Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
prompter schreef:UO: sommige strafrechtadvocaten lijken helemaal geen geweten te hebben.
GUSTIxBILL schreef:Mensen die niet kunnen of durven rijden zouden ze per direct hun rijbewijs mogen innemen…
Galaika schreef:UO: er is nood aan meer seksuele opvoeding over de LGBTQ+-community op scholen.
verootjoo schreef:Ik heb in de jaren ‘90 op school wel geleerd hoor dat een paar ook kan bestaan uit twee mannen of twee vrouwen. Ook over transgender.
Maar op die leeftijd is het gewoon ‘oh, ok’, en weer door met je dag.
fotolijstje schreef:Erger nog, hoeveel mensen maken er geen foto's van hun kinderen met een kind van vrienden van het andere geslacht en als bijschrift "eerste vriendje/vriendinnetje" "kijk dit stelletje dan."Ik vind het sowieso raar, als er iets LGBTQ is dat het gelijk is "laat kinderen kinderen zijn" terwijl met een straight koppel er helemaal niks gezegd wordt
verootjoo schreef:Maar is er bij seksuele voorlichting ook aandacht aan besteed, of was dat 'man penetreert vrouw, doe het veilig en wordt niet zwanger'? Dat leerlingen van het bestaan van homoseksuele koppels weten, betekent niet dat de voorlichting daarmee klaar is.Ik heb in de jaren ‘90 op school wel geleerd hoor dat een paar ook kan bestaan uit twee mannen of twee vrouwen. Ook over transgender.
Maar op die leeftijd is het gewoon ‘oh, ok’, en weer door met je dag.
DezeNaam schreef:Galaika schreef:UO: er is nood aan meer seksuele opvoeding over de LGBTQ+-community op scholen.
Ik wou zeggen: 'Hoezo is dit unpopular?' Maar dan denk ik terug aan de reacties op FB over de Disneyfilm 'Frozen', dat Elsa misschien een vriendin (liefdesrelatie dus) zou krijgen in de derde film... Dat is dan natuurlijk schandalig, LGBT-propaganda. 'Laat kinderen kinderen zijn!' roepen ze dan; terwijl andere prinsessen met kikkers zitten te muilen en een ezel met een draak trouwt.![]()
(Nu vraag ik me af, zijn er nog geen kinderen overleden door het kussen van een kikker?Lijkt me niet gezond joh.)
Maar naast de reacties op Facebook, is het inderdaad gewoon nodig. Ik weet niet hoe seksuele opvoeding er nu voorstaat, maar ik kan me niks herinneren over LGBT in mijn 'voorlichting'.