Het Kleding Topic - Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Het Kleding Topic - Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:35

Mooie jurk, maar ik zou inderdaad niet zo snel voor een zwarte rok gaan.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:57

Emmaa_ schreef:
Ik vind casual chic altijd zo'n verschrikkelijke dresscode.. Op zich snap ik de insteek wel (geen galajurken maar ook geen spijkerbroeken) maar het kan op zo veel manieren geinterpreteerd worden.. In principe betekent het namelijk wel dat jurken tot de knie moeten zijn etc, maar het is super afhankelijk van hoe de bruid/bruidegom het graag wilt hebben. Ikzelf vind zwart op een bruiloft eigenlijk een grote no, ook al is het alleen de rok zoals in dit geval. Weet niet hoe goed je het toekomstige echtpaar kent maar misschien even vragen wat ze er precies mee bedoelen en of ze zoiets goed zouden vinden?

Ik dacht juist altijd dat casual chic wel spijkerbroek was, maar dan met jasje en blouse. :o Dus moeilijk te interpreteren inderdaad...

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:15

Ik weet ook echt niet wat ik me er bij moet voorstellen. Ik heb het wel gevraagd, maar toen werd er aangegeven dat het niet veel uit maakt zolang je gewoon netjes komt (niet in je kloffie aankomen, gewoon even je best doen).
Dat maakt het dus nog lastiger...aangezien ik dus niet weet hoe andere het interpreteren.. ik ben verder nog nooit op een bruiloft geweest, dus ik weet sowieso niet echt hoe of wat.
Zwarte rok is voor jullie dus een no go.. hmm lastig dan..

Ik kan verder niets vinden wat mij aanspreekt. (Ala zo'n model) ik wil absoluut geen a lijn of fladderende jurk. Wel echt dit model of koker. En daarnaast ook nog doorschijnende mouwen (zoals op de foto) of 3 kwartier achtig, omdat ik het liefst geen jasje er nog over aan wil!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:24

Vind je dit iets?
Afbeelding

Is van Esprit. Ik vind dat merk eigenlijk heel leuk voor mooie en sjieke jurkjes. Vooral omdat de lengte altijd net iets langer is dan bij Only en H&M. Daardoor vind ik ze vaak gepaster voor dit soort gelegenheden.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:32

ik vind het wel gewoon kunnen hoor een zwarte rok ofzo.
ik had zelf een hele donker blauwe jurk aan op de bruiloft van me zus :j

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:47

Casual chique is een beetje vage definitie maar absoluut geen spijkerbroek hoor! Jurkje/rokje met top met mooie schoenen (hakje) is dan wel de bedoeling.

Als je op mijn bruiloft zoiets aan had gedaan had ik dat leuk gevonden hoor!
Wij hadden als dresscode iets met feestelijk en netjes (en mocht je het leuk vinden turquoise). Mijn oom kwam in een spijkerbroek met oranje overhemd en een vage kennis in een wit kanten cocktail jurk, hoede en roze pumps. Het blijft lastig de bruiloft etiquette :')

Tenzij het echt expliciet is waar het bruidspaar van houdt/om vraagt kan een spijkerbroek trouwens nooit!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:03

ElizeVdS schreef:
Casual chique is een beetje vage definitie maar absoluut geen spijkerbroek hoor! Jurkje/rokje met top met mooie schoenen (hakje) is dan wel de bedoeling.

Als je op mijn bruiloft zoiets aan had gedaan had ik dat leuk gevonden hoor!
Wij hadden als dresscode iets met feestelijk en netjes (en mocht je het leuk vinden turquoise). Mijn oom kwam in een spijkerbroek met oranje overhemd en een vage kennis in een wit kanten cocktail jurk, hoede en roze pumps. Het blijft lastig de bruiloft etiquette :')

Tenzij het echt expliciet is waar het bruidspaar van houdt/om vraagt kan een spijkerbroek trouwens nooit!

Ik bedoelde met de spijkerbroek voor mannen Casual chique. :P Niet voor de vrouwen nee.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:13

Voor mannen kan het op een bruiloft ook echt niet hoor!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:15

ElizeVdS schreef:
Voor mannen kan het op een bruiloft ook echt niet hoor!

Wat hoort er bij mannen dan bij casual chique? Volledig in pak is naar mijn idee toch eerder chique.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:52

Nette pantalon, linnen broek met overhemd (met 'gewoon' jasje). Pak zonder das. Pak ook nog wel hoor.

Officieel hoor je als man volgens de etiquette in smoking, jacquet of rokkostuum (afhankelijk van moment van de dag) te gaan.

Een gewoon pak is wat dat betreft al vrij casual dus!

Edit: bij smart casual zou een spijkerbroek mits gecombineerd met net overhemd en jasje wel kunnen. Dat is weer net minder formeel dan casual chique. Ik zou dan nog er zelf niet snel voor kiezen maar dan vraagt het bruidspaar om die stijl en is het daarom niet ongepast.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:44

Snap die dresscodes nooit zo..

Mocht ik ooit trouwen dan mogen mijn familie en vrienden gewoon komen in kleding waar ze zich prettig in voelen. Je hoeft voor mij geen pak / jurk aan te trekken als je daar een hekel aan hebt. Flauwekul..

Ik zie hier ook termen voorbij komen waar ik eerst op moet Googlen want anders heb ik geen idee in wat voor kleding ik verwacht wordt. :D

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:34

Sannens ik vind dat jurkje qua stof en model wel leuk ja! Alleen wil ik geen korte mouwen!

De meningen over een zwarte rok zijn hier dus verdeeld. Ik ga denk ik de jurk die ik liet zien wel gewoon bestellen en kijken hoe het staat. Ondertussen een beetje verder kijken, maar als het netjes feestelijk staat dan heb ik in ieder geval iets.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:35

Tienn kijk eens op de site van de bonprix hebben ze vaak wel leuke jurkjes voor een leuke prijs :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:55

Snap dat hele dressing code gedoe ook niet zo, tenzij echt thema.
Oké netjes, geen zwart en geen wit lijkt me standaard maar bij mij hoef je echt geen pak aan als je niet wil.
Maar ik neig toch al meer naar een thema dus dan wordt het anders :+

Steps heeft vaak leuke jurkjes en c&a heeft tegenwoordig ook een leuke collectie

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:39

Ik heb een galajurk gevonden die lang genoeg is. Het is een zwarte met steentjes op de borst van de bonprix. De jurk is heel mooi en chique maar... Nu twijfel ik. Ik had helemaal in me hoofd rood en had een super mooie rode jurk gevonden maar het is zo'n klap geld. Vooral omdat ik m maar 1 keer aan heb en deze zwarte die ik nu heb was een stuk goedkoper....

Edit: wat vinden jullie? Voor rood gaan en 3x zoveel betalen omdat ik het zo graag wil of voor de zwarte?
Laatst bijgewerkt door sauffi op 30-04-17 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:40

Hoi!
Ook ik heb een bruiloftsvraag.. Volgende maand mag ik de hele dag fotograferen op de bruiloft van een vriendin. Superleuk natuurlijk, alleen wat doe ik aan?! Een jurkje lijkt me niet echt handig, maar ik wil toch wel iets nets/feestelijks. Iemand hier ervaring mee of ideeën? :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:41

RM_ schreef:
Hoi!
Ook ik heb een bruiloftsvraag.. Volgende maand mag ik de hele dag fotograferen op de bruiloft van een vriendin. Superleuk natuurlijk, alleen wat doe ik aan?! Een jurkje lijkt me niet echt handig, maar ik wil toch wel iets nets/feestelijks. Iemand hier ervaring mee of ideeën? :)

Misschien een leuke jumpsuit? Of met mooi weer een playsuit?

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:43

Ja jumpsuit dacht ik ook al aan inderdaad! Kon alleen nog niet hele mooie chique vinden, vooral van die losse.. Weet jij waar ze mooie hebben?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:57

RM_ schreef:
Ja jumpsuit dacht ik ook al aan inderdaad! Kon alleen nog niet hele mooie chique vinden, vooral van die losse.. Weet jij waar ze mooie hebben?

https://www.fabiennechapot.com/clothing ... 16168.html

Ik had zelf denk ik voor zoiets gegaan, vind deze überhaupt heel gaaf haha!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:43

Als je fotografeert en niet echt gast bent is het ook zaak dat je er niet te opvallend uit ziet. Voor jezelf ook handig als je iets gemakkelijks draagt waar je jezelf mee in bochten kan vouwen voor dat ene plaatje.

Meeste fotografen die ik gezien heb dragen een nette broek en blouse of net topje.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:47

als fotograaf zou je bij mij ook in een spijkerbroek mogen komen. jij hoeft niet op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:50

Ik zou toch voor iets netters gaan dan een spijkerbroek, zou het zelf echt niet zo fijn vinden.. Ook niet als iemand niet op de foto's staat. Dat een jurkje niet handig is kan ik me voorstellen, maar een mooie klassieke jumpsuit wel. Ik vind die van Dewi heeeeel erg mooi, maar het printje is misschien wat te heftig als je niet wilt opvallen. In dat geval zou ik denk ik gaan voor bijvoorbeeld oudroze of een ander kleurtje.

Ik vind deze zelf heel mooi:
http://www.asos.com/asos/asos-jumpsuit- ... idcolumn=2

Maar die is misschien weer wat te druk. Ik heb zelf deze en ik denk dat ik die voor een trouwerij ook wel mooi zou vinden als je er een mooie blouse onder draagt bijvoorbeeld
http://www.asos.com/asos-tall/asos-tall ... idcolumn=1

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:52

Mijn vriend is ook trouwfotograaf. Die gaat gewoon in een jeans met een hemd.
Hij doet de dag zelf ook de foto's voor het trouwalbum en wringt zich vaak in hoeken en houdingen op gras, steentjes, gruizel.
Iets donkers is gewoon handig denkend aan vlekken op je broek.
Geen zwart, maar donderblauw of Marineblauw

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:25

Ik kleed mij in dress code gewoon mee. Vorige keer was dat touch of red. Dan heb ik dat ook. Je valt ook op door niet mee te doen aan dress code. En idd iets waar je wel makkelijk in beweegt. Bijvoorbeeld gewoon nette pantalon en blouse :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:26

Dankjulliewel allemaal! Ik wil inderdaad niet te veel opvallen, maar ook niet te veel uit de toon vallen (waardoor je juist weer opvalt).

Wat vinden jullie van zo'n setje? (pantalon + blazer)?
Afbeelding