Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:55

Er zijn nu meer dan 650 bevestigde gevallen bij Tönnies, rond de 7,000 medewerkers zijn in quarantaine. De voorzitter van de onderzoeksgroep 'Emerging Viruses' van de afdeling infectieziektes van de Universiteit van Genf gaat ervan uit dat er al langere tijd nieuwe besmettingen bij komen in het bedrijf en dit spreekt de uitspraken van het bedrijf zelf tegen.

Hoewel er momenteel geen dieren worden aangenomen, gaat de productie voorlopig nog wel verder. Gisteravond verschenen er enkele honderden mensen voor hun late dienst. Het vlees wat al in de koelingen lag wordt nog verwerkt en daarna gaat het bedrijf eerst dicht. De verwachting is dat dit 2 dagen duurt. Dit is afgesproken met het gezondheidsambt en er wordt vanuit gegaan dat het bedrijf voor 14 dagen dicht gaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:31

_Penotti schreef:
Ik vind dat hele vakantie gebeuren buiten eigen land geen goed idee.
Maar als je aan mensen hun vakantie komt, oei oei....

Onzin. Je moet kijken waar mensen naar toe gaan en hoe hun vakantie gaan vieren.
Ik weet nu al van 3 gezinnen dat zij hier lekker id tuin bij het zwembad gaan zitten. In feite een soort quarantine.
Dat is totaal wat anders als in vliegtuig, boot, druk vakantie park etc gaan zitten. Ik zie Europa als een groot land en ben voorzichtig met alles wat je doet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:34

De meeste mensen gaan er toch op uit om op een terras te zitten of in de zon te bakken.
En ook om in die tuin te zitten worden boodschappen gedaan.

Ik begrijp het wel vanuit jou standpunt omdat je familie buiten je land hebt.
Maar ik heb zoiets van, blijf een jaar in eigen land.
De meeste hebben dat niet eens gezien.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:34

pien_2010 schreef:
_Penotti schreef:
Ik vind dat hele vakantie gebeuren buiten eigen land geen goed idee.
Maar als je aan mensen hun vakantie komt, oei oei....

Onzin. Je moet kijken waar mensen naar toe gaan en hoe hun vakantie gaan vieren.
Ik weet nu al van 3 gezinnen dat zij hier lekker id tuin bij het zwembad gaan zitten. In feite een soort quarantine.
Dat is totaal wat anders als in vliegtuig, boot, druk vakantie park etc gaan zitten. Ik zie Europa als een groot land en ben voorzichtig met alles wat je doet.

Het hangt er inderdaad ontzettend vanaf wat voor vakantie je doet. Als je hutjemutje in je all inclusive hotel wil zitten vind ik dat inderdaad minder geslaagd dan wanneer je ergens een huisje huurt en de natuur in gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:35

purny schreef:
Die van de desinfectant in de supermarkt.. nooit bij nagedacht

Wat was daar dan precies mee? Heb ik iets gemist?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:36

Op vakantie doe je toch dingen die je thuis niet doet: je trekt er op uit, bezichtigt hier en daar wat, pakt terrasjes, moet naar openbare wc's, staat in 'n toeristenwinkeltje wat uit te zoeken. Zoveel kleine alledaagse dingetjes die bij vakantie horen. Je vergroot je persoonlijke risico het op te lopen met heel veel procent.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:38

Precies Destnation.
De huizen hier vliegen op dit moment als warme verhuur broodjes over de toonbank. Mensen zijn de corona moe, de stad cq appartement en de drukte moe.
Hier is amper covid en dat weten ze.
Ik vind het verstandig voor de winter om de natuur, zon en rust op te zoeken en te genieten. Is goed voor het moreel en de gezondheid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:39

elnienjo schreef:
Op vakantie doe je toch dingen die je thuis niet doet: je trekt er op uit, bezichtigt hier en daar wat, pakt terrasjes, moet naar openbare wc's, staat in 'n toeristenwinkeltje wat uit te zoeken. Zoveel kleine alledaagse dingetjes die bij vakantie horen. Je vergroot je persoonlijke risico het op te lopen met heel veel procent.

Ooit er bij nagedacht dat er ook mensen zijn die dat niet doen? Je kan niet iedereen over 1 kam scheren.
Ik ga graag naar het buitenland voor de natuur en zou dus graag een bergachtig gebied op zoeken om te wandelen. Hoe minder mensen hoe beter.

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:42

Maar hoe erg is dat om een jaartje niet te doen?

En voor de natuur en zon kun je ook in Nederland blijven.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:42

pien_2010 schreef:
Precies Destnation.
De huizen hier vliegen op dit moment als warme verhuur broodjes over de toonbank. Mensen zijn de corona moe, de stad cq appartement en de drukte moe.
Hier is amper covid en dat weten ze.
Ik vind het verstandig voor de winter om de natuur, zon en rust op te zoeken en te genieten. Is goed voor het moreel en de gezondheid.

Ik zie bij ons in de buurt ook steeds meer buitenlandse auto's. Wij wonen aan het randje van de vulkaaneifel en veel mensen komen hierheen om te wandelen of te fietsen. Restaurants e.d. hebben allemaal zo strenge regels dat ik daar ook niet echt problemen zie. Voor het virus maakt het niet uit of er nou een Duitser of een Nederlander zit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:43

lenaa_tje schreef:
elnienjo schreef:

Ooit er bij nagedacht dat er ook mensen zijn die dat niet doen? Je kan niet iedereen over 1 kam scheren.
Ik ga graag naar het buitenland voor de natuur en zou dus graag een bergachtig gebied op zoeken om te wandelen. Hoe minder mensen hoe beter.

Ik doe dat dus ook: naar de natuur en vooral niet in het hoogseizoen. Maar naast het roadtrippen/wandelen pak ik ook terrasjes, ga uit eten, snuffel op 'n marktje of toeristenwinkel. En thuis ben ik alert op mijn handen ontsmetten na het boodschappen doen, maar hoe snel gaat dat versloffen op vakantie?

En komen mensen die nu nog staan te rellen en plunderen in de grote steden ook naar de natuur tijdens hun vakantie?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:44

elnienjo schreef:
En komen mensen die nu nog staan te rellen en plunderen in de grote steden ook naar de natuur tijdens hun vakantie?

Weet jij of die mensen überhaupt op vakantie gaan en zo ja, waar ze naar toe gaan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:45

_Penotti schreef:
Maar hoe erg is dat om een jaartje niet te doen?

En voor de natuur en zon kun je ook in Nederland blijven.

In mijn geval vind ik dat erg omdat ik door longontstekingen afgelopen jaar ook niet kon.
Nu heb ik nog überhaupt niks gepland maar er zo maar vanuit gaan dat mensen hutje mutje op elkaar gaan zitten en risico’s nemen vind ik zo wat. Jij kan de behoefte aan vakantie voor een ander niet inschatten. Verder zit ik vast aan het hoogseizoen. Ik wil best in september maar dat gaat niet.

En weinig bergen hier...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:50

Die laatste zin had ik expres een paar regels tussen gelaten als reactie op Pien :)

Ja ik kan door ziekte al meer dan 15 jaar niet, dus ja.... mijn kijk is denk ik daarom wat anders.
Vervelend, maar meer ook niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:52

_Penotti schreef:
Die laatste zin had ik expres een paar regels tussen gelaten als reactie op Pien :)

Ja ik kan door ziekte al meer dan 15 jaar niet, dus ja.... mijn kijk is denk ik daarom wat anders.
Vervelend, maar meer ook niet.

Zoals ik zei ik heb ook nog niks gepland. Misschien ga ik wel niet. Maar ik ga niet voor anderen invullen of die behoefte aan vakantie onzin is. Je kan niet in iemand zijn hoofd kijken en misschien doet het wel heel erg veel met iemand zijn gemoedstoestand. En die is juist ook heel belangrijk in deze tijd. Zat mensen in Nederland die heel ongelukkig zijn met hun eigen woon situatie.

Ik ga liever dan naar een rustige plek dat hutje mutje op het strand bij Scheveningen (als voorbeeld dan) lijkt mij rustig op een berg een stuk veiliger.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 18-06-20 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:53

Ik zeg niet dat vakantie onzin is, hoho
Ik zeg een jaartje buitenland overslaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:54

_Penotti schreef:

Sorry zie de aanvulling hierboven. Als we allemaal in Nederland hutje mutje op elkaar gaan zitten gaat er ook niet iets goed.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:57

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:

Sorry zie de aanvulling hierboven. Als we allemaal in Nederland hutje mutje op elkaar gaan zitten gaat er ook niet iets goed.

Nee, dat blijkt ook wel bij ons in Duitsland. Eerst al veel besmettingen in een flat in Göttingen en nu ook in een flat in Neukölln bij Berlijn. Soms kun je beter niet thuis zijn volgens mij :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:58

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:

Precies lenaatje!!

En er is een nieuwe covid uitbraak in China waar de artsen in China erg bezorgd over zijn. Het zou nog virolenter zijn als de 1 ste keer.
Dus zorg dat je het mentaal trekt met goede weerstand als dit langer gaat duren door een 2de golf.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:59

Maar er is meer dan strand in Nederland.
Daarnaast als alle Duitsers hier ook niet mogen komen zal het ook nog wel meevallen. :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:00

_Penotti schreef:
Daarnaast als alle Duitsers hier ook niet mogen komen zal het ook nog wel meevallen. :+

Hoe bedoel je die zin over Duitsers?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:01

Ik ga naar Nederland, eigen appartement en zal ook daar heel voorzichtig zijn. En straks voor het eerst in 3 maanden uit eten. Alles volgens de regels. En ja, ik zie ook enorm op tegen de vakantiegangers hier in Spanje, met name waar drank in het spel is.in Benidorm is het elke dag carnaval in het seizoen.

Maar ik wil ook heel graag nog een aantal dagen in een rustig vakantiehuisje ergens in Frankrijk of Noord Spanje. Niets onveiliger dan thuis, denk ik.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:01

Destination schreef:
_Penotti schreef:

Hoe bedoel je die zin over Duitsers?

Dat het strand toch vaak vol ligt met Duitsers.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:02

MoniqueT schreef:
Ik ga naar Nederland, eigen appartement en zal ook daar heel voorzichtig zijn. En straks voor het eerst in 3 maanden uit eten. Alles volgens de regels. En ja, ik zie ook enorm op tegen de vakantiegangers hier in Spanje, met name waar drank in het spel is.in Benidorm is het elke dag carnaval in het seizoen.

Maar ik wil ook heel graag nog een aantal dagen in een rustig vakantiehuisje ergens in Frankrijk of Noord Spanje. Niets onveiliger dan thuis, denk ik.

Er zitten nu 'test-toeristen' op Mallorca {:} Rond de 10,000 Duitsers geloof ik, om te kijken of het werkt en of er meer die kant op kunnen.

_Penotti schreef:
Dat het strand toch vaak vol ligt met Duitsers.

Ja, dus? Wat wil je daar mee zeggen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:02

Ik denk dat ze denkt dat Duitsers hier niet mogen komen, maar dat is wel dus.