Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:54

Nope, net als mosselen, oesters, garnalen en rundertong op mijn urgg lijst

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:01

Iew brrr, ik sluit me daar bij aan. En zet er nog even rubber postelastiekjes bij die ook wel inktvisringen genoemd worden :r of haring aan een staart vasthoudend opeten. Ik ben echt gek op zoute haring met of zonder uitjes. Maar wel in stukjes met een vorkje of op brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:28

Mars schreef:
prompter schreef:
UO: sommige strafrechtadvocaten lijken helemaal geen geweten te hebben.

Das niet unpopulair, dat is een feit. Anders kun je geen verkrachters, pedofielen of moordenaars verdedigen

In de advocatuur is er het meeste te verdienen met dit soort zaken, no pun intended..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:35

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:40

Nielojram schreef:
Mars schreef:

Das niet unpopulair, dat is een feit. Anders kun je geen verkrachters, pedofielen of moordenaars verdedigen

In de advocatuur is er het meeste te verdienen met dit soort zaken, no pun intended..

Bedrijfsrecht, zakelijke conflicten. Fiscaal recht is de grootste vetpot.

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:47

Had ik nou maar doorgeleerd...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:59

Asperges zijn zo confronterend de day after.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 20:10

Nou zeg, F_Orumster, niet zo pissig doen. ;)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 02:24

Wat een gezeik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 07:19

Wij wonen naast een aspergeboer en veld. Wij eten ze dus best veel. Super makkelijk om gewoon even snel wat te gaan halen. 200 meter wandelen :D Asperges op de BBQ _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 07:28

Ik heb ze laatst gegeten en ze staan voor volgende week weer op de boodschappenlijst. :9

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 20:47

Ik vind ze ook niet zoooo bijzonder. Witte eet ik zelden, de grote en kleine groene af en toe.

Niet iedereen ruikt aspergepipi trouwens :+

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:49

Mensen die niet kunnen of durven rijden zouden ze per direct hun rijbewijs mogen innemen…

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:45

GUSTIxBILL schreef:
Mensen die niet kunnen of durven rijden zouden ze per direct hun rijbewijs mogen innemen…

Eens, en mensen die 50/60 rijden op een 80 weg (verbindingsweg tussen twee relatief grote steden) mogen ze ook hun rijbewijs afnemen.. tis fijn dat je op vakantie bent Gerda maar er zijn mensen die wel naar het werk moeten :')

Verder ben ik best geduldig in het verkeer maar 60 rijden op deze weg is niet nodig :(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 20:50

Ik erger me sowieso groen en geel aan mensen die te langzaam rijden.
En dan bedoel ik niet iets langzamer dan maximum snelheid op een smalle polderweg. Maar mensen die idd 60 gaan rijden op een brede, overzichtelijke weg waar je 80 mag :=

Of met 60 km invoegen op de snelweg....

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:02

UO: er is nood aan meer seksuele opvoeding over de LGBTQ+-community op scholen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 21:45

Galaika schreef:

Ik wou zeggen: 'Hoezo is dit unpopular?' Maar dan denk ik terug aan de reacties op FB over de Disneyfilm 'Frozen', dat Elsa misschien een vriendin (liefdesrelatie dus) zou krijgen in de derde film... Dat is dan natuurlijk schandalig, LGBT-propaganda. 'Laat kinderen kinderen zijn!' roepen ze dan; terwijl andere prinsessen met kikkers zitten te muilen en een ezel met een draak trouwt. :j

(Nu vraag ik me af, zijn er nog geen kinderen overleden door het kussen van een kikker? :o? Lijkt me niet gezond joh.)

Maar naast de reacties op Facebook, is het inderdaad gewoon nodig. Ik weet niet hoe seksuele opvoeding er nu voorstaat, maar ik kan me niks herinneren over LGBT in mijn 'voorlichting'.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 23:38

Ik vind het sowieso raar, als er iets LGBTQ is dat het gelijk is "laat kinderen kinderen zijn" terwijl met een straight koppel er helemaal niks gezegd wordt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:19

Ik heb in de jaren ‘90 op school wel geleerd hoor dat een paar ook kan bestaan uit twee mannen of twee vrouwen. Ook over transgender.
Maar op die leeftijd is het gewoon ‘oh, ok’, en weer door met je dag.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:37

verootjoo schreef:
Ik heb in de jaren ‘90 op school wel geleerd hoor dat een paar ook kan bestaan uit twee mannen of twee vrouwen. Ook over transgender.

Hier ook. :j Het was gewoon niet iets waar wij kinderen ons druk over maakten en wij hadden een fijne docent.

Maar het ligt er ook aan wat je onder seksuele opvoeding wil laten vallen. In het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:40

fotolijstje schreef:
Ik vind het sowieso raar, als er iets LGBTQ is dat het gelijk is "laat kinderen kinderen zijn" terwijl met een straight koppel er helemaal niks gezegd wordt
Erger nog, hoeveel mensen maken er geen foto's van hun kinderen met een kind van vrienden van het andere geslacht en als bijschrift "eerste vriendje/vriendinnetje" "kijk dit stelletje dan." :r

verootjoo schreef:
Maar is er bij seksuele voorlichting ook aandacht aan besteed, of was dat 'man penetreert vrouw, doe het veilig en wordt niet zwanger'? Dat leerlingen van het bestaan van homoseksuele koppels weten, betekent niet dat de voorlichting daarmee klaar is.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:42

DezeNaam schreef:
Galaika schreef:

Ik wou zeggen: 'Hoezo is dit unpopular?' Maar dan denk ik terug aan de reacties op FB over de Disneyfilm 'Frozen', dat Elsa misschien een vriendin (liefdesrelatie dus) zou krijgen in de derde film... Dat is dan natuurlijk schandalig, LGBT-propaganda. 'Laat kinderen kinderen zijn!' roepen ze dan; terwijl andere prinsessen met kikkers zitten te muilen en een ezel met een draak trouwt. :j

(Nu vraag ik me af, zijn er nog geen kinderen overleden door het kussen van een kikker? :o? Lijkt me niet gezond joh.)

Maar naast de reacties op Facebook, is het inderdaad gewoon nodig. Ik weet niet hoe seksuele opvoeding er nu voorstaat, maar ik kan me niks herinneren over LGBT in mijn 'voorlichting'.

Bij mij op de middelbareschool werd dit wel uitgebreid besproken, ben nu 25.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:43

Om eerlijk te zijn denk ik zo nog.
Echt het maakt mij niets uit wat iemands geaardheid is. Of het bij geboorte een jongen of meisje was en nu niet meer of...

Maar ga het niet groots delen.
Doe gewoon je ding. (je is algemeen bedoeld)
En bij kleine kinderen maak het niet te ingewikkeld. In dingen die ze nog niet hoeven te weten en te snappen.
Uiteraard op de middelbare wel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:54

Seksuele voorlichting bij ons op school haar juist voorál over dingen die niet direct de daad zelf zijn. Dat weten ze heus wel. Het gaat meer om: hoe kom ik vanuit een gesprek verder/hoe nodig ik iemand uit/hoe geef ik grenzen aan en hoe lees ik grenzen/wat is fijn acceptabel gedrag tegenover anderen/hoe maak ik het uit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:00

Het enige wat ik een nadeel vond was dat de voorlichting met de hele klas was. Volgens mij had dat beter in kleinere groepjes gekund, want bij ons waren er een paar die het enorm lollig vonden en belachelijk maakten, waardoor er door niemand vragen gesteld werden. Ik kon het thuis vragen, maar had die voorlichting al veel eerder gehad. Maar als je thuis niet terecht kan of durft zou het toch fijner zijn als het kleinere groepen waren