Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:42

Toen ik in Zwolle was voor een concertje kreeg ik ook op mn kop dat ik aan het roken was onder overkapping. Steekt hij vervolgs zelf een peuk op. Behalve dat vind ik het echt ontzettend mierengeneuk, de wind kan letterlijk overal heen onder die overkapping, het is niet alsof je echt binnen staat :+

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:24

Ik ben heel blij met het nieuwe busstation. Minder lang wachten op de bus, omdat hij er al op tijd staat en ik hoef minder ver te lopen :P Ik ga namelijk naar Windesheim en nu hoef ik niet heel dat station meer door :) Het enige wat ik wel vond is dat ik dus de bus vanaf Windesheim nam naar het station en dat de bocht best wel krap was voor de bus om dus op dat busstation te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:35

Sheehan schreef:
Toen ik in Zwolle was voor een concertje kreeg ik ook op mn kop dat ik aan het roken was onder overkapping. Steekt hij vervolgs zelf een peuk op. Behalve dat vind ik het echt ontzettend mierengeneuk, de wind kan letterlijk overal heen onder die overkapping, het is niet alsof je echt binnen staat :+

Ja de wind blaast het overal naartoe maar voor niet rokers is het echt een enorm verschil als 10 mensen verdeeld over het perron staan te roken of alle 10 op 1 plekje. Ik ruik het meteen en spreek er ook fanatiek op aan.

Gratis tip van de dag; e-smokers vallen bij de ns onder het rookbeleid. Dus ook daarmee in de rookzone gaan staan.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:36

ik snap het ook wel, maar zet dan ff een bordje neer of maak er een rookzone. of ik kijk giga met mijn neus en is die rookzone er gewoon... dat kan ook nog

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:40

Ladybird schreef:
Amber_anne schreef:
Ben ook weer elke keer verbaasd hoeveel blokkers er uit kampen komen :+

De bussen op Zwolle nog niet hoeven nemen gelukkig

Ik heb het gecheckt, maar ik kon precies 1 blokker in Kampen vinden :D :+

Merk het vaak door dingen die gezegd worden over de stations :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 00:17

:= heel veel chauffeurs roken... ik ook... heb uit voorzorg al een paraplu in de tas gegooid en ga bij regen in de luwte van een bus staan. En als passagiers me daarop gaan aanspreken na een lange stressvolle rit vreet ik ze op gok ik _-:(

Onder de overkapping mag idd niet.. bij mij onder de plu wel :+ mobiele overkapping

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 07:44

Ik rook niet en sta graag droog... maar sta toch vaak naast een hokje of overkapping omdat... juist ja rokers dus heel vaak roken in het hokje of onder de overkapping en ik daar last van heb.

Niet voor te stellen als roker wellicht, maar die lucht draagt écht ver, om nog maar niet spreken over het feit dat redelijk vaak er geen rekening word gehouden in welke windrichting er word gerookt :7

Er zijn mensen die wél rekening houden met niet rokers en even vragen of er iemand last van heeft of duidelijk zo gaan staan dat ze het minst overlast veroorzaken, maar die zijn toch wel in de minderheid.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:20

Van die mensen die in plaats van 4 of 5x met hun parfumflesje hebben gespoten, gewoon het hele flesje over zichzelf gegooid hebben. Mijn hemel, ik verdraag die heftige geuren echt niet s’morgens. :roll: :') (en deze is echt heftig, stapt voorin de bus in. Ik zit helemaal achter en de geur komt gewoon tot hier..)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:31

4 Of 5 keer? :? Ik vind 1 keer al sterk genoeg

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:42

Ik zelf spuit 2 á 3x. Hals + pols.. Dit was een schatting want de een doet er 2 met een sterk luchtje, de ander met een bodyspray doet er 4. Of in dit geval het hele flesje. Ik snap dat je lekker wilt ruiken, dat wil ik ook, maar dit was gewoon to mutch :=

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:57

Ineke2 schreef:
Ik rook niet en sta graag droog... maar sta toch vaak naast een hokje of overkapping omdat... juist ja rokers dus heel vaak roken in het hokje of onder de overkapping en ik daar last van heb.

Niet voor te stellen als roker wellicht, maar die lucht draagt écht ver, om nog maar niet spreken over het feit dat redelijk vaak er geen rekening word gehouden in welke windrichting er word gerookt :7

Er zijn mensen die wél rekening houden met niet rokers en even vragen of er iemand last van heeft of duidelijk zo gaan staan dat ze het minst overlast veroorzaken, maar die zijn toch wel in de minderheid.

Dit inderdaad. Zo vaak als het regent, word ik nat geregend omdat ik naast het hokje moet staan wachten omdat een roker lekker in dat hokje staat te paffen. Fijn...
En dan zeggen dat je je niet aan moet stellen of me raar aan gaan kijken, maar ik krijg echt geen lucht bij een roker in de buurt, barst in hoesten uit, etc.

Ik weet ook niet of het mag? In zo'n bus- of tramhokje roken?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:25

Ineke2 schreef:

Ik ga ook echt niet uitrekenen hoe ik moet gaan staan zodat het de ander kant op waait hoor.. :') Meen je dit nou?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:26

Shaggy09 schreef:
Ineke2 schreef:

Ik ga ook echt niet uitrekenen hoe ik moet gaan staan zodat het de ander kant op waait hoor.. :') Meen je dit nou?

Je hoeft het niet uit te rekenen. Je ziet toch hoe je rook wegwaait? :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:27

Ik vraag het altijd als het regent of ik ga er zelf naast staan. Maar in Zwolle is letterlijk een mega overkapping, je staat daar gewoon buiten met een dakje boven je hoofd. Als iemand onder een portiek staat te roken ga je toch ook niet zeuren :') Sorry maar dat vind ik zelf echt onzin

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:03

Shaggy09 schreef:
Ineke2 schreef:

Dat is geen hele lastige "rekensom" hoor. Je kijkt gewoon welke kant de wind op staat. En is het zo moeilijk om daar even rekening mee te houden?Je vergifitgd iemand anders en diegene kan er op dat moment ook veel last van hebben. Meen je nou dat je dat niet boeit?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:15

Jeetje zeg, moraal ridders. “Vergiftigd.” Oke het is niet goed voor je, maar auto’s, gebouwen enz stoten ook slechte stoffen uit.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:18

Ik snap echt niet dat mensen er geen rekening mee houden. Ik rook, en ik ga altijd buiten een bushokje staan en op het station in het rokersgedeelte. Soms sta ik samen met niet-rokende vriendinnen en die staan in het bushokje en ik er naast. Ik kijk dan weer niet waar de wind waait. Misschien kan ik daar nu weer wel op gaan letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:22

SavannahNx schreef:
Ik snap echt niet dat mensen er geen rekening mee houden. Ik rook, en ik ga altijd buiten een bushokje staan en op het station in het rokersgedeelte. Soms sta ik samen met niet-rokende vriendinnen en die staan in het bushokje en ik er naast. Ik kijk dan weer niet waar de wind waait. Misschien kan ik daar nu weer wel op gaan letten.

Toen ik nog rookte lette ik er altijd op niet te dicht bij anderen te gaan staan en dat ze niet door de wind alsnog vol in mijn rook stonden. Toppunt was echter een keer toen ik op een lege halte stond, er een dame veel en veel te dicht in mijn bubbel kwam staan en toen heel overdreven begon te kuchen en proesten en dat IK maar even ergens anders moest gaan staan. :j
Whahaha ja dikke doei dus, gekkie. De zeldzame keer dat ik nu op een halte sta kijk ik zelf aan welke kant ik het beste kan gaan staan. Degene die rookt heeft net zoveel recht op die bewuste stoeptegel te staan als de niet roker, rekening houden met ELKAAR werkt 2 kanten op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:48

Sheehan schreef:
Jeetje zeg, moraal ridders. “Vergiftigd.” Oke het is niet goed voor je, maar auto’s, gebouwen enz stoten ook slechte stoffen uit.

Nou ja, moraalridder... Ik ben een verstokte roker geweest maar ik vond het een kleine moeite om rekening met een ander te houden.

Zelf ben ik niet zo lastig maar als ik mijn kind bij me heb, wel. Dan vraag ik of ze even buiten willen roken maar eerlijk, de keren dat ik het heb moeten vragen zijn op 1 hand te tellen. Vrijwel alle rokers blijven uit de buurt van kinderen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:20

MarcoBorsato schreef:
Sheehan schreef:

Nou ja, moraalridder... Ik ben een verstokte roker geweest maar ik vond het een kleine moeite om rekening met een ander te houden.

Zelf ben ik niet zo lastig maar als ik mijn kind bij me heb, wel. Dan vraag ik of ze even buiten willen roken maar eerlijk, de keren dat ik het heb moeten vragen zijn op 1 hand te tellen. Vrijwel alle rokers blijven uit de buurt van kinderen.

Ik ben zelf ook het type dat oplet op andere mensen, maar ik vind dat sommige mensen ècht kunnen overdrijven :')

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 18:16

De buschauffeur heeft haast... Keihard over hobbels en vervolgens keihard op de rem voor een auto van rechts. Zeer comfortabel

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 19:37

Bowo schreef:
De buschauffeur heeft haast... Keihard over hobbels en vervolgens keihard op de rem voor een auto van rechts. Zeer comfortabel

Kijkt vermoedelijk formule 1 en had misschien die ambities ook :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:57

:+ it wasn't me...

Ik heb het afgelopen jaar wel 1x echt hard op de rem gestaan. Mafklapper met een racefiets die ineens achter de bosjes vandaan kwam terwijl ik net wilde afslaan. Ging net goed... hij had inderdaad voorrang maar ik kan daar geen fietsers op hoge snelheid zien aankomen door die stomme struiken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:06

Shaggy09 schreef:

Eh ja dat meen ik serieus. Uitrekenen hoe de wind staat hoeft niet, dat voel je en met rook kun je het zelfs zien joh waar het heen waait.

Sheehan: moraalridder? Ik noem het gewoon rekening houden met een ander. Als roker kies je er zelf voor om extra vergiftigd te worden, daar hoeft een ander dan weer geen ( extra) last van te hebben toch?

Wat ik aandraag is een kleine moeite om te doen als roker :j
Net als niet even snel de sigaret vast aan te steken op de roltrap naar buiten en dus fijn een paar walmen uit te blazen direct naar de mensen die achter je aan komen op die roltrap. Echt enorm asociaal is dat gewoon.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:09

Ik houd uiteraard rekening met waar ik ga staan roken daar niet van. Maar ik weet uit de praktijk dat de wind, welke kant die dan ook op staat, nog steeds de kant op kan waaien waar je juist tegen in bent gaan staan.
Ik probeer wel altijd de andere kant op te blazen maar dit heeft dus ook niet altijd nut. :P

Edit: Sorry hoor Ineke, maar je kan ook overdrijven. 'Enorm asociaal' vind ik echt niet op gaan hier.
Laatst bijgewerkt door Shaggy09 op 01-03-19 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt