Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
taartjee schreef:Ik moet me er niet aan ergeren, we hebben het al een soort van opgelost, maar toch blijf ik me eraan ergeren.
Ik werk in een groep van 4 inclusief mijzelf samen om een les over een "probleem" wat wereldwijd gaande is te verwerken in een leuke les en deze dan te geven aan onze eigen klas. Er moet wat theorie in zitten, een opdracht en een discussie, maar we moeten ook de klas een beetje bij ons onderwerp betrekken.
Nu zit ik met 2 andere meiden en een jongen in het groepje, en de meiden en ik hebben alles gedaan. De jongen zegt niets, doet niets en is gewoon verdwenen van de aardbodem. We hebben de docent al op de hoogte gesteld en toestemming om alles zelf te doen, maar toch irriteert het me gigantisch dat die lapzwans gewoon nergens op reageert en ons gewoon zo laat zitten. Het is een groepsopdracht. Als je van te voren al weet dat je niets gaat doen, zeg dat dan gewoon. Nu zaten wij heel lang op hem te wachten met dingen en hebben we hem maar een soort van uit de groep gegooid, maar nog steeds is het voor mij echt een puntje van irritatie.
Ik moet me er gewoon overheen zetten, maar vind het zo moeilijk. We hebben zo'n ontzettend leuk en interessant onderwerp, leuke indeling van de les en ben echt wel trots op wat we met z'n drietjes hebben neer gezet. Dus daar hou ik me maar aan vast
taartjee schreef:We hadden haar al eerder op de hoogte gesteld en zij gaf ons het advies om te blijven proberen hem er bij te betrekken, maar ze gaf ook aan dat als het niet ging, dat we haar weer mochten benaderen. Dat hebben we afgelopen week opnieuw gedaan na een maand geprobeerd hem bij dingen te betrekken en ze gaf ons de toestemming om verder te gaan met z'n drieën. Wij wisten immers ook niet meer wat we hiermee aan moesten.
Op het moment dat je geen response van een groepsgenoot krijgt kan je ook maar zoveel doen om te blijven proberen een reactie te krijgen. Na een bepaalde tijd ben je klaar met proberen omdat het geen zin heeft.
We hebben hem echt nog wel lang de kans gegeven om zich erbij te betrekken, om te reageren door hem zeg maar te @-en zodat hij een extra notificatie kreeg. Hij las wel alles, of tikte de groepsapp aan en dan meteen weer weg, wat ook niet echt mee helpt in het idee dat hij er echt iets voor wil doen.
Op ons komt het heel erg over dat het hem allemaal geen zak kan schelen en gewoon zijn eigen plan trekt.
Nayomie schreef:Eenzaamheid.
Citaat:Volgens coronaminister Hugo de Jonge is nu iedereen met een medische indicatie tussen 18 en 60 jaar die elk jaar de griepprik krijgt, uitgenodigd. "Nu gaan we weer verder op volgorde van leeftijd (oud -> jong)", zo twittert hij zondag. Zaterdag berichtte het AD na een rondgang langs patiëntenorganisaties en experts dat de uitnodigingen voor coronavaccinaties op basis van een medische indicatie totaal willekeurig lijken te zijn verstuurd.
Citaat:Sommige patiënten krijgen tot hun stomme verbazing een uitnodiging terwijl ze amper iets mankeren, schreef de krant, terwijl anderen doodziek zijn en maar niets horen. Patiëntenorganisaties noemden de gang van zaken "absurd". De Landelijke Huisartsenvereniging (LHV) beaamde dat er in een onbekend aantal gevallen fouten zijn gemaakt bij de selectie van patiënten. "Het kan zijn dat er bij de selectie van patiënten vanuit het huisartsinformatiesysteem menselijke fouten zijn gemaakt. Of dat het systeem niet helemaal up-to-date is, waardoor mensen die vroeger iets hebben gemankeerd nu een uitnodiging krijgen’’, stelde een woordvoerder in het AD.
marley93 schreef:Fouten maken is inderdaad menselijk, en als ik nou één van de weinigen was waar het bij gebeurt dan is het gewoon een geval 'kan gebeuren', maar ik lees en hoor het zo vaak, dus dan krab je je wel even over het hoofd.
Taartje, dat is idd heel slordig. Zouden er dan mensen zijn die denken: chill, twee keer gevaccineerd, super duper extra goed beschermd!