Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Ik vind het wel lastig hoor. Ik heb ook eens iets verkocht waarvan de koper beweerde dat het kapot was (computeronderdelen). Zover ik wist was het heel toen ik het verkocht. Hij heeft het niet getest bij het ophalen. Ik heb aangeboden er samen naar te kijken, maar daar is hij niet op ingegaan. Of het echt stuk was weet ik dus niet. Maar zover ik weet heb ik goed gehandeld en ik we ik niet van plan het weer terug te nemen. Had ik dan ook 1 ster moeten krijgen?
Veraaaaah schreef:Zo heb ik ooit eens een dressuurzadel verkocht (gingen tweedehands voor €700-€900 euro). Maar goed had wat plekjes, lag in de weg dus verkocht voor €350. In de advertentie gezet dat verzenden verkocht is, meneer is niet eens komen kijken… Dus ik netjes verzonden kreeg ik een bericht terug van ja er zit een plekje op het zadel dit dat meneer wilde €50 euro terug.
Niet mee akkoord gegaan en weliswaar 2 dagen later zie ik mijn zadel voor €790 te koop staan.
Nu gaat het mij er niet om dat meneer er op verdient maar wel dat hij nog 50 euro probeerde terug te krijgen terwijl het zadel al enorm goedkoop was…
Daphara schreef:Century schreef:Ik vind het wel lastig hoor. Ik heb ook eens iets verkocht waarvan de koper beweerde dat het kapot was (computeronderdelen). Zover ik wist was het heel toen ik het verkocht. Hij heeft het niet getest bij het ophalen. Ik heb aangeboden er samen naar te kijken, maar daar is hij niet op ingegaan. Of het echt stuk was weet ik dus niet. Maar zover ik weet heb ik goed gehandeld en ik we ik niet van plan het weer terug te nemen. Had ik dan ook 1 ster moeten krijgen?
Ik denk niet dat de twee vergelijkbaar zijn. De koper heeft de kans gehad het te bekijken en testen voordat hij het kocht. Ik neem ook aan dat jij samen met de koper gezocht hebt naar een oplossing toen het wel stuk bleek te zijn.
Ik koop iets dat aangeprikt staat als “zo goed als nieuw” in de advertentie stond dat het slechts 1x gebruikt was en geen gebruikssporen had.
Ik doe op basis van die informatie een bod, verkoper accepteert het bod. Het komt binnen en blijkt niet eens schoongemaakt en ook nog eens kapot te zijn.
Verkoper weigert mee te werken aan een oplossing en vind dat ik niet mag zeuren over een kapotte riem, omdat ik er niet de nieuwprijs voor betaald heb.
Ik heb verkoper alle kans gegeven om het netjes op te lossen en niet eens de gehele reparatie kosten terug gevraagd, maar verkoper laat niets meer van zich horen en boekt geen bedrag over.
Wat vind jij dan dat ik de verkoper als beoordeling moet geven?
cobiie schreef:Nadeel is dat marktplaats automatisch zo goed als nieuw aangeeft toch? Dat je dat een keer over het hoofd hebt gezien om te veranderen kan ik mij dan wel voorstellen.
Maar met een tekst als maar 1 keer gebruikt, zal er ook werkelijk zo goed als nieuw bedoeld zijn.
Ceetje_bokt schreef:cobiie schreef:Nadeel is dat marktplaats automatisch zo goed als nieuw aangeeft toch? Dat je dat een keer over het hoofd hebt gezien om te veranderen kan ik mij dan wel voorstellen.
Maar met een tekst als maar 1 keer gebruikt, zal er ook werkelijk zo goed als nieuw bedoeld zijn.
Nee, nog nooit gemerkt: je hebt een keuze uit drie opties: nieuw, zo goed als nieuw en gebruikt. En bij elke advertentie moet je een keuze maken.
beert schreef:Maar moet je per se een item dat je verkoopt ook schoonmaken? Ik doe het wel hoor, daar niet van. Ik heb pas een (halve) kinderwagen verkocht en de boel gepoetst en in de was gedaan waar mogelijk. Maar bij een tuig kan ik me ook wel voorstellen dat als je het na 1x gebruiken voor de helft van de prijs op MP zet, dat je ook niet zo'n zin hebt het helemaal te poetsen. Volgens mij is dat best veel werk, of zie ik nu iets heel groots voor me?
Maar ik vind het ook wel lastig, want 'verkocht is verkocht' wordt hier ook vaak geroepen als het van de andere kant is. Ik vind ook niet dat een koper altijd recht heeft op geld terug of een vergoeding. Het is ook wel een beetje het risico als je iets voor de helft van het geld via Marktplaats kunt krijgen. Dan is het niet altijd in nieuwstaat of 'zo goed als nieuw'.
cobiie schreef:Nadeel is dat marktplaats automatisch zo goed als nieuw aangeeft toch? Dat je dat een keer over het hoofd hebt gezien om te veranderen kan ik mij dan wel voorstellen.
roxiie schreef:Ceetje_bokt schreef:Nee, nog nooit gemerkt: je hebt een keuze uit drie opties: nieuw, zo goed als nieuw en gebruikt. En bij elke advertentie moet je een keuze maken.
Hij staat bij het aanmaken van het concept automatisch op zo goed als nieuw.
Ik heb gister een item geplaatst, nieuw met kaartje en daar stond door MP zelf eerst zo goed als nieuw geselecteerd.
Als je dat niet weer, kijk je er zo overheen.
Je moet er echt op klikken en dan krijg je drie opties, maar zo goed als nieuw staat er automatisch wanneer je het aanmaakt en niet aanpast
Vjestagirl schreef:Argh. Net iets gezien op marktplaats wat ik graag wil hebben. Er staat geen vraagprijs bij (NOTK) en bieden staat uit. Dus ik stuur een berichtje "welke prijs hebt u in gedachten?"
Krijg ik terug "een goed bod"
Dus ik stuur haar "€125"
Krijg ik terug "we wachten nog even verdere biedingen af"
Aaaaaaaargh. Zeg gewoon verdorie wat je ervoor wil hebben! Of zet bieden aan, zodat ik het kan zien als ik overboden word...
Karina schreef:Heb op MP 2 hanen te koop staan, Sabelpoot kleurslag citroenporselein. Bericht van iemand die een bod doet op de twee, maar 1 euro minder dan ik vroeg dus ik ga akkoord. Zouden ze vanmiddag komen halen. Staat mevrouw aan de deur:
"ik kom voor de hanen!".
Ik: "mooi, ik trek even jas aan, ze zitten al apart. Heeft u zelf een doos ofzo mee?"
Mevrouw: "eh... mijn man in de auto misschien".
Ik: Nou, is wel handig om ze hier meteen in te doen, wel zo veilig. Anders heb ik ook wel een doosje?""
Mevrouw, grote ogen boven mondkapje: "Het zijn toch geen ECHTE??? Er stond porselein"
![]()
Rubriek Pluimvee, 5 foto's hanen in de ren, prijs onderaan in de omschrijving waar verder ook instond geboren 2019, en eten uit de hand. HOE DAN?![]()
![]()
Century schreef:U vraagt, wij draaienKarina schreef:Heb op MP 2 hanen te koop staan, Sabelpoot kleurslag citroenporselein. Bericht van iemand die een bod doet op de twee, maar 1 euro minder dan ik vroeg dus ik ga akkoord. Zouden ze vanmiddag komen halen. Staat mevrouw aan de deur:
"ik kom voor de hanen!".
Ik: "mooi, ik trek even jas aan, ze zitten al apart. Heeft u zelf een doos ofzo mee?"
Mevrouw: "eh... mijn man in de auto misschien".
Ik: Nou, is wel handig om ze hier meteen in te doen, wel zo veilig. Anders heb ik ook wel een doosje?""
Mevrouw, grote ogen boven mondkapje: "Het zijn toch geen ECHTE??? Er stond porselein"
![]()
Rubriek Pluimvee, 5 foto's hanen in de ren, prijs onderaan in de omschrijving waar verder ook instond geboren 2019, en eten uit de hand. HOE DAN?![]()
![]()