Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Penotti schreef:Ik vind dat hele vakantie gebeuren buiten eigen land geen goed idee.
Maar als je aan mensen hun vakantie komt, oei oei....
pien_2010 schreef:_Penotti schreef:Ik vind dat hele vakantie gebeuren buiten eigen land geen goed idee.
Maar als je aan mensen hun vakantie komt, oei oei....
Onzin. Je moet kijken waar mensen naar toe gaan en hoe hun vakantie gaan vieren.
Ik weet nu al van 3 gezinnen dat zij hier lekker id tuin bij het zwembad gaan zitten. In feite een soort quarantine.
Dat is totaal wat anders als in vliegtuig, boot, druk vakantie park etc gaan zitten. Ik zie Europa als een groot land en ben voorzichtig met alles wat je doet.
elnienjo schreef:Op vakantie doe je toch dingen die je thuis niet doet: je trekt er op uit, bezichtigt hier en daar wat, pakt terrasjes, moet naar openbare wc's, staat in 'n toeristenwinkeltje wat uit te zoeken. Zoveel kleine alledaagse dingetjes die bij vakantie horen. Je vergroot je persoonlijke risico het op te lopen met heel veel procent.
pien_2010 schreef:Precies Destnation.
De huizen hier vliegen op dit moment als warme verhuur broodjes over de toonbank. Mensen zijn de corona moe, de stad cq appartement en de drukte moe.
Hier is amper covid en dat weten ze.
Ik vind het verstandig voor de winter om de natuur, zon en rust op te zoeken en te genieten. Is goed voor het moreel en de gezondheid.
lenaa_tje schreef:elnienjo schreef:Op vakantie doe je toch dingen die je thuis niet doet: je trekt er op uit, bezichtigt hier en daar wat, pakt terrasjes, moet naar openbare wc's, staat in 'n toeristenwinkeltje wat uit te zoeken. Zoveel kleine alledaagse dingetjes die bij vakantie horen. Je vergroot je persoonlijke risico het op te lopen met heel veel procent.
Ooit er bij nagedacht dat er ook mensen zijn die dat niet doen? Je kan niet iedereen over 1 kam scheren.
Ik ga graag naar het buitenland voor de natuur en zou dus graag een bergachtig gebied op zoeken om te wandelen. Hoe minder mensen hoe beter.
_Penotti schreef:Maar hoe erg is dat om een jaartje niet te doen?
En voor de natuur en zon kun je ook in Nederland blijven.
_Penotti schreef:Die laatste zin had ik expres een paar regels tussen gelaten als reactie op Pien
Ja ik kan door ziekte al meer dan 15 jaar niet, dus ja.... mijn kijk is denk ik daarom wat anders.
Vervelend, maar meer ook niet.
lenaa_tje schreef:_Penotti schreef:Ik zeg niet dat vakantie onzin is, hoho
Ik zeg een jaartje buitenland overslaan.
Sorry zie de aanvulling hierboven. Als we allemaal in Nederland hutje mutje op elkaar gaan zitten gaat er ook niet iets goed.
lenaa_tje schreef:_Penotti schreef:Ik zeg niet dat vakantie onzin is, hoho
Ik zeg een jaartje buitenland overslaan.
Sorry zie de aanvulling hierboven. Als we allemaal in Nederland hutje mutje op elkaar gaan zitten gaat er ook niet iets goed.
MoniqueT schreef:Ik ga naar Nederland, eigen appartement en zal ook daar heel voorzichtig zijn. En straks voor het eerst in 3 maanden uit eten. Alles volgens de regels. En ja, ik zie ook enorm op tegen de vakantiegangers hier in Spanje, met name waar drank in het spel is.in Benidorm is het elke dag carnaval in het seizoen.
Maar ik wil ook heel graag nog een aantal dagen in een rustig vakantiehuisje ergens in Frankrijk of Noord Spanje. Niets onveiliger dan thuis, denk ik.
_Penotti schreef:Dat het strand toch vaak vol ligt met Duitsers.