Flying_Angel schreef:Aan m’n nieuwe fiets.
Ik heb twee keer proefritten gemaakt.
Op donderdag 17 augustus een fiets uitgezocht met kinderzitje. Deze heb ik via een betaallink betaald. Hij zou geleverd worden op maandag 4 september. Toen werd ik op 28 augustus gebeld dat de fiets niet meer door de keuring kwam vanwege een buis op de bagagedrager die niet geschikt zou zijn voor een kinderzitje. Ze hebben mij toen twee alternatieven aangeboden die duurder waren dan de huidige fiets. We zouden dan allebei de helft bijleggen. Ik heb beide fietsen geprobeerd en gekozen voor een bepaald model. Toen ik weer belde om door te geven dat ik voor het alternatief gekozen had, vertelde me ze dat de oorspronkelijke fiets toch wel weer door de keuring kwam. Ik had aangegeven dat ik toch het alternatief wilde, dus zij zou die voor mij veranderen en de leverdag van 4 september zou blijven staan. Nu belde ze mij net op dat die fiets ineens niet meer leverbaar is, ondertussen toch uitverkocht. Dus als ik maandag een fiets wil dat ze alsnog die oorspronkelijke wil leveren en anders kon ik het alternatief ontvangen ergens in de maand november. Ik heb toen aangegeven dat ik de boel wil annuleren, omdat ik er wel klaar mee ben. Toen gaf ze aan dat het dan geen leuk gesprek werd omdat ik dan eigenlijk een boete van 50% moet betalen, maar dat ze dit kan verlagen naar 10% boete.
Jeetje wat balen zeg. Ik hoop dat je er uit komt met de fietsenwinkel.
dit is wel een van de redenen dat ik liever niet meer vooraf betaal, te vaak dingen mis zien gaan.