Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 05:56

Ze gaan alleen die 1 juli iedereen die dat wil eerste prik natuurlijk nooit halen, als mensen die 50 of rond de 50 zijn, half juni de eerste prik krijgen. Maar het lukt wel voor de herfst, de tijd dat vorig jaar de cijfers weer opliepen. Dus hopelijk geen 4e golf maar een klein golfje. Of liever nog, helemaal niks.

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 07:51

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 07:56

Nou, lekker ondernemend :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:08

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:33

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:47

En doet het vast ook. Dit er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat het niet alleen studenten zijn.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:31

Was laatst toch ook zo'n bokker die aan het frauderen was. Die was ook geen student. :+

Gisteren kwam ik 9 dames van gok ik rond de 55 tegen die lekker met z'n allen op pad waren. En maar gillen en schreeuwen. Was echt vreselijk irritant en hielden met niemand rekening. En nee ze waren niet dronken. En ik maar thuis zitten colleges volgen. Nee de studenten zijn echt het probleem. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:42

Wanneer je Tienus bedoeld met frauderen, die kon twee dagen later een reguliere afspraak maken dus frauderen? Gewoon iets te vroeg een afspraak gemaakt en zeker niet voorgedrongen want ze had alleen de brief nog niet binnen. Dat vind ik iets anders dan bewust de boel besodemieteren omdat je , met de woorden van een ondervraagde student, deze zomer nog naar een festival wil en geen zin in testen hebt want dat is te duur.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:43

bigone schreef:
Wanneer je Tienus bedoeld met frauderen, die kon twee dagen later een reguliere afspraak maken dus frauderen? Gewoon iets te vroeg een afspraak gemaakt en zeker niet voorgedrongen want ze had alleen de brief nog niet binnen. Dat vind ik iets anders dan bewust de boel besodemieteren omdat je , met de woorden van een ondervraagde student, deze zomer nog naar een festival wil en geen zin in testen hebt want dat is te duur.

Nee er was een bokker die bewust de verkeerde geboortedatum invoerde omdat ze had gehoord dat je zo eerder een prikafspraak kon maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:44

Dat was Tienus, die daarop voor asociaal werd uitgemaakt terwijl mensen die dit vonden anderen even later aanrieden hoe ze zo snel mogelijk aan de beurt konden komen. Maar maakt verder niet uit, ze heeft hem binnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:46

bigone schreef:
Dat was Tienus, die daarop voor asociaal werd uitgemaakt terwijl mensen die dit vonden anderen even later aanrieden hoe ze zo snel mogelijk aan de beurt konden komen. Maar maakt verder niet uit, ze heeft hem binnen.

Echt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:46

:? Je datum bewust fout invoeren omdat je eerder aan de beurt wil zijn is en blijft gewoon asociale fraude hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:48

Heerlijk, rechtlijnigheid :j

Ik denk dat ik daarom het slecht zou doen als rechter ofzo.. er zijn soms omstandigheden of dingen waardoor iets niet geheel zwart-wit is, voor mij. Op zich wel makkelijker als iemand dat wel zo vindt (het is OF zus OF zo) .. dan ben je volgens mij veel sneller met beslissen enzo..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:49

Mijn moeder wil nooit met mij met spelletjes omdat ik niet vals speel inderdaad. :')

Kan me ook niet inbeelden dat ik bij zoiets zou frauderen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:51

MarlindeRooz schreef:
Was laatst toch ook zo'n bokker die aan het frauderen was. Die was ook geen student. :+

Gisteren kwam ik 9 dames van gok ik rond de 55 tegen die lekker met z'n allen op pad waren. En maar gillen en schreeuwen. Was echt vreselijk irritant en hielden met niemand rekening. En nee ze waren niet dronken. En ik maar thuis zitten colleges volgen. Nee de studenten zijn echt het probleem. :j

Hou toch op, behalve jou is er niemand die zegt dat studenten het probleem zijn. De meeste mensen proberen zich gewoon netjes aan de regels te houden, maar in elke bevolkingsgroep, of dat nou studenten of dames in de 50 zijn, zijn er mensen die zich niet aan de regels houden en daardoor de risico's vergroten. Zou je dus gewoon willen ophouden met groepen tegen elkaar op te zetten, het voegt namelijk niks toe.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:52

MarlindeRooz schreef:
:? Je datum bewust fout invoeren omdat je eerder aan de beurt wil zijn is en blijft gewoon asociale fraude hoor.

Eens. Die 2 dagen wachten (of week oid) kan je dan ook nog wel doen als je 'toch' aan de beurt bent.

@Bigone: is dat zo? Heb dat niet meegekregen maar zou het er dan ook niet mee eens zijn hoor. Er zit imo wel een verschil tussen 'probeer het alvast ook al heb je de brief nog niet' (als in, oprecht met je eigen gegevens) en gewoon bewust een verkeerde geboortedatum invoeren.

@Karl: nouja dat was wel de kern van het artikel dat werd gedeeld. Maar, je hebt wel gelijk dat er 'rotte appels' in elke bevolkingsgroep zitten :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:52

Karl66 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hou toch op, behalve jou is er niemand die zegt dat studenten het probleem zijn. De meeste mensen proberen zich gewoon netjes aan de regels te houden, maar in elke bevolkingsgroep, of dat nou studenten of dames in de 50 zijn, zijn er mensen die zich niet aan de regels houden en daardoor de risico's vergroten. Zou je dus gewoon willen ophouden met groepen tegen elkaar op te zetten, het voegt namelijk niks toe.

Zeg dat maar tegen de mensen die mij persoonlijk, fysiek dus, aangesproken hebben dat "wij" het probleem zijn. Tevens benoemt Echtwel het EN het krantenartikel. Dus het is echt niet uit de lucht gegrepen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:53

Ik kan het MIJ ook niet inbeelden, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen in bepaalde omstandigheden dat wel doen :j

En tegenover mensen die eerder willen staan mensen die op hun beurt wachten, nog wat langer willen wachten of heel niet willen.. Volgens mij levelt zich dat dan wel weer uit.

Ik vind bijv 'fraude' omdat je gezond wilt blijven weer anders dan 'fraude' door mensen hun geld te jatten en zo failliet te maken... hoewel fraude fraude is, vind ik het gevoelsmatig anders.. maar, dat heeft idd niet iedereen :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:54

bigone schreef:

Nou, volgens mij ging het zo niet. Maar maakt verder niet :P
Tienus had bewust een afspraak gemaakt toen ze nog niet aan de beurt was. En die afspraak was afgebeld door de GGD.
Ik gaf aan dat je inderdaad gewoon door kunt gaan als je een verkeerde geboortedatum ingeeft, maar ik heb nooit gezegd dat mensen dit ook moesten doen. Alleen dat het mogelijk was, maar dat je dus vervolgens door de GGD eruit gefilterd wordt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:55

Dan had ze het moeten doen zoals die studenten het doen, want hun lukt t blijkbaar wel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:56

Karl66 schreef:
MarlindeRooz schreef:

MarlindeRooz kruipt graag in de slachtofferrol zodra het over studenten gaat.. Maar idd, in iedere groep zijn die mensen, ook onder de voorkruipers..

En vwb Tienus, als je bewust een verkeerde geboortedatum invult om zo een afspraak te maken, dat klopt gewoon niet en terecht dat de GGD dit heeft afgebeld. Gelukkig is die controle wel gewoon goed..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:57

Ik dacht misschien staat er wat over op Twitter. Kom ik uit op allerlei wappies hun twitter. Dat je dood gaat van het vaccin enzo. Maar snel weggeklikt. _O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:58

Cer schreef:
Ik kan het MIJ ook niet inbeelden, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen in bepaalde omstandigheden dat wel doen :j

En tegenover mensen die eerder willen staan mensen die op hun beurt wachten, nog wat langer willen wachten of heel niet willen.. Volgens mij levelt zich dat dan wel weer uit.

Ik vind bijv 'fraude' omdat je gezond wilt blijven weer anders dan 'fraude' door mensen hun geld te jatten en zo failliet te maken... hoewel fraude fraude is, vind ik het gevoelsmatig anders.. maar, dat heeft idd niet iedereen :)

Dat kan ik me voorstellen, maar je bent dan wel aan het liegen op je aanmelding. Andere mensen willen ook gezond blijven en blijkbaar was je op dat moment nog niet aan de beurt omdat de regering / GGD / RIVM heeft besloten dat anderen het harder nodig hadden. Uiteindelijk neem je op dat moment wel een plek in van iemand anders, onrechtmatig. Zeker als het pas op de prikdag ontdekt wordt is dat dan een prik meer die gezet had kunnen worden maar niet kan omdat diegene dus heeft gelogen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:59

Wat heb ik benoemd, dat de studenten die voordringen de toekomst zIjn heb ik gezegd meer niet

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:02

https://www.dvhn.nl/extra/Voordringen-b ... 49884.html
Quote uit artikel "want wat is belangrijker? Prikken of Protocol?"

"Liegen".... sja... Dat wel of niet aan de beurt zijn van mensen met een medische indicatie snap ik niet, maar blijkbaar zijn er mensen met een medische indicatie die geprikt zouden moeten worden maar dat niet worden want geen brief (die er wel zou moeten zijn).
Dus hoe ga je dan om het het protocol??
Ben je niet aan de beurt omdat het RIVM dat vindt, of omdat iemand ergens is vergeten een stapeltje brieven naar de brievenbus te brengen?

En een prik meer gezet had kunnen worden op die dag..??? Als je meegaat met iemand die een afspraak heeft en jij hebt de afspraak een dag later, dan mag je ertussen blijkbaar. Dat mág. (deze hele discussie is al geweest trouwens). Dat hele prikschema valt heus niet om omdat enkele tientalle mensen 'liegen'... Dan zou het niet best zijn...

Echwel, en dat schreef je zonder enig sarcasme natuurlijk :')