Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 08:08

hier handig het ondanks zwart op wit met aanbetaling. Mevrouw had een leukere gezien bleek achteraf :=
Elke twee weken kwam ze langs. Net maand voor ophalen (5 maanden oud toen) wou ze hem ineens niet meer.
Ook dan baal je, beest half in wintervacht :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 08:22

Altijd alleen reserveren met aan betaling inderdaad. Heb het ook ooit gehad.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:25

Ja, het is ook mn eigen naïviteit weer, mens leek wel betrouwbaar en oprecht geïnteresseerd, maar schijn bedriegt helaas. Dus weer een wijze les, gewoon altijd een aanbetaling vragen bij reserveren, geen uitzonderingen. Blijft wel vervelend dat mensen niet gewoon op een normale eerlijke manier met elkaar om kunnen gaan met dit soort dingen, maar ja... dan zouden we dit topic ook niet hebben met al 350+ pagina's :=
Ik heb ook altijd het idee dat mensen met zulke smoesjes niet helemaal eerlijk zijn.
Het gaat hier om een c pony veulentje, dus geen mega hoge bedragen waar we het dan over hebben. Als ze dit al niet konden opbrengen, dan werd het onderhoud ook niks.
@justkiki dat is helemaal raar zeg en dan wilde ze de aanbetaling ook terug, of dat nog net niet?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 10:49

Argh. Net iets gezien op marktplaats wat ik graag wil hebben. Er staat geen vraagprijs bij (NOTK) en bieden staat uit. Dus ik stuur een berichtje "welke prijs hebt u in gedachten?"
Krijg ik terug "een goed bod"
Dus ik stuur haar "€125"
Krijg ik terug "we wachten nog even verdere biedingen af"
Aaaaaaaargh. Zeg gewoon verdorie wat je ervoor wil hebben! Of zet bieden aan, zodat ik het kan zien als ik overboden word...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 11:50

Vjestagirl schreef:
Argh. Net iets gezien op marktplaats wat ik graag wil hebben. Er staat geen vraagprijs bij (NOTK) en bieden staat uit. Dus ik stuur een berichtje "welke prijs hebt u in gedachten?"
Dus ik stuur haar "€125"
Aaaaaaaargh. Zeg gewoon verdorie wat je ervoor wil hebben! Of zet bieden aan, zodat ik het kan zien als ik overboden word...

Dan zou ik echt geneigd zijn om te zeggen laat maar zitten dan

Zou me zo irriteren dit

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:16

Vjestagirl schreef:
Dus ik stuur haar "€125"

Oh echt verschrikkelijk wanneer mensen dit doen. Ik heb dan altijd het idee dat ze geen idee hebben wat het item dat ze verkopen waard is, verder geen research daarnaar gaan doen, en maar gewoon wachten tot ze een idioot hoog bedrag ervoor krijgen ofzo.

Ik zet tegenwoordig altijd mijn absolute minimumprijs, een 'gelijk verkocht' prijs, en als mensen daar overheen gaan dan is het alleen maar mooi. En als ze dan gaan vragen wat ik ervoor wil, reageer ik met 'staat in de advertentie'.

Gelukkig de laatste tijd alleen maar snelle en goeie deals gesloten via MP. :j Zo fijn als de communicatie vlot gaat.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:41

Ik vraag vaak niet “wat wilt u ervoor hebben” maar “kunt u mij een indicatie geven van de prijs die u in gedachten hebt”.
Eigenlijk krijg ik daarna altijd wel een bedrag te horen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:42

Ik heb letterlijk gevraagd "kunt u me vertellen welke prijs u in gedachten hebt?"

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 12:50

Het is dat ik het echt wil hebben, maar dit gaat moeizaam... niet te geloven. Nu kan het ineens ook niet meer verzonden worden :roll:

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:06

Als t hier in de buurt is wel ik het evt wel ophalen en doorsturen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 13:08

Super lief <3. Er is een kans dat ik het morgen zelf op kan halen (als dat voor hen kan, en ze akkoord gaan met mijn bod en ze ooit weer reageren)

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:13

Je moet er wat (frustratie) voor over hebben := }>

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:59

Ik had een stuk tuig via MP gekocht. “Zo goed als nieuw” alleen 1x mee gereden, maar te groot.
Pakket werd bezorgd toen ik onder de douche stond, maar ik heb een Ring deurbel, dus de postbode gezegd het voor de deur neer te zetten.
Meteen een handdoek om mijn haar en badjas aan gedaan, pakket gepakt en open gemaakt. Het zag er inderdaad nog nieuw uit, maar helaas niet schoon, het leer was aan bezweet aan de binnenkant. Je weet wel, dat er een vaag wit/grijs laagje op zit.

Dus leerdoekjes gepakt en poetsen maar. Ik ontdek tijdens het poetsen dat een stuk leer aan 1 kant op het stiksel is doorgescheurd, daar moest dus een nieuw stuk ingezet worden.
Dus ik maak een foto er van en stuur een bericht aan de verkoper dat het binnen is gekomen, met de melding dat het leertje stuk is en of zij een passende oplossing daarvoor heeft. Het bericht dat ik stuurde was 9 minuten nadat het voor mijn deur was gezet, de aflevertijd is te zien op de track & tracé.

Verkoper houdt vol dat het niet stuk was toen zij het verzond en het bij mij stukgegaan moet zijn.
Toen ik haar wees op de 9 minuten dat het in mijn bezit was voordat ik het gemeld had, begon zij er over dat ik het goedkoper dan de nieuwprijs had gekregen en dat ik dan (min of meer) niet mocht klagen en zij zeker niet van plan was de kosten voor reparatie te betalen, want het was heel de doos ingegaan.

Echt ik snap mensen niet, ten eerste als ik iets verkoop, dan wordt het zo schoon mogelijk verzonden. Ten tweede, je kunt misschien niet gezien hebben dat iets stuk is (zeker als je het niet eerst poetst), maar hoe moeilijk is het nou om gewoon een nette oplossing aan te bieden?

Ik heb haar gemeld dat de reparatie €12,50 was en dat ik het netjes zou vinden als zij de gehele reparatie zou betalen, maar dat ik in ieder geval verwacht dat ze de helft betaald.
Verkoper heeft niet meer gereageerd. Ik heb bijna 2 weken gewacht, maar ze heeft het ook niet op mijn rekening gestort. Vandaag is mijn laatste dag om te kunnen beoordelen.

Had ze meteen aangeboden de reparatie te betalen, dan had ze van mij nog wel 5 sterren kunnen krijgen.
Was het heel aangekomen, alleen niet schoongemaakt, dan zou ik nog wel 4 van de 5 sterren geven, zelfs nog wel als ze de helft van de reparatie betaald had, dan had ze 3 of 4 sterren kunnen krijgen (even afhankelijk van hoe vriendelijk ze gereageerd had)

Maar ik vind dit gewoon echt niet netjes, dus 1 of 2 sterren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:08

Ik zou idd 2 sterren geven. Komop, op 9 minuten tijd stuk gegaan bij jou 8)7

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:18

Nou ik zou er 1 geven, dingen opsturen die stuk zijn zonder het te melden is echt een no go

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:19

Nou ik zou er niet vanuit gaan dat ze het wist. Daphara zag het ook pas tijdens het poetsen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:20

Dan nog zegt je reactie daarop alles. Één ster.
Ik zou me kapot schamen als iemand het niet kan gebruiken terwijl ik het als goede staat heb verkocht.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:21

Ik zou ook een ster geven. :j

Met zo'n reactie heb je schijt aan je koper.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:48

Mee eens met 1 ster en je zou altijd nog opgelicht in de paardenwereld op Facebook kunnen benaderen. Als er meerdere klachten over deze persoon zijn is het wel fijn voor mensen om te weten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:52

Twee sterren. Ik vind 1 ster voor iemand die je bewust oplicht of echt heel onredelijk is.

Je weet niet zeker of ze het gezien heeft en nee, het is niet netjes dat ze niet reageert. Maar ze heeft het spul netjes opgestuurd en ook gereageerd in eerste instantie.

Een hele reparatie laten betalen door de verkoper vind ik ook niet netjes. Ik heb ook eens iets verkocht en dat bleek beschadigd, dus hebben we de kosten gedeeld achteraf. Maar dan heb je het nu over 6 euro, en ik weet niet wat de vraagprijs was?

Maar voor die 6 euro zou ik mijn verlies nemen en ook niet mensen afrekenen met 1 ster. Het is niet alsof je een lege doos opgestuurd kreeg ofzo.

Helemaal flauw als je iemand hierom gaat melden bij "opgelicht in paardenwereld". We weten niet hoe de communicatie verder gegaan is enz.

Maar balen is het natuurlijk wel!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 17:54

Zeker 1 ster. Niet schoongemaakt en kapot. En niet meewerken aan een oplossing

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 18:01

Als je iets verkoopt als ‘zo goed als nieuw’ én daarbij vermeldt dat je er slecht één keer mee hebt gereden, dan is het wel ontzettende k*tkwaliteit wat je verkoopt als het kapot blijkt te zijn. Oftewel je liegt twee keer en daarna doe je alsof je neus bloedt… één ster!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 18:45

1 ster zonder twijfel.
Vies en kapot opsturen is echt niet als nieuw en maar 1 keer gebruikt.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:15

Daphara wat balen zeg. Het blijft toch een risico om tweedehands te kopen, jammer.

Zo had ik deze ochtend een afspraak, maar er kwam niemand opdagen en er werd ook helemaal niet meer op berichten gereageerd. Pff hoe moeilijk is het om gewoon even te berichten dat je niet meer komt. Tegenwoordig blijf ik er echt niet meer speciaal voor thuis, maar dan nog blijft het vervelend.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 21:40

Het is nog prima te gebruiken en als het goed is zie je er straks niets meer van als dat stuk leer vervangen is.
Dan is die inderdaad weer bijna zo goed als nieuw. Inclusief reparatie heeft het totaal rond de €50 gekost en de nieuwprijs is €89

Ik hou gewoon niet van dat soort verassingen, ik had ook gehoopt het meteen te kunnen gebruiken, maar kon het afgelopen donderdag pas wegbrengen voor reparatie ivm de vakantie van de Leder bewerker.

Ik heb Shires en aangezien tuig op maat soms wat lastig te vinden is, laat ik hem wel vaker spul aanpassen, hij is goed en niet al te gek duur, dus heb alle vertrouwen dat je er straks niets meer van ziet.

Hij gaat binnenkort voor mij ook een anatomisch asymmetrische veelzijdigheidssingel ombouwen naar een dressuursingel op 95-100 cm, omdat een dergelijke dressuursingel op die maat gewoon niet te vinden is. Donderdag hebben we dat meteen besproken, hij had meteen een goed idee en tekende uit hoe hij het om kan bouwen, nu alleen nog een geschikte veelzijdigheidssingel vinden, maar ik denk dat ik nu gewoon voor nieuw ga ipv 2e hands.

Ik koop en handel erg veel via marktplaats, maar wordt soms wel moe van alle rotte appels er tussen. Bij ongeveer 1 op de 7 deals van het afgelopen jaar was er wel weer wat mis.