Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 11:58

Ja 50 euro voor 14 boeken nieuw á 60 euro p st. lijkt mij niet teveel gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:49

Was dat bod niet per boek dan?
Volgens mij verkopen boeken beter via bol.com dan via Marktplaats. Volens mij verouderen ze ook snel, wat de verkoop nog meer bemoeilijkt.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 16:57

Voor studieboeken heb ik als koper goede ervaringen met Bookmatch. Nu weet ik niet wat je daar als verkoper als bemiddelingskosten betaalt. Ik heb al mijn studieboeken nog.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 20:56

Bol.com is voor boeken te verkopen idd beter dan marktplaats. Wat ik daarbij wel heel erg vervelend vond was dat ik een keer een koper uit België had en zelf voor de extra verzendkosten kon opdraaien.. En je houdt er al niet veel aan over omdat bol ook een deel inpikt.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 10:30

Ik had een grasmaaiertje op Tweedehands staan, staat er echt al maanden op.
Vorige week ineens reactie en dat ging vrij goed, afspraak gemaakt en dan pas adres gegeven.
Uur van afspraak verloopt, 10 minuten verder, 20 minuten verder, halfuur.
Berichtje gestuurd of ik mijnheer nog mocht verwachten?
Stuurde hij terug dat het voor deze week zal zijn, want hij werd voor het werk opgeroepen. Heb hem teruggestuurd dat het fijn was geweest om dat wat eerder te weten, maar geen probleem voor deze week. Ben is curieus of hij nu morgen wel gaat komen opdagen.
Heb er al een raar gevoel bij, want een exact uur afspreken was ook al zo omslachtig.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:36

Hallo, Deze vraag is al vaker gesteld denk ik maar vroeg me af hoe het zit met een betaalverzoek via marktplaats? Iemand zou graag via deze weg het geld willen overmaken. Is het vertrouwd om te doen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:01

Ja werkt heel handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:02

Chantaliiejj schreef:
Hallo, Deze vraag is al vaker gesteld denk ik maar vroeg me af hoe het zit met een betaalverzoek via marktplaats? Iemand zou graag via deze weg het geld willen overmaken. Is het vertrouwd om te doen?

Ik vind het heel fijn om het fysieke rekeningnummer&naam even door de zoekmachines te halen.
Dat krijg je niet via een betaalverzoek.

Buyer beware!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:52

Chantaliiejj schreef:

Ja, kost alleen 0.40 extra en duurt aantal dagen voor je het geld bijgeschreven hebt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:56

Ik heb het altijd de volgende werkdag op mijn rekening staan.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:18

Ik vind betaalverzoek heel fijn.
Als verkoper weer je zeker dat je het krijgt (de volgende werkdag) en als koper weet je zeker dat verkoper niet kan zeggen dat het geld niet ontvangen is.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 04:24

roxiie schreef:
14 boeken samen voor 50 euro? Of voor 1 boek 50 euro?

Nee alle 14 voor 50. Ze heeft een bod gedaan voor 45 en dat heb ik geaccepteerd. Ze wil wel graag dat ik ze postuur ondanks het gewicht en dan de hoge verzendkosten (die zij ook betaalt)

Dus al met al toch een reële handeling

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 18:52

We krijgen volgende week een nieuwe bank dus onze huidige bank staat op marktplaats. We hebben niet echt een richtprijs en mensen mogen bieden. Aangezien de nieuwe bank maandag komt, heb ik in de advertentie gezet dat deze bank zaterdag of zondag opgehaald mag worden. Ik had inmiddels een bod van €60 en vond dat prima maar was in afwachting van een verdere reactie. Ondertussen kreeg ik nog een berichtje van iemand waarop ik reageerde dat ik in onderhandeling was met iemand die €60 had geboden, waarop ze reageerde: "Voor €50 haal ik hem vanavond op". Ja tr*t, alsof je mij daar een plezier mee doet. Naast het feit dat in de advertentie staat dat de bank zaterdag of zondag opgehaald kan worden vind ik het ronduit onbeschoft om van mij te verwachten dat ik een onderhandeling met een ander staak om de bank aan haar te slijten.
Daarna kreeg ik nog een berichtje van iemand: "Voor €25 haal ik hem vanavond op". :evaw:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:21

Je hebt Er altijd wel een paar die het proberen idd

Ik had ook weer goud hoor :')
Ik had ooit standaard Alleen mail en berichtjes op mp als contact
Blijkbaar kan dat niet meer en stond mijn telefoonnummer bij al mijn advertenties
1 van die advertenties is een sport BH en Jawel
Natuurlijk Krijg ik een appje van ene Michael, dat hij die sport BH wel bij me uit wil komen trekken :')

Blokkeer>verwijder> pas advertenties aan

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 20:09

Ik kreeg zaterdag een bericht dat iemand interesse had in Anky Beugelriemen en nog een frontriem.
Prijs overeen gekomen, mijn adres gegeven en een afspraak gemaakt voor vanavond 19.00 uur.

Ik had nog een berichtje gestuurd en dat is wel gelezen en geen antwoord meer en tot op heden heb ik nog niemand gezien .
Persoon in kwestie heeft van de 3 beoordelingen 2 slechte wegens niet nakomen afspraak dus ik denk dat ik pech heb.

19.40 en niemand gezien. Ook geen bericht.
Heel irritant {:)-:(

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 09:12

Xanthippe schreef:
Ik had een grasmaaiertje op Tweedehands staan, staat er echt al maanden op.
Vorige week ineens reactie en dat ging vrij goed, afspraak gemaakt en dan pas adres gegeven.
Uur van afspraak verloopt, 10 minuten verder, 20 minuten verder, halfuur.
Berichtje gestuurd of ik mijnheer nog mocht verwachten?
Stuurde hij terug dat het voor deze week zal zijn, want hij werd voor het werk opgeroepen. Heb hem teruggestuurd dat het fijn was geweest om dat wat eerder te weten, maar geen probleem voor deze week. Ben is curieus of hij nu morgen wel gaat komen opdagen.
Heb er al een raar gevoel bij, want een exact uur afspreken was ook al zo omslachtig.

De mijne is gelukkig goed afgelopen.
Mijnheer is gisteren geweest. Hij had voorgesteld tussen 18 en 19u, ik had 17u30 gevraagd. Bericht was niet meer gelezen, dus ik verwachtte er niets meer van. Om 18u toch een bericht gestuurd, niets terug gehoord. Om 18u40 stond hij ineens voor de deur. Vriend laten opendoen, laten zeggen dat mijnheer naar achteren kon komen, maar dat hij eerst de hond zou binnenzetten (wist hij gelijk dat er een hond was). Vriend zei ook al dat het nogal een raar type was.
Mijnheer heeft het ding niet getest, niet open gehad en zo meegenomen voor mijn minimumprijs. Lekker makkelijk, hoop alleen dat hij dadelijk niet met klachten afkomt dat het niet werkt ofzo (doet het wel hoor, maar iets meenemen zonder te testen?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:33

Iemand die een deken te koop had en er een richtprijs bij had staan met daarbij “mag weg voor een goed bod” en de bieden-functie uit heeft gezet. Ik had mijn bod via een berichtje gestuurd, blijkt de prijs toch vast te zijn... waarom zet je dat er dan niet direct bij :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:41

Ik heb bamboe gratis af te halen staan, wel zelf uitgraven. Afgelopen zondag kwam er iemand bamboe ophalen, zie ik nu dat er ook plots zwart siergras verdwenen is waar ik 3 pollen van had staan en erg trots op was omdat ik het zo mooi vind! :Y)
Nieuw is dat gras rond de 10 euro per polletje, en dit waren al mooie grote volgroeide volle pollen..
Dus ik heb die meneer een berichtje gedaan, hij had inderdaad 2 pollen meegenomen. Dacht dat dat ook bamboe was.. Niet helemaal de bedoeling.. Hopen dat het goed opgelost gaat worden..

Net ook een speelgoedkeukentje verkocht via marktplaats, mevrouw had het bedrag helaas niet gepast mee en ik heb geen wisselgeld in huis (zelfs spaarpot van dochter nog open getrokken (het geld van verkocht speelgoed gaat daar ook in tenslotte) maar ook daar zat niet genoeg wisselgeld in.. Uiteindelijk is ze weg gegaan met het keukentje, en ga ik het wisselgeld maar aan haar overmaken/ overboeken :Y)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:51

zo had ik mijn mentuig meegegeven mensen woonden niet super ver hier vandaag erg leuke mensen.
wouden het tuig ook wel later op de week ff oppikken. ik zei mag het ook wel overmaken hoor.. zelfde dag geld nog op mijn rekening ging toch nog om 150 euro

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:49

Wij gingen laatst een PS4 ophalen voor mijn broertje, hebben een uur gereden en zijn werk liep iets uit. Geen probleem, wij waren door file ook iets later. Staan we daar opgegeven moment te wachten en er komt maar niemand aan. Geen licht, helemaal niets. Hebben een uur staan wachten en net toen ik zei dat we weg gingen als er de volgende 5 minuten niemand kwam, ging er een licht aan. Wij aanbellen, doet het zusje open. Die wist van niets, de jongen zelf 100x gebeld, die nam niet op. En wij konden helemaal niets. Konden we weer naar huis... ik was woest.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:57

dat is wel echt schofterig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:32

_O- Het siergras wordt terug gebracht, het was hem te duur om over te nemen! :+

Dat van die PS4 is inderdaad erg jammer, ik denk dat als je hem had willen laten verzenden je ook bedrogen uit zou zijn gekomen dus wat dat betreft geluk bij een ongeluk.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:25

Ik verkoop een elektrische borstkolf. Zo goed als nieuw. Nieuwprijs is €99, ikzelf heb er 2 maand terug nog €130 voor gegeven. Had iemand een gezocht zoekertje staan voor net dezelfde kolf die ik verkoop. Ze wou er wel €15 voor geven, maximum €20. Nou wat denk je zelf. :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:28

DeMolenhoek schreef:
Ik verkoop een elektrische borstkolf. Zo goed als nieuw. Nieuwprijs is €99, ikzelf heb er 2 maand terug nog €130 voor gegeven. Had iemand een gezocht zoekertje staan voor net dezelfde kolf die ik verkoop. Ze wou er wel €15 voor geven, maximum €20. Nou wat denk je zelf. :')

Reageer terug dat ze voor dat bedrag de verpakking mag hebben :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 17:01

Waarom heb je 130 betaald als de nieuwprijs 99 is? :+