Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:29

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:47

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:10

Nou ik ben nog wel even blij dat ik voor nu nog geen derde moet! En dat nu gelukkig wel eerst de mensen boven een bepaalde leeftijd mogen en met een onderliggende aandoening. Vindt dat wel belangrijk dan dat ik als gezonde 24 jarige alweer als eerste zou mogen omdat ik in de zorg werk.

Mijn prikangst kan dit ook wel waarderen hoor :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:10

Ik weet niet wat ik hier allemaal van vind -O- vind het heftiger als verwacht eigenlijk :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:12

Ik vind het allemaal prima. En laten we ons hier alsjeblieft goed aan houden zodat het hierbij kan blijven :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:13

Ik baal van de mondkapjesplicht in de winkels. Met 28 weken zwangerschap ben ik al behoorlijk kortademig :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:14

Weer mondkapjes op de uni. -O-

3x raden wie dat niet gaat doen. Slaat echt helemaal nergens op. Het probleem ligt niet bij jonge studenten die meestal gezond zijn en tussen de 18-25 jaar zijn. :n

Ik ken niemand die besmet is als student

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:19

Jij misschien niet maar de groep 20-30 jarigen leveren de meeste positieve testen. En wat betreft booster prik, nadat iedere aangewezen groep hem heeft gehad mogen 70 minners zelf weten of ze er eentje halen of niet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:20

Meerdere maatregels die ik niet had aan zien komen maar wat Sheran zegt laten we ons hier allemaal aanhouden zodat het hier bij blijft.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:20

Ik snap gewoon niet zo goed waarom ik als gevaccineerde een 3e boosterprik ga halen als de maatregelen toch allemaal er weer zijn. Wat voor meerwaarde heeft dat dan nog. Dit is mijn gevoel hoor,

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:21

Jammer dat ze de regels omtrent de QR code niet hebben aangescherpt...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:22

friezenfan2 schreef:
Meerdere maatregels die ik niet had aan zien komen maar wat Sheran zegt laten we ons hier allemaal aanhouden zodat het hier bij blijft.

Het blijft hier toch niet bij. Dat virus verspreid gewoon door.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:22

Ladybird schreef:
Ik snap gewoon niet zo goed waarom ik als gevaccineerde een 3e boosterprik ga halen als de maatregelen toch allemaal er weer zijn. Wat voor meerwaarde heeft dat dan nog. Dit is mijn gevoel hoor,

Om te zorgen dat je zelfs zoveel mogelijk antistoffen hebt en er niet ziek van wordt.

1x een maand lang koorts + maanden herstel na de Mexicaanse griep was voor mij genoeg plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:24

ApplePapple schreef:
MarlindeRooz schreef:
Werd er streng gecontroleerd ja? Met ID kaart erbij? Ik gok het niet.

Tot nu toe word ik bijna nergens gecontroleerd.

Ik werd wel gecontroleerd op het festival waar ik heen ging, MET ID-kaart.
En alsnog corona gekregen terwijl ik maar 3 uurtjes vooraf had getest.
Dus, gevaccineerde zijn net zo goed besmettelijk blijkt wel ;) (gelukkig niet echt heel ziek geweest)

Of je had al lang corona :) je test niet direct positief namelijk. Mijn man is 3x negatief getest terwijl die alle klachten al had zelfs. Na 3 dagen was die toch wel positief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:28

MarlindeRooz schreef:
Weer mondkapjes op de uni. -O-

3x raden wie dat niet gaat doen. Slaat echt helemaal nergens op. Het probleem ligt niet bij jonge studenten die meestal gezond zijn en tussen de 18-25 jaar zijn. :n

Ik ken niemand die besmet is als student

Of QR, bij mij op de opleiding (geen HBO of uni hoor maar intern) vraagt de locatie een QR code. Helemaal prima.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:29

Loretta schreef:
friezenfan2 schreef:

Het blijft hier toch niet bij. Dat virus verspreid gewoon door.

Als we (en dan bedoel ik ook de overheid/wereld) er zo mee omgaat wel. Zoals al eerder werd genoemd: ideaal is corona terugbrengen tot zeer kleine clusters. Ook met vaccinatie heb je baat bij een erg lage besmettingsgraad.Als de R 1 is, heb je bij 10000 besmettingen dagelijks 10000 nieuwe, bij 100 maar 100.

@KLadybird: ik zou zeggen: omdat je deel wil zijn van de oplossing. Maatregelen vallen nu nog mee en zijn zéker niet hetzelfde als vorig jaar. Geen contactverbod in verpleeghuizen. Geen maximum aantal bezoekers. Geen scholen en uni's dicht. Laten we niet zo miepen en ervoor zorgen dat we veel blijven kunnen :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:31

En ik komt toch in aanmerking voor een booster prik :=

Daar wil ik wel echt nog even over nadenken... Bah ik was vanmiddag nog zo blij hoor :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:32

Sheran schreef:
Als we (en dan bedoel ik ook de overheid/wereld) er zo mee omgaat wel. Zoals al eerder werd genoemd: ideaal is corona terugbrengen tot zeer kleine clusters. Ook met vaccinatie heb je baat bij een erg lage besmettingsgraad.Als de R 1 is, heb je bij 10000 besmettingen dagelijks 10000 nieuwe, bij 100 maar 100.

@KLadybird: ik zou zeggen: omdat je deel wil zijn van de oplossing. Maatregelen vallen nu nog mee en zijn zéker niet hetzelfde als vorig jaar. Geen contactverbod in verpleeghuizen. Geen maximum aantal bezoekers. Geen scholen en uni's dicht. Laten we niet zo miepen en ervoor zorgen dat we veel blijven kunnen :)

Het zal mij benieuwen of het opeens een stuk rustiger is op de weg en in het OV.

Sheran

Zebrastreep schreef:
En ik komt toch in aanmerking voor een booster prik :=

Daar wil ik wel echt nog even over nadenken... Bah ik was vanmiddag nog zo blij hoor :')

Je bent er de eerste keren ook redelijk doorheen gekomen toch? Ik snap het goed hoor, prikangst is super naar en je wil er het liefst niet over nadenken! Maar vorig jaar was je zo stoer, als een van de eersten. En ik denk toch dat je het geestelijk niet helemaal los kan laten als je de prik niet haalt ;)

BigOne

Zebrastreep, denk aan vorig jaar, het diepe dal waar je doorheen ging door je prikangst en kijk nu eens waar je nu staat.
En je hoeft niet, je mag.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:38

Er werd net gezegd dat ze je ook een vr bril kunnen geven of iets met een hond.
Zou zo iets helpen met je afleiden @zebrastreep ?
Ergens zou ik blij zijn met die booster maar alle stress die erbij komt vind ik het meteen minder.

Deze journalist is wel gezellig bezig zo.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:42

Klopt hoor vorig jaar ging prima en relatief gezien vielen de bijwerkingen mee als ik soms verhalen hoor van anderen. En ik val ook niet flauw dat scheelt ook al een hoop.

Het is meer dat mijn hersenen denken dat je straks bij een derde prik toch bloedpropjes krijgt dat kan ik heel moeilijk loslaten.

Ik wil niet overlijden door een prikje zeg maar.

Met mijn huidige werk is het geen probleem , maar voor mijn nieuwe werk kan het wel een beetje een vereiste worden wat heel begrijpelijk is hoor daar niet van. Maar ik kan zeg maar niet dat werk nu stop gaan zetten omdat ik financieel dan echt een probleem heb.....

Vindt het dus heel lastig allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:51

Wist je dat je sowieso bloedpropjes kan krijgen? En dat de kans op bloedpropjes bij het gebruik van de pil of zelfs vliegen hoger is dan de prik?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:56

Ik ben blij dat mijn ouders en zeker mijn vader als heftige longpatiënt in aanmerking komen.
Zelf niet, vind ik jammer.

Edit: net gelezen dat dit wel kan..
Laatst bijgewerkt door purny op 02-11-21 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 20:57

Voor sportclubs wordt het nog knap lastig. Halve teams vallen weg.