Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:41

Misschien is die lapzwans wel depressief of is er thuis iets gebeurd. :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:49

taartjee schreef:
Ik moet me er niet aan ergeren, we hebben het al een soort van opgelost, maar toch blijf ik me eraan ergeren.

Ik werk in een groep van 4 inclusief mijzelf samen om een les over een "probleem" wat wereldwijd gaande is te verwerken in een leuke les en deze dan te geven aan onze eigen klas. Er moet wat theorie in zitten, een opdracht en een discussie, maar we moeten ook de klas een beetje bij ons onderwerp betrekken.
Nu zit ik met 2 andere meiden en een jongen in het groepje, en de meiden en ik hebben alles gedaan. De jongen zegt niets, doet niets en is gewoon verdwenen van de aardbodem. We hebben de docent al op de hoogte gesteld en toestemming om alles zelf te doen, maar toch irriteert het me gigantisch dat die lapzwans gewoon nergens op reageert en ons gewoon zo laat zitten. Het is een groepsopdracht. Als je van te voren al weet dat je niets gaat doen, zeg dat dan gewoon. Nu zaten wij heel lang op hem te wachten met dingen en hebben we hem maar een soort van uit de groep gegooid, maar nog steeds is het voor mij echt een puntje van irritatie.

Ik moet me er gewoon overheen zetten, maar vind het zo moeilijk. We hebben zo'n ontzettend leuk en interessant onderwerp, leuke indeling van de les en ben echt wel trots op wat we met z'n drietjes hebben neer gezet. Dus daar hou ik me maar aan vast


Hadden wij ook, bleek het niet goed te gaan met die persoon uiteindelijk. Ik zou gewoon een gesprek inplannen met zijn allen.

taartjee
Berichten: 2600
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:10

Hebben jullie zeker gelijk in, echter vind ik het nog steeds erg lastig. Het gaat om een eindopdracht waaraan iedereen mee moet werken. Ik heb zelf ook mentale problemen gehad en moeilijkheden thuis, maar toch kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om anderen dan op te schepen met meer werk doordat ik niets eraan wilde/kon doen en heb altijd mijn mede groepsgenoten op de hoogte gesteld als er iets was. Dat is het stukje waar ik mij aan erger, dat we eigenlijk niets weten.
Hij had echt niet in detail alles uit hoeven leggen als er momenteel iets speelt, maar een kleine heads up ofzo, was voor ons allemaal beter geweest. Hij krijgt nu geen cijfer omdat hij niet heeft meegedaan aan de opdracht, wij hebben op het laatste moment meer werk gedaan omdat hij had ingestemd met het plan van aanpak. Als hij toen al had gezegd dat er iets was dan hadden wij daar op in kunnen spelen.
Een gesprek gaat dan ook niet meer werken, we hebben hem meerdere malen geprobeerd aan te spreken, hem bij alles te betrekken. Maar op het moment dat hij niet reageert dan kan je ook niets. Zeker niet in de tijd dat de lessen gewoon online zijn en je elkaar dus ook niet in het echt ziet. Maakt het ook zeker allemaal niet makkelijk.

Misschien ben ik wel hard geweest in mijn bewoording, maar zo voelt het momenteel voor mij. Ik doe dit jaar opnieuw en ben echt keihard aan het vechten voor mijn cijfers en dan voelt het zo ontzettend rot als er iemand uit je groep gewoon van de aardbodem lijkt te verdwijnen en niet te bereiken is. Dat is denk ik wat mij het meest frustreert aan de situatie.

Zebrastreep

Berichten: 9903
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:15

@taartje

Ik heb ook wel zulke mensen in een groep gehad. Ervoor gezorgd dat iedereen individueel een beoordeling kreeg. Eentje uit het groepje gezet in overleg met mijn slber. Zij heeft later ook haar excuses aangeboden, maar is toch gestopt op de opleiding.

Zoveel mensen heb ik in mijn klas die toch geen zin hebben. Ik laat ze op een gegeven moment links liggen. Sterker nog de hele klas laat ze dan aardig links liggen. Vaak zijn het toch de mensen die stoppen.

taartjee
Berichten: 2600
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:22

@zebrastreep
Iedereen krijgt ook een individuele beoordeling, dus nu omdat hij nergens aan mee heeft gewerkt krijgt hij gewoon geen cijfer. Ik weet niet precies hoe onze docent dat verder gaat oppakken, is ook niet aan mij gelukkig.

Ik ben wel benieuwd of we nog wat van hem gaan horen, maar ik ben er bang voor dat dat niet gaat gebeuren.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:32

Ik snap je wel hoor, is ook vervelend. Wat zegt je coach/persoonlijke begeleider er van?

taartjee
Berichten: 2600
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:41

We hadden haar al eerder op de hoogte gesteld en zij gaf ons het advies om te blijven proberen hem er bij te betrekken, maar ze gaf ook aan dat als het niet ging, dat we haar weer mochten benaderen. Dat hebben we afgelopen week opnieuw gedaan na een maand geprobeerd hem bij dingen te betrekken en ze gaf ons de toestemming om verder te gaan met z'n drieën. Wij wisten immers ook niet meer wat we hiermee aan moesten.
Op het moment dat je geen response van een groepsgenoot krijgt kan je ook maar zoveel doen om te blijven proberen een reactie te krijgen. Na een bepaalde tijd ben je klaar met proberen omdat het geen zin heeft.
We hebben hem echt nog wel lang de kans gegeven om zich erbij te betrekken, om te reageren door hem zeg maar te @-en zodat hij een extra notificatie kreeg. Hij las wel alles, of tikte de groepsapp aan en dan meteen weer weg, wat ook niet echt mee helpt in het idee dat hij er echt iets voor wil doen.
Op ons komt het heel erg over dat het hem allemaal geen zak kan schelen en gewoon zijn eigen plan trekt.

Foaly

Berichten: 5029
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:46

Ik spotte vanochtend lege bierblikjes in een bak die bestemd is voor reclamefolders/andere onbestemde post. Dus ik geef in de groepsapp van het huis aan dat dat niet de bedoeling is.

Huisgenoot: 'Oh ja sorry dat was mijn vriend hahaha mannen he die snappen dat niet.'

Eh, er zit echt alleen maar papier in die mand. Of je nu man bent of niet, dan snap je toch wel dat daar geen lege blikjes in horen? 8)7

Niece
Berichten: 1518
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:55

taartjee schreef:
We hadden haar al eerder op de hoogte gesteld en zij gaf ons het advies om te blijven proberen hem er bij te betrekken, maar ze gaf ook aan dat als het niet ging, dat we haar weer mochten benaderen. Dat hebben we afgelopen week opnieuw gedaan na een maand geprobeerd hem bij dingen te betrekken en ze gaf ons de toestemming om verder te gaan met z'n drieën. Wij wisten immers ook niet meer wat we hiermee aan moesten.
Op het moment dat je geen response van een groepsgenoot krijgt kan je ook maar zoveel doen om te blijven proberen een reactie te krijgen. Na een bepaalde tijd ben je klaar met proberen omdat het geen zin heeft.
We hebben hem echt nog wel lang de kans gegeven om zich erbij te betrekken, om te reageren door hem zeg maar te @-en zodat hij een extra notificatie kreeg. Hij las wel alles, of tikte de groepsapp aan en dan meteen weer weg, wat ook niet echt mee helpt in het idee dat hij er echt iets voor wil doen.
Op ons komt het heel erg over dat het hem allemaal geen zak kan schelen en gewoon zijn eigen plan trekt.

Probeer het te laten gaan, stop de energie die je in hem en het gedoe steekt in het project. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik heb in precies dezelfde situatie gezeten. Achteraf had ik die energie beter in het project kunnen steken, het is het niet waard om je er druk over te blijven maken :)

Los daarvan kan je wel contact proberen te leggen met hem of het wel goed gaat. Dat wordt meestal wel gewaardeerd en het kan openingen bieden voor een gesprek.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:04

Dat ik zeer waarschijnlijk geen medische indicatie heb, omdat ik geen griepprik krijg. Alsof ik er wat aan kan doen dat ik er ziek van wordt. |o

MyWishMax

Berichten: 25605
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:05

Heb ik ook marcella. Ik kom qua aandoeningen ruim in aanmerking, maar sta niet meer op de grieppriklijst en krijg dus geen uitnodiging met de risicogroep. Sommige huisartsen hebben deze mensen nog wel toegevoegd, mijne niet.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:08

Denk de mijne ook niet aangezien ik dus nog niks gehoord heb. Ga anders maandag gewoon even GGD bellen om na te vragen. HA krijg je toch geen antwoord (denk GGD ook niet, maar wie niet waagt wie niet wint).

Eten begin serieus een probleem te worden om van de ontstekingen nog maar niet te spreken. En zonder entingen ga ik niet naar de kaakchirurg.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 16-05-21 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:10

Wanneer ik ergens over vertel, en de ander dan direct met een oplossing op de proppen komt.
Heel lief bedoeld hoor, maar soms wil ik ook gewoon even gal spuwen terwijl ik al weet hoe ik het moet aanpakken. :Y)

@Marcella en Mywishmax, ik krijg ieder jaar een oproep voor de griepprik en haal die ook altijd. Ben hartpatiënt en val in de risicogroep, zeker na mijn operatie afgelopen najaar. Maar hier ook nog geen sjoege over een vaccinatie. En de huisarts wist ook nog van niks. -O-

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:11

marley93 dan kan je vanaf morgen afspraak maken ook zonder brief. Was net op de radio.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:13

Oh echt? Ga zo even kijken hoe en wat, heb nog geen nieuws gecheckt vandaag.

Edit, ik kan alleen dit vinden? Maar ik ben van '93, dus dat zou m dan niet worden.

Afbeelding

Volgens de Jonge heeft iedereen die een griepprik oproep heeft gehad, nu uitgenodigd. Ja, dikke banketstaaf. _O-

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:23

Hier ook geen oproep gehad. Wel de griepprik :')

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:28

Eenzaamheid.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:41

Nayomie schreef:
Eenzaamheid.

:knuffel:

Citaat:
Volgens coronaminister Hugo de Jonge is nu iedereen met een medische indicatie tussen 18 en 60 jaar die elk jaar de griepprik krijgt, uitgenodigd. "Nu gaan we weer verder op volgorde van leeftijd (oud -> jong)", zo twittert hij zondag. Zaterdag berichtte het AD na een rondgang langs patiëntenorganisaties en experts dat de uitnodigingen voor coronavaccinaties op basis van een medische indicatie totaal willekeurig lijken te zijn verstuurd.


Eigenlijk als je dus geen griepprik krijg heb je geen medische indicatie. >;) 8)7

Laibadji

Berichten: 1697
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:52

Dat hier in België kapsters, dames die een winkel uitbaten heel vaak spreken over 'mijn klantjes'. Waarom? Ik ben klant, geen klantje. Dat is zo denigrerend. Net alsof we heel simpel zijn...

_-:(

nicole_floor

Berichten: 3370
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:56

Ooh hier wel de verschillende mensen die de griepprik krijgen of een medische indicatie hebben wel een oproep gehad.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:06

Citaat:
Sommige patiënten krijgen tot hun stomme verbazing een uitnodiging terwijl ze amper iets mankeren, schreef de krant, terwijl anderen doodziek zijn en maar niets horen. Patiëntenorganisaties noemden de gang van zaken "absurd". De Landelijke Huisartsenvereniging (LHV) beaamde dat er in een onbekend aantal gevallen fouten zijn gemaakt bij de selectie van patiënten. "Het kan zijn dat er bij de selectie van patiënten vanuit het huisartsinformatiesysteem menselijke fouten zijn gemaakt. Of dat het systeem niet helemaal up-to-date is, waardoor mensen die vroeger iets hebben gemankeerd nu een uitnodiging krijgen’’, stelde een woordvoerder in het AD.

Dit hoort er ook nog bij, maar schijnbaar gaat er nogal wat fout. Maar ze weten niet waar de fout zit. Gaat goed zo hoor. :+

taartjee
Berichten: 2600
Geregistreerd: 10-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:24

Mijn beide ouders zijn allebei al volledig gevaccineerd en kregen onlangs allebei weer een uitnodiging voor een vaccin. Dus er wordt ook gewoon niet goed gekeken naar wie er al wel een vaccin heeft gehad en wie niet :=

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:43

Fouten maken is inderdaad menselijk, en als ik nou één van de weinigen was waar het bij gebeurt dan is het gewoon een geval 'kan gebeuren', maar ik lees en hoor het zo vaak, dus dan krab je je wel even over het hoofd.

Taartje, dat is idd heel slordig. Zouden er dan mensen zijn die denken: chill, twee keer gevaccineerd, super duper extra goed beschermd! _O-

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 15:19

Make Up Your Mind spoilers. Ik moet nog kijken, was vergeten dat het gisteren was. Maar elk nieuwsbericht erover heeft namen in de titel staan. Ik scroll er heel snel langs en toch weet ik nu al twee namen die erin zitten -O-

Boo.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 15:27

marley93 schreef:
Fouten maken is inderdaad menselijk, en als ik nou één van de weinigen was waar het bij gebeurt dan is het gewoon een geval 'kan gebeuren', maar ik lees en hoor het zo vaak, dus dan krab je je wel even over het hoofd.

Taartje, dat is idd heel slordig. Zouden er dan mensen zijn die denken: chill, twee keer gevaccineerd, super duper extra goed beschermd! _O-

Nah dat halen ze er wel uit bij het maken van de afspraak :)

Verder was dit gewoon te verwachten. Het systeem van de griepprik verschilt gewoon per huisartsen praktijk