Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:50

Als je dat kan (of wil) besteden hoeft kleding ook niet alleen maar nodig te zijn. Dan kan je gewoon shoppen voor de leuk. Prima toch. Ieder zn hobby.

Urbanus

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:53

Aan mezelf geef ik meer uit. := en 200 hoeft niet op natuurlijk. Maar we hadden steeds gesteggel en weinig overzicht.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:19

Kledij staat bij mij niet op de prioriteitenlijst. Heb zelf bv maar 1 paar winterschoenen omdat ik toch altijd dezelfde aan doe :=

Denk dat hier 200 euro een jaarbudget is per kind ( wel zonder schoenen)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:25

Ik heb geen schoenentic, maar wel outfits waar alleen dat ene paar onder kan. Hakken, overknees, 2 paar sneakers en een soort motorlaarsjes. Ik wil nog enkellaarsjes maar verder koop ik geen schoenen meer. Ik heb nog wel dr Martens etc maar eigenlijk draag ik alleen nog K&S, Twinset en SVNTY.

En ach, mijn viking geeft niks om kleding dus ik heb een dubbel budget. :=

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:26

Budget is ieder voor zich natuurlijk.
Ik koop gewoon wat nodig is.
Hier in de buurt zijn altijd wat leuke kledingbeurzen waar ik goed kan scoren. Soms met de kaartjes er nog aan.

Ik heb een billenschuiver, dus ik weiger meer dan 5 euro voor een broekje te betalen. Binnen een paar keer krijg ik het niet meer schoon of is het stuk als we veel buiten zitten.

Gelukkig heeft ze nu het lopen aardig onder de knie.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:30

Ik heb geen budget.
De ene maand koop ik fkink en de andere niets. Maar 2400per jaar gaat mij ook te ver. Ik kan het wel missen maar vind het zelf overdreven. Gelukkig heeft ieder zo zijn hobby :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 20:31

Hoeft en gaat idd ook niet altijd op.
Maar het gaat best hard hoor. Hoef je echt niet alleen jurkjes van €80,- voor te kopen.
Maar haal een keer rompers/sokjes/etc. Zo 40€ Is er weg.
Om de 3 maanden schoentjes. Keertje regenlaarsjes. Keertje sandaaltjes. Er is sale en je haalt wat een maatje groter alvast. Kind krijgt groeispurt.

Als ik kijk naar deze maand: Schoentjes 60€. Jurkje PB sale 20,-. Vestje 50,- longsleeve 32,-. Waterschoentjes 15,-
Zit je er al bijna aan.

En dan ben ik zwanger en voor baby wat in de sale gehaald: 3 vestjes van Tartine et Chocolat 90,-, 2 pakjes PB en truitje 45,- Nog 12 PB rompers van marktplaats 25,-

En dan heb je snel nog een keer wat haarstrikjes die op zijn. Is misschien 10/15€ maar het gaat er wel uit.

Voor mijzelf ga ik 2/3keer per jaar goed los en geef dan ook wel echt wat uit. Gelukkig sponsort moeders ook nog behoorlijk mijn kledingkast (en van de kleinkinderen) :+

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:35

Hier komen er ook weer een tweetal markten aan waar altijd veel kinderkleding en speelgoed te koop is dus dan ga ik mooi even kijken wat er tussen hangt. Al is het maar buitenspeelkleding.

Nieuwe kleding geef ik ook niet veel aan uit en ze hebben ook niet echt veel eigenlijk. De oudste had afgelopen jaar denk ik 5 broeken, 6 shirts, een vestje en dan nog een paar rompers. Ze groeit ook gewoon niet zo hard dus dat helpt wel. Het is meestal echt 1 maat per seizoen. En alles wat nog goed is word weer doorgeschoven naar de jongste wat ik dan aanvul waar nodig. Gok dat er qua kleding en schoenen momenteel zo’n €350 per jaar uitgaat voor de meiden. Ikzelf ben nog veel goedkoper net als mijn man.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:44

Inderdaad ieder z'n hobby := en ach, wat is overdreven. Ik zal ook niet iemand aanspreken op te weinig uitgeven en toen ik mijn paard nog hier had was dat mijn hobby, dan was de stalling 200 en moest ie nog vreten ook :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 20:48

Hier stalling alleen al 480,- per maand kwijt :wow:
Dan valt die kleding wel weer mee :D

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:54

_lautje_ schreef:
Hier stalling alleen al 480,- per maand kwijt :wow:
Dan valt die kleding wel weer mee :D

Oh wow. Dat is wel een dure stalling.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:03

Ik gok zo rond de 600 euro per jaar kleding en schoenen alles bij elkaar.
Stalgeld is hier 0,- paarden aan huis maar natuurlijk daardoor wel andere hypotheek en kosten aan hooi enz.
Mn eigen kleding ik gok 75 euro per maand, ben maar saai, veel only vero moda enz geen dure kleding.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:08

Ik heb ongeveer

20 longsleeves.
10 truien en vesten retour Z8 etc.
Borgvest van Z8
2 trainingsjasjes van b nosy en retour
2 winterjassen 1 van tommy en 1 van sir oliver
7 x xxs slim jeans van name it.
5 joggings van Z8
Minimaal 15 boxers vingino
10 tot 15 witte basis t shirts als ondergoed.
6 pyjamas
3 paar schoenen
1 paar regenlaarzen
1 paar gevoerde laarzen

Dit is wat ik nu heb en komt alleen nog wat van quapi en b nosy bij. 2 of 3 setjes of zo.

Ik ben geen stalgeld kwijt.

Alleen zijn supplementen en hoefsmid etc.

Kleding gemiddeld 250 a 300 per maand voor kids

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 21:20

Ja duurste omgeving van Nederland. En hele fijne stalling :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:43

lieveli schreef:
Inderdaad ieder z'n hobby := en ach, wat is overdreven. Ik zal ook niet iemand aanspreken op te weinig uitgeven en toen ik mijn paard nog hier had was dat mijn hobby, dan was de stalling 200 en moest ie nog vreten ook :=

Overdreven voor mezelf. Wat een ander doet maakt mij echt niet uit. :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:51

_lautje_ schreef:
Maar het gaat best hard hoor. Hoef je echt niet alleen jurkjes van €80,- voor te kopen.
Om de 3 maanden schoentjes. Keertje regenlaarsjes. Keertje sandaaltjes. Er is sale en je haalt wat een maatje groter alvast. Kind krijgt groeispurt.

Als ik kijk naar deze maand: Schoentjes 60€. Jurkje PB sale 20,-. Vestje 50,- longsleeve 32,-. Waterschoentjes 15,-
Zit je er al bijna aan.

En dan ben ik zwanger en voor baby wat in de sale gehaald: 3 vestjes van Tartine et Chocolat 90,-, 2 pakjes PB en truitje 45,- Nog 12 PB rompers van marktplaats 25,-

En dan heb je snel nog een keer wat haarstrikjes die op zijn. Is misschien 10/15€ maar het gaat er wel uit.

Voor mijzelf ga ik 2/3keer per jaar goed los en geef dan ook wel echt wat uit. Gelukkig sponsort moeders ook nog behoorlijk mijn kledingkast (en van de kleinkinderen) :+

Dat is gewoon heel erg persoon verschillend.
Ik heb onlangs 5 rompers voor 15 euro kunnen scoren.. nieuw :) die gaan best een tijd mee :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:53

Hier geef ik ook bij lange na geen 600€ uit, vind ik ook niet nodig.
Maar hij loopt er wel wijs bij :Y) en hij zit elke dag onder de modder en het doet dan toch een beetje pijn als z’n dure mooie kleertjes in de modder verdwijnen :o laat staan als er een vermogen in zit :')

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:53

_lautje_ schreef:

Zit je er al bijna aan.

Dat is waar van die kleine dingetjes.

Koop een paar basics zoals pyjama's sokken en witte t shirts die ik als ondergoed gebruik. Gaat evengoed hard.

Ik vind het alleen maar knap als iemand met een budget van een paar honderd euro per jaar een kind kan kleden. Schoenen en jassen vind ik altijd al een flinke kostenpost.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:55

Als je wil hoeft het je zelfs niks te kosten... ik krijg iig van alle kanten tassen vol kleding zonder dat ik ergens om vraag. Zou ip niet eens wat hoeven kopen :+

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:00

verootjoo schreef:
Als je wil hoeft het je zelfs niks te kosten... ik krijg iig van alle kanten tassen vol kleding zonder dat ik ergens om vraag. Zou ip niet eens wat hoeven kopen :+

Dat doe ik alleen bij andere :')

Nog nooit kleding gehad. Maakt ook niet uit want heb ook liever nieuwe kleding maar ook geen mensen in omgeving die dat zouden geven zeg maar.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:00

verootjoo schreef:

Whaha beter :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 22:07

Ja jassen is ook zoiets...
Voor Een beetje nette waterdichte winterjas is 80€ zo uitgegeven.
Heb gelukkig vorig jaar in de sale een MR jas gekocht die ze afgelopen winter al wat heeft gedragen en deze winter zeker nog past (en wellicht volgend jaar ook nog). Daarna hoop ik dat onze tweede er straks ook weer twee winters mee doet. Gelukkig is de kwaliteit zo dat dat kan.

Ik krijg ook wel eens wat, maar is vaak toch niet mijn smaak. Behalve van mijn zus. Daar krijg ik ook veel van en eigenlijk altijd goed.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:11

Wat niet mijn smaak is doe ik weer weg naar de zak van max ofzo. En haal er uit wat ik wel acceptabel vindt :P

En zo kom ik ook aan meerdere jassen want ik kom echt niet uit met maar 1 winterjas.

Een goede winterjas heb ik tot nu toe steeds aan het einde van de winter gekocht voor de helft van het geld.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:11

Ja rompers kocht ik dan ook van de Hema. Op een geven moment weet je er dat 3 voor de prijs van 2 komt en dan sloeg ik in. En die zaten hier prima. (Dunnere elastische)

Het is voor mij uit principe hoor. Ik weiger onnodig teveel uit te geven. Maar dat is ook met tanken bijv. Ik pak toch de goedkoopste pomp als het even kan!

Winterjassen heb ik dit jaar 2 van McGregor gekocht voor 50,- faillissementsverkoop.. en ik vermoed dat ze die volgend jaar weer past. Met de laatste winterjas ook 2 jaar gedaan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 22:22

Ik tel het gewoon niet, zit nog in de ontkenningsfase denk ik.