Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:36

Ashleytjuhh schreef:
rien10 schreef:
Oh, dan haak ik even aan.
Ik zoek een zwart hoofdstel. Super simpel, hoge neusriem (dus geen gecombineerde). Maat Cob. Zonder glitters toeters en bellen. Dus eigenlijk een zwart hunter hoofdstel. Maar dan niet voor de hoofdsprijs.
Bij Divoza in de winkel werden we zo slecht geholpen. Echt, als je er geen verstand van hebt, houd dan je mond.

Het Nibago trainingshoofdstel is misschien dan iets voor je :j

de sperriem zit er met een lusje om heen dus als je die er af haalt zie je er niks van.
Ik hem hem ook en ben er tevreden over

Mooi hoofdstel, dank voor de tip.

Edit, is alleen in full zie ik.

xMyrth

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:38

Bedankt, ik ga eens kijken!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 14:45

rien10 schreef:
Oh, dan haak ik even aan.
Ik zoek een zwart hoofdstel. Super simpel, hoge neusriem (dus geen gecombineerde). Maat Cob. Zonder glitters toeters en bellen. Dus eigenlijk een zwart hunter hoofdstel. Maar dan niet voor de hoofdsprijs.
Bij Divoza in de winkel werden we zo slecht geholpen. Echt, als je er geen verstand van hebt, houd dan je mond.

Geen idee wat jij de hoofdprijs noemt, maar misschien is dit iets: https://www.horze.nl/ijslandse-hoofdste ... l?color=BL .

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:10

Nyaleti schreef:
Oh een Xenos kan ik wel eens langs gaan, dankje!

Die van Dille Kamille ziet er vrij groot uit maar ik zie nergens een inhoud staan. Schrijf ik op voor als ik er eens langs kom. Dankje!

Hoe klein moet je hebben?
Ik heb best wel veel van poeders enzo die ik bestel :+
Ik gebruik die niet

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 22:07

Ik heb weer eens wat.
Ik zoek het (tel)patroon van een borduurwerk. Komt uit een erfenis en het plaatje is leuk maar het patroon is (deels) verloren gegaan. Google al wel uitgeknepen maar blijkbaar knijp ik niet hard genoeg :D

Wat er bekend is:
Merk Hans Christiaan Nielsen Broderier (juist, Deens) en het is patroon 3438, een schellekoord met herfstbloemmotief, ongeveer 20x130cm.

HCN is in 1993 gestopt, blijkt uit archieven van het gebied Aars waar de fabriek stond.
Op zich is HCN prima te vinden, allerlei werken en patronen maar dus niet deze.

Prima om ervoor te betalen; als ik 'm kon vinden....

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 07:23

Ook in het Duits gezocht ikke? En je kunt een zoekopdracht in ebay zetten, daar komen ze nog wel eens langs.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:27

prompter schreef:
Ook in het Duits gezocht ikke? En je kunt een zoekopdracht in ebay zetten, daar komen ze nog wel eens langs.

Nee, daar is mijn Duits te slecht voor. Wat zijn de Duitse termen? Ik beheers wel wat Duits maar dat is meer modelbouw gericht.

Op zich is HCN inderdaad wel te vinden dus wellicht moet ik gewoon een paar van die sites zoals ebay (ik vond ook een Deense look-a-like) in de gaten houden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:13

Mijn vertaal programma zegt:
Stickmuster

Daar even op zoeken met hcn of het nummer levert niks op nu, maar geeft wel boeken met borduurpatronen, dus het lijkt het juiste woord te zijn.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:52

En borduren = Stickerei, en kruissteek = Kreuzstich. Jouw specifieke patroon zie ik nergens, maar een zoekopdrachtje in ebay met deze termen (evt Herbst Blume) en HCN kan geen kwaad (uiteraard ook in het Nederlands en Engels erbij)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 20:28

Ik ben op zoek naar een goed hoeslaken die niet pilt en van jersey is gemaakt. Mag best wat aan de prijs zijn. Moet voor een split topper zijn, 180x200 cm.

Heb begin dit jaar er twee gekocht en pilt toch bij gebruik.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 21:59

@ikke: kun je misschien een foto van het plaatje uploaden? Wellicht kan Google Lens helpen.
Mijn Google zoekt door mijn locatie sowieso automatisch in Duitsland, maar ik kon je Klingelzug (schellekoord) helaas ook niet vinden. www.uitmuntend.de is overigens een fijn online woordenboek voor Nederlands-Duits.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:00

MoonWencke schreef:
Draai ik het om voor de zoon van een vriendin van mij :D

Woont er hier een Bokker in de buurt van een ToyChamp in Arkel, Arnhem, Bergen op Zoom, Gronsveld, Kerkrade, Rotterdam, Roermond, Veenendaal, Zaandam of Zwolle die daar misschien iets kan halen en naar Duitsland op kan sturen? :o

Dankzij JPitty heb ik inmiddels het gezochte artikel in huis *\o/* Daar gaan we morgen iemand héél erg blij mee maken! Dankjewel JPitty <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:11

MoonWencke schreef:
@ikke: kun je misschien een foto van het plaatje uploaden? Wellicht kan Google Lens helpen.
Mijn Google zoekt door mijn locatie sowieso automatisch in Duitsland, maar ik kon je Klingelzug (schellekoord) helaas ook niet vinden. https://www.uitmuntend.de is overigens een fijn online woordenboek voor Nederlands-Duits.

Ja, daar ga ik me nog even boos op maken; een eerste test heeft laten zien dat de foto zo scherp is dat je er eventueel het telpatroon weer uit kunt herleiden (takkeklus!) als het echt niet boven komt drijven.

Dank voor de Duitse termen, daar kan ik wat mee. Ga ik weer mee verder zoeken.
Ik heb ebay intussen op de korrel evenals een Deense tegenhanger daarvan, waar best wat HCN wordt aangeboden dus met wat geduld en eventueel een zoekopdracht daar lukt het toch.

Google lens ben ik niet handig mee maar als de foto er is, zal ik 'm plaatsen (zal woensdag worden, denk ik).

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:27

Het eindstukje van mijn rolgordijn heeft het helaas begeven en nu zoek ik dat losse onderdeel. Helaas geen idee welk merk of iets het is.

Het is zo'n systeem (het rechterstukje is dus kapot), diameter van buitenstuk is 40 mm en van de binnenkant 15 mm met een rond pinnetje. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
Afbeelding

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:36

Bol verkoopt wel zulke onderdelen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:55

FemkeRoosje schreef:
Het eindstukje van mijn rolgordijn heeft het helaas begeven en nu zoek ik dat losse onderdeel. Helaas geen idee welk merk of iets het is.

Het is zo'n systeem (het rechterstukje is dus kapot), diameter van buitenstuk is 40 mm en van de binnenkant 15 mm met een rond pinnetje. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
[ Afbeelding ]

Als je het niet kunt vinden en je hebt het origineel nog, zou je kunnen kijken of je het door iemand in 3D zou kunnen laten printen. Volgens mij is er ook een topic van.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 08:59

fjordjes schreef:

Heb de juiste maat alleen nog niet kunnen vinden

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 09:00

Prairy schreef:
FemkeRoosje schreef:

[ Afbeelding ]

Als je het niet kunt vinden en je hebt het origineel nog, zou je kunnen kijken of je het door iemand in 3D zou kunnen laten printen. Volgens mij is er ook een topic van.

Thanks! Dat is een goed idee! Heb het gebroken origineel en van het andere gordijn wel nog een hele

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:50

Ik zoek een Belgische, maar Nederlandse mag ook, Bokker die een beetje bekend is met het Belgische treinstation Jurbeke of Jurbise zoals Google hem noemt. Ik moet daar op de heenweg vanuit de trein overstappen en vanaf de terugweg met de bus. Maar het is mij nu niet helemaal duidelijk hoe ik bij de perrons kom als ik vanaf de ingang met het grote gebouw ga. Ik zie meerdere perrons liggen, maar de andere hebben alleen een trap naar beneden en over het spoor lopen lijkt me in België ook geen goed plan. Hopelijk weet iemand dit!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 13:58

FemkeRoosje schreef:
fjordjes schreef:

Heb de juiste maat alleen nog niet kunnen vinden

Dat heet een rolgordijn prop. Daar kan je op googlen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 14:15

MoonWencke schreef:
MoonWencke schreef:
Draai ik het om voor de zoon van een vriendin van mij :D

Woont er hier een Bokker in de buurt van een ToyChamp in Arkel, Arnhem, Bergen op Zoom, Gronsveld, Kerkrade, Rotterdam, Roermond, Veenendaal, Zaandam of Zwolle die daar misschien iets kan halen en naar Duitsland op kan sturen? :o

Dankzij JPitty heb ik inmiddels het gezochte artikel in huis *\o/* Daar gaan we morgen iemand héél erg blij mee maken! Dankjewel JPitty <3

Heel graag gedaan MoonWencke! :j Kleine moeite, groot plezier! Hopelijk is de ontvanger er ook heel blij mee!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:00

Ik zoek een filmpje... was van iemand op een schimmel die haar paard had aangeleerd haar voet aan te tikken als hij genoeg had van het rijden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 16:08

Sheran schreef:
Ik zoek een filmpje... was van iemand op een schimmel die haar paard had aangeleerd haar voet aan te tikken als hij genoeg had van het rijden.

Van Lucie Klaassen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 17:01

Oehh ja, ik dacht het wel, ik kan alleen dat specifieke filmpje niet meer vinden! Misschien was het ook wel een filmpje dat ik tegenkwam omdat hij leek op een van die van haar. Maar bedankt in ieder geval! Super knap dat je dat meteen wist!

Ik denk nu dat het een jongere vrouw is met een lange paardenstaart die ook heel vriendelijk met paarden omgaat en ze ook traint, geloof ik.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 17:52

Sheran schreef:
Oehh ja, ik dacht het wel, ik kan alleen dat specifieke filmpje niet meer vinden! Misschien was het ook wel een filmpje dat ik tegenkwam omdat hij leek op een van die van haar. Maar bedankt in ieder geval! Super knap dat je dat meteen wist!

Ik denk nu dat het een jongere vrouw is met een lange paardenstaart die ook heel vriendelijk met paarden omgaat en ze ook traint, geloof ik.

Ik heb het filmpje ook langs zien komen, en Lucie is een goede kennis dus haar filmpjes zie ik meestal wel. Maar ik ga even hard nadenken.