Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:30

Volgens mij gaat dat toch overal zo. Bij een winkel moet je ook eerst de spullen inleveren/terugsturen voor je je geld terug krijgt... Als je het 100% zeker wil weten moet je het gewoon persoonlijk gaan terugbrengen als je daar de mogelijkheid toe hebt.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:30

suikermeisje schreef:
chimello schreef:
Ah vandaar dus. Dat vroeg ik me dus af.
De vorige scammer wilde onze gegevens hebben om onze identiteit ofzo te stelen.
Wel zelfde soort manier van praten.

Ik zou ze echt zelf eens goed voor willen liegen.
Vals adres opgeven, laat ze maar eens een 'paard gaan ophalen' ergens in de middel of nowhere in Nederland :+

Weilanden hebben ook nummers, dus ergens naar de flevopolder sturen :))

Zal er maar een paard in dat weiland staan...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:34

xFioon schreef:
suikermeisje schreef:

Geef je het adres van een maisakker oid ;)
Dat kon ik zelf ook nog wel bedenken, maar voordat je zoiets doet, controleer je toch eerst het een en ander ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:09

Matheno schreef:
Romy1234 schreef:
Ik heb ook een niet leuke ervaring en hoop op jullie advies.

Ik heb een deken gekocht via marktplaats, zou na inspraken met inpegneringsspray weer helemaal waterdicht zijn, deken binnen gekregen, in gesprayd maar deken is gewoon niet 100% waterdicht.
Mail gestuurd naar de verkoper dat dit niet is wat we afgesproken hebben, krijg ik de optie om de deken terug te sturen en zou zij het geld terug storten, klinkt goed maar...

Ik moet eerst de deken opsturen en krijg daarna pas mijn geld terug, ik vertrouw het niet want wie zegt dat ik mijn geld terug krijg?
Ik kan de deken natuurlijk ook zelf weer op marktplaats zetten maar dan is maar de vraag of ik hem verkocht krijg voor de prijs die ik ervoor betaald heb, wat zouden jullie doen?

Tja, of vanuit de ander zijn oogpunt, wie zegt dat ze de deken terugkrijgt nadat ze het geld heeft teruggestort? ;)

Ja daar heb je gelijk in, snap ik ook wel, maarja mijn vertrouwen in haar is weg aangezien de deken niet in de staat was zoals gezegd, ik heb haar het vertrouwen gegeven en meteen netjes geld overgemaakt maar vervolgens een product gekregen wat niet voldoet.

Je krijgt zo een nietes/welles spelletje natuurlijk, daarom mijn vraag wat zouden jullie doen, deken terug sturen en hopen dat ik mijn geld terug krijg of zelf de deken proberen te verkopen en hopen dat ik het bedrag ervoor krijg als ik hem voor gekocht heb?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:18

Romy1234 schreef:
Matheno schreef:
Tja, of vanuit de ander zijn oogpunt, wie zegt dat ze de deken terugkrijgt nadat ze het geld heeft teruggestort? ;)

Ja daar heb je gelijk in, snap ik ook wel, maarja mijn vertrouwen in haar is weg aangezien de deken niet in de staat was zoals gezegd, ik heb haar het vertrouwen gegeven en meteen netjes geld overgemaakt maar vervolgens een product gekregen wat niet voldoet.

Je krijgt zo een nietes/welles spelletje natuurlijk, daarom mijn vraag wat zouden jullie doen, deken terug sturen en hopen dat ik mijn geld terug krijg of zelf de deken proberen te verkopen en hopen dat ik het bedrag ervoor krijg als ik hem voor gekocht heb?

Hangt ervan af wat je ervoor betaald hebt. Als je het ding voor een prikkie hebt kunnen krijgen heb je kans dat je dat geld er nog wel uithaalt. Je kunt het natuurlijk niet meer als 'waterdicht' verkopen nu, dus mensen zullen er hoogstwaarschijnlijk minder voor willen betalen. Ik zou het verder ook laten afhangen van hoe het contact met de verkoper is. Daar kun je meestal al een hoop uithalen :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:19

xFioon schreef:
suikermeisje schreef:

Nee zou ik niet doen bij een paardenwei, zou niet willen dat er een gestolen wordt.
Maar echt met de tomtom door een of ander dorp... altijd leuk :+

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:20

Even advocaat van de duivel spelen: verkoper heeft aangegeven dat de deken niet waterdicht was op het moment van verkoop (bonuspunt verkoper). Jij hebt de deken ingespoten maar nog niet waterdicht. Wie zegt dat je goed spul gebruikt hebt, voldoende erop gespoten, op de juiste manier enz.? Gebruikte spullen kopen is een risico, soms is het mooier dan je verwacht, vaak voldoet het prima maar had het net wat mooier oid mogen zijn. Ik persoonlijk vind het al netjes dat verkoper de deken terug wil nemen. Is nog een keer behandelen niet een betere optie?

@cheques en zo: of er wordt teveel overgemaakt en er wordt jouw gevraagd het verschil even terug te storten. Later blijkt de cheque niet goed en haalt de bank het geld weer van je rekening. Maar het bedrag dat je teruggestort had kan je naar fluiten. Zet maar eens een auto/motor/boot oid te koop, hoeveel engelstalige mails je dan wel niet krijgt -:(- . Of Nederlandstalig, die internetvertaalmachines worden ook steeds beter...

Ook mooi: heb je nog meer foto's of scan van aankoopbewijs etc. Met die informatie kunnen ze dan later weer verkoopscams opzetten. Auto met NL kenteken adverteren, aankoopbon van die dure telefoon toemailen etc.

Wil je de oplichters klieren? Zoek maar eens op "419 scam".

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:21

magriet schreef:
Adres van politiebureau opgeven

_O- _O-
geweldig idee.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:31

Ik wacht nog steeds op een mail van het Scapa halster, wordt er stilaan vervelend van :=

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:32

Welk halster zoek je?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:38

Ik snap idd niet waarom je de deken niet gewoon terug stuurt.
Je hebt haar adres dan toch? Vals adres zal ze niet opgeven, dan komt de deken niet aan.
Zou ook even om een telefoonnummer vragen, en of ze wil laten weten of het aangekomen is.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:09

Ik heb er weer een goede ervaring bij!

Ik had studieboeken te koop gezet op marktplaats, gister een mail gehad van iemand die ook in Enschede woont, vandaag afgesproken op de universiteit, nog makkelijker ook dan versturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:49

Kirsha, laat ik zo zeggen dat ik denk dat ik mijn geld er niet mee terug verdien aangezien ik de deken niet als waterdicht kan verkopen, anders had ik het zo wel zelf weer op marktplaats gezet.

Rex_rolfo, deken is nu 2x behandeld met goed spul op advies van een expert, maar de deken is van materiaal dat nooit als waterdicht gebruikt word en hier ben ik pas achter gekomen dat ik de deken al had.

Htm, vandaar mijn vraag wat jullie zouden doen, ik heb haar adres inderdaad wel maar ik kan momenteel elke cent goed gebruiken en het adres is aan de andere kant van NL ergens dus ja opzoeken als ik me geld niet terug krijg werkt niet zo makkelijk dan.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:53

Nee da's inderdaad niet handig. Je kent zeker ook niemand die erbij in de buurt woont ofzo?

Ik denk dat het afwegen is voor jezelf. Wil je het risico lopen dat je je geld niet terugkrijgt (wat het geval helemaal niet hoeft te zijn) of neem je genoegen met een deel verlies als je het zelf op Marktplaats zet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:53

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, met de koop van een nieuwe deken ...
Ook duidelijk de fout van de verkoopster.
Heb hem ook vantevoren moeten betalen en wilde het op dezelfde manier terug afhandelen: dus eerst geld terug en dan de deken terugsturen, maar nee hoor, daarvan wilde ze niets weten :n

Heb het dan ook niet gedaan.
Vertrouwen was sowieso al kompleet weg, dus het risico om mijn geld kwijt te zijn, was me te groot -O-

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:58

Heb schoenen op marktplaats staan.

Kreeg een bod waar ik mee akkoord ben gegaan.
Man gister gemaild dat ik akkoord ging en dat de verzendkosten er nog over heen komen.
Hij kon kiezen tussen DHL en postnl.

Hij mocht het bedrag + de kosten van verzendmethode naar keuze overmaken op rek....

Kreeg ik vanmorgen een mail:
Ik heb het bedrag overgemaakt, verzenden met postnl EN EEN BEETJE SNEL!

>;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:59

Het rijmt in elk geval wel :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:00

zo , dat mocht ook wel wat vriendelijker :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:01

Ik zou dan nog bijna de neiging krijgen om het geld terug over te maken :o

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:06

Shirley schreef:
Het rijmt in elk geval wel :D

Haha, dat was mij nog niet eens opgevallen :')

Kirsha schreef:
Ik zou dan nog bijna de neiging krijgen om het geld terug over te maken :o

Het is dat ik het geld heel hard nodig heb, anders kon hij zeker de boom in....

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:09

En dan met de melding "ben Overtoom NIET"

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:10

Hé, maar, een beetje snel staat gelijk aan, chilll, rustig aan, komt goed, relekst! 8-)
:P

Een beetje heel erg turbosnel, dat staat gelijk aan, REN NAAR JE FIETS EN DOE HET OP DE POST! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:02

Pff besloten om de deken terug te sturen, zij heeft mij toegezegd de verzendkosten ook te betalen, geef ik dat aan en nu opeens weer niet willen betalen etc.
Ja is goed denk, ik heb 2 bussen met inpegnerings spray gekocht en erover gespoten dus ze krijgt d deken nog redelijk goed waterafstotend terug ook, ik ben niet van het fonds, ze krijgt de deken er beter op terug en ik kan elke cent momenteel goed gebruiken, anders had ik wel een nieuwe deken gekocht.
Denk dat ik maar even langer doorspaar en een nieuwe koop, mijn vertrouwen is zo weer lekker beschaamd helaas.

Ik vertrouw helemaal niks meer van die vrouw, denk dat ik de deken gewoon zelf maar probeer te verkopen en hopen dat ik er niet teveel verlies op draai, als ik hem nu terug zou sturen naar haar ben ik aan gemaakte kosten (verzend en spray) al richting de €20 kwijt en dan mag ik nog hopen dat ik de aanschafprijs terug gestort krijg, mij teveel risico

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:08

Die van die en snel mailde ik terug dat zijn kans om het product te verkopen bij deze verkeken was....
Ook al zou ik het geld heel erg goed kunnen gebruiken!
Wat een mafkees zeg!

Ik heb een advertentie staan van een splinternieuwe spijkerbroek met de kaartjes er nog aan, de advertentie staat op bieden.
Krijg je een mailtje met alleen maar

5 euro

Heb terug gestuurd of ze de linker of de rechter broekspijp willen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:09

Geniale reactie :')