Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:34

maava schreef:
Dan gaan ze nog verder terug in de bloedlijn totdat ze weer verder kunnen.

Klinkt grappig, alsof je het over hondenfokkerij hebt....

Britta31

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:36

Compleet met inteelt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:52

Renaatt92 schreef:
Waarom kleurt je urine bruin door antibiotica tegen een urineweginfectie?

Plat gezegd, vanwege de verhoogde concentratie aan afvalstoffen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:19

Ik wil wel graag een vleermuiskast aan mijn huis, maar als ik een beetje zoek vind je nog best een verscheidenheid aan kasten, bv voor verschillende soorten.

Wie / welke instantie zou ik het beste kunnen benaderen voor een gedegen advies?
Ik woon in Boekelo (nabij Enschede), en ik neig naar Landschap Overijssel aangezien die dichtbij een nieuwe vleermuis toren aan het aanleggen zijn. Ik kan echter op hun site niet echt aanknopingspunten voor de gewone burger vinden. Wel als ik een boerderij zou hebben en mijn erf kek verantwoord wil aanleggen, maar ja, ik heb gewoon een 2-onder-1-kapper :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:06

Zou ik mijn 500 euro nog terugkrijgen van Zalando? -O-

Ik had schoenen voor een bruiloft besteld, en wat kleding. Maar ik ben gewoon te klein voor de maat XS, dus er moest een hoop terug. In totaal voor ongeveer 500 euro.
Nu is het 14 dagen geleden dat ik dit verzonden heb, maar Zalando zegt het pakket niet ontvangen te hebben. Ik moet nog een week wachten in de hoop dat ze het ontvangen, en dan maar weer bellen.
Post NL zegt dat Zalando zelf verantwoordelijk is, omdat het een antwoordnummer betreft.

Zalando zegt aan de telefoon dat ik over een week dan een formulier kan krijgen waar ik de details van de bestelling en mijn eigen gegevens moet invullen, en dan gaan ze kijken of ik mijn geld terug kan krijgen... Wat nou of?! Ik heb het toch netjes teruggestuurd? Er zweeft verdorie een maandloon rond ergens...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:12

Als ik een pakket terug stuur naar Zalando of iets dergelijks krijg ik altijd een briefje met verzendbevestiging bij het postkantoor. Heb je dat niet gekregen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:14

Die heb ik wel, maar omdat het een antwoordnummer is en de pakketten bij post nl niet individueel gescand worden kan ik hem niet volgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:16

Volgens mij kun je die codes ook volgen? Beginnen met een S?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:17

Deze dus niet omdat het om een antwoordnummer gaat. Kan alleen zien dat post nl hem ontvangen heeft.
Post nl zegt dat zalando verantwoordelijk blijft voor de zending.
Edit:
Dit is de code:
3SEAGK005977176
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 25-07-16 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:17

Maar met dat briefje kun je toch bij Zalando bewijzen dat je het pakket verstuurd hebt?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:20

Inderdaad. Maar zij willen dat ik blijf wachten.
Maar heb net voor de zekerheid ook nog even gemaild, dan heb ik alles ook zwart op wit.

Op zich vind ik wachten niet erg, maar het is een behoorlijk bedrag, dus wil het een beetje warm houden. En stiekem wil ik mijn geld nu wel terug, omdat ik mijn auto wil laten fixen en daar heb ik dat geld voor nodig:p nou kan dat wel wachten, maar auto staat nu zo nutteloos te wezen voor de deur...

Ben een beetje ongerust, omdat het in het verleden altijd binnen een week afgerond was.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:25

eilleen333 schreef:
Deze dus niet omdat het om een antwoordnummer gaat. Kan alleen zien dat post nl hem ontvangen heeft.
Edit:
Dit is de code:
3SEAGK005977176

Dat kan dus wel:
http://www.postnl.nl/klantenservice/vee ... olgen.html

Ik denk dat als je kijkt dat je ook nog ziet dat er meerdere bolletjes zouden moeten om daarna te komen. Dit betekend gewoon dat het ergens vast zit in het systeem.

Wat zegt de postnl er zelf over?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:28

Veulen84 schreef:
eilleen333 schreef:
Edit:
Dit is de code:
3SEAGK005977176

Dat kan dus wel:
http://www.postnl.nl/klantenservice/vee ... olgen.html

Ik denk dat als je kijkt dat je ook nog ziet dat er meerdere bolletjes zouden moeten om daarna te komen. Dit betekend gewoon dat het ergens vast zit in het systeem.

Wat zegt de postnl er zelf over?

Uit de mail van Post nl:
Citaat:
. U kunt de status van een zending naar een antwoordnummer niet altijd volgen via postnl.nl omdat wij deze zendingen bezorgen via een apart kanaal. Zendingen worden voor een bepaalde tijd opgeslagen en dan in een keer aangeboden bij de antwoordnummerhouder. Dat is in dit geval Zalando. Deze zendingen krijgen geen individuele afleverscan omdat ze gezamenlijk worden aangeboden.

U heeft kosteloos een pakket verzonden naar het antwoordnummer, dat betekent ook dat de ontvanger Zalando verantwoordelijk blijft voor de zending. Wij hebben met Zalando de afspraak dat zij vragen over zendingen die retour worden gestuurd zelf beantwoorden. Ik raad u daarom aan om contact op te nemen met de klantenservice van Zalando. Zalando kan dan aan ons vragen om een onderzoek op te starten naar waar de zending is en u na afloop op de hoogte brengen van de uitkomst. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:34

Dan zou ik nog maar eens wat extra druk op Zalando leggen. 500 euro vind ik geen kattepis! Dan maak je er maar een dramaverhaal van dat je je huur moet betalen oid., maar het standaard riedeltje van wacht nog maar ff een week doen ze maar bij iemand anders :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:38

Heb ze gemaild en wacht dat antwoord nog af. Stel dat ze dan ook praten over lang wachten heb ik dat in ieder geval zwart op wit.
Heb ook gevraagd naar de consequenties mocht het pakket nooit boven water komen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:48

In dat geval is Zalando verplicht om binnen 14 dagen je geld terug te betalen. Stuur een copy van je in leverbewijs per mail naar ze en wijs ze op hun wettelijke verplichting.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:36

Heb van zalando een rechtsverklaring gekregen, waardoor de retourzending alsnog behandeld kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:40

Ik vraag me af hoe vaak het nou echt voorkomt dat je wordt afgewezen op een sollicitatie omdat je een tattoo hebt (die bedekt kan worden en niet obscuur is, geen doodskoppen/bloed/etc.)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:52

Daar kom je nooit tot zelden achter, omdat je dan gewoon afgewezen wordt om algemene redenen. Iemand anders voldeed beter aan de profielvoorwaarden bijv. Tenzij een of andere sukkel je een e-mail stuurt met..

Heb even gekeken, maar dat is niks
Ten eerste eentje met een tattoo (ookal kan die bedekt worden)
En op de cv weinig ervaring met x enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:55

Op die fiets... Dus stel ik ga solliciteren met lange mouwen dan kunnen ze mij daar natuurlijk nooit op pakken, maar zou het dan echt een reden zijn om ontslagen te worden als ze er na een paar maanden achter komen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:03

Danique schreef:
Op die fiets... Dus stel ik ga solliciteren met lange mouwen dan kunnen ze mij daar natuurlijk nooit op pakken, maar zou het dan echt een reden zijn om ontslagen te worden als ze er na een paar maanden achter komen?

In de categorie 'dingen die je je afvraagt': waarom vragen mensen zich dit soort dingen niet af vóórdat ze een tatoeage laten zetten?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:06

Ik weet het niet precies, misschien iemand anders? :D Dat zijn dan weer details over representatie van het bedrijf, bedrijfskleding kan wel verplicht worden dus dat je een lang shirt aan moet oid. Verplicht rokken dragen mag ook. Dus ik vermoed dat ze het dan op die boeg gooien ofwel je contract wordt niet verlengt :D

Ik heb het zelf met mijn neusbel gehad. Toen was ik een guppie die deed vakkenvullen voor 8 uur in de week. En in een periode dat niet iedereen er meeliep. Och, ik heb wat lansen moeten breken :') Ik moest maar met een pleister eroverheen komen werken tijdens openingsuren. (juist ja... dat ziet er niet raar uit ofzo... En valt natuurlijk ook veel minder op dan een klein neusbelletje) Niet van plan om dat te doen, dus ben daar zélf weggegaan. Al bleef meneer beweren dat ik ontslagen was. Hahaha! Achter de kassa zat dan wel weer een morbide obese vrouw die echt heel d'r oor vol had hangen. Die sieradenwinkel was blijkbaar geen probleem.

@oomens ik denk dat dat wel een klein puntje is. Anderzijds als iemand het doet op een plek dat gewoon bedekt kan worden.. Je moest eens weten hoeveel zakenlui onder hun stropdas vól zitten :D Imo is het ook afhankelijk van het werk wat je doet. Frontdesk of backoffice. Bij dat laatste zou het echt geen hol uit moeten maken. Een volgetattoeerde punker met overal oorbellen en piercings in een 4* restaurant/hotel achter de servicebalie komt bij bepaald publiek wat afstotend achter. Dezelfde dame in een punkcafe achter de bar weer niet :) Daar verwacht je geen stijve trut met >5cm naaldhaken, opgestoken haar en keurig driedelig mantelpakje :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:11

oomens schreef:
Danique schreef:

In de categorie 'dingen die je je afvraagt': waarom vragen mensen zich dit soort dingen niet af vóórdat ze een tatoeage laten zetten?

Omdat het absurd is dat je moet twijfelen over iets wat je met je EIGEN lichaam wilt doen, omdat je anders niet aangenomen wordt. In welke tijd leven we nou?
Het gaat om het werk dat je levert, niet of dat jij een naam of een bloem op je schouder hebt staan.
In mijn ogen is dat precies hetzelfde als iemand niet aannemen omdat die rood haar heeft ofzo..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:21

amkeVH schreef:
Omdat het absurd is dat je moet twijfelen over iets wat je met je EIGEN lichaam wilt doen, omdat je anders niet aangenomen wordt. In welke tijd leven we nou?
Het gaat om het werk dat je levert, niet of dat jij een naam of een bloem op je schouder hebt staan.
In mijn ogen is dat precies hetzelfde als iemand niet aannemen omdat die rood haar heeft ofzo..

Als je graag je eigen lichaam volzet, dan lijkt mij dat je dat ook doet op die delen die helemaal alleen van jezelf zijn - die je dus kunt bedekken. Je gezicht is bijvoorbeeld ook wel van jou, maar is daarnaast ook het gezicht van een bedrijf, en in die zin lijkt het mij niet meer dan normaal dat een werkgever daar redelijke eisen aan stelt.
Tatoeages komen tegenwoordig wel bij meer mensen voor dan alleen matrozen, voetbalhooligans en motorclubleden, maar over het algemeen worden duidelijk zichtbare tatoeages nog steeds niet tot een representatieve uitstraling gerekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 16:24

oomens schreef:

Dat doe ik toch?