemaal maar regels zijn er om gebroken te worden, kijk dan toch hoe schattig dat beest is, wat nu handhaving (dierenbeulen!) ons gebeurt toch niets![]()
__Sannne schreef:https://nos.nl/artikel/2333918-tbs-er-o ... rloos.html
Dit. Waarom mag een persoon die veroordeeld is voor verkrachting en geweldpleging én al twee keer eerder ontsnapt/weggelopen is, gewoon met onbegeleid verlof?! What the hell man.
Citaat:Hoewel M. in het verleden werd aangeduid als gewelddadig is dat volgens het OM nu niet aan de orde. "Hij zat in het laatste deel van zijn behandeling, om terug te keren in de samenleving. Daarom was hij ook op onbegeleid verlof."
Citaat:Waarom de ontsnapping niet eerder bekendgemaakt is, heeft volgens het OM te maken met de opsporingsmethodes die gebruikt worden. "Opsporing met bekendmaking van een naam en een foto is een heel zware inbreuk op de privacy. Daarom is dat niet wat we als eerste doen. Bovendien speelt hierin mee hoe gevaarlijk de gezochte persoon is."
Gini schreef:Ik ben echt boos op dat meisje dat Lee naar hier heeft gebracht. Zij heeft in volle bewustzijn het leven van die kat in gevaar gebracht. Al in Peru heeft zij te horen gekregen van de Belgische ambassade en van de FAVV dat zij niet toegelaten werd de kat meteen mee naar België te nemen. Zij heeft daarna een alternatief aangeboden gekregen door de FAVV: namelijk de kitten in het kattencafé in Peru laten zodat daar iemand ervoor kon zorgen dat de kat aan alles voldeed (gezondheidscheck, vaccinaties,...) en na de 3 maanden quarantaine zou ze dan het katje mogen laten overvliegen.
Maar nee, miss Selena moest en zou het katje toen en daar meenemen en heeft zo moedwillig het doodvonnis van de kat getekend. En nu natuurlijk zielig doen en op het gemoed van dierenliefhebbers inspelen en de FAVV aftekenen als grote boze kattenmoordenaar. Bah bah bah!!
Ik vind het heel erg, verschrikkelijk, dat dit katje moet vrezen voor zijn leven, maar de enige aan wie dat katje die vrees te danken heeft, is zijn baasje. Het alternatief was namelijk zo gemakkelijk. 3 maandjes wachten en een gezonde kat legaal invoeren. Ik kan er met mijn hoofd niet bij.