[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:29

Lisette0 schreef:
Ooh liefff! <3
Die wil ik ook wel!

Hier goddank weinig jonge kinderen in de familie, alleen een paar in mijn schoonfamilie. De keren dat ze bij ons zijn geweest kregen ze gewoon een eigen bakje met lekkers. En als we daar zijn hou ik als een soort havik de tafel in de gaten om te zien waar ze al aangezeten hebben... Meestal eis ik gewoon een bakje/bordje op voor m'n vriend en mij. :)) :')

Bij mij in de familie beginnen de neven en nichten van mijn leeftijd zich net voort te planten...
Een nicht van me heeft er al 2 geworpen en die tellen allebei voor 10, zeg maar. := Ik hoop dat de nieuwe lichting wat rustiger is. :')

Mn broer en ik zijn ondertussen lekker single en ik heb een wens om mezelf te laten steriliseren. :Y)

jesito

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:59

Ohhhh wat een schattig kuikentje, proficiat mama.

Wat ik pas goor vind is als kleine kinderen eten langs hun mond hebben dat moeders het met een vinger afveegt en zelf in haar mond stopt.
Zit hier gewoon te kokhalzen als ik t schrijf.

En dat kinderen overal gratis en goedkoper binnen komen terwijl voor hun meestal ook nog extra dingen geregeld zijn als een springkussen en alles.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:25

Ooh verschrikkelijk kinderen die niet netjes kunnen eten. Helaas heb ik ook zo'n verhaal :')

Zaterdagavond ben ik op restaurant gegaan met familie. Het was super gezellig totdat er een familie met kleine kindjes dichtbij ons kwam zitten. Die kindjes waren aan het krijsen, op de stoelen aan het staan en toen klaar waren, lag er een hoop eten onder de tafel. En die kinderen liepen het personeel regelmatig in de weg. Ik zou mij zo schamen aks dat mijn kinderen waren.

Toen ik klein was mocht ik alleen mee uiteten als ik netjes kon eten en mij kon gedragen. Het maakte niet uit of het een hamburgerrestaurant of een echt net restaurant was. Hadden mijn ouders dan een hoge standaard of is de standaard heel erg afgenomen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:32

Britta31 schreef:
Om op te eten :)

:Y) :9
Met patat en appelmoes?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:04

Ik heb vandaag voor het eerst iemands baby-foto's geliked op facebook. Smaakvol, goed gestyled. Een zeldzaamheid! (Gelukkig hoef ik niet op kraamvisite, want dit kennisje woont helemaal in Nieuw Zeeland) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:38

Aprella schreef:
Ooh verschrikkelijk kinderen die niet netjes kunnen eten. Helaas heb ik ook zo'n verhaal :')

Zaterdagavond ben ik op restaurant gegaan met familie. Het was super gezellig totdat er een familie met kleine kindjes dichtbij ons kwam zitten. Die kindjes waren aan het krijsen, op de stoelen aan het staan en toen klaar waren, lag er een hoop eten onder de tafel. En die kinderen liepen het personeel regelmatig in de weg. Ik zou mij zo schamen aks dat mijn kinderen waren.

Toen ik klein was mocht ik alleen mee uiteten als ik netjes kon eten en mij kon gedragen. Het maakte niet uit of het een hamburgerrestaurant of een echt net restaurant was. Hadden mijn ouders dan een hoge standaard of is de standaard heel erg afgenomen?

De standaard is heel erg afgenomen.
Als wij gaan eten met ons dochter erbij (bijna 1 jaar) dan krijgt ze frieten. Daarvan beland er wel wat op de grond, wat ik na het eten netjes opraap. Daar komt dus commentaar op van voorbijgangers/andere klanten dat dat werk is voor het personeel, want ze worden er voor betaald. Als ze niet stil blijft breken wij het eten ook af en gaan naar huis. Terwijl anderen de kinderen gewoon loslaten en ze een ander tot last laten zijn.

Ik wil daarmee niet zeggen dat onze opvoeding heilig is en wij de perfecte ouders zijn, maar deze normen en waarden heb ik mee gekregen van mijn grootmoeder en sta vaak met grote verbazing te kijken wat de kinderen vandaag de dag wel niet mogen. Zelfs de ouders slaan zie ik kinderen vaker en vaker doen.

Ook de bijhorende commentaar van de moederbrigade omdat kind moet luisteren... Je zou denken dat luisteren de nieuwe kindermishandeling is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:21

Gelukkig brachten onze neven de kinderen na bed als we uit eten gingen. Later hadden we de tafel naast de speelhoek ideaal voor de ouders.. ik ging meteen in de verste hoek ervan af zitten. Gelukkig hele lange tafel.

Een keer hadden andere neef en zijn vrouw de kinderen mee. Zo zeg netjes een ding pakken. Zelfs oesters garnalen... Drie uur lang aten ze rustig van alles. Nog nooit zulke nette kids gezien. De speelhoek hebben ze niet eens bekeken. De andere kids wel. En ijs en patat halen tussen door bij de ouders dumpen wat ze niet lusten en weer verder. Maar wel zonder geschreeuw. Ja er was wel ruzie in de speelhoek een sloeg schijnbaar een andere kind .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:00

Vandaag had iemand een kind mee naar de sportschool. Ze is zelf heel dik en ik heb haar geen 1 ding zien doen. Alleen maar dat kind met alles laten spelen en rond laten rennen. :+

Sterf even heel vlug uit.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:09

Mijn ouders waren 45 jaar getrouwd.Onze kinderen,baby en peuter zijn er bij de receptie bij geweest.Maar voor het buffet zijn ze naar de oppas gebracht.Komt een andere gast met een kind van 3 die rond gaat rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:10

Een kind naar de sportschool? :?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:11

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:15

Er zat er ook nog 1 met een iPad aan de koffietafel. Daar had ik weinig last van. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:46

Mijn sportschool heeft een kinderopvang, ideaal.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:09

Afbeelding

Nou :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:17

tylando schreef:
[ [url=m/Ce4nJ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Elk kind is leuk, perfect en uniek <3

%)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:21

tylando schreef:
[ [url=m/Ce4nJ2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemands reactie:

voor velen de normaalste zaak van de wereld, voor mensen zonder kinderen een wonder.

_O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:59

Dit weekend festival gevrijwilligt. Een bloemlezing van de oliebol waarmee ik heb moeten dealen:
* Een bandlid die leuk zijn eigen kinderen laat mee'helpen' afbouwen - maat ik moet 7 man het podium af trekken en er 11 weer op zetten in minder dan 20 minuten ik heb geen tijd voor deze oliebol |o Om maar te zwijgen over het feit dat er met zware dingen wordt gesjouwd waarbij je niet altijd goed ziet waar je loopt dus dat is nog gevaarlijk ook. (Achteraf gezien had ik ze gelijk weg moeten sturen, maarja je bent druk bezig en hebt eigenlijk gewoon geen tijd voor dat soort gesprekken)
* Moeders met kinderen die gewoon de backstage in lopen omdat ze daar een dixi zien en Vlindertje moet zoooo nodig plassen en bij die andere WC staat een rij! Ja jammer dan, wij zaten zaterdag zonder toiletpapier tegen het eind van de avond, lekker als je aan het werk bent of moet optreden :n Waar halen die mensen vandaan dat "verboden toegang voor onbevoegden" niet voor hen geldt?
* Een band waarvan de zanger een solo nummer gaat zingen, prachtig gevoelig bluesnummer en die zanger had echt zo'n rauwe bluesstem, echt fantastisch. Hij begeleidde zichzelf op de piano en het hele publiek was stil... Prachtig. Het hele publiek? Neen, 1 kleine k*tkoter die al eerder heel dicht bij het podium stond moest zo nodig op de blokken klimmen die ervoor stonden. (Die liggen daar voor de geluidsmensen zodat ze makkelijk het podium op en af kunnen, en eventueel kunnen bezoekers erop zitten tussen shows.) En ze had zo'n ritme-eitje :n waarmee ze (natuurlijk totaal a-ritmisch) leuk "meedeed" met de muzikant. Echt ZO storend. En oprecht dat meisje verwijt ik eigenlijk niet eens iets want volgens mij was ze nog niet eens oud genoeg om te kunnen praten, maar de moeder die er dan achter staat van "awwww" :n Houd die worm gewoon bij je, pfff. Ze had ook nog eens een felroze pakje aan wat nog meer afleidt van wat er op het podium gebeurt. Echt :n wat een domper, pff. Gelukkig trok de zanger zich er niks van aan. Ik weet niet of ik daar iets van had moeten / kunnen zeggen eigenlijk, zeker bij zo'n gevoelig nummer is het dan óók weer storend als de podiumhulp een discussie moet gaan voeren met een moeder in het publiek.
* En op de terugweg in de trein daarnet een jongetje dat een tantrum gooide, de hele coupe heeft serieus gehoorbeschadiging opgelopen denk ik, dat kind was ZO aan het gillen, niet normaal. De ouders gingen wel in het tussenstukje zitten met hem uiteindelijk maar je hoorde het door de deur heen... Echt horror.

Edit: ook leuk, maatje van me werkte bij het podium waar Maan optrad en een van zijn eerste taken was "Maan van de bus naar de backstage brengen en kleine meisjes van haar af slaan" _O- Die vent vindt kinderen ongeveer net zo leuk als ik. Het staat op film. Hij kijkt niet blij. _O-

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:55

Tja Magrathea, kinderen moeten tegenwoordig echt overal bij zijn. Geen optreden of festival is nog veilig. En die moeders willen de koters ook vooraan hebben. Ik was een tijd terug bij een concert kwam er ook zo’n moeke op mn schouder tikken dat haar kind graag vooraan wilde staan. Ja jammer joh, ik ben ook klein en ben expres vroeg gekomen om een goede plek te hebben zodat ik ook wat kan zien.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:02

Mensen snappen concerten sowieso niet geloof ik.. Tijdje geleden in Utrecht stond er een hele rij langs de trap naast de zitplaatsen, wij vonden dat ook wel een leuk idee, maar toen kwam er een vrouw naar ons toe dat ze niks kon zien waar ze zat. Dus ik zeg: "Ja, prima, dan gaan we wel ergens anders staan, maar dan staat er zo weer iemand anders." Dat vond ze maar raar. Dus wij gingen maar beneden staan en de plek waar we net stonden was zo weer gevuld. We hebben die mevrouw meerdere keren mensen aan zien spreken, het werd gewoon lollig :=

p.s. je betaalde niet apart voor zit/staanplaatsen.

En op Manana in de kleinste concerttent die je kunt bedenken, werd ik op de schouder getikt door een oudere vrouw dat ze niets kon zien vanaf haar stoeltje aan de rand van de tent. Sorry mevrouw, ik ben aan het werk met mijn camera, ik ben zo weg :')
Ik probeer altijd zo min mogelijk in de weg te staan met dat ding, maar soms kun je niet anders.. -O-

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 06:38

Ik snap echt niet waarom ouders kinderen meenemen naar een festival.
De enige reden is dat ze geen oppas kunnen vinden of willen regelen.
Eigenlijk moest daar gewoon een verbod op komen.
Maar ook voor de ouders zelf, ik zou echt niet op een festival tussen het drinken van mijn veels te dure pilsje, steeds achter die koters aan willen rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:23

De koters moeten hip en stoer kunnen wezen op hun instagramfoto's en moeders moet kunnen pochen dat ukkemans al lekker jong goeie muzieksmaak meekreeg en een bloeiend social life. Ofzoiets.
Waarschijnlijk ook het idee "kijk eens, ik hoef geen oppas, kind kan lekker mee met mama".

Ik zou een kind ook vrolijk thuislaten van zoiets. Is al druk genoeg, je bent ze zo kwijt, je weet niet altijd welke types er rondlopen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:28

Als ze in de brugklas zitten mogen ze mee. Daarvoor lekker bij de oppas, ik ga ook totaal niet lekker als ik op m'n kind moet passen tijdens een feestje.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:27

Christiene schreef:
MusicIsLife schreef:
Er blijkt een geweldige Facebookpagina te zijn voor dit onderwerp. Erg vermakelijk :+

Welke?

Hij heet Bewust Kinderloos. Ca. 300 leden heeft de groep. Is erg actief en zijn net zo erg als wij hier :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:58

Varekaj schreef:
De koters moeten hip en stoer kunnen wezen op hun instagramfoto's en moeders moet kunnen pochen dat ukkemans al lekker jong goeie muzieksmaak meekreeg en een bloeiend social life. Ofzoiets.
Waarschijnlijk ook het idee "kijk eens, ik hoef geen oppas, kind kan lekker mee met mama".

Ik zou een kind ook vrolijk thuislaten van zoiets. Is al druk genoeg, je bent ze zo kwijt, je weet niet altijd welke types er rondlopen.

Precies, staat lekker hip om met je jong op festival te gaan zitten. En ‘kijk mij een moderne moeder zijn’ foto’s te kunnen maken uiteraard om aan te kunnen tonen dat je echt anders dan andere ouders bent.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:53

Ik kom al aardig wat Jaren op metal festivals
(Ver voordat Instagram geboren werd )
Daar lopen sinds jaar en dag ook complete gezinnen rond
En eerlijk, nog nooit irritante kinderen meegemaakt in die setting
En over het algemene dikke oorbescherming op
Dus het kan wel degelijk