purny schreef:En ik heb al medelijden met de pakket bezorgers
Er zijn denk ik heel wat mensen opzoek naar ander werk
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Rennie89 schreef:Ik vermoed dat als OV gebruik en naar buiten gaan alleen bij noodzakelijke situaties toegestaan is (bijv boodschappen, vitale beroepen etc) dat het ook al een verschil zal maken.
Dat is nu ook al zo
Janinevv schreef:Bloodymary schreef:Tja, en zo heeft iedereen wel wat waar het pijn doet. Als ze dat bij de maatregelen drie weken geleden hadden gedaan, dan hadden ze de herfstvakantie meegepakt en was het nu misschien al bijna klaar.
Al bijna klaar ? Blijf dromen dit is allemaal niet zomaar klaar. Tuurlijk positief blijven maar het leven moet ook door gaan.
Sheran schreef:Bloodymary schreef:Alles dicht zoals het in maart/april was. Ook de scholen. Dat is de enige manier om het weer terug te brengen nu lijkt mij. Zoveel mogelijk thuis werken, zo min mogelijk fysieke besprekingen met klanten. Dan is het misschien in een paar weken weer teruggebracht. Maar zo niet.
Dit zijn nu toch al de regels (behalve de scholen)?
Zou de scholen ook heel graag weer beperkt open zien, net als vlak voor de zomer.
Bloodymary schreef:Sheran schreef:
Dit zijn nu toch al de regels (behalve de scholen)?
Zou de scholen ook heel graag weer beperkt open zien, net als vlak voor de zomer.
Nee, ben je al weer vergeten dat toen bijna alles dicht was...?
Rennie89 schreef:Nou kan ik mij niet voorstellen dat er zo extreem veel vitale beroepen zijn dat ik vorige week maandag uit mijn nachtdienst (6:30 op de A4 richting Den Haag) gewoon zo een gigantische drukte heb gezien.... naar Amsterdam was er een file tot Rijswijk ofzo vanaf leidenleek wel alsof half Nederland op de weg was... dus nee, ik denk dat er nog steeds teveel mensen onnodig er op uit gaan. Ik ga naar werk (vitaal beroep) ik doe mijn boodschappen en dan gisteren garage voor mijn auto. Thats it. Zit nu natuurlijk ook thuis puur vanwege in afwachting zijn van de uitslag van de test. Laat zo mijn eten thuis bezorgen en blijf lekker thuis tot er meer duidelijkheid is.
Sheran schreef:Ik snap Rennie wel hoor, het is echt heel erg druk op de weg. Dit kunnen niet allemaal vitale beroepen zijn, want die hebben we in maart/april ook wel zien rijden.
Citaat:Onderzoekers verwachten dat de COVID-19-pandemie het aantal doden door vervuilde lucht mogelijk vermindert.
In 2019 kwamen in totaal 6,7 miljoen mensen om het leven als gevolg van vervuilde lucht, ruim drie keer zo veel als na het consumeren van alcohol. Langdurige blootstelling aan vervuilde lucht leidt tot onder meer een grotere kans op een hartaanval, diabetes en longkanker.
Vervuilde lucht was vorig jaar de doodsoorzaak van bijna een half miljoen baby's,
Sheran schreef:Bloodymary schreef:
Nee, ben je al weer vergeten dat toen bijna alles dicht was...?
Blijkbaar? Maar ik heb geen dichte winkels gezien, geen dichte supermarkten, alleen dichte horeca (net zoals nu)? Wat was er nog meer dicht (naast de scholen) wat nu niet dicht is?
Sizzle schreef:Lock-downs verhinderen blijkbaar niet alleen corona doden:Citaat:Onderzoekers verwachten dat de COVID-19-pandemie het aantal doden door vervuilde lucht mogelijk vermindert.
In 2019 kwamen in totaal 6,7 miljoen mensen om het leven als gevolg van vervuilde lucht, ruim drie keer zo veel als na het consumeren van alcohol. Langdurige blootstelling aan vervuilde lucht leidt tot onder meer een grotere kans op een hartaanval, diabetes en longkanker.
Vervuilde lucht was vorig jaar de doodsoorzaak van bijna een half miljoen baby's,
6,7 miljoen mensen en een half miljoen babies in 1 jaar door luchtvervuiling![]()
Kom maar op met home-office en minder vliegverkeer, hopelijk is de corona crisis dan nog ergens goed voor geweest achteraf.
capopjekop schreef:Het is hier in de omgeving een stuk drukker op de weg dan tijdens de eerste golf. En minder mensen thuis als ik aanbel met een niet passend pakketje.
Overigens valt het me op dat er hier nog een kapper zit die zonder bescherming werkt. En ik zie in bepaalde wijken ook nog vrolijk alles dicht op elkaars lip zitten. Ik krijg het idee dat veel mensen het wel prima vinden allemaal