Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:34

Nou, sorry ... make-up en haarlak gebruik ik nu echt niet meer. Deodorant nog wel :-) Ik mag de deur helemaal niet uit namelijk en zojuist is bekend dat dat nog tot 26 april zal zijn, minimaal. Wat nodig is, is nodig.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:36

LadyMadonna schreef:
Daphara, blijf thuis, ga niet naar park/strand/bos... hoe moeilijk kan het zijn?
Wat valt daar nu niet aan te snappen en oh ik ga lekker toch?
Zelfs met de vraag: waar kan ik parkeren want de normale parkeerplaatsen zijn dicht....
Hallooooooo, hoe duidelijk wil je het hebben?

Helemaal mee eens!

Verder gaat mijn man alleen bij de plaatselijke jumbo langs en gebruiken we deo enz. wat dáár te halen is.
We beperken echt alles zoveel mogelijk. En over mijn haar wil ik het liever niet hebben momenteel... (badhairday).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:38

Ann schreef:
LadyMadonna schreef:
Daphara, blijf thuis, ga niet naar park/strand/bos... hoe moeilijk kan het zijn?
Zelfs met de vraag: waar kan ik parkeren want de normale parkeerplaatsen zijn dicht....

Helemaal mee eens!

Verder gaat mijn man alleen bij de plaatselijke jumbo langs en gebruiken we deo enz. wat dáár te halen is.
We beperken echt alles zoveel mogelijk. En over mijn haar wil ik het liever niet hebben momenteel... (badhairday).

Wat was ik blij dat ik nog 2 pakken verf in de kast had staan *\o/* Die zijn weer netjes bijgekleurd :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:47

kiki1976 schreef:
Daphara schreef:
Als je zoals sommigen gaat kijken naar anderen dan is iedereen egoïst.

Gebruiken jullie nog cosmetica, verzorgingsproducten, badschuim, haarproducten, deodorant?
Door jullie keuze om bijvoorbeeld deo op te spuiten, moet ik nog dagelijks naar mijn werk om te zorgen dat jullie verzorgingsproducten van de hoogste kwaliteit zijn, want veel van de procesindustrie draait gewoon door.
En laten we wel wezen, deodorant is geen noodzakelijk goed in deze tijd, make-up ook niet.

Bestel je online in plaats van naar de winkel te gaan? Door jou moet iemand nu naar zijn werk om jouw pakket in te pakken en de pakketbezorger de weg op om het te bezorgen. En was die bestelling nou echt zo noodzakelijk?

Dat bedoel ik met elkaar veroordelen, als je hard genoeg zoekt is er bij iedereen wel wat te vinden.
Maar als we gewoon iets verdraagzamer zouden zijn en inderdaad “let een beetje op elkaar” zouden opvatten als zorgzaamheid (zoals mijn voorganger hierboven goed aangeeft) in plaats van een vrijbrief om met de vinger naar een ander te wijzen, dan komen we deze crisis een stuk beter door.

Oh en blijf vooral deo en haarlak spuiten, ik vind het heerlijk dat ik er nog dagelijks uit mag voor mijn werk.

Je hebt hier zeer zeker een punt!

Het gaat om het noodzakelijke.

Ik ga max 2 keer in de week naar de supermarkt, (ga er met gewassen handen heen) haal daar wat nodig is, moeten namelijk wel eten. Ik ga nu echt geen make up halen of iets in die trant. Online bestellen doen we nu niet, alleen bijna weer kattenbrok. Echt hier staat het leven vrijwel stil ook. Man kan gelukkig full time thuis werken. Ga wel 1 keer in de week naar mijn paard, 24/7 in een kudde, even kort kijken hoe hij het doet, helaas komt met de warmte de jeuk er ook weer aan dus wat daar mee te doen, toch vaker gaan om te zalven of op hoop van zegen dat het schuren nog niet zal beginnen. Maak echt bewuste keuzes nu. Heb mijn oudste zoon die op kamers woont al een maand niet gezien, ook hij blijft zoveel mogelijk binnen. Wij dragen ons steentje wel bij.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 04-04-20 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:52

LadyMadonna schreef:

De vraag werd gesteld in een topic die niets met Corona te maken heeft en die voor jou in Noord Brabant niet van toepassing is want je bent niet bekend met de huidige situatie in die omgeving.
Dus ja, ik vind het neerbuigend en betuttelend hoe jij daar totaal off topic reageert op diegene die een normale vraag stelt. Dat is gewoon ruzie zoeken en heeft niets met zelfbescherming of op elkaar letten te maken. Gelukkig werd er ook normaal gereageerd en de vraagsteller normaal verteld dat het nog wel eens druk zou kunnen zijn.

Dan kun je in dit topic wel trots gaan verkondigen dat je zo goed iemand aangesproken hebt die een buitenrit wil maken en dat je daar boze reacties op kreeg, maar mijn reactie daar was niet boos.
En ik was pas teleurgesteld toen ik zag hoe jij jezelf hier in dit topic fantastisch vond omdat je iemand terecht had gewezen. Waarom is dat nodig, waarom op die manier, waarom zo neerbuigend naar een ander toe en niet een normaal reageren?
Laatst bijgewerkt door Daphara op 04-04-20 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:52

Marie_Anne schreef:
Nee, dat lijkt mij ook niet. Ik word daar sowieso erg moe van. Ook al ben ik het er ook niet altijd mee eens, dat gevit op elkaar helpt toch echt niets.

Maar het "let een beetje op elkaar", menen mensen nou serieus dat ze dat zo negatief opvatten? Ik heb dat begrepen als bijvoorbeeld: let een beetje op je oude buurman die alleen woont en die weinig bezoek krijgt.

Voor mij valt onder letten op je oude buurman ook dat je als jong vitaal persoon niet denkt dat je onoverwinnelijk bent.
Want die besmetting die je eventueel meeneemt vanaf het strand neem je daarna ook mee naar de supermarkt waar je oude buurman ook een boodschap haalt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:54

imaudy schreef:
Gecondoleerd Lau.
Hoe gaat het nu met je moeder Babootje?

Niet goed. Sinds een dag of 4 aan de ademondersteuning. Maar de saturatie loopt terug. Wil nog maar slecht eten. Drinkt nog wel. Koorts 38,6 gaat ondanks paracetamol niet meer echt omlaag. AB gestart in een laatste poging om te kijken of het kwartje nog de goede kant opvalt maar heb weinig hoop. Bij dit beeld is de verwachting nog een paard dagen...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:59

Daphara, mensen zijn ongerust over wat er nog allemaal gaat komen. We zijn nog lang niet uit deze crisis die heel veel mensenlevens kost. Mensen raken dierbaren kwijt of hun baan, misschien indirect wel door mensen die zich niet aan de maatregelen houden. Het 1e advies is gewoon: blijf zoveel mogelijk thuis en kom alleen even naar buiten om een frisse neus te halen. 1 enkeling die een buitenrit gaat maken zal niet veel uitmaken, maar heel veel enkelingen wel.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:02

Jeetje Babootje, sterkte..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:02

Elkaar op fatsoenlijke toon aanspreken is volgens mij helemaal geen probleem.

Sterker nog, in de toespraak van Rutte kwam meen ik zelfs voorbij dat dat gewenst is.

Ik ga hem direct even opzoeken.

Juist dat 'see no evil hear no evil' gedoe maakt dat mensen ook nauwelijks vraagtekens bij hun eigen gedrag zullen zetten.

Aangesproken worden op gedrag is natuurlijk niet leuk.
Maar een maatschappij waarin mensen elkaar nooit aangespreken op ongewenst gedrag os mijns inziens ook niet heel gezond.

Ik heb -zelfs aan een heel goede vriend- letterlijk de vraag gesteld wat hij met zijn donder buiten deed toen hij koorts had.
Niet leuk, maar wel iets eaar je het dan even over hebt.
(En ja, deze vriendschap is goed genoeg om die heel directe toon aan te kunnen, dat hoeft natuurlijk niet op die manier tegen een vreemde. Dat moet fatsoenlijker)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:13

Babootje schreef:
imaudy schreef:
Gecondoleerd Lau.

Niet goed. Sinds een dag of 4 aan de ademondersteuning. Maar de saturatie loopt terug. Wil nog maar slecht eten. Drinkt nog wel. Koorts 38,6 gaat ondanks paracetamol niet meer echt omlaag. AB gestart in een laatste poging om te kijken of het kwartje nog de goede kant opvalt maar heb weinig hoop. Bij dit beeld is de verwachting nog een paard dagen...

Wat waardeloos Babootje.. :(:)
Ademondersteuning als in echt beademen?
Arme mensje, ze doen wel heel erg hun best zo te lezen en dat doet me wel ‘goed’.
Knuffel.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 04-04-20 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:14

Daphara schreef:
Als je zoals sommigen gaat kijken naar anderen dan is iedereen egoïst.

Gebruiken jullie nog cosmetica, verzorgingsproducten, badschuim, haarproducten, deodorant?
Door jullie keuze om bijvoorbeeld deo op te spuiten, moet ik nog dagelijks naar mijn werk om te zorgen dat jullie verzorgingsproducten van de hoogste kwaliteit zijn, want veel van de procesindustrie draait gewoon door.
En laten we wel wezen, deodorant is geen noodzakelijk goed in deze tijd, make-up ook niet.

Bestel je online in plaats van naar de winkel te gaan? Door jou moet iemand nu naar zijn werk om jouw pakket in te pakken en de pakketbezorger de weg op om het te bezorgen. En was die bestelling nou echt zo noodzakelijk?

Dat bedoel ik met elkaar veroordelen, als je hard genoeg zoekt is er bij iedereen wel wat te vinden.
Maar als we gewoon iets verdraagzamer zouden zijn en inderdaad “let een beetje op elkaar” zouden opvatten als zorgzaamheid (zoals mijn voorganger hierboven goed aangeeft) in plaats van een vrijbrief om met de vinger naar een ander te wijzen, dan komen we deze crisis een stuk beter door.

Oh en blijf vooral deo en haarlak spuiten, ik vind het heerlijk dat ik er nog dagelijks uit mag voor mijn werk.

Deodorant is echt wel een eerste levensbehoefte wanneer je volledig aangekleed met COVID-patiënten werkt hoor. Weet je hoe warm dat is? Handcreme op zijn tijd is ook onmisbaar om het uitdrogende effect van al het desinfecteren ongedaan te maken.
Make-up is dan weer verboden, want dat geeft af en dan zijn de FFP-maskers niet meer goed te steriliseren voor hergebruik.

Dus wat mij betreft mag jij nog dagelijks de deur uit voor je werk hoor.

Veel sterkte Babootje!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:16

Ik ben in de luxe positie dat ik nog kan paardrijden en gewoon naar stal kan. Daar staat mijn paard en hij heeft een buurpaard. Heel erg privé terrein. Ik rij zoals altijd een rondje bos, dat gaat prima. Het is gelukkig vrij rustig in het bos, en met een klein uurtje staat mijn paard op zijn thuis basis.
Vorige week zag ik nog wel een paardenwagen, met drie paarden, op de parkeerplaats. Van mij mogen ze die parkeerplaatsen aan de bosrand sluiten. Gelukkig zijn er al wel toegangswegen gesloten.

Babootje, ik ben er stil van. Sterkte Y;(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:16

Heel sterke Babootje.
Mag je nog wel je moeder bezoeken?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:17

Ook mijn fatsoen raakt een keer op....
De regels zijn vrij eenvoudig, niet leuk, dat niet...

Sterkte babootje :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:18

Ik vind nog wel een flink verschil tussen make up en deo zitten?
Zonder deo word je bij mij niet vrolijk, maar ik draag geen make up en mijn kapsel lijkt meer op dat van een oermens als dat van een nette Nederlander.
Dat mijn hoofd er niet uitziet is niet belangrijk en die extra klitten in mijn haar ook niet.

Ann

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:19

Heel veel sterkte, Babootje.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:22

Babootje schreef:
imaudy schreef:
Gecondoleerd Lau.

Sterkte, ik duim heel hard dat het kwartje de goede kant op valt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:34

Babootje schreef:
imaudy schreef:
Gecondoleerd Lau.

Veel sterkte Babootje. Ik ben er ook stil van.. we duimen toch voor een goede afloop.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:35

Babootje sterkte!!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook naar natuurgebieden rijd om de honden uit te laten. Liever dan allemaal op een kluitje in de wijk. Blijf overigens wel in dezelfde gemeente.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:36

Princess_ schreef:
LadyMadonna schreef:
Net hier op bokt nog iemand aangesproken die op buitenrit wil net de trailer... maar dat geldt kennelijk niet voor iedereen, en dan worden ze boos op mij :?

Ik zag van de week ook regelmatig trailers staan bij het bos hier. Snap zulke mensen echt niet. Net als de vele wielrenners, boscrossers en dergelijke.

Je mag gewoon buitenritten maken en andere sporten buiten beoefenen mits je niet in groeps verband doet dus er is niks mis mee lijkt mij

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:36

Sterkte Babootje!

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:39

Sterkte Babootje en Lau.
Ik heb eigenlijk een vraag: met een vriendin heb ik wat discussie. Zij wil graag met me afspreken, maar ik zie dat niet zo zitten. Wil mijn kring van mensen die ik zie zo klein mogelijk houden (lees: niemand behalve mijn vriend en kom op een privé stal voor m’n paarden). Die vriendin spreekt iedere week, samen met haar vriend, met andere stellen af. Dan weer dit stel, dan weer dat stel, dan gaat ze weer naar een verjaardag (4/5 personen aanwezig), dan gaat ze weer naar haar ouders... Dus ik zei tegen haar; volgens mij is dat niet de bedoeling van al deze maatregelen. Als je steeds anderen ziet, kun je natuurlijk nog steeds besmetting oplopen/anderen besmetten. Volgens haar was het muv die verjaardag prima; namelijk maximaal 3 anderen dan haarzelf en vriend. Ben ik nu gek?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:44

Doen waar jij je goed bij voelt en wat binnen de regels valt, je voelt je er blijkbaar niet goed bij, als ze een goede vriendin is respect ze dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:47

moonsparkle schreef:
Doen waar jij je goed bij voelt en wat binnen de regels valt, je voelt je er blijkbaar niet goed bij, als ze een goede vriendin is respect ze dat.

Dat doet ze ook :) Maar ik vraag me af of ik nu erg overdrijf met hoe ik de maatregelen toepas.