Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladybird schreef:Ik snap gewoon niet zo goed waarom ik als gevaccineerde een 3e boosterprik ga halen als de maatregelen toch allemaal er weer zijn. Wat voor meerwaarde heeft dat dan nog. Dit is mijn gevoel hoor,
ApplePapple schreef:MarlindeRooz schreef:Werd er streng gecontroleerd ja? Met ID kaart erbij? Ik gok het niet.
Tot nu toe word ik bijna nergens gecontroleerd.
Ik werd wel gecontroleerd op het festival waar ik heen ging, MET ID-kaart.
En alsnog corona gekregen terwijl ik maar 3 uurtjes vooraf had getest.
Dus, gevaccineerde zijn net zo goed besmettelijk blijkt wel(gelukkig niet echt heel ziek geweest)
MarlindeRooz schreef:Weer mondkapjes op de uni.
3x raden wie dat niet gaat doen. Slaat echt helemaal nergens op. Het probleem ligt niet bij jonge studenten die meestal gezond zijn en tussen de 18-25 jaar zijn.
Ik ken niemand die besmet is als student
Loretta schreef:friezenfan2 schreef:Meerdere maatregels die ik niet had aan zien komen maar wat Sheran zegt laten we ons hier allemaal aanhouden zodat het hier bij blijft.
Het blijft hier toch niet bij. Dat virus verspreid gewoon door.
Sheran schreef:Als we (en dan bedoel ik ook de overheid/wereld) er zo mee omgaat wel. Zoals al eerder werd genoemd: ideaal is corona terugbrengen tot zeer kleine clusters. Ook met vaccinatie heb je baat bij een erg lage besmettingsgraad.Als de R 1 is, heb je bij 10000 besmettingen dagelijks 10000 nieuwe, bij 100 maar 100.
@KLadybird: ik zou zeggen: omdat je deel wil zijn van de oplossing. Maatregelen vallen nu nog mee en zijn zéker niet hetzelfde als vorig jaar. Geen contactverbod in verpleeghuizen. Geen maximum aantal bezoekers. Geen scholen en uni's dicht. Laten we niet zo miepen en ervoor zorgen dat we veel blijven kunnen
Zebrastreep schreef:En ik komt toch in aanmerking voor een booster prik![]()
Daar wil ik wel echt nog even over nadenken... Bah ik was vanmiddag nog zo blij hoor